Gå til innhold

Fotografering, før eller etter vielsen?


Engel

Ønsker dere å fotograferes før eller etter vielsen?  

  1. 1. Ønsker dere å fotograferes før eller etter vielsen?

    • Etter vielsen
      24
    • Før vielsen
      7
    • Har ingen betydning
      1


Anbefalte innlegg

Hva er deres mening ang fotografering før vielsen? Selv har jeg liksom alltid tenkt at vi skal fotograferes etter vielsen fordi jeg ikke ville at min kjære skulle se meg i kjolen før selve vielsen, og fordi vi kanskje stråler mer etter vielsen. men det er jo mer praktisk å fotograferes før vielsen, og man stråler kanskje ikke noe mindre? Da har man jo selve spenninngen med vielsen igjen fortsatt, stråler av forventning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag tycker nog att fotograferingen ska ske EFTER vigseln. Vi anlitade ingen fotograf utan lät min mans systrar fotografera.

Jag tror att vi var lika spända direkt efter vigseln som före så det spelar nog ingen roll. Några av de bästa bilderna togs mellan förrätt och middag när bara vi, tillsammans med den ena systern gick ut för en fotosekvens till. DÅ hade anspänningen släppt lite.

Det kan ju av flera skäl vara praktiskt med fotografering före; om bruden är lättrörd och kommer att gråta mycket. Ris i håret. Tid med gästerna mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også fotograferingen skal skje etter vielsen, men nå synes jeg situasjonen er en litt annen for deg da Engel. Du skal jo gifte deg i utlandet og hvis dere ikke skal ha vielse før på kvelden kommer du vel til å være sammen med mannen din hele dagen uansett? Da synes jeg det er helt flott å ha fotograferingen på dagen og før vielsen jeg, ikke noe problem.

Er veldig tradisjonell når det gjelder bryllup og vielser i Norge, men synes liksom det er greit med lit andre varianter om man først skal gifte seg i utlandet. :wink:

Forøvrig må jeg legge til at det for oss var utrolig avslappende å behagelig å komme til fotografen etter vielsen. Før og under vielsen hadde vi masse spenning i kroppen, mens hos fotografen fikk vi tid til å nyte alle inntrykkene før vi skulle videre til festlokalet. Det var utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Vi skal absolutt ha fotograferingen för vielsen. Generelt syns jeg at det er kjedelig å vente på brudeparet, men for oss er det enda mere klönete å skulle fotografere oss etterpå.

Vi skal nemlig ta med oss hele bryllupsfölge opp på fjellet og ha vielsen i rommet ved siden av der vi ska ha middag. Da det er vinter er det ikke så greit å gå ut, derfor vil vi kunne gå rett fra vielsen og inn og spise. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smurfa-

Opprinnelig mente jeg at man burde dra til fotografen etter man var gift, for da ble det liksom mer "rett"... MEN...

Vi var til fotografen FØR vielsen. Det var rett og slett fotografen som anbefalte oss det!

Før vielsen er man helt nysminket (ikke mascara som har svertet av pga tårer... :wink: ), ikke ris i håret, håret er helt nystelt osv.

Syns i ettertid at det var greit å være ferdig med dette før vielsen. Fotograferingen tok jo tross alt to lange timer... Pes!

Etter vielsen dro vi til fest-huset og pratet med gjestene våre, fikk en kjøretur med hest og vogn og ble tatt enda flere bilder av!

Vi hadde to timer fra vielsen/dåpen var ferdig til middagen startet. Disse timene føyk avgårde!

Gjør det som føles rett for dere! Det er det viktigste! :D

Hilsen Smurfa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tar bilde etter vielsen, hvis ikke er vi jo ikke mann og kone på bryllupsbildene , og det er jo liksom poenget!

Også vil vi ikke se hverandre før vielsen heller.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var hos fotografen etter vielsen, men det var mest på grunn av praktiske grunner.

Min mann så meg før vielsen likevel, vi kjørte i samme bil til tinghuset.

Vil bare gi et tips til dere som velger å ta bildene først, HUSK Å TA PÅ RINGENE. Har hørt om de som glemte det, og det syntes på bildene. De fikk "tegnet" inn ringer etterpå på noen bilder, men litt kjedelig var det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Vi skal ta bilder rett etter vielsen(og gratulasjonene)!!Syns liksom det er endel av sjarmen...fotografen vår anbefalte det pga at da er vi i det rette romantiske humøret og noe av nervøsiteten/spenningen er borte....men kjærligheten kommer jo til å lyyyyyyyyyyse...... :D

lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos fotografen etter vielsen,og det er jeg glad for. Før vielsen var jeg nemlig en smule nervøs,og jeg er redd smilene hadde blitt litt stive og...ja,nervøse.

Etter vielsen derimot var vi bare glade og forelska,og det var null problem å stråle av lykke! :D Dessuten synes jeg litt av pointet er å være mann og kone på bildene,og det er man jo ikke hvis man tar bildene FØR vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi var til fotografen før vielsen, og det var kjempeflott!

Veldig fin stund sammen med forlovere da, og vi hadde det så morsomt og lo masse så nervøsiteten forsvant.

Kjolen var glatt, hår og makeup satt som det skulle og det var slett ikke vanskelig å være i det romantiske hjørnet - belive me!!!

Mange gjestene synes dessuten det var flott å slippe å vente på oss etter vielsen, festen kunne starte med en gang.

Det ble tatt mange bilder etter vielsen på kirketrappen også, dessuten ut før middagen. Og da ser jeg i alle fall at det var greit at noen bilder ble tatt før, for kjolen er krøllete, og jeg har grått av en del av sminken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det spørs litt på når vielsen er også.. Vi hadde tenkt og ha fotograferingen etter vielsen, men vielsen er kl 16. Da blir jo middagen og festen sein også. Så da har vi valgt å ta fotograferingen først sånn at det ikke blir så lenge å vente for gjestene. Dessuten er vi jo da nyfrisert og "nystrøkne" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...