Gå til innhold

Trening under graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er ca 7-8 uker på vei, og har egentig ikke trent særlig det siste året pga mitt første barn som nå er 1 år. Føler jeg har litt vondt i ryggen allerede, og burde sikkert bevegd meg litt da jeg egentlig er en relativt aktiv person. Kan jeg begynne å trene litt styrke og litt lett cardio på senteret selv om jeg nå er gravid og ikke er vandt til å trene lenger?

Må understreke jeg er aktiv i hverdagen og beveger meg en del, men ikke trene.

 

Anonymkode: 50da4...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales å komme igang med forsiktig styrketrening under graviditet selv om man er ute av form, men skjønner godt at du lurer på hvor hardt/mye du kan ta i :) 

Hva med å investere i et par pt-timer for å sette opp et passende program? Evt synes jeg det ligger mye fornuftig på Internett vedrørende graviditet og styrketrening som er anbefalt av norske personlige trenere, så det er jo også et sted å starte.

Lykke til med treningen! Kroppen min føles helst topp i tredje trimester og jeg er bombesikker på at styrketreningen har hjulpet meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler boken "frisk graviditet", den har gode øvelser for de aller fleste gravide og tiden etterpå. 🙂

Har brukt den selv i graviditeten, helst for å tilpasse de vanlige øvelsene mine med noe som var spesifikt beregnet i de forskjellige trimesterne. Er nå i uke 31 og gleder meg til å ta fatt på øvelsene for etter fødsel 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...