Gå til innhold

Kaster du mye mat?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller klarer du å unngå å kaste mat?

Anonymkode: a3e27...9d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du?

Anonymkode: 92ece...575

Skrevet

Noe blir kastet, og det er ikke til å unngå. Prøver å kaste så lite som mulig, selvsagt, man ØNSKER jo ikke å hive penger!

Det er ikke hver dag noe mat blir kastet da.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du?

Anonymkode: 92ece...575

Det er et viktig spørsmål, man bør være bevisst dette.

Ts, jeg prøver å kaste så lite som mulig. Har blitt flinkere, men noe blir det uansett.

Skrevet

Jeg kaster veldig lite. 
Er flink til å bruke rester og planlegger handling og middager etter hva jeg har fra før av. 
Eneste jeg selv føler jeg kaster for mye av er brokkolistilker, agurk og salat. 

Skrevet

Huff, av og til, ja. Men forsøker og å spise det jeg lager. Tror for det meste det.

Skrevet

Vi kaster altfor mye. Mye er min feil, jeg glemmer hva vi allerede har, så kjøper jeg mer, så rekker vi ikke spise alt før det er for seint. 

Før hadde vi hund og kaniner, alt av rester ble takknemlig tatt i mot 🙂

Gjest månedrømmer
Skrevet

Kaster noe . Men er blitt flink til å se hvor mye jeg trenger å kjøpe og lage. Her jeg bor er det desuten resirkulering  av matavfall. Det blir gjørsle og biogass til busser . Så det gjør det litt lettere å kaste en vassen gulerot. 

Skrevet (endret)

Kaster så å si ingenting mat, men kaster mye matavfall. 
Staten uttaler at nordmenn kaster svært mye mat. Jeg kjenner få som kaster mat, og er redd Staten også mener matavfall i disse beregningene. Eller klarer dem å skille mellom disse? 

Endret av Juks
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, kaster veldig lite, mat.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller klarer du å unngå å kaste mat?

Anonymkode: a3e27...9d8

Jeg kaster haugevis. 💃

Anonymkode: 868a9...2ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster mye, tok meg selv i dette seinest i dag... Det er stort forbedringspotensiale der. 

Anonymkode: 8579c...4e6

Skrevet

Kaster minimalt med mat. Egentlig ingenting.

Skrevet
3 timer siden, stan skrev:

Vi kaster altfor mye. Mye er min feil, jeg glemmer hva vi allerede har, så kjøper jeg mer, så rekker vi ikke spise alt før det er for seint. 

Før hadde vi hund og kaniner, alt av rester ble takknemlig tatt i mot 🙂

Det er sant. Visse husdyr kan ta seg av noen matrester etter oss mennesker. Jeg hadde to marsvin før, og ingen visne grønnsaker gikk i søpla da, nei! :) De spiste alt. Bunnløse sluk når det kom til grønnsaker.

Hunden min derimot, kan ikke spise noe menneskemat omtrent. Hun blir dårlig i magen av alt. Enten diare eller forstoppelse. 

Ellers skulle jeg brukt alle matrestene til hundemat.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, exictence skrev:

Kaster minimalt med mat. Egentlig ingenting.

Hva gjør du for eksempel med et par skjeer våt frokostblanding med melk som er igjen i tallerkene etter at ungene dine har spist frokost og gått på skolen? Man tar jo ikke vare på sånt? NOE må en familie, i alle fall de med barn, kaste.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mye som blir kasta, noe er det jo selvfølgelig. Nå har vi kompost så grønnsaker og frukt går dit. 

Anonymkode: 69a32...c06

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å kaste så lite som mulig, men vi er håpløse på å spise rester desverre. Greit nok hvis restene utgjør middag dagen etter også, men om det er igjen en fiskebolle eller noe så går det stort sett i søpla desverre. Så jeg er veldi bevist på å lage middagene i sånn størelse at alt blir spist. 

Men jeg er veldig bevist på det vi handler. Handler middager for en hel uke og forsøker så godt det lar seg gjøre å planlegge pålegg etc slik at vi slipper å stikke innom butikken bare for en pakke smør. 

Anonymkode: 1ed1d...5ec

AnonymBruker
Skrevet

Kaster lite mat. Lager feks thai suppe og hiver oppi alt av rest grønnsaker som løk, paprika og gulerøtter. Blir brødet litt for tørt blir resten toast. Blitt ganske god på å beregne ris og spaghetti, gjerne der det har blitt mat til overs. Lurt å ikke ha for mange pålegg om gangen i kjøleskapet 

Anonymkode: 8745a...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster svært lite. Matrester på fat som er spist av kastes, om ikke hunden spiser det. Og selvfølgelig skrell og avskjær av grønnsaker. Pålegg kjøper jeg det som blir spist. Handler heller flere dager i uka enn storhandel. Da er det lettere å unngå dårlig mat.

Anonymkode: a995c...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Kasta mer før, da jeg bodde alene. Rakk ikke å spise opp en hel pakke med gulrøtter innen de mugna og sånn. 

Anonymkode: 8f4fe...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...