Gå til innhold

Fettfjerning hake. Erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 3.4.2019 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Husk å si ifra om sånt til partnere før man får unger da. Ille kjipt å få en styggere unge enn forventet... 

Anonymkode: a79a5...6fa

Hvis du bryr deg om utseende til barna dine, så burde du ikke få barn, da er man noen forferdelige mennesker..

Anonymkode: d55ce...257

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 3.4.2019 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Husk å si ifra om sånt til partnere før man får unger da. Ille kjipt å få en styggere unge enn forventet... 

Anonymkode: a79a5...6fa

Jeg for min del har heldigvis en samboer som er fullt klar over inngrepet og som støtter meg i valget. 😊 Han syntes det er helt greit, og lo godt når jeg kom hjem med kompresjonsplagg på hodet og så full av bedøvelse at jeg hadde problemer med å prate ordentlig. 😂 

Veldig spesiell uttalelse å komme med tho, det må jeg si...

Anonymkode: d6b2d...a89

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært gøy å sett ja! 😄 Hvordan har du det nå?

Anonymkode: 187c2...1ad

Det går veldig fint!

To uker har passert, og da er i teorien tiden min med kompresjonsplagget over. Jeg bruker denne en del ennå likevel, litt på dagtid og hele natten. Dette fordi jeg fortsatt er veldig hoven, dog ikke fullt så ille som i starten. Hevelsen under haken kjennes veldig hard og nesten litt ruglete, men det er visstnok helt normalt og vil gi seg etterhvert. 😅 Er veldig spent på hvor lang tid dette vil ta!

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går veldig fint!

To uker har passert, og da er i teorien tiden min med kompresjonsplagget over. Jeg bruker denne en del ennå likevel, litt på dagtid og hele natten. Dette fordi jeg fortsatt er veldig hoven, dog ikke fullt så ille som i starten. Hevelsen under haken kjennes veldig hard og nesten litt ruglete, men det er visstnok helt normalt og vil gi seg etterhvert. 😅 Er veldig spent på hvor lang tid dette vil ta!

- TS

Håper man får se bilder av før og etter. Har du tatt før bilder? Har så lyst å gjøre det selv. Hater dobbelthaken min. Når man er så fornøyd med resten mens det ligger fett under haken, er det ikke morsomt,

Anonymkode: bc1d0...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper man får se bilder av før og etter. Har du tatt før bilder? Har så lyst å gjøre det selv. Hater dobbelthaken min. Når man er så fornøyd med resten mens det ligger fett under haken, er det ikke morsomt,

Jeg har tatt før-bilder! Kan helt sikkert dele før og etter ved en senere anledning. Nå er det ikke noe poeng, ettersom jeg grunnet hevelsen har større dobbelthake nå enn på før-bildene. 😅

Hadde samme problemstilling som deg! Fornøyd med resten, men med det jeg antar er en genetisk fettansamling under haken (hele familien har det samme udefinerte kjevepartiet). Utrolig irriterende! 🙈

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Liten oppdatering: 

Aner ikke om folk fortsatt følger med her. Men 5 uker har gått, og jeg - «heldig» som jeg er - er fortsatt noe hoven. Jeg rådførte meg med klinikken angående dette for en ukes tid siden. Fikk til svar at for noen tar det lengre tid, og at det er helt normalt. Ble anbefalt å sove med hodet høyt, samt å kjøle ned området innimellom, så nå sover jeg med dobbel pute hver natt og sitter med ispose hver kveld. Kompresjonsplagget bruker jeg ikke lengre. 

Det skal sies at jeg tok et «underveis-bilde» nylig; og jeg kan faktisk se forskjell fra før-bildene. Dobbelthaken er litt mindre - og det mens jeg ennå er noe hoven! Så nå begynner jeg å bli veldig spent på det endelige resultatet. 😊 

- TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liten oppdatering: 

Aner ikke om folk fortsatt følger med her. Men 5 uker har gått, og jeg - «heldig» som jeg er - er fortsatt noe hoven. Jeg rådførte meg med klinikken angående dette for en ukes tid siden. Fikk til svar at for noen tar det lengre tid, og at det er helt normalt. Ble anbefalt å sove med hodet høyt, samt å kjøle ned området innimellom, så nå sover jeg med dobbel pute hver natt og sitter med ispose hver kveld. Kompresjonsplagget bruker jeg ikke lengre. 

Det skal sies at jeg tok et «underveis-bilde» nylig; og jeg kan faktisk se forskjell fra før-bildene. Dobbelthaken er litt mindre - og det mens jeg ennå er noe hoven! Så nå begynner jeg å bli veldig spent på det endelige resultatet. 😊 

- TS

Så spennende. håper på før og etter bilder. Har så lyst å gjøre det selv. Kremer og alt jeg har prøvd har ikke fungert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg er i veldig lik situasjon som noen av dere over her!

