Gå til innhold

Fettfjerning hake. Erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3.4.2019 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Jeg fettsugde haka for to år siden. Huden har trukket seg ganske fint tilbake, og resultatet ble ganske bra. For å få det helt som jeg ønsker det må jeg ta ansiktsløft (pga anatomien min), og jeg fikk beskjed om at jeg er for ung til å ta det enda, så det ville de ikke utføre. Var 35 når jeg ble operert. Jeg hadde ikke typisk dobbelthake, men veldig utydelig overgang mellom kinn/hake og hals pga fett. 

Anonymkode: 7d052...7ef

Hvilken klinikk var du hos? 

Anonymkode: 8cde1...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.4.2019 den 21.55, Grumse skrev:

jeg tok fettsuging av haka i går, så ikke helt store erfaring med resultatet ennå. men hadde samme problem som deg, ikke markert kjeve. Jeg fikk fjernet 47 ml fett. 

Hvordan har det gått etter inngrepet? Er du fornøyd så langt? 

Anonymkode: 8cde1...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 1.58, AnonymBruker skrev:

Hvilken klinikk var du hos? 

Anonymkode: 8cde1...669

Volvat Stokkan i Trondheim. 

Anonymkode: 7d052...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det gått etter inngrepet? Er du fornøyd så langt? 

Anonymkode: 8cde1...669

Det har gått greit, jeg ble ikke noe blå, men etter 5 dager hovna jeg voldsomt opp, og dro til legevakten å fikk penicillin, da det var betennelse på vei..  Var så inne til kontroll 7 dager etter operasjonen, da hadde hevelsen falt noe, de tok stingene, og syns det så fint ut. Jeg lurer litt på om de har fjerna litt lite under haka, men de må vi se på når huden og alt har trekt seg sammen.Skal på ny kontroll 6 mnd etter operasjonen.  Alt i alt er jeg fornøyd, jeg har fått en annen ansiktsform, det er ikke så avlangt lenger 😄 jeg har fått kjevelinje, og en lengere hals. Det er fortsatt litt ømt ved berøring og litt følelseløs under haka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.4.2019 den 21.55, Grumse skrev:

Det har gått greit, jeg ble ikke noe blå, men etter 5 dager hovna jeg voldsomt opp, og dro til legevakten å fikk penicillin, da det var betennelse på vei..  Var så inne til kontroll 7 dager etter operasjonen, da hadde hevelsen falt noe, de tok stingene, og syns det så fint ut. Jeg lurer litt på om de har fjerna litt lite under haka, men de må vi se på når huden og alt har trekt seg sammen.Skal på ny kontroll 6 mnd etter operasjonen.  Alt i alt er jeg fornøyd, jeg har fått en annen ansiktsform, det er ikke så avlangt lenger 😄 jeg har fått kjevelinje, og en lengere hals. Det er fortsatt litt ømt ved berøring og litt følelseløs under haka.

Godt å høre at det går bra! 

Hvor lenge etter operasjonen kunne du gå ut blandet folk? 

Anonymkode: 8cde1...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28.4.2019 den 9.51, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at det går bra! 

Hvor lenge etter operasjonen kunne du gå ut blandet folk? 

Anonymkode: 8cde1...669

så fort jeg fikk maska av, 4 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det i 2013. Ble bra resultat, men fikk veldig veldig synlige ''årer/sener'' nedover halsen. Litt nummen på høyre side også. 

Anonymkode: 829d2...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen andre som har erfaring med fettsuging under haka som vil dele? :)

Anonymkode: 187c2...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du skulle ta opp denne tråden akkurat nå!

 

Det var meg som opprettet denne tråden for ett års tid siden. Jeg bestemte meg etterhvert for å gjennomføre, og fikk faktisk inngrepet gjort i forrige uke. Går for tiden hjemme med kompresjonsbandasje. Det ser ikke særlig smart ut, men det blir nok bra til slutt 😅 Kan holde deg/dere oppdaterte på resultatet etterhvert!

 

Noe spesielt du lurer på, så svarer jeg mer enn gjerne! 😊

Anonymkode: d6b2d...a89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Så morsomt at du skulle ta opp denne tråden akkurat nå!

 

Det var meg som opprettet denne tråden for ett års tid siden. Jeg bestemte meg etterhvert for å gjennomføre, og fikk faktisk inngrepet gjort i forrige uke. Går for tiden hjemme med kompresjonsbandasje. Det ser ikke særlig smart ut, men det blir nok bra til slutt 😅 Kan holde deg/dere oppdaterte på resultatet etterhvert!

 

Noe spesielt du lurer på, så svarer jeg mer enn gjerne! 😊

Anonymkode: d6b2d...a89

Gratulerer! Hvor endte du opp med å gjøre det, og pris? Hvordan er det med smerter/hevelse nå? Hvor lenge må man forvente å være hoven?

Anonymkode: 187c2...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Så morsomt at du skulle ta opp denne tråden akkurat nå!

 

Det var meg som opprettet denne tråden for ett års tid siden. Jeg bestemte meg etterhvert for å gjennomføre, og fikk faktisk inngrepet gjort i forrige uke. Går for tiden hjemme med kompresjonsbandasje. Det ser ikke særlig smart ut, men det blir nok bra til slutt 😅 Kan holde deg/dere oppdaterte på resultatet etterhvert!

