Gå til innhold

Har vært et helvete å vokse opp med sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser agendaen din med denne tråden nå.  :rolleyes:

Anonymkode: e010d...0ea

Jeg er ikke så kjekk selv, en 5er for å være ærlig. Men kjenner en høy atletisk fyr med brun hud og skikkelig kasse som fikk seg dame med en del overflødige kilo på seg. Han valgte nok personligheten da, er jo den som gjelder, men han har kaliber til å gå for mye penere damer hvis han vil. 

Har nok skjedd til alle tider, skal ikke spekulere i om sosiale medier har påvirket men det kan godt hende. 

Anonymkode: f3264...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så kjekk selv, en 5er for å være ærlig. Men kjenner en høy atletisk fyr med brun hud og skikkelig kasse som fikk seg dame med en del overflødige kilo på seg. Han valgte nok personligheten da, er jo den som gjelder, men han har kaliber til å gå for mye penere damer hvis han vil. 

Har nok skjedd til alle tider, skal ikke spekulere i om sosiale medier har påvirket men det kan godt hende. 

Anonymkode: f3264...4a6

Hva er galt med at en "atletisk fyr med brun hud og skikkelig kasse finner seg dame med en del overflødige kilo på seg"? 
Er hun ikke god nok for han? Er han for bra for henne? Jeg skjønner ikke poenget ditt.... 

Anonymkode: bae5e...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke så kjekk selv, en 5er for å være ærlig. Men kjenner en høy atletisk fyr med brun hud og skikkelig kasse som fikk seg dame med en del overflødige kilo på seg. Han valgte nok personligheten da, er jo den som gjelder, men han har kaliber til å gå for mye penere damer hvis han vil. 

Har nok skjedd til alle tider, skal ikke spekulere i om sosiale medier har påvirket men det kan godt hende. 

Anonymkode: f3264...4a6

Dette skjønte jeg ingenting av.

Anonymkode: e010d...0ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjønte jeg ingenting av.

Anonymkode: e010d...0ea

At han kunne fått seg en finere dame eller ligget med flere hvis han ville, men gikk ned i standard sikkert sånn at hun ikke skal være utro. 

Overfladisk, men er sånn denne verden er. 

Anonymkode: f3264...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men 80% av jentene går etter 10% av guttene, og i dag vises det tydelig gjennom instagram f. eks, og hvis du ikke er en av dem med sosial status der er det heller ikke noen som er verdt å ha. Basert på hvor mange folk man kjenner og sånt, som meg

Anonymkode: f3264...4a6

Flotte tall du har dratt uttav din egen rass. Nei, 80 % går ikke etter 10 %. dette er bare bullshit. MEN; jenter går etter den de SELV vil ha. Noe som åpenlyst er veldig bittert for enkelte smågutter som ikke er så populær de skulle ønske de var.

Hva med at du ikke går etter en av jentene som 80 % av guttene går etter? Gå etter ei jente du, som bare 10 % av guttene går etter.

 

Anonymkode: 829a7...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At han kunne fått seg en finere dame eller ligget med flere hvis han ville, men gikk ned i standard sikkert sånn at hun ikke skal være utro. 

Overfladisk, men er sånn denne verden er. 

Anonymkode: f3264...4a6

Unnskyld meg, men hvorfor har DU en mening om dette? Han er forelsket i henne, hun i han. Hva som er godt nok eller for dårlig når det kommer til deres valg av hverandre har ikke du noe stemmerett til å mene noe om. Og det er heller ikke ditt problem! Og NEI, det skyldes IKKE sosiale medier. 
Du kommer med noen oppsiktsvekkende påstander. På tide å få hodet ut av rumpa, og ta ansvar for din egen tankegang. Jeg er mer og mer sikker på at du er din egen skyld i din tilværelse. Det er ikke omgivelsenes skyld, så slutt å skyld på det. 

Anonymkode: bae5e...fd8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han kunne fått seg en finere dame eller ligget med flere hvis han ville, men gikk ned i standard sikkert sånn at hun ikke skal være utro. 

Overfladisk, men er sånn denne verden er. 

Anonymkode: f3264...4a6

:rolleyes:

Dette er dine antagelser, og de er overfladiske absolutt! 

Hva med at kjemi, seksualitet, flørt osv ikke kun går på utseendet? Og hva med at ikke alle har nøyaktig samme preferanse? For noen er kanskje ansikt, mimikk, væremåte, viktigere enn antall kilo på kroppen. 

