Gå til innhold

Hotellrom som ikke har minibar. Tror dere de vil være behjelpelige med å kjøle en flaske vin som ikke er kjøpt på hotellet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada jeg skal spørre hotellet men hva tror dere? Har de lov? 

Anonymkode: f5426...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke ismaskin i gangene? få hotell jeg bor på som ikke har dette. Det kjøler ned en flaske raskere enn et kjøleskap.

Om ikke er det jo ikke verre enn å spørre, verste som kan skje er at man får nei, må drikke varm vin, og er akkurat like langt som før man spurte. 

Anonymkode: 3af8f...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kaldt vann i springen?

Anonymkode: 41f12...841

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Pass på at de ikke legger til en avgift på hotellregningen din. Det er på mange hotell ikke lov å ha med medbrakt vin eller middager, blir det oppdaget, kan du få en regning på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen vi har med de hotellene vi har bodd på er at de kommer med en flaskekjøler full av is. Aldri fått nei når vi har spurt og heller aldri blitt belastet for dette. 

Det er bare å spørre. Du kan ikke få noe verre enn et nei om de ikke vil/kan.

Endret av 911
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vel kaldt vann i springen?

Anonymkode: 41f12...841

Men finnes ikke en propp alle steder sikkert 

Anonymkode: f5426...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lily_88 skrev:

Pass på at de ikke legger til en avgift på hotellregningen din. Det er på mange hotell ikke lov å ha med medbrakt vin eller middager, blir det oppdaget, kan du få en regning på dette.

Hvilke hotell har du sovet på? Man er ikke pliktig til å spise eller drikke i hotellets restaurant og bruke minibar. Ingen hoteller tar det som et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lily_88 skrev:

 Det er på mange hotell ikke lov å ha med medbrakt vin eller middager, blir det oppdaget, kan du få en regning på dette.

Det har jeg aldri opplevd. 

Og jeg har bortimot 100 hotellnetter i året, jobb og privat. I tre verdensdeler og delt på 10-15 land i året. 

Er en gjenganger både med middag og vin på hotellrommet, glad i å ta et glass på kvelden både når jeg reiser alene og med mannen. Og ja - ringer og ber om skikkelige vinglass, lar tomgodset stå igjen. 

Anonymkode: 3af8f...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg aldri opplevd. 

Og jeg har bortimot 100 hotellnetter i året, jobb og privat. I tre verdensdeler og delt på 10-15 land i året. 

Er en gjenganger både med middag og vin på hotellrommet, glad i å ta et glass på kvelden både når jeg reiser alene og med mannen. Og ja - ringer og ber om skikkelige vinglass, lar tomgodset stå igjen. 

Anonymkode: 3af8f...b17

https://www.adressa.no/reise/Regelen-alle-har-brutt-pa-hotellrommet-6454b.html

 

Men jeg har ikke bodd på så mange hotell i Norge, men i New York, Filippinene, Thailand, nederland og ett hotell i Polen, så var det ikke lov. Da sto det på velkomstarket på rommet at medbrakt ikke var lov, og ble det oppdaget f.eks doggy-bag fra en spiseplass eller vin som hotellet ikke solgte, så fikk man en regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lily_88 skrev:

https://www.adressa.no/reise/Regelen-alle-har-brutt-pa-hotellrommet-6454b.html

 

Men jeg har ikke bodd på så mange hotell i Norge, men i New York, Filippinene, Thailand, nederland og ett hotell i Polen, så var det ikke lov. Da sto det på velkomstarket på rommet at medbrakt ikke var lov, og ble det oppdaget f.eks doggy-bag fra en spiseplass eller vin som hotellet ikke solgte, så fikk man en regning.

Har vært i alle nevnte land, mange ganger. Aldri opplevd dette. Har heller aldri sett slik informasjon. Men kommer kanskje an på typen hotell man velger. 

Anonymkode: 3af8f...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang så la jeg en pose nedi søppelbøtta og fylte den med iskaldt vann. Det funka fint det. 

Anonymkode: af1e8...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Men finnes ikke en propp alle steder sikkert 

Anonymkode: f5426...566

Litt dopapir fikser den biffen, i så fall.

Anonymkode: c8f41...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Petter Stordalens hoteller fikser det meste. Hvis det er et hotell Nordic Choice-kjeden du skal bo hos.. Snakker av egen erfaring 👍🏻.

Anonymkode: 89bf8...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i alle nevnte land, mange ganger. Aldri opplevd dette. Har heller aldri sett slik informasjon. Men kommer kanskje an på typen hotell man velger. 

Anonymkode: 3af8f...b17

Har opplevd det på et hotell i New York. Det stod i bookingbekreftelsen og i informasjonsfolderen som lå på rommet at de ikke tillot medbrakt mat og drikke på rommene.

Anonymkode: c0405...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...