AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #161 Skrevet 22. mars 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei han må ikke, men jeg har lov til å være skuffet. Hvorfor skulle man ikke få en gave etter å ha født? Er det noe tidspunkt i livet en dame har fortjent en gave er det vel da. Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 Ja men så har du ikke fått gave! Ikke så mye du kan gjøre fra eller til nå! Fokuser på velsignelsen du har fått du! Anonymkode: 59a6c...9cb 2
Gjest ThotSlayer Skrevet 22. mars 2019 #162 Skrevet 22. mars 2019 (endret) Hvorfor vil du ha en gave for noe milliarder av kvinner har gjort før deg? Det er da ingen stor bragd å føde i 2019 Edit: bevis på at kvinner ikke trenger menn, sånn rent bortsett fra når de trenger dem "Nå i ettertid kjenner jeg at jeg er ganske skuffet over han. Jeg hadde trengt at han skulle støtte meg, løfte meg opp, anerkjenne innsatsen min. Når jeg endte opp med verdens kjipeste jordmor, så hadde jeg virkelig trengt han. " Oppmerksomhet, oppmerksomhet, ego og støtte. LOL Endret 22. mars 2019 av ThotSlayer
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #163 Skrevet 22. mars 2019 16 timer siden, Ullvott skrev: det har det vært i minst 20 år Nettopp, du bekrefter jo det folk sier: Noe nymotens tull! Anonymkode: 84a35...1d5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #164 Skrevet 22. mars 2019 Just now, solmåneogstjerner said: Gjetter på at du aldri har født. Det er noe annet enn å gå på do. Men bare kos deg med tanken om at det å føde er som å gå på do. Er veldig glad for at jeg ikke skal føde ditt barn. Ja, det er noe annet en å gå på do, det er jeg helt klar over. Her er det snakk om å få anerkjennelse, for å ha gjort noe alle kvinner gjør, en eller annen gang i livet. Det ER helt naturlig. Dette har vi morsdagen for. Morsomt at du bare antyder at jeg er mann. Anonymkode: e2aa7...683 1
Rosa Sitron Skrevet 22. mars 2019 #165 Skrevet 22. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Er det? For her er det gaver som kan hjelpe eller glede, uavhengig av om det er mat, klær eller hjelp. Noe for å glede og hjelpe. Om mannen til ts kjøte en blomdt for å friske opp hjemmet, kaller vi det her barselgrøt 😂 Anonymkode: 262f9...d2e Barselgrøt er at andre hjelper de nybakte foreldrene. At familie eller naboer kommer med mat eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #166 Skrevet 22. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: HVORFOR SKAL NOE DU BLIR Å GJØRE UANSETT, ANERKJENNES? DET BLIR DET SAMME SOM Å FÅ EN ANERKJENNELSE HVER GANG DU DRITER. Gratulerer, du fulgte naturens gang. Du klarte å føde. For hvor ofte hører man om kvinner som ikke greier å føde? Bursdager, er til for å anerkjennes. Da har du levd ett år lengere. Da er tiden for takker, gratulasjoner og gaver. Selvom det også forsåvidt er teit. Anonymkode: e2aa7...683 5 ganger hvert år i Norge. I land uten så god helsehjelp som vi har i Norge, vil ca 5 av 35 kvinner dø i, under eller etter fødsel. Jeg dør ikke, revner ikke eller blir etterlatt med et stort blødende sår etter hver gang jeg driter. Dog fikk jeg en gang så vondt at jeg nesten ikke kunne gå resten av dagen, men da var jeg forstoppa og det var morsomt nok i slutten av graviditeten det også.. Opplever du som mann det, vil jeg råde deg til å gå til legen. Spesielt hvis du blør etter å ha gjort fra deg, for da er det noe galt. Det er naturlig og normalt at kvinner dør eller får livslange skader etter fødsel. Det er ikke naturlig med så store skader etter et dobesøk. Vi er bare jævla heldige som i Norge. Anonymkode: 262f9...d2e 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #167 Skrevet 22. mars 2019 6 minutter siden, Rosa Sitron skrev: Barselgrøt er at andre hjelper de nybakte foreldrene. At familie eller naboer kommer med mat eller lignende. Vi kaller det barselgrøt når far hjelper også her jeg er fra Anonymkode: 262f9...d2e
Rosa Sitron Skrevet 22. mars 2019 #168 Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi kaller det barselgrøt når far hjelper også her jeg er fra Anonymkode: 262f9...d2e Men får hjelper jo ikke, han gjør jo bare jobben sin? 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #169 Skrevet 22. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: 5 ganger hvert år i Norge. I land uten så god helsehjelp som vi har i Norge, vil ca 5 av 35 kvinner dø i, under eller etter fødsel. Jeg dør ikke, revner ikke eller blir etterlatt med et stort blødende sår etter hver gang jeg driter. Dog fikk jeg en gang så vondt at jeg nesten ikke kunne gå resten av dagen, men da var jeg forstoppa og det var morsomt nok i slutten av graviditeten det også.. Opplever du som mann det, vil jeg råde deg til å gå til legen. Spesielt hvis du blør etter å ha gjort fra deg, for da er det noe galt. Det er naturlig og normalt at kvinner dør eller får livslange skader etter fødsel. Det er ikke naturlig med så store skader etter et dobesøk. Vi er bare jævla heldige som i Norge. Anonymkode: 262f9...d2e Og derfor enda større grunn til og være takknemlig for en frisk fødsel, altså?? Hallo? Hva skjedde med takknemlighet? Problemet er at vi alltid strever etter mer, og vet du hva? Folk som forventer ting som anerkjennelse,for godt arbeid, er mer sårbare en andre som ikke gjør det. Anerkjenn deg selv, hvis du har gjort godt arbeid. Og igjen,babyen burde være gave nok. Hva med å anerkjenne menn og kvinner likestilt? Kvinner er ikke verdt mer eller mindre en menn, og kvinner tar på seg jobben som mor på strak arm med glede, dette er da for pokker ikke mannen sin feil. På tide og mentalt styrke seg litt opp. Anonymkode: e2aa7...683 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #170 Skrevet 22. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å bruke energien din på barnet fremfor å sutre over en gave? Finn ut hvordan du skal føde ungen etterhvert som han/hun blir større, fritidsaktiviteter, oppdragelse etc. Bruke tiden din på å ha gode samtaler med mannen din