Gå til innhold

Er Ghosting egentlig negativt ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke det bare greit at man bare "forsvinner" ? så slipper man så mye "om og men" videre og hele den prosessen der med vedkommende? 
Det er jo ikke som om at det vil endre utfallet.  Det bare klaffet ikke..nothing personal. Ser bare hvor mange som klager over plagsomme intense exèr ...dater osv  som dukker opp via alle mulige sosiale mediumer.  Drama er ingen tjente med...er ikke helt frisk å skape det kun for underholdningsverdien heller.  :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er grunnleggende uhøflig og lite empatisk å etterlate noen i uvisse. Det er mye ryddigere å si ordentlig i fra slik at den ene ikke blir sittende å lure.

Anonymkode: 4e0e7...c2b

• Liker 31
Skrevet

Herregud du er jo helt på jordet! Nei er han ikke intressert lenger i meg så får han faen meg være voksen nok til å tørre å si ifra til meg! 

• Liker 10
Skrevet

Nei, det er ikke ok med ghosting. Det er feigt. 

Så ja, ghosting er egentlig negativt. 

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å si at "dessverre jeg syns ikke det klaffet mellom oss og jeg ønsker å avslutte" - det er ikke rom for diskusjon og trenger ikke bli mer drama enn det. Hvis den andre lager drama etter det så er det bare å blokkere, for da har avslutningen vært klar og ryddig. 

Og så går man videre til neste. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo den som sitter igjen som går over hver eneste minste kommentar og slikt for å finne ut av hva i allverden som har gått galt, og ikke minst at personen ikke aner om den i andre enden plutselig har dødd eller noe 😐

Vær voksen og bare skriv «jeg følte ikke dette...». Det trenger ikke være en høytidlig melding, ikke en lang en, men en liten heads up at du forsvinner fra nå av. Tar deg 2 sek på å skrive, så kan du forsvinne som et spøkelse, og personen slipper all det mentale som er involvert i å ikke ha peiling på hva som har skjedd!

Anonymkode: 24dea...043

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, Kvepp said:

Herregud du er jo helt på jordet! Nei er han ikke intressert lenger i meg så får han faen meg være voksen nok til å tørre å si ifra til meg! 

Du blir jo sint bare av å tenke på det ...så du legger nok opp til å bli ghosta bare av den grunn av mange 😛 tenk litt på det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Xcase33 said:

Du blir jo sint bare av å tenke på det ...så du legger nok opp til å bli ghosta bare av den grunn av mange 😛 tenk litt på det. 

???

Anonymkode: 028d7...ecd

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Polly Ester skrev:

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å si at "dessverre jeg syns ikke det klaffet mellom oss og jeg ønsker å avslutte" - det er ikke rom for diskusjon og trenger ikke bli mer drama enn det. Hvis den andre lager drama etter det så er det bare å blokkere, for da har avslutningen vært klar og ryddig. 

Enig! 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Polly Ester said:

Men det er tydeligvis positivt og  den foretrukne løsningen hos den parten som velger å gjøre det ...og negativt for den andre vil det jo være i uansett tilfelle. Spørsmålet er vel om den som blir ghosta ikke har lagt opp til det selv, og at det derfor bare blir slik. Som f.eks hun "kvepkvak" som ble sint bare av å si sin mening :P

Skrevet
8 minutter siden, Polly Ester said:

Ja det hadde vært greit hvis det var så enkelt og bokstavelig som du formulerer det der ..kunne vært en forhåndsskrevet twitter tweet nesten...hehe :)

AnonymBruker
Skrevet

Ingen legger opp til å bli ghostet. Sånn tror jeg bare  feige ghostere tenker. 

Anonymkode: 9f243...2be

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen legger opp til å bli ghostet. Sånn tror jeg bare  feige ghostere tenker. 

Anonymkode: 9f243...2be

Det er egentlig en ganske naiv tanke eller oppfatning...hvis ikke så kanskje du kunne utdypet hvorfor det ikke kan finnes gode grunner til dette. Tatt i betraktning kompleksiteten av den sosiale dynamikken, og alt som kan ligge til grunn? 

...går det ikke an å f.eks forvente at personen selv med et snev av selvinnsikt skal skjønne grunnene selv? hmmmm

Gjest ThotSlayer
Skrevet

Jeg syns ghosting er bra og flere menn burde begynne med det :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Xcase33 skrev:

Men det er tydeligvis positivt og  den foretrukne løsningen hos den parten som velger å gjøre det ...og negativt for den andre vil det jo være i uansett tilfelle. Spørsmålet er vel om den som blir ghosta ikke har lagt opp til det selv, og at det derfor bare blir slik. Som f.eks hun "kvepkvak" som ble sint bare av å si sin mening :P

Jepp, og her har man hele grunnen. For den som "ghoster" er det utelukkende positivt. Man gidder ikke høre på hyl og drama fra den forsmådde part. Om man kan bryte uten dette dramaet, er det de færreste som "ghoster" da dette ikke vil være så anmasende.

