Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Sparkling_Pink

Anbefalte innlegg

Dagens seiere: gjennomført å få litt flere ting på stell, det var to timer skrubbing til sammens

Jeg er takknemlig for opplevelsen av å meditere blant sauer, svaneredet jeg så, energien jeg hadde første halvdel av dagen, læringa jeg har gjort med blummertene jeg har gjort mens jeg var sliten, drømmen om noen som kommer innom på besøk. Jeg er takknemlig for at jeg fikk appetitt etterhvert og at jeg er igjennom nok en gammel greie.

Jeg ser fram til å styre i morgen også.

Glede: var en god vits eller to

Tilfredshet, endelig orker jeg. Litt i alle fall. Og et fall av utilstrekkelighet står midt imot, og det vante vakuumet av folk som ikke er her uthuler huden min. Trøster meg selv at alle er til låns, bare ei kort stund. Noen øyeblikk, før de skal videre i sin egen bane. Det er ikke det at jeg mister de permanent, det er den flimringa som kommer når alt som er må klassifiseres i kvalitet, og der søken ligger i oss går vi oss vill i historier på veien. Jeg er vant til å miste meg selv, en ufrivillig mester der. Og tar det med den nonchalante roen det er å fokusere på hva jeg gjør i øyeblikkene.

Sola steiker på blikktaket, og ovnene er av og jeg er klam av svette med to vinduer på gløtt. Velkommen sommer på loftet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Axolotl

Den myke følelsen er der igjen, dirringa av lyst. Lengslene er en sommersky som går opp i høyden og lyset er fingre inn i sjela.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dagens seier: være snill mot meg selv

Jeg er takknemlig for den myke følelsen i meg fra samtalen med Axolotl, fixinga i leiligheta mi i dag, at jeg er smertefri, at selv om det går sakte, så går det framover, at jeg har fått i meg noe mat og at det spirer i våren.

Glede, ja. Mmmmmn.

Hvite skyer, kirkeklokker, narccisser i full blomst, utsprungne blader og en dag som bare har gått. Firensisk fotball, husholdningsmekaniker, tørkesnor, ei dør åpen, ei dør lukket. Det indre kartet som helst oppdateres sakte, kun litt av gangen, jeg slynges av og ut i et intet om det flyttes mye på kort tid. En drøm om noe lyseblått, et indre sug som tar meg og bekjente som stryker lett over kantene mine. Takk.

Jeg ser fram til 17. mai og korpsene som tuter forbi.

Endret av Sparkling_Pink
Glemt noe
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: meditere

Jeg er takknemlig for morgenen, stillheta, samtalen med venninna mi, hilsenen jeg har fått, blomstrene ute, oppvasken som er tatt, ordene jeg har lært, at fuglene synger så utrolig mye bedre enn jeg kan plystre og løsningene jeg har funnet i løpet av dagen.

Glede var å se en hund leke tulling i fontene i parken.

Jeg ser fram til melodi GP.

Det er noe med lys og gravitasjon og tid og svarte hull som er viktig, men sånn bare utfor rekkevidde for ordene mine. Meditasjonen i dag… vet du, nå føler jeg meg språkløs. Det var lyst, hvitt skydekke i dag, måsene knirker, appetitten kom tilbake og jeg har satt opp ting for å lykkes bedre de neste ukene. Jeg nyser, er utålmodig og er mør som seg hør og bør etter trening. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: veldisponert dag

Jeg er takknemlig for alle samtalene jeg har hatt, svaret jeg har fått fra Axolotl, maten jeg har spist og at jeg er enda mer sulten. Jeg er takknemlig for nye og gamle bekjente, rent vann og vennlige blikk. At jeg er nesten helt smertefri og har livlige drømmer, at jeg har hatt en dag uten at jeg stresser i ring.

