Gå til innhold

Fettfjerning hake. Erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en ung kvinne (25 år) som vurderer fettfjerning/fettsuging av hake. Jeg vil karakterisere meg selv som slank, sunn og frisk - men har fått en ikke veldig flatterende kjeveprofil fra genene. På både min fars og min mors side av familien er dette en gjenganger - ikke særlig markerte kjever pga. lokale fettansamlinger. Lurer dermed på om det er noen som har erfaringer med dette? 🙂 

Jeg er for øvrig slank og frisk, med en BMI på 23. Ønsker derfor ikke oppfordringer til vektnedgang. 

Anonymkode: d6b2d...a89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tok fettsuging av haka i går, så ikke helt store erfaring med resultatet ennå. men hadde samme problem som deg, ikke markert kjeve. Jeg fikk fjernet 47 ml fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grumse skrev:

jeg tok fettsuging av haka i går, så ikke helt store erfaring med resultatet ennå. men hadde samme problem som deg, ikke markert kjeve. Jeg fikk fjernet 47 ml fett. 

Kan jeg spørre om hva kostnadene ligger på? Vurderer nemlig det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Er 30 år nå. 

Jeg lurer på, vil huden fortsatt henge, eller vil den trekke seg sammen etter fettsuging?

ellers har jeg vurdert mini-facelift, men det virker drastisk! Men jeg ønsker en markert kjeve. 

Anonymkode: 8cde1...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å si ifra om sånt til partnere før man får unger da. Ille kjipt å få en styggere unge enn forventet... 

Anonymkode: a79a5...6fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Grumse skrev:

jeg tok fettsuging av haka i går, så ikke helt store erfaring med resultatet ennå. men hadde samme problem som deg, ikke markert kjeve. Jeg fikk fjernet 47 ml fett. 

Spennende! Du får oppdatere når du «vet litt mer» 🙂 Hvor gjennomførte du inngrepet? Og må du gå lenge med kompresjonsbandasje?

Anonymkode: d6b2d...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sprøyter som også kan fjerne fett da. Kybella heter den ene og belkyra heter den andre. Har du sett noe på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i danmark, og tok det også her. Jeg betalte 11 000 danske for operasjonen, utført i lokaldeøvelse. 
Er snart 30, og var mektig lei av den haka, har vært det i flere år. 
Jeg skal ha stram bandasje på i 4 døgn etter operasjonen. Du får ta den litt av for å dusje osv, men ikke mer enn det. Jeg har 3 sting, to så langt bak de kommer, ett på hver side altså, og ett rett under haka. Jeg har en veldig kort kjeve, men jeg ser allerede stor forskjell. Jeg er ikke særlig blå, men har litt hevelse ennå. Stingene skal jeg fjerne her til mandag, så en uke etter operasjonen. Også skal jeg på kontroll etter sommeren. 
ang huden så vil du få svar på det til konsultasjonstimen. Jeg har så ung og spenstig hud, at de forventer at den trekker seg fint sammen. Her kan en også kjøpe noe salve for å hjelpe huden litt på vei. 😄 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg, og ser vi har samme bmi. Jeg tenker å prøve å slanke meg 5-6 kg for å trimme dobbelhaka litt. Men du vil tydeligvis heller operere. Jeg skal gi rapport når jeg har gått ned i vekt, om dobbelhaka har krympet.

Anonymkode: f2ee2...2c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fettsugde haka for to år siden. Huden har trukket seg ganske fint tilbake, og resultatet ble ganske bra. For å få det helt som jeg ønsker det må jeg ta ansiktsløft (pga anatomien min), og jeg fikk beskjed om at jeg er for ung til å ta det enda, så det ville de ikke utføre. Var 35 når jeg ble operert. Jeg hadde ikke typisk dobbelthake, men veldig utydelig overgang mellom kinn/hake og hals pga fett. 

Anonymkode: 7d052...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problem som deg, og ser vi har samme bmi. Jeg tenker å prøve å slanke meg 5-6 kg for å trimme dobbelhaka litt. Men du vil tydeligvis heller operere. Jeg skal gi rapport når jeg har gått ned i vekt, om dobbelhaka har krympet.

Anonymkode: f2ee2...2c8

Jeg har bmi på 18. Er slank ellers, men har overflødig fett rundt kjeven. Det ser jo så dumt ut! 

Anonymkode: 8cde1...669

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problem som deg, og ser vi har samme bmi. Jeg tenker å prøve å slanke meg 5-6 kg for å trimme dobbelhaka litt. Men du vil tydeligvis heller operere. Jeg skal gi rapport når jeg har gått ned i vekt, om dobbelhaka har krympet.

Anonymkode: f2ee2...2c8

Det skal sies at jeg på et tidligere tidspunkt i livet har gått ned noen kilo. Har da kunnet sett tydelige forskjeller på mage, lår, legger, armer, m.m, men i hake/kjeveregionen skjedde det absolutt ingenting. Derfor tviler jeg at dette endrer seg ved ytterligere vektnedgang og mistenker dette til en viss grad er genetisk. 