Skjønner at dette er helt fjernt for noen som har sittet for mye på instagram, men for de som lever i den virkelige verden teller altså mer enn kun det visuelle. 

Anonymkode: 829a7...9cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

At han kunne fått seg en finere dame eller ligget med flere hvis han ville, men gikk ned i standard sikkert sånn at hun ikke skal være utro. 

Overfladisk, men er sånn denne verden er. 

Anonymkode: f3264...4a6

Huff, får litt vondt av deg, jeg.  :klem:

Anonymkode: e010d...0ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men 80% av jentene går etter 10% av guttene, og i dag vises det tydelig gjennom instagram f. eks, og hvis du ikke er en av dem med sosial status der er det heller ikke noen som er verdt å ha. Basert på hvor mange folk man kjenner og sånt, som meg

Anonymkode: f3264...4a6


Dette er, ironisk nok, nøyaktig samme følelse veldig, veldig mange jenter sitter med. 80 % av guttene ser ut til å gå etter de 10 % fineste jentene.

Så sitter en nå der, på hvert sitt berg og sutrer.

Det er ikke sosiale medier som er problemet ditt her. Bare slutt med det der. Det er skrullete forestillinger du lager i eget hode. Det er også svært mange unge som nå helt bevisst velger å ikke være på sosiale media overhodet. 

Du kan ikke klage på å 'ikke få jente' - når du ikke gidder å følge opp med de jentene som faktisk viser deg interesse. Jenter i din omkrets, virkelige jenter, som henvender seg til deg, spør hvordan det går og da tydeligvis er åpne for å bli kjent, avslår du.

Da henger det hele kun på deg. Tør du ikke gå videre med noen? Det er jo sinnsvakt dumt å nekte seg selv å utforske relasjoner med det motsatte kjønn - pga egne forestillinger om det sikkert ikke kommer til å gå bra, de vil dumpe deg osv. Du gir jo ingen en sjanse? Da har du virkelig ikke lov til å klage på hverken sosiale media eller jenter.

Snakk litt med de jentene som bryr seg du. Inviter på en øl på studentpuben, ostesmørbrød og film i sofaen eller hva som måtte passe. Tenk om det går bra? :)

Anonymkode: 4858f...d98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle alarmklokker ringer når jeg leser innleggene dine, Ts. Du burde gå i terapi. Det du skriver er ikke sunne tanker. Det er skremmende. 

Anonymkode: 86792...2ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange pene unge mennesker. De fleste har ting i liver de ikke er fornøyd med. «Usynlige» problemer mtp utseende feks. Ei liker ikke ørene sine osv. Rare ting som mennesker med et normalt utseende ville synes var ikke-eksisterende. 

Mange av mine pene/kjekke kollegaer har slitt med skolen, de har ikke hatt den beste oppveksten, ikke god økonomi osv

selv er jeg lav, normal og overvektig. Men jeg har mann, barn, hus, bil og god utdannelse. 

utseende er ikke alt, og det stopper ikke den som vil opp og frem i livet! 

Anonymkode: 6e3ca...80a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner mange pene unge mennesker. De fleste har ting i liver de ikke er fornøyd med. «Usynlige» problemer mtp utseende feks. Ei liker ikke ørene sine osv. Rare ting som mennesker med et normalt utseende ville synes var ikke-eksisterende. 

Mange av mine pene/kjekke kollegaer har slitt med skolen, de har ikke hatt den beste oppveksten, ikke god økonomi osv

selv er jeg lav, normal og overvektig. Men jeg har mann, barn, hus, bil og god utdannelse. 

utseende er ikke alt, og det stopper ikke den som vil opp og frem i livet! 

Anonymkode: 6e3ca...80a

Nettopp!

 

Det er klart at SoMe skaper nye problemer for unge idag. et av de største problemene er kanskje denne vrangforestillingen som blant andre TS har; at disse pene menneskene lever et slags perfekt liv. At pene menn har "80 % av alle damene etter seg", og at alle kvinner (åpenlyst) tilogmed de mer uattraktive, bare drukner i menn. 

Sånn er jo ikke virkeligheten. 

På tide å  logge av...

Misogynien som TS utviser, med denne forakten for kvinner som han mener han "har krav på", nærmest, - er ikke særlig ny da.