 

Noe spesielt du lurer på, så svarer jeg mer enn gjerne! 😊

Anonymkode: d6b2d...a89

Er det laserlipo/smartlipo du har tatt? Jeg har satt opp en konsultasjonstime til det 😊

Anonymkode: 8832f...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Jeg har ikke tatt smartlipo, bare vanlig "tradisjonell" liposkulptur.

Selve inngrepet kostet 18 000. Endte opp på ca. 21 000 i utgifter totalt, med konsultasjon, operasjon, kompresjonsplagg til ansiktet og medisiner (forebyggende antibiotika, tabletter mot hevelse og smertestillende). 😊

Operasjonen ble gjennomført med lokalbedøvelse. Etter at kirurgen hadde tatt bilder og tegnet på haka mi, ble jeg ført inn på operasjonssalen. Her ble jeg lagt på operasjonsbordet og dekket til med operasjonslaken, før sykepleier vasket og desinfiserte hake- og kjevepartiet. Kirurgen satte så lokalbedøvelse ved å føre ei lang nål inn fra innstikksted under begge ørene. Dette var i grunnen det mest ubehagelige med hele operasjonen. 

Etter å ha ligget på operasjonsbordet i en halvtimes tid, hvor bedøvelsen fikk virke, kom kirurgen tilbake og gjennomførte fettsugingen. Han brukte tre innstikksteder, de to under ørene og ett midt under haka. Kjente ingenting underveis. ☺️ 

Etter operasjonen fikk jeg se hvor mye fett han hadde fjernet. Mengdemessig ville jeg anslått noen spiseskjeer, kanskje. For "mannen i gata" så det lite ut, men kirurgen mente han hadde fått fjernet ganske mye. Regner med han vet best. 👍

Det rant en del blod og bedøvelsesvæske fra sårene det første døgnet, men har ikke hatt noe blødninger utover dette. Nå bruker jeg kun små teipbiter (plastertape) over sårene. Og sårene forresten, de er bittesmå! Var litt bekymret for eventuelle arr i forkant, men de bekymringene er long gone nå, altså. 

Har ikke hatt noe smerter i etterkant av operasjonen. Var ganske nummen de første dagene, og området kan kjennes litt ømt ved berøring, men ingen smerter. Fikk resept på ei svær eske med paracet før operasjonen - den ligger fortsatt uåpnet. 😊

Kompresjonsplagget skal jeg bruke dag og natt i to uker etter operasjonen. Jeg tar kun korte pauser ved dusj, måltider (syntes det er litt slitsomt å spise med den på) og f.eks korte ærender på butikken. 

Det er nå gått litt over ei uke siden operasjonen, og jeg er fortsatt veldig hoven. Jeg syntes likevel jeg kan begynne å skimte litt resultater. Det er for tidlig å si noe om selve haken, grunnet hevelsen, men langs kjeven (fra øret og inn mot haken) er jeg ikke like hoven og syntes jeg kan se noe forandring. 

Kjenner jeg er spent på resultatet ettersom hevelsen går ned, men har heldigvis ingen urealistiske forventninger. I mitt tilfelle er jeg bare glad til om jeg opplever en noe finere profil. Kan holde dere oppdaterte når jeg vet mer. 😊👍

Anonymkode: d6b2d...a89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge jeg må forvente å være hoven vet jeg forresten ikke sikkert, men klinikken anslår at etter 2-3 uker vil det meste av hevelse være borte. 😊

Anonymkode: d6b2d...a89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar TS! Vurdere dette sterkt selv! 

Anonymkode: 187c2...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du sykemelding mens du går med kompresjonsplasteret eller må du gå på jobb med det? 😊

Anonymkode: a8a8f...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får ikke sykemelding når man opererer av kosmetiske årsaker, så nei. 😊 

Er forresten ikke et plaster; mer et slags «pannebånd» som går under haka og festes oppå hodet 😅

Jeg er vel og merke student, og har kun en liten deltidsjobb ved siden av studiene. Har attpåtil blitt permittert fra denne i lengre tid pga. korona. Ble derfor en gylden anledning til å gjennomføre inngrepet, ettersom jeg fikk tilbud om både konsultasjon og operasjon på særdeles kort varsel. 👍 

- TS

Anonymkode: d6b2d...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på bilder før og etter, noen som har det? Vurderer det sammeher.

Anonymkode: bc1d0...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg får ordnet noe når hevelsen går ned. Men jeg er fortsatt veldig hoven, selv to uker etter operasjonen 😅 Ønsker gjerne å se andres resultater! 😄

- TS

Anonymkode: d6b2d...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Skal se om jeg får ordnet noe når hevelsen går ned. Men jeg er fortsatt veldig hoven, selv to uker etter operasjonen 😅 Ønsker gjerne å se andres resultater! 😄

- TS

Anonymkode: d6b2d...a89

Det hadde vært gøy å sett ja! 😄 Hvordan har du det nå?

Anonymkode: 187c2...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...