Gå til innhold

Når mannen bor i ett annet land.


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

Du må nesten logge syklusen din og legge reiseplaner til Tyrkia når du forventer eggløsning. Mtp at dere bor langt unna hverandre så er det godt gjort å få til befruktning hvis dere ikke planlegger litt. Hvis du ikke er gravid nå så bør du bruke eggløsningstester de kommende syklusene for å se når i syklusen du har eggløsning. 

Mtp alderen din så kunne du kanskje vurdert en fertilitetssjekk for å se hvordan ståa er. Du nærmer deg 40, og da er det vanskeligere å bli gravid selv om du har to barn fra tidligere forhold. Sønnen din er ikke så gammel, men mye skjer med forplantingsevnen til kvinner etter at de har blitt 35.  

Lykke til 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å planlegge reisene, så du får vært der rundt EL. Er sikkert lurt med en sjekk av deg og, bare for å se at du fortsatt er lett for deg å få barn. Eller om du burde få litt hjelp. Ønsker deg lykke til. 

Anonymkode: f74fa...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff folk er så slemme her inne. Ja han er fra Tyrkia og? La nå det ligge da det har ingenting med saken å gjøre.

Angående TS det jeg personlig tenker er at det er dumt å få ett barn før han bor i Norge. Evt du flytter dit. At dere er sammen om dette, og at han har fått seg jobb å har bygget opp ett fundament for seg selv og dere :) 

Det er veldig lite hyggelig å gå gravid alene, og kanskje få barnet alene. Å drive å reise frem og tilbake som gravid kan være stressende. Men igjen hvis vi tar alderen din i betraktning så forstår jeg veldig godt at du prøver nå.

Da hadde jeg personlig gått å tatt en fertilitetssjekk. Da vet du sånn ca hvordan det ligger an og om du har "dårlig tid".

Lykke til :)

Anonymkode: 70e2d...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye

Vurderer fertilitetssjekk for å se hvordan det står til “der inne“. 

Vi prøver å få barn nå, da vi ønsker oss to felles barn og jeg snart blir 39 år (mai). 

At det blir både trist og tung å bli gravid før vi bor sammen, er vi fullt klar over. Men slik er situasjonen vår. 

Skal søke familiegjenforening til høsten (søke om at han kan flytte hit til meg). Kunne ha søkt nå, men vi ønsker å vente for å gjøre alt rett. Har ikke søkt om det tidligere. Kun søkt om besøksvisum en gang og fikk det vanligste svaret tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

You again......

Anonymkode: 74ed0...3d4

Du igjen..

Anonymkode: c1471...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Tusen takk 😊 Det håper virkelig vi og. Men ser at sjansen er lite når vi ikke har mer enn 1 uke i måneden sammen. Blir lettere når vi bor sammen. Bare dumt det kan ta 1-2 år

Det kommer jo an på når i syklusen fundere har sex. Dette bør dere klare å beregne og dermed legge besøksuken til tiden rundt eggløsningen. Det er ikke verre enn det. 

 

Anonymkode: 99ab0...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på når i syklusen fundere har sex. Dette bør dere klare å beregne og dermed legge besøksuken til tiden rundt eggløsningen. Det er ikke verre enn det. 

 

Anonymkode: 99ab0...f43

Må reise når jeg har fri fra jobb. Så det kan ikke planlegges, dessverre. Jeg har en fri uke i måneden som jeg vanligvis har tatt masse ekstravakter. Nå bruker jeg de på å reise istedenfor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan høre med privatklinikk om mulighet for medisiner for å time EL bedre... Primolut og Letrozol for eksempel. Noen er jo avhengig av den type timing hvis de jobber på sjøen. Verdt et forsøk. 

Anonymkode: f91f8...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...