Jeg er fram til shoppingtur

Glede i dag, altså, hvorfor skal den der være så vanskelig? Jeg er tilfreds etter å ha pratet med folk. Jeg har… vent litt. Det er en sak for noe skriftlig, for hånd arbeide å nøste i dette dypet. Jeg får samle glimmer og gull ei stund på lapper i forbifarta. Men jeg er ganske sikker på at jeg er noe giret over ei enkeltmelding fra Axolotl.

Det ble sol etterhvert. Og kjølig vår. Jeg var modig og reiste meg mens transporten var underveis. Jeg har morgendagens prosjekt klar og har grått to ganger i dag over forulykkete dyr. Nattemørket føles som en abnormalitet, men jeg svarer på det med blendingsgardiner.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: komme meg i gang

Jeg er takknemlig for at jeg er skjerpet og klar til i morgen. At jeg er ajour med husarbeidet, ligger godt an med forberedelsene, at jeg har sett ut over vann i dag, spist ok og at det er stille i leiligheta mi.

Jeg ser fram til 17. mai

Dette er en sånn dag som får meg til å sette pris på andre dager, der opp og ned er forståelige størrelser og folk møter meg på skjønne og elskelige måter og jeg jobber rolig og disponert og det er ingen problemer å få mat til riktig tid og stelle meg selv.

I dag. Jeg ser og lukter blomstene, det grønne og alt er vrangt, skakt og ikke passende. Trehusene er søte, men jeg skuler på de allikevel. Det lukter oppbrudd hos naboen og jeg lurer på hvordan Axolotl hadde sett meg en slik dag som i dag, hvor en ikke bør komme overraskende på meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens seier: hvile regelmessig og få i meg mat

Jeg er takknemlig for; et tett tak, folkene jeg har pratet med, at jeg er tilfreds, at jeg har planlagt så godt jeg kan, at jeg etterhvert blir ferdig med ting.

Jeg ser fram til å høre fra Axolotl

Det var luksusbuss og distriktsightseeing i dag. Havbris og skumle hageskulpturer. Susende, strømdrevne beleiligheter som kunne skrus av, og et helt ventilasjonsanlegg til pynt. Jeg ble nesten fersket med handa stappet dypt ned i underbuksa på meg selv og jeg etterlyste de fasilitetene jeg savner i hverdagen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: gjennomført planene mine

Jeg er takknemlig for det jeg har spist, for å få ha øvd meg på å krype og å gå med krykker, for samtaler som har bragt meg videre i livet mitt og for at det er en plan ei uke fram i tid.

Jeg ser fram til melodi GP

Usesifikk sommer, hvor oppvasken bare tas, alle flørter er stille og jeg går så fort fram at jeg krøller tunga tilbake der den lå før.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: utmerket problemløsning og gjennomføringsevne

Jeg er takknemlig for sansene jeg har, evnen til å teste meg fram, en nydelig GP fest, samtalene jeg har hatt og at jeg kom meg på butikken.

Jeg ser fram til når verden har forandret seg fra der vi er i dag

Så er jeg på ny gangfør. Uten skader eller påtrengende fare for å bli skadet. Jeg valser ut i verden med mulighet for å påvirke motebildet, men det får være det samme. Jeg trenger klær. Litt regn hadde heller ikke gjort noe.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: meditere

Jeg er takknemlig for å ha testet kveldsskumringen med bare armer, samtalen med mamma, all maten jeg har spist, hvor nydelig musikk kjennes ut, at Axolotl siger svekk, sakte, men ikke umerkelig. Jeg er takknemlig for dagens sveis, det jeg har av klær og garn, at det er varmt, lunt i hjertet og grønt ute.

Jeg ser fram til at jeg er stabil

Slumredag, kirkeklokker. Omsluttende sommerluft, hudvakum. Endret innstilling. Venter på konsekvenser.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: papirarbeide

Jeg er takknemlig for maten jeg har spist, at dagene luner når sola har varmet ei stund, at jeg har klær, at fremtida mi sakte knuses og bygges opp i ett, at det finnes mennesker som beklager på andres vegne, at det nytter å rydde opp og at noen muligheter kan kjøpes.