Når jeg vokste opp var det nærmeste vi kommer dagens SoMe, mIRC, så vi også kunne jo "utvide" vårt "dating"nettverk. Men disse gutta som hadde en forventning om at de selv av en eller annen grunn skulle kapre den fine jenta de aller fleste menn gjerne vil ha, og ikke se på andre jenter, - de har alltid vært der de. 

Som smålubben jente var jeg i en slik gjeng hvor det var åpenlyst at enkelte av gutta kun så etter veldig søte, fine jenter, og at jeg fikk meg kjærester kom som et mysterium for dem. Fordi jeg var jo ikke det glansbildet de selv satt å sikla etter. Det var liksom noe "urettferdig" med det, for dem.

Men faktum var at jeg som jente var nok flinkere til å være åpen mot alle og ta initiativ. Og jeg kunne se forbi det ytre, på godt og vondt. 

Utrolig hvor sexy mennesker med en hjerne og et hjerte kan være for folk flest ;) 

Anonymkode: 829a7...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Selv om det høres usannsynlig ut, så er dette fenomenet forsket på. Har ikke forskningen tilgjengelig, men hvis dere googler 80/20 rule dating, så ser dere at dette er debattert over hele verden. 

80% av kvinnene jakter på 20% av mennene (de mest attraktive).
Resterende 80% av mennene slåss om de siste 20% kvinnene. 

Tenk litt på den før dere avkrefter dette. Kanskje ligger det en sannhet bak. 
 

Anonymkode: bae5e...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Selv om det høres usannsynlig ut, så er dette fenomenet forsket på. Har ikke forskningen tilgjengelig, men hvis dere googler 80/20 rule dating, så ser dere at dette er debattert over hele verden. 

80% av kvinnene jakter på 20% av mennene (de mest attraktive).
Resterende 80% av mennene slåss om de siste 20% kvinnene. 

Tenk litt på den før dere avkrefter dette. Kanskje ligger det en sannhet bak. 
 

Anonymkode: bae5e...fd8


Jeg har titta på det - og ja, det finnes noe forskning. Søppelforskning. Det er studier snekra sammen så dårlig, at en knapt trenger å pirke i lakken for å kjenne at det stinker.

Om en har bestemt seg på forhånd, er det ganske lett 'å bevise' hva som helst.  Sånn har vi massevis av forsknings som 'beviser' at homeopati virker, selv om det er bare vann. 

Dessverre, så blir slike 'studier' sendt ut med masse hype, komme i media, sprer seg som en farsott blant de som alt tror det som presenteres - og ingen gidder å ta seg tid til å sjekke om dette virkelig kan henge på greip, når en har noe å slå i bordet med for å spre egne vrangforestillinger. 

Husk også - det er innmari stor forskjell på å skaffe seg et ligg, og det å klare å få seg en kjæreste.

Veldig, veldig mange jenter opplever at når det gjelder å få seg kjæreste, så er de som luft for gutta som er bare interessert i å pule rundt. Er en ute etter fast forhold og kjæreste, så opplever mange jenter at det er 80 % av gutta som går for de 20 % fineste damene. Og jeg sa "opplever det som om" - slår ikke fast at det virkelig er sånn.  

Anonymkode: 4858f...d98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Jeg har titta på det - og ja, det finnes noe forskning. Søppelforskning. Det er studier snekra sammen så dårlig, at en knapt trenger å pirke i lakken for å kjenne at det stinker.

Om en har bestemt seg på forhånd, er det ganske lett 'å bevise' hva som helst.  Sånn har vi massevis av forsknings som 'beviser' at homeopati virker, selv om det er bare vann. 

Dessverre, så blir slike 'studier' sendt ut med masse hype, komme i media, sprer seg som en farsott blant de som alt tror det som presenteres - og ingen gidder å ta seg tid til å sjekke om dette virkelig kan henge på greip, når en har noe å slå i bordet med for å spre egne vrangforestillinger. 

Husk også - det er innmari stor forskjell på å skaffe seg et ligg, og det å klare å få seg en kjæreste.

Veldig, veldig mange jenter opplever at når det gjelder å få seg kjæreste, så er de som luft for gutta som er bare interessert i å pule rundt. Er en ute etter fast forhold og kjæreste, så opplever mange jenter at det er 80 % av gutta som går for de 20 % fineste damene. Og jeg sa "opplever det som om" - slår ikke fast at det virkelig er sånn.  

