Gå til innhold

38 år. Min første bil, fagorganisert, skyhøy forsikringssum.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 år og skal ha min første bil. Er fagorganisert, og ser så klart etter en ok bilforsikring. Så jeg gikk på hjemmesiden der jeg har mine forsikringer ellers, via forbundet. 

Og prisen med toppkasko og  traffikkforsikringsavgift kommer på kr 1149 i måneden. Datt på ræva nå!!! Hææææææ??????

Hvor kan jeg få bedre pris med samme vilkår? For dette er jo helt hinsides. 

Gjelder en 2014 Ford. 

 

Hvem går man til?

Kjenner meg litt satt ut. Regnet med det skulle være litt mer enn 400kr men ikke over tusen a gitt. 

Anonymkode: 834bf...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det bare. Det er dyrt med bil. 

Du må jo nesten bare gå inn på de ulike selskapene og se hva de tilbyr. Rett og slett. Prisen kommer an på deg og dine data, det er ikke som om at jeg betaler x kr i selskap y betyr at du også får den prisen. 

Når du aldri har hatt forsikring før, begynner jo du med den dårligste bonusen. Det blir billigere jo lengre du har hatt skadefri bil. 

Skal du ha toppforsikringen, koster det. 

Anonymkode: e2f62...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke har opparbeidet deg bonus, så koster bilforsikring mye. 

Anonymkode: e40e2...7a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs bilforsikring ER dyrt. Jeg har en ny Golf, kjørelengde 25000, toppkasko og betaler 379 i mnd. Grunnen? Jeg har hatt bil og kjørt skadefritt i mange år, ergo stor bonus. Men min første bil var svindyr å forsikre, enda jeg kun hadde ansvar.

Anonymkode: 2b6f5...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilken Ford? Jo mer HK og sportslig utseende, jo dyrere er de å forsikre. Kjøper du en rimelig bil du ikke trenger (topp)kasko til blir det også mye billigere.

Anonymkode: ec0cb...1a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare ringe rundt til ulike selskap og høre.

De ulike fagorganisasjonene har dessuten ulike forsikringsordninger. noen er gunstige, andre ikke fullt så gode. Enkelte har ordninger hvor en starter med litt ekstra bonus, det hjelper litt på premiesummen. 

Har du foreldre eller besteforeldre som har arbeidet på jernbanen, sjekk jbf.no

Anonymkode: d4933...b5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor må du ha en så dyr kaskoforsikring på en halvgammal bil? Skal du ha lån?

Kjøp eller ansvar og ta risikoen selv.

Anonymkode: 459f4...efb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er denne bilen verdt siden du vil ha toppkasko?

Anonymkode: ec66f...9bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er denne bilen verdt siden du vil ha toppkasko?

Anonymkode: ec66f...9bf

Ingen lån, koster 130 000 og har 125 hestekrefter, sportsutgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2019 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 år og skal ha min første bil. Er fagorganisert, og ser så klart etter en ok bilforsikring. Så jeg gikk på hjemmesiden der jeg har mine forsikringer ellers, via forbundet. 

Og prisen med toppkasko og  traffikkforsikringsavgift kommer på kr 1149 i måneden. Datt på ræva nå!!! Hææææææ??????

Hvor kan jeg få bedre pris med samme vilkår? For dette er jo helt hinsides. 

Gjelder en 2014 Ford. 

 

Hvem går man til?

Kjenner meg litt satt ut. Regnet med det skulle være litt mer enn 400kr men ikke over tusen a gitt. 

Anonymkode: 834bf...55f

Det høres ganske riktig ut når du ikke har hatt bil før. 

Har du sjekket flere forsikringsselskap? Jeg opplevde at det jeg hadde ble dobbelt så dyrt som et annet. Byttet over alle forsikringene mine til det nye, og sparer en tusenlapp i måneden (hus, innbo, bil, barn osv). 

Veldig greit å sjekke flere steder. 

Og husk, du kan bygge bonus ganske raskt ved å bytte forsikringsselskap hver 6. måned. Så lenge det er mer enn seks måneder mellom kan du kreve 10% opp i bonus ved bytte. Hvis du blir hos det samme selskapet kan du kreve neste bonustrinn (altså 10% opp) etter 12 måneder. 

