Gå til innhold

Forskjellsbehandling i familien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en svigerfamilie der det er generelt mye forskjellsbehandling mot vårt felles barn som er noe yngre enn søsken og søskenbarn. Har skrevet en tråd tidligere om bestemor som gir alle barna penger når de står i en ring, men kommer til siste og minstemann og sier at "du trenger ikke penger, du har så mye i lommeboken din du". Dette er bare ett lite eksempel. 

Nå har de to eldste akkurat vert på ferie i to uker sammen med svigerfamilie, minste syns dette var sårt, men jeg trøstet det bort med at "neste gang er det din tur". Og det er jo helt greit at de største får reist litt mer enn minste.. Det er klart. Men når de kom hjem fra denne turen begynte de allerede å planlegge neste tur som er snart. Minste (som er åtte år) blir ikke inkludert nå heller. 

Jeg satt ned foten for far. Ta med minstemann eller vær hjemme. Hva søskenbarna og onkler/tanter gjør legger jeg meg ikke borti, men i VÅR familie syns jeg ikke det er greit med forskjellsbehandling. Jeg har sagt fra mange ganger.

Men i går spiller samboer dum, ler det bort og sier fremfor eldste datter: vi har jo bestilt billett til oss (han og eldste datter) også... og jeg svarer med at: så dumt at du må avbestille de da, for du visste jo at du ikke kan reise. Han later som at han ikke visste det. 

Jeg kjenner at jeg blir rett sint, men ordner ikke noe drama der og da. 

Nå føler jeg meg overkjørt, og at jeg har med en obstanasig tenåring å gjøre. Samboer tar generelt lite ansvar for vårt fellesbarn og at han bare skal reise av gårde når jeg ikke syns det er greit syns jeg er feil. Jeg vil at han skal være pappa for begge barna sine og stå opp for minstemann han også, men det ser ut til at så lenge han får seg en gratistur så er det ikke så viktig.. 

Hva gjør jeg her? Jeg blir så oppgitt.

 

 

 

Anonymkode: eeb44...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det her og. Svigermor passer datteren sine barn og gir de masse klær,penger,oppmerksomhet og tar de med på ting og hjelper de.Men vi må betale alt selv og aldri pass eller hjelp. Vi er de som hjelper tilbake. 

Har kuttet ut svigermor. Pga for mye drama og ødeleggelse fra hennes side. Og føles så godt!

Ikke noe bra for barna å ha det sånn.Mine spurte hele tiden,hvorfor får de det og det eller hvorfor får de sove der eller passes men ikke vi. Sårt for en mor. Hva skal man si til slutt. Når kusiner og fettere som får lov kommer og gnir det inn selv og?

Noen ganger må du enten snakke ut med svigermor eller få mannen din til å ta en skikkelig prat med hun.Kanskje hun ikke tenker over det.Eller så kutte henne ut. Si til barna at du vet det er urettferdig om de spør.Men du kan ikke gjøre noe med det desverre. At du forstår barna dine. 

 

Anonymkode: bc80f...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo mannen din som forskjellsbehandler sine barn. Kan du dra han med på familievernkontor?

Anonymkode: 1002f...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger jo selv om du vil bo med denne mannen. 

Om han ikke er villig til å gå i terapi og møte deg på hvordan unger skal oppdras, så har dere ikke noe fellesskap. 

Du må faktisk sette ned foten her! Kommunikasjonen deres er på bunnen, han spiller dum for å slippe unna å ta tak i ting, og familien hans driter i deg og deres felles barn. 

Bare spør han om han gjør seg tanker rundt forholdet deres framover, hvor viktig det faktisk er for han da han ikke ser ut til å fungere i et fellesskap. Og så begynner du å forberede deg på å splitte opp. Få kontroll på penger og passord, og sjekk alternative bosteder. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...