Anonymkode: 4858f...d98

Vel, det er lov å være kildekritisk. Jeg er det av natur, men er også åpen for at det faktisk kan ligge noe bak tross usikre kilder.  
I dette tilfellet mener jeg at det kanskje ligger noe i det. Det er alltid de samme 20% (sånn issh) som blir jaget, på begge kjønnene. Du sier jo at du "opplever det som om", ja jeg gjør også det. Jeg opplever det tidvis slik, men det beviser ingenting. 
Søppelforskning, ja. Kan det ligge noe i det (henger det på greip), eller er det bare umulig å bevise? Tja, kanskje begge deler. Kanskje ikke. Er det statistisk sett realistisk at det føles sånn? Ja. 
Jeg synes iallefall det er interessant å prate om det med andre. Noen refererer til dette på flere forum og det skaper engasjement. Mellom de som tror det, og de som ikke ønsker å tro det. 

Men til syvende og sist så er kjærlighet vanskelig å finne. :P  
 

Anonymkode: bae5e...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Selv om det høres usannsynlig ut, så er dette fenomenet forsket på. Har ikke forskningen tilgjengelig, men hvis dere googler 80/20 rule dating, så ser dere at dette er debattert over hele verden. 

80% av kvinnene jakter på 20% av mennene (de mest attraktive).
Resterende 80% av mennene slåss om de siste 20% kvinnene. 

Tenk litt på den før dere avkrefter dette. Kanskje ligger det en sannhet bak. 
 

Anonymkode: bae5e...fd8

Dette er ikke en sannhet, det er en teori! 

Jeg har ikke hverken snap insta eller Facebook, og har aldri opplevd problemer som du fremstiller. 

Kanskje du heller burde jobbe med eget selvbilde enn å skylde på andre faktorer? 

Anonymkode: 5bc93...b33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en sannhet, det er en teori! 

Jeg har ikke hverken snap insta eller Facebook, og har aldri opplevd problemer som du fremstiller. 

Kanskje du heller burde jobbe med eget selvbilde enn å skylde på andre faktorer? 

Anonymkode: 5bc93...b33

Jeg skrev ikke at det var en sannhet. Men jeg spurte tilslutt om det kanskje lå en sannhet bak? Basert på hva de andre snakket om underveis. 

Forresten, jeg er ikke TS. Bare poengterte denne forskningen når dette kom opp her tidligere. :) 
Jeg har uttrykt min bekymring for TS allerede, håper han tar dette til etterretning. 

Anonymkode: bae5e...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri skrevet inne her før, men vet ikke hvor jeg ellers skal få sagt det. Er bare så vanvittig frustrert over hvor vondt jeg har hatt det, hver dag gjennom hele ungdomstiden min. 

Jeg begynte på barneskole ved årtusenskiftet sånn ca. Har stort sett gode minner. Så ungdomsskolen, var da ungdommen ble opptatt av FB, men var ikke noe kjempeproblem da, heller det at kullene som gikk på min skole likt som meg var typisk råner/drittsekk i oppførselen. Fikk aldri sjansen til å vise meg frem eller ta til ordet som på barneskolen, for mobberene var der med en gang og trykket ned de svake. 

Største tabben jeg gjorde var å begynne på yrkeslinje på vgs for i klassene mine gikk det også der ungdommer med problemer og dårlig selvinnsikt, og de fikk meg til å føle meg ut som tidenes null, utrolig nok fullførte jeg de to årene nesten uten fravær. 

Samtidig kom IG, SC for alvor og de populære ble/blir enda mer populære, og en som meg som utviklet sosial angst blir enda mer usynlig. Jeg var en helt vanlig gutt på barneskolen med mange venner, men så skjedde hva? Tror jeg hadde veldig uflaks med de jeg måtte dele samme skolekorridor som. Jeg har et vanlig norsk utseende, høy hvis det betyr så mye, ikke tjukk, går i normale klær, passer på hygienen...  så ser helt norsk ut, bare for å få den teorien ut av bildet. 

Nå har det gått en god del år siden den gang men usikkerhetene er fortsatt de samme. Jeg satt hjemme noen år fordi deg skjedde noe alvorlig i familien og fordi jeg ikke visste hva jeg ville videre. Så inntil høsten som var har jeg følt meg helt usynlig bortsett fra mine 4 nære venner. Fikk ingen nye vennskap etter disse 4 som jeg har hatt siden ungdomsskolen, så fester og sånt? Aldri fått invitasjon. 