Men der en ser at det er drama i vente, "ghostes" det over en lav sko. Heldigvis, da jeg ikke har noe ønske om å høre på en masse pjatt fordi jeg ikke gidder å gå videre.

Anonymkode: fc7ff...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ghosting er totalt ødeleggende for de som opplever det og det er bare respektløst, unødvendig og ondskapsfullt gjort. Folk blir unødvendig såret og de blir usikker på seg selv av det. 

Først piner man folk med å la dem leve i uvisse til de innser at de er avvist, der de så videre gjerne tenker ting som: "hva gjorde jeg galt?" "Er det noe så galt med meg at jeg jeg er ikke verdt å bli avvist på en ordentlig måte engang? Er jeg et stort forbanna ingenting?" Folk blir stresset ut og blir skeptisk til å sette seg i situasjoner der det kan skje igjen pga rasshøl som er så forbannet feig at de bare skygger banen fremfor å skrive en melding som tar 10 sekunder. "Beklager, jeg er ikke interessert." Det er så forbannet enkelt, koster så lite, og gjør det så mye enklere for den som er avvist å gå videre. 

Folk som ghoster er i tillegg ofte psykopatiske troll som gladelig slenger dritt om folk de har behandlet dårlig og ghostet. Om noen f.eks hisser seg opp og gir de glatte lag for behandlingen. Da er det selvfølgelig den de har avvist det er enda mer galt med: "Psykokjerringen skjelte meg ut, fordi jeg ghosta henne!! Åååhhh så desperat kjerring!! Jeg er bare såååååå for kuuuuul for henne" fra lala-land..

Å ghoste folk er utelukkende feigt og vitner om en svært svak karakter. 

Anonymkode: 77511...5d2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ghosting er totalt ødeleggende for de som opplever det og det er bare respektløst, unødvendig og ondskapsfullt gjort. Folk blir unødvendig såret og de blir usikker på seg selv av det. 

Først piner man folk med å la dem leve i uvisse til de innser at de er avvist, der de så videre gjerne tenker ting som: "hva gjorde jeg galt?" "Er det noe så galt med meg at jeg jeg er ikke verdt å bli avvist på en ordentlig måte engang? Er jeg et stort forbanna ingenting?" Folk blir stresset ut og blir skeptisk til å sette seg i situasjoner der det kan skje igjen pga rasshøl som er så forbannet feig at de bare skygger banen fremfor å skrive en melding som tar 10 sekunder. "Beklager, jeg er ikke interessert." Det er så forbannet enkelt, koster så lite, og gjør det så mye enklere for den som er avvist å gå videre. 

Folk som ghoster er i tillegg ofte psykopatiske troll som gladelig slenger dritt om folk de har behandlet dårlig og ghostet. Om noen f.eks hisser seg opp og gir de glatte lag for behandlingen. Da er det selvfølgelig den de har avvist det er enda mer galt med: "Psykokjerringen skjelte meg ut, fordi jeg ghosta henne!! Åååhhh så desperat kjerring!! Jeg er bare såååååå for kuuuuul for henne" fra lala-land..

Å ghoste folk er utelukkende feigt og vitner om en svært svak karakter. 

Dette blir mer og mer etablert, så det er bare å bli vant til det. Slik går samfunnet.

Det kommer snart noe nytt oppå "ghosting" igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir mer og mer etablert, så det er bare å bli vant til det. Slik går samfunnet.

Det kommer snart noe nytt oppå "ghosting" igjen.

Det er ikke noe folk kommer til å "bli vant med". Det eneste som kommer til å skje er at folk trekker seg unna motsatt kjønn sånn som i Kina.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe folk kommer til å "bli vant med". Det eneste som kommer til å skje er at folk trekker seg unna motsatt kjønn sånn som i Kina.

Artig at du bruker mann som ghoster og er kul i ditt forrige innlegg, når man vet at kvinner ghoster mer enn menn?

Skrevet

Nå dater ikke jeg, så jeg har aldri opplevd å bli ghostet, men jeg skjønner godt at man kan føle seg både utnyttet, usikker og lei seg når slikt skjer. På den andre siden skal man kanskje være glad for at man ble kvitt ghosteren, da en slik oppførsel vitner om e genskaper man ikke ønsker hos en potensiell partner. 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Xcase33 skrev:

Ja, det er positivt for den feige å feige ut, for da slipper man jo lettere unna. 

Negativt for den andre uansett dersom den ønsket å fortsette, men allikevel mindre negativt om den andre VET at den andre ikke ønsker å fortsette, slik at man raskere kan gå videre framfor å gå og vente og håpe og lure på osv. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...