Gå til innhold

Noen som vet om man kan få tak i fyrverkeri nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,
Har et stort ønske om å ha fyrverkeri i bryllupet mitt nå i sommer. Eneste ulempen er at dette er noe vi har kommet på nå, og vi aner ikke om dette er mulig å oppdrive noe sted på denne tiden av året. Er det noen her som vet noe om dette?

NB: dersom vi får tak i vil vi selvsagt søke tillatelse fra brannvesenet og informere i forkant i området der det evt. skal skytes opp. 
 

Anonymkode: c0b6c...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vel egentlig søkt først, så slipper dere å styre med å kjøpe hvis dere ikke får tillatelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei,
Har et stort ønske om å ha fyrverkeri i bryllupet mitt nå i sommer. Eneste ulempen er at dette er noe vi har kommet på nå, og vi aner ikke om dette er mulig å oppdrive noe sted på denne tiden av året. Er det noen her som vet noe om dette?

NB: dersom vi får tak i vil vi selvsagt søke tillatelse fra brannvesenet og informere i forkant i området der det evt. skal skytes opp. 
 

Anonymkode: c0b6c...bf9

Du får kontakte en skytebas, ala Lotepus. De fleste storbyer har totalforbud mot fyrverkeri utenfor noen få timer nyttårsaften og 17. Mai. Du får neppe tillatelse i anledning et bryllup.

Anonymkode: 75746...a57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke for sikkert, men da salg av fyrverkeri er strengt regulert og i begrenset tidsperiode så vil du komme lenger med å få tak i en pyrotekniker som ordner det for deg.

Pyros.no f. eks. er pyroteknikere som ordner med fyrverkeri til bryllup.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får kontakte en skytebas, ala Lotepus. De fleste storbyer har totalforbud mot fyrverkeri utenfor noen få timer nyttårsaften og 17. Mai. Du får neppe tillatelse i anledning et bryllup.

Anonymkode: 75746...a57

Hehe, ja det hadde vert noe! 
Ser for meg at du kan ha helt rett i det du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Emmelise said:

Jeg vet ikke for sikkert, men da salg av fyrverkeri er strengt regulert og i begrenset tidsperiode så vil du komme lenger med å få tak i en pyrotekniker som ordner det for deg.

Pyros.no f. eks. er pyroteknikere som ordner med fyrverkeri til bryllup.

Takk for godt tips, skal sjekke dette ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkensina said:

Svea fyrverkeri i Oslo selger på helårsbasis.

OK, det visste jeg ikke. Vet du hvor utsalgsstedet er? Klarte ikke finne det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får kontakte en skytebas, ala Lotepus. De fleste storbyer har totalforbud mot fyrverkeri utenfor noen få timer nyttårsaften og 17. Mai. Du får neppe tillatelse i anledning et bryllup.

Anonymkode: 75746...a57

Det er mange som får tillatelse utenom nyttårsaften, det kommer bare an på de umiddelbare omgivelsene. Selvsagt ikke når det er spesielle forhold slik som stor brannfare pga tørke slik som i fjor da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

Privatpersoner kan bare avfyre fyrverkeri på nyttårsaften i perioden 18:00 – 02:00. Ellers i året er det ikke lov, med mindre du har fått spesiell tillatelse. Det skal ikke avfyres fyrverkeri i tett bebyggelse, nær tørr skog eller andre brannfarlige omgivelser.

Kommunen kan fastsette lokale forskrifter om begrensninger i bruk av fyrverkeri i spesifikt angitte områder der det erfaringsmessig vil oppstå fare for liv, helse, miljø eller materielle verdier. Det kan også opprettes lokale forbudssoner i kommuner, men ikke et totalforbud."

Anonymkode: be308...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en pyrotekniker, de lager større og bedre fyrverkeri enn de ferdige "rakettene" man får kjøpt som privatpersoner. 

Anonymkode: 3e28a...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke det..Men du kan leie inn noen. Og altså hadde du tenkt at man skulle kjøpt inn til nyttår og lagret det selv?  Håper du bor langt unna meg 😱

Anonymkode: 66411...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er skikkelig dårlig og egoistisk å skyte fyrverkeri om sommeren når fugler og andre dyr har smått. Da tenker man jammen ikke lenger enn sin egen nesetipp.

Anonymkode: 407e8...c3e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å informere mennesker i området når du rissikerer å skremme ihjel fugler og annet vilt som løper avgårde og kan gjøre stor skade på seg selv m. bryllupet ditt er ikke SÅ spesielt at omtanken for vilt må vike. 

Anonymkode: 010c2...bd2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Syns det er skikkelig dårlig og egoistisk å skyte fyrverkeri om sommeren når fugler og andre dyr har smått. Da tenker man jammen ikke lenger enn sin egen nesetipp.

Anonymkode: 407e8...c3e

Og for å ikke glemmer hvilket miljøsvineri det er..... 

 

Fyrverkeri til bryllup. At det går an å tenke i de baner i det hele tatt.

Anonymkode: c6e03...033

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan gifte dere i Palestina. Der er det vanlig at det skytes opp fyrverkeri i bryllup.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke lov av brannvesenet å ha stjerneskudd en gang så ser for meg det vi bli vanskelig å få tillatelse til fyrverkeri 😂 det var i tillegg en våt sommer, altså ikke i fjor.

Anonymkode: eb177...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det! Tenk på dyrene og naturen. 

Og tenk om alle som giftet seg ønsket og fikk innvilget fyrverkeri. 

Anonymkode: dd285...95d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...