Gå til innhold

Bør mitt navn også stå på den nye bilen vi kjøper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og samboeren skal kjøpe oss ny bil i kveld som vi var å så på igår. Jeg betaler (prisen er 40 000 å noe) og når vi får solgt den bilen som vi har nå så får jeg pengene for den. Men burde den nye bilen stå på begge våres navn eller kun samboer sitt navn? Han sier at han vil få forsikringen mye billigere hvis den står på hans navn. Det er også han som kommer til å betale forsikringen på bilen tror jeg, i og med at det er det han har gjort på den andre bilen han hadde som egentlig var mest min bil. Det er jeg som bruker privatbil mest, siden han har firmabil. Jeg har som regel betalt bensin, og han har betalt forsikring og bompenger. Jeg har også vært med å betale en regning fra et verksted siden det ble mye mer enn det han hadde trodd. Hvis vi plutselig slår opp så ville det jo vært greit å fått enten bilen eller penger tilbake🤔 

Anonymkode: ef111...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan stå som eier og forsikringstaker, mens du kan stå som medeier. Ingen problem det. Bare å legge det inn ved omregistrering av bilen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan stå som medeier. Vi har to biler, ene står på meg og andre samboer. Men vi kjører ikke den vi «eier». Begge står som medieeiere. Dette er pga bonus og forsikring :) 

Anonymkode: c0aa6...e1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...