Gå til innhold

Når en mor ber om hjelp fra bv osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mor som nylig begynt med å selvmedisinere seg med alkohol, ber om hjelp fra bv og går til behandling hos psykolog ... bv tar saken til utredning og mor samarbeider med alle innsats. Villig til å avgi prøve innemellom, hvor stor er sjansen for feks omplassering av hjemmet? 

 

 

Anonymkode: 38461...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg kjenner er tidligere alkoliker men sluttet når hun ble gravid å har vist god omsorg for barna sine. Likevel ble hun fratatt alle ungene pga de fryktet tilbakefall. Hun var også villig til å ta prøver jevnlig for å vise at hun er rusfri men det hjalp dessverre ikke.

Anonymkode: 26240...0e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

En jeg kjenner er tidligere alkoliker men sluttet når hun ble gravid å har vist god omsorg for barna sine. Likevel ble hun fratatt alle ungene pga de fryktet tilbakefall. Hun var også villig til å ta prøver jevnlig for å vise at hun er rusfri men det hjalp dessverre ikke.

Anonymkode: 26240...0e2

Det var ekstremt. Mor her er ikke diagnosert som alkoholiker.

Anonymkode: 38461...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner er tidligere alkoliker men sluttet når hun ble gravid å har vist god omsorg for barna sine. Likevel ble hun fratatt alle ungene pga de fryktet tilbakefall. Hun var også villig til å ta prøver jevnlig for å vise at hun er rusfri men det hjalp dessverre ikke.

Anonymkode: 26240...0e2

Her ligger det såklart mer til grunn for hvorfor ungene ble tatt fra henne.

Anonymkode: 31e01...8f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner er tidligere alkoliker men sluttet når hun ble gravid å har vist god omsorg for barna sine. Likevel ble hun fratatt alle ungene pga de fryktet tilbakefall. Hun var også villig til å ta prøver jevnlig for å vise at hun er rusfri men det hjalp dessverre ikke.

Anonymkode: 26240...0e2

Ja jøss. Du skjønner at hun aldri ville fortalt deg at hun var ei dårlig mor, sant? Eller at hun faktisk hadde tilbakefall? 

Anonymkode: 73c98...4ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Her ligger det såklart mer til grunn for hvorfor ungene ble tatt fra henne.

Anonymkode: 31e01...8f9

Må jo ligge omsorgssvikt i bildet, eller dårlig nettverk, ba hun om hjelp? 

Anonymkode: 38461...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du beskriver det så blir ikke barna tatt. Jeg har vært i samme situasjon. Bare jeg ble meldt til BV, sto da i kø for å få behandling. BV kom på besøk, snakket med alle, innhentet informasjon fra div instanser. Også henla de. Siden jeg da skulle i behandling og ting hadde roet seg, og jeg hadde en mann hjemme som fungerte supert, så var det ikke noe grunnlag for mer besøk fra BV.

Det første de sa når vi møtte dem for første gang var at vi skal ikke ta barna deres, vi er her for å hjelpe dere som en familie. 

Anonymkode: 57e61...c2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Som du beskriver det så blir ikke barna tatt. Jeg har vært i samme situasjon. Bare jeg ble meldt til BV, sto da i kø for å få behandling. BV kom på besøk, snakket med alle, innhentet informasjon fra div instanser. Også henla de. Siden jeg da skulle i behandling og ting hadde roet seg, og jeg hadde en mann hjemme som fungerte supert, så var det ikke noe grunnlag for mer besøk fra BV.

Det første de sa når vi møtte dem for første gang var at vi skal ikke ta barna deres, vi er her for å hjelpe dere som en familie. 

Anonymkode: 57e61...c2c

Det samme sa bv til mor her. At de ønsker å gjøre alt for de skal være sammen og er ikke ute etter å ta barnet. Mor er alenemor men har familie som hjelper mye 

Anonymkode: 38461...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de ser an helheten i hvert enkelt tilfelle. Tror ikke det kan føre noe godt med seg å ha en tråd som dette her. 

Anonymkode: f9be9...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...