Anonymkode: d6b2d...a89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal sies at jeg på et tidligere tidspunkt i livet har gått ned noen kilo. Har da kunnet sett tydelige forskjeller på mage, lår, legger, armer, m.m, men i hake/kjeveregionen skjedde det absolutt ingenting. Derfor tviler jeg at dette endrer seg ved ytterligere vektnedgang og mistenker dette til en viss grad er genetisk. 

Anonymkode: d6b2d...a89

Selvfølgelig får du mindre dobbelthake av å slanke deg. En bmi på 23 er også igrunn ganske mye, selvom det står at det er normalen..

Anonymkode: 94c7c...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får du mindre dobbelthake av å slanke deg. En bmi på 23 er også igrunn ganske mye, selvom det står at det er normalen..

Anonymkode: 94c7c...42a

Det fins tynne mennesker som har en solid dobbelhake.  Vi er forskjellig bygd+ at fettet setter seg ikke likt. Noen tynne har også mye fett på magen.  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får du mindre dobbelthake av å slanke deg. En bmi på 23 er også igrunn ganske mye, selvom det står at det er normalen..

Anonymkode: 94c7c...42a

Bmi på 23 mye? Er du morsom eller? Hva er passe for deg da? 16? Nei, jeg har ikke høy bmi om du tror det, har selv bmi på 20, men syns absolutt ikke 23 er mye 

Anonymkode: 83728...2b0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, wintergirl skrev:

Det er sprøyter som også kan fjerne fett da. Kybella heter den ene og belkyra heter den andre. Har du sett noe på det? 

Kjenner jeg er uhyre skeptisk til både disse sprøytene og kryolipolyse 🙈 Er det naivt å tro at dette er helt ufarlig? Det er jo én ting om du ligger i kaloriunderskudd og kroppen omdanner fettreservene til energi. Men hva med disse fettcellene, når de ødelegges og «frigjøres»? Det påstås jo at de skilles ut i urinen, men er det egentlig så enkelt? 

Leste en uttalelse fra en lege som var skeptisk til dette for en tid tilbake siden, men jeg finner ikke igjen artikkelen 😩

Anonymkode: d6b2d...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bmi på 23 er litt mye, jo. Det er i kategorien tynnfeit, hvis du da ikke er en muskelbunt. Jeg er 175 cm og 72 kg. BMI på 23, ansett som normalvektig, men jeg er ikke akkurat mager. Kunne fint veid 60 kg, og dermed hatt BMI på 20. Fortsatt godt innenfor normalen, og sannsynligvis med mindre dobbelthake.

Anonymkode: f2ee2...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er uhyre skeptisk til både disse sprøytene og kryolipolyse 🙈 Er det naivt å tro at dette er helt ufarlig? Det er jo én ting om du ligger i kaloriunderskudd og kroppen omdanner fettreservene til energi. Men hva med disse fettcellene, når de ødelegges og «frigjøres»? Det påstås jo at de skilles ut i urinen, men er det egentlig så enkelt? 

Leste en uttalelse fra en lege som var skeptisk til dette for en tid tilbake siden, men jeg finner ikke igjen artikkelen 😩

Anonymkode: d6b2d...a89

Før og etter bildene ser bra ut. Har jo aldri garanti uansett. Men viktig å følge sin egen magefølelse. Håper du blir fornøyd og at det blir som du ønsker at det skal bli😊

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det da jeg var 19, og så ikke forskjell en gang. I ettertid har jeg skjønt at det faktisk ikke er fett, men en muskel under haka, og at haka bare går i vinkel rett ut så det skal ikke noe til at jeg får dobbelthake når jeg smiler. Og jeg er bra trent, hakket før sixpack, så kan ikke gå ned mer. 

Det hjalp meg likevel, for når jeg VET at ikke noe kan gjøres, så er det lettere å tenke "fuck it!" og være fornøyd som jeg er!

 

Anonymkode: 8d063...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er uhyre skeptisk til både disse sprøytene og kryolipolyse 🙈 Er det naivt å tro at dette er helt ufarlig? Det er jo én ting om du ligger i kaloriunderskudd og kroppen omdanner fettreservene til energi. Men hva med disse fettcellene, når de ødelegges og «frigjøres»? Det påstås jo at de skilles ut i urinen, men er det egentlig så enkelt? 

Leste en uttalelse fra en lege som var skeptisk til dette for en tid tilbake siden, men jeg finner ikke igjen artikkelen 😩

Anonymkode: d6b2d...a89

Belkyra er ett lovlig legemiddel. Du kan lese om det i felleskatalogen. Men det er dyrt...

Jeg vil først prøvd filler i kjevelinjen for mer markert kjeve før jeg opererer.

Anonymkode: 3d1dc...a9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...