En jente på 25år som er veldig aktiv og helt normal BMI. Men jeg har alltid hatt dobbelthake/en mindre pen profil fra siden. 
Jeg har bestilt time på cosmoklinikken i Oslo og er veldig spent. 

Kjære anonym bruker som startet dette innlegget, hadde satt så utrolig pris på en oppdatering på hvordan de har gått de siste månedene, og bilder av profilen din før/etter! 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann! 😊

Aktiviteten dabbet av her, så jeg har helt glemt å oppdatere. Men det gjør jeg mer enn gjerne nå!  

De siste månedene har tilhelingen av haken min blitt ferdig. Som resultat av dette har jeg fått en noe finere profil. 😊

Jeg har vel og merke ikke fått noe kjeveparti som kunne sklidd rett inn i Hollywood, men det var nok ikke mulig med utgangspunktet mitt heller. Det skal sies at jeg hadde realistiske forventninger til inngrepet i forkant, og ville sagt meg fornøyd med selv en liten forbedring. Noe jeg helt klart syntes jeg har fått. I tillegg - som jeg har skrevet om tidligere - så var fettet mitt under haken utrolig hardt og kirurgen hadde en svært krevende jobb med å få det ut gjennom kanylen 😅 

Ser man ansiktet mitt i profil nå, kontra før inngrepet, vil man kunne se at dobbelthaken er blitt mindre. Men den aller største forandringen syntes jeg faktisk er den forfra. Tidligere har dobbelthaken min vært veldig synlig sett rett forfra, og når jeg i tillegg har lent hodet (omså bare litt) på skakke, har jeg fått en veldig uttalt dobbelthake som brer seg over mot kinnet. Dette er som sagt hvor jeg opplever størst forbedring, noe som egentlig er veldig fint, for det var jo nettopp dette jeg så i speilet (og irriterte meg over) hver morgen. Pluss at området forfra er det som var mest synlig på bilder. 

Alt i alt angrer jeg ikke på inngrepet, og jeg hadde ikke nølt et sekund med å gjøre det igjen om jeg skulle valgt på nytt. 😊

Håper dette var noe til hjelp, anonymjente25! Spør meg gjerne her i tråden om det er noe mer du lurer på 👍

Jeg skal forresten prøve å få lagt ut noe bilder også, kanskje i morgen, men jeg venter på å få godkjent en ny og mer anonym brukerkonto før det skjer 🙊 Har ikke fortalt noen om inngrepet, og ønsker å holde det for meg selv. Legger jeg ut bilder nå gjennom «skriv som anonym»-funksjonen så mister jeg kontrollen ved at jeg ikke kan endre eller slette posten ved en senere anledning. Håper det er i orden. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for svar! Gleder meg til å se bilder. Jeg har også et realistisk resultat i tankene, men det er noe med den uvissheten når man skal legge seg under kniven og i tillegg bruke så mye penger på en behandling.

har tidligere testet injeksjoner med enzymer (PB Serum på vanity beauty clinic i Oslo) og det ga virkelig null effekt. Penger rett ned i sluket med andre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem 👍 Og igjen, spør meg gjerne om det er noe du lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan!

Savnet veldig å kunne lese om andres erfaringer da jeg selv vurderte å legge meg under kniven, da jeg har inntrykk av at det skrives mindre om liposkulptur av hake enn en del andre inngrep (f.eks brystforstørrelse eller lipo av mage). 😊

Vurderte for øvrig lenge å teste ut Belkyra, men jeg landet vel på at liposkulptur var sikrere i forhold til at det sannsynligvis ville gi noe resultat. Det er du ikke garantert med injeksjoner, har jeg skjønt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 

Legger ved en liten collage her, la bildene ved i den. Har croppet de en del pga ønske om å holde meg anonym 🙊 Før på venstre side, etter inngrepet på høyre. 

Har prøvd å ta før- og etterbildene fra samme vinkler. Her ser man godt det jeg påpekte i går om at man ser en liten forskjell i profil, men at jeg føler den største forskjellen er hvordan dobbelthaken har minket sett forfra. 

Endret av anonymous25
Ønsker ikke å ha bilder liggende ute i lang tid :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 17.44, anonymous25 skrev:

Hei igjen! 

Legger ved en liten collage her, la bildene ved i den. Har croppet de en del pga ønske om å holde meg anonym 🙊 Før på venstre side, etter inngrepet på høyre. 