Sjekk også ut de forsikringsselskapene som har 50% startbonus, ikke 40%. Og sjekk at du har lagt inn riktig info og ikke skrevet 0% bonus. Man starter aldri på 0 :) 

Anonymkode: 9041d...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen, drøyt 13000, er det ingen ting som helst å si på. Det skal godt gjøres å finne noe billigere. Men du kan gjerne velge en rimeligere variant enn toppkasko.
Du er antagelig en uerfaren sjåfør, og det taler for kaskoforsikring, som dekker skader på egen bil ved utforkjøring og kollisjon. Så er spørsmålet: hva gjør om du vraker bilen? Har du ikke da råd til å kjøpe ny, må du ha kasko. Skjærer du bare tenner, men kjøper ny, da har du anledning til å være selvassurandør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type bil og bosted har mye å si. Jeg skattet til Fagernes med en 1977 modell Volvo 242 i 2001, min første bil som kostet 4000kr/år i ansvarsforsikring. Nå betaler jeg 2000kr/år for delkasko for hver av mine kjedelige japsebiler i Bergensområdet. Dette selvsagt uten FrP sin variant for årsavgift. 

Anonymkode: fe536...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det nok noe å hente på å forhøre seg litt med flere selskap. En bil til 130000 bør man absolutt ha kasko på.

Forhør deg med spesielt Gjensidige og Eika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Husholdning1 said:

Her er det nok noe å hente på å forhøre seg litt med flere selskap. En bil til 130000 bør man absolutt ha kasko på.

Forhør deg med spesielt Gjensidige og Eika.

Ja, du bør ha kasko på en såpass dyr bil. Men hold deg unna Gjenstridige, er mitt råd.

Anonymkode: 74155...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2019 den 21.34, AnonymBruker skrev:

hvorfor må du ha en så dyr kaskoforsikring på en halvgammal bil? Skal du ha lån?

Kjøp eller ansvar og ta risikoen selv.

Anonymkode: 459f4...efb

Full kasko er jo egentlig ett veddemål, mellom deg og selskapet, på att du\dere ikke ikke tror att du klarer å kjøre bil, uten å lage en ulykke... Gå for del-kasko, -eller anvarsFORSikring, er mitt råd.

Kan du ikke plante vogna i en fjellvegg, -VRAKE Den, børste glass-støvet av skuldra, uten å bry deg.

HAR Du for dyr bil, -IMHO :lur:

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.4.2019 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 år og skal ha min første bil. Er fagorganisert, og ser så klart etter en ok bilforsikring. Så jeg gikk på hjemmesiden der jeg har mine forsikringer ellers, via forbundet. 

Og prisen med toppkasko og  traffikkforsikringsavgift kommer på kr 1149 i måneden. Datt på ræva nå!!! Hææææææ??????

Hvor kan jeg få bedre pris med samme vilkår? For dette er jo helt hinsides. 

Gjelder en 2014 Ford. 

 

Hvem går man til?

Kjenner meg litt satt ut. Regnet med det skulle være litt mer enn 400kr men ikke over tusen a gitt. 

Anonymkode: 834bf...55f

400 kroner måneden ville stort sett bare dekket trafikkforsikringsavgiften på rett under 3000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For toppkasko og det at det er din første bil synes jeg sumen høres rimelig ut. 

Anonymkode: 1e0a8...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2019 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Ja, du bør ha kasko på en såpass dyr bil. Men hold deg unna Gjenstridige, er mitt råd.

Anonymkode: 74155...1ee

Har bare god erfaring med Gjensidige! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2019 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 år og skal ha min første bil. Er fagorganisert, og ser så klart etter en ok bilforsikring. Så jeg gikk på hjemmesiden der jeg har mine forsikringer ellers, via forbundet. 

Og prisen med toppkasko og  traffikkforsikringsavgift kommer på kr 1149 i måneden. Datt på ræva nå!!! Hææææææ??????

Hvor kan jeg få bedre pris med samme vilkår? For dette er jo helt hinsides. 

Gjelder en 2014 Ford. 

 

Hvem går man til?

Kjenner meg litt satt ut. Regnet med det skulle være litt mer enn 400kr men ikke over tusen a gitt. 

Anonymkode: 834bf...55f

Dette er ikke dyrt i det hele tatt, mtp at du ikke har noe opptjent bonus. Prisen på forsikring vil synke ettersom årene går, og du har kjørt skadefritt/fått opptjent bonus. Du kan selvfølgelig ringe rundt til de forskjellige selskapene og sammenligne priser, men det vil bli dyrt når bonus ikke er opptjent uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...