Jeg ser fram til å komme gjennom den neste arbeidskneika, er to dager inn på en del av dette.

Jeg småløper og det river meg ikke fra en annen. Jeg ber om hjelp og får det. Jeg sovner og sover snart igjen. Dytter livet mitt intenst i noe som ser ut som ei fornuftig retning, mens jeg teller blomstrende hvite lignoser. Men de faste menneskene mine, de er litt få og litt sprett og jeg savner de så.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: lage mat av råvarene jeg kjøpte

Jeg er takknemlig for å ha hørt fra Axolotl, ha hatt antydning til appetitt, sola, varmen, samtalen med naboen, å ha tatt det viktigste av oppvask, at mamma og pappa har et godt forhold, at kompostposer er å få tak i og at jeg har hvilt regelmessig i dag.

Jeg ser fram til skikkelig regnvær

Matbutikkene snufler i seg pengene mine, det er ikke sånn at jeg kan bytte næringsmidler. Ett lite menneske som spiser for 6000 i måneden, uten å gå opp i vekt. Snart må jeg raide skogene tenker jeg. Det er bare det, det er for langt dit.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: spørre om to ting til to forskjellige mennesker

Jeg er takknemlig for at jeg tar vare på meg selv, gjør ting hver dag, har mat og klær, ser og hører fugler, mediterer, spiller spill, har ok med ressurser, har hatt en dag med lite plager og har to massasjestaver.

Jeg ser fram til å diskutere musikk

Det er en del surr. Og endel greit. Magnoliaen er avblomstret, hvitveisen et minne, parkslirekneet når meg plutselig til navelen. Måsen har 4 egg. Tennene mine har skarpe kanter og er vist akkurat som de skal være. Axolotl har en stemme som når meg, og det er et drag fra dypet hos meg. Jeg har sommervarmt loft og måtte dusje av meg svetten i kveld. Jeg når fornuftige, salige, glimt en dag som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens seiere: få nok hvile i natt, gå tur, ta vare på meg selv, planlegge

Jeg er takknemlig for fontena rett ved der jeg vrikket ankelen, for mamma og min venninne, for å kunne sove godt, for YouTube og to ferdige småprosjekt.

Jeg ser fram til menneskeståk i morgen.

Minitoget gikk i dag. Hos meg gikk dagen, jeg er i en, hva holder jeg på med… får jeg nok hvile? Får jeg nok kjærlighet? Hvorfor steiker sola sånn? Funker bunaden i morgen? Hva skiller pysjbukse fra andre bukser? Og er det på tide å lage permanent gjennomtrekk mellom vinduene?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seiere: Teste noe, tilpasse dagen til formen min, ringe en telefon

Jeg er takknemlig for at jeg har even til å lære, føle og leve. Jeg er takknemlig for tida jeg har meditert, møtt meg selv og at jeg har fått praktisert selvmedfølelse. Jeg er takknemlig for folket mitt jeg har hatt kontakt med og for en fantastisk folkemengde ute.

Jeg ser fram til å finne noen å flørte med.

Bunader opp og bort og i mente. Rolige, litt tørste og glade folk i gatene, små føtter og små sko. Gode lærere som tar en for laget ved å gå i toget. Gledestårer fra meg. Det er årevis siden jeg fikk med meg 17. Uten at jeg helt sikkert vet hvorfor. Følsomheten min som ligger som et slør mellom meg og omverdenen, som et ekstra opprigget sanseapparat rett inn i følelsene, en evig pine for jeg skjønner ikke hva som foregår inne i hodene til folk, jeg bare føler. Jeg tror jeg må ut i skogen snart. Panelveggene mine er kun lunende når det er hustrig ute, det er jobb å overse mønstrene der nå i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: fullføre noe jeg startet på for noen uker siden

Jeg er takknemlig for at jeg fikk spurt etter et produkt jeg trenger, at jeg er nogelunde disiplinert om morgenen, at jeg ikke kjeder meg, at det er sommervarmt og parkene er fulle av folk, at duften av syrin flyter ut fra buskene, at jeg har energi, matlyst og hvilebehov. Jeg er takknemlig for fuglene som bader og naboen som er hyggelig, for at jeg leser hunder godt og at det kommer en dag i morgen også.