Har prøvd å ta før- og etterbildene fra samme vinkler. Her ser man godt det jeg påpekte i går om at man ser en liten forskjell i profil, men at jeg føler den største forskjellen er hvordan dobbelthaken har minket sett forfra. 

Kjempefin ble du ;:) 

Fjernet lenke til bilde i sitatet. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...

Heihei!

Mulig jeg er litt seint ute på denne tråden, men kjente meg veldig igjen i flere av dere som skriver her. Er 26 år og har alltid hatt en liten dobbelthake til tross for lav vekt..

Lurer veldig på hvor du tok fettsuging? Syns resultatet ble utrolig fint, og vil gjerne gjøre det samme (om jeg tørr..)

Men er veldig usikker på hva man skal se etter når man skal bestemme kirurg?

Anonymkode: 8c26d...a67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

jeg har nå faktisk bestemt meg for å ta fettsuging og kan godt oppdatere dere etter behandlingen når hevelsen har roet seg. Vet jeg hadde satt pris på det selv :) oprasjonen er i midten av november. 

jeg dro til Cosmo clinic på Nydalen og snakket med Hilde Bjærke. Om jeg ikke tar helt feil så er det både Hilde Bjærke og Tom Bjærke som skal operere meg. 

under konsultasjon så sa Hilde at en vanlig fettsuging ikke ville bli optimal for meg, ettersom jeg har fett både over og under muskelen. Jeg har altså ikke den «vanligste» typen dobbelthake som ser ut om en liten lomme under haken. Profilen min er veldig lite flatterende fra siden etter som jeg ikke har noe synlig kjevelinje.

(se bildene som er lagt ved nedenfor. Jeg ser ut som bilde til høyere)

Hilde mente derfor at hun ble nødt til fjerne fett på oversiden og undersiden av muskelen. Samtidig som de skal stramme opp mukslen under halsen min, noe som forhåpentligvis vil gi meg en penere profil. Dette er en mer omfattende og dyrere operasjon, men Hilde mente at hvis jeg skulle operere meg hos de så var det dette jeg måtte gjøre for å få er resultat.

Tenkte at det var kjekt å vite om du har en lik type dobbelthake som meg. Har du en mer «vanlig» dobbelthake, som bildet til venstere så tror jeg vanlig fettsuging, kybella/bellkyra eller PB-serum kan gi et fint resultat.

Vil bare avslutte med å si at oprajsonen jeg skal ta kom på hele 45 000kr men ettersom Cosmo Clinic har 60-70 positive rewies på Google så velger jeg å stole på de. (De har faktisk ikke en eneste negativ tiøbakemelding på Google) hvis ikke jeg tar helt feil så blir også kosmetiske operasjoner 25% dyrere til neste år, pga moms eller noe. Så om du har muligheten så ville jeg operert meg før jul. 

Håper dette var til noe hjelp :) 

1736FBB9-02BD-4D8B-A0CD-263CAA5CC064.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 1.10.2020 den 17.44, anonymous25 skrev:

Hei igjen! 

Kan jeg få se?

Anonymkode: cfe06...b9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Beklager for sen oppdatering. 

Operasjonen er overstott og jeg er fortsatt bittelitt hoven enda, så jeg ønsker ikke å dele noen bilder. Men jeg er så utrolig fornøyd! Anbefaler virkelig Cosmo Clinic på Nydalen på det sterkeste. Gruet meg veldig til narkose og alt det, men det gikk over all foventing. De tok utrolig godt vare på meg, og jeg var klar for å dra nesten med en gang etter operasjonen.
Hadde ingen særlig smerte i etterkant av operasjonen heller. 

Jeg er som sagt 25 år, og kom i utgangspunktet inn for en fettsuging (har prøvd bellkyra før men det ga null effekt på meg)
Jeg ble anbefalt en blanding av et halsløft og fettsuging. Grunnen til det er fordi muskelen under halsen min var noe slapp, samt som at det fettet som var lå på undersiden av muskelen, og nesten ikke noe på oversiden av musklen (altså der man kommer til ved vanlig fettsuging). Hadde jeg gjort en vanlig fettsuging så hadde det gitt null forskjell. Haken min er først og fremst genetisk, og ikke på grunn av overvekt. Den har sett mer eller mindre lik ut selv om jeg har gått opp eller ned ti kilo. Anbefaler deg virkelig å ta en konsultasjon hos Cosmo, slik at de kan forklare hva du burde eller ikke burde gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Noen som kan berolige meg med at det vil gå greit å gå med denne bandasjen en hel uke? Den klemmer på hode og kinn. Og har tips for å unngå mest mulig hevelse framover? 

Anonymkode: cc534...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...