De siste bursdagene har jeg holdt skjult på FB fordi antallet gratulasjoner ville vært for flaut til å ha offentlig. 

Nå i høst begynte jeg på nytt igjen hvor jeg flyttet til helt nytt sted og greier men de fleste som begynte er tre-fire år yngre enn meg. Og noe jeg merket ganske kjapt var hvor opptatt alle er av snapscore, IG følgere, FB osv. De ser kjapt at profilene mine er tomme av innhold og etter det unngår meg ubevisst. Jeg kan gå innpå profilene til flere av de som går her hvor noen av de andre guttene tydeligvis har vokst opp i et annet miljø og blitt mye mer populær enn det jeg sannsynligvis noengang blir, og jeg kjenner jeg blir misunnelig, frustrert og skuffet over hvor mye verre jeg har hatt det. Er som regel ikke noe ekstraordinært over dem heller annet enn at de har blitt mer utadvendte og tryggere på å gjøre mer utav seg av å ha unngått klasserommene jeg havnet i. 

Det virker som det bare blir verre og verre for hver generasjon som kommer, og jeg tviler ikke på at folk vil fortsette å unngå meg når de ser mitt 'ikke-eksisterende' liv

Jeg aner ikke hvordan jeg skal få snudd dette her, føles som toget er gått og min tid har vært selvom jeg enda er ung, og så tenker jeg også at det bare er dumt å fokusere mye på internettprofilen sin istedenfor å legge innsats i ting man bør få gjort i det virkelige liv, men nå måler jo "alle" andre menneskers verdi på sosiale medier virker det som, og hvis jeg kutter ut alt blir jeg hvertfall alene. 

Er selvfølgelig også jomfru selv om noen veldig søte jenter har gitt meg komplimenter, blitt approachet den første dagen, og spurt meg hvordan jeg har det mange ganger, men har ikke tatt det noe videre fordi med sosiale medier VET JEG I BAKHODET at de søte jentene på skolen har valgmuligheter OVER HELE LANDET/VERDEN som gjør akkurat meg ganske ubetydelig i mengden av gutter der ute. Tenker også at en jente med over 900 følgere på IG i dag garantert har hatt seg med flere enn jeg liker å tro, og alt dette gjør oss gutter som ikke er de mest frempå til enda større tapere enn før, men sosiale medier gjør hele dette problemet 100 ganger verre og dere jenter drukner jo i oppmerksomhet uansett. 

Mest lyst til å NAVe resten av livet når det er sånn folk har behandlet meg, og sånn samfunnet utvikler seg mtp. mulighetene for oss gutter i dag. 

Ironisk nok var det menn som ikke fikk seg dame som gjorde det mulig for sosiale medier å se dagens lys, og til gjengjeld har de forverret problemene til menn som ellers ikke ville hatt store problemer på markedet hvis ikke. 

Anonymkode: f3264...4a6

Men kjære deg, her virker det som det du har i bakhodet er problemer ditt. Du får ikke dame er fordi du ANTAR at hun har mange interessenter og ikke ville valgt deg. 

Det er mange unge jenter som sliter voldsomt med selvbildet fordi de ikke har nok likes og venner på sosiale medier. Kjenner noen og de er flotte jenter. 

Jeg er glad for at jeg aldri engasjerte meg noe særlig i sosiale medier. Det tok tid før jeg kom på fb. Skriver sjelden og sjekker heller aldri antall likes eller teller bursdagshilsener, men har lagt merke til at det kommer bursdagshilsener også fra folk jeg normalt ikke hadde snakket med IRL.  Og dette med fb er hele min karriere på sosiale medier. Det siste jeg ønsker meg er å ha sånne ting som må følges opp og som jeg må forholde meg til i utide.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg ts, om du bare fokuserte like mye på ditt virkelige liv som du gjør på SoMe-livet ditt.. Den eneste som bryr seg om hvor mange følgere du har er deg selv. Ingen andre. Dette er bare i ditt eget hode og du holder deg selv nede. 

Anonymkode: 398a5...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva du gjør det til.. Hvor stort eller lite dette problemet skal være for deg..

Ta tak i livet ditt! Hilsen mann

Anonymkode: 9662f...664

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...