Jeg ser fram til å få kommet over denne arbeidskneika.

Jeg lader i mørket, men sovner på gulvet av utmattelse på ettermiddagen. De første trærne står klar til å visne inn i tørken, jeg vanner fuglene, har kjærlighet til overs og synes dagene går for fort. Jeg er nå bare irritert på nattestillheta, jeg har ting å gjøre. Det er en form for sorg over meg, som om jeg er selvlysende, bare ingen har oppdaget det, for ingen kommer på å se på meg i mørket.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens seier: gi meg litt slæk

Jeg er takknemlig for tven, at oppvasken er tatt, at et lite prosjekt er ferdigstillt, at det kommer en dag i morgen og at det trolig går bedre etterhvert.

Jeg ser fram til å gå ut lørdag

Det er vakkert og varmt ute. Det er lummert og varmere inne. Jeg lurer på hvordan timene egentlig går. Så kommer nattemørket og noenslags gnist i meg. Jeg tror uka som kommer kan bli fantastisk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seiere: Grundig støvtørk i leiligheta, vask og rydding. Dusjet. Sent melding til Axolotl.

Jeg er takknemlig for alle samtalene jeg har hatt i dag. Digg å ha venner tilbake. Jeg er takknemlig for at huset er på stell, at jeg fungerer ok og at jeg har en kalkulert hodepine. Jeg er takknemlig for den maten jeg har spist og at jeg kanskje har fått tips til hvordan jeg kan oppleve mindre kvalme. Jeg er takknemlig for at jeg føler meg klar til i morgen og at leiligheta nå tåler litt aktivitet.

Jeg ser fram til å se ut over havet i morgen.

Så plinger jeg opp rett over klokka 7, med overskudd og det indre lyset. Noe kranglete med meg selv, og det er en prøvelse å ikke få svar fra Axolotl. Han vet vel ikke at jeg går videre i morgen, om jeg ikke hører noe. Jeg er mest aktiv ut på ettermiddagen og kvelden, det er tungt å komme i gang med noenting. Morgenen er et langt solgløtt. Sommeren har vært vennlig i dag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seiere: Stoppe aktiviteten før det ble for mye, kutte ut enkelte deler av planene mine, kjøpe nødvendige ting og skrive en tekst til en venn

Jeg et takknemlig for svaret jeg fikk fra Axolotl, at klærne mine har vært svale i dag, maten jeg har spist, samtalene jeg har hatt, at jeg ikke er krasjet, at noen av smertene slapp taket og at det kommer en ny dag i morgen.

Jeg ser fram til å være produktiv

Dette har vært en lang, deilig dag. Møtte Svalbardvegen for første gang. Sånn riktig, myk følelse ved det mennesket. Stålstrenger er byttet ut med nylon. Om du sitter ved brygga og planlegger å spise is, husk paraply eller parasoll for å skjerme deg fra bakholdsangrep fra måsen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For gårdagen

Dagens seiere: akkumulere energi til å gjøre en tegnejobb på direkten, kjenne på følelsene mine etterpå, ta noe oppvask

Jeg er takknemlig for de ressursene jeg har, en ny sesong Bridgerton, solnedgangen, at det er stress kun i en overgang, at jeg lærer og mediterer jevnt og at det går over.

Jeg ser fram til å ha blitt vant til Svalbardvegen.

Opp i otta, ut i morgenbrisen, planlegge, hjem i stadig mer stekende sol, trene og bikke over. Fristelsen i å flykte, vekk, ut, til noe annet, uutholdelige minutter før jeg med ei enkelt setning fra ei venninne lander. Pent til og med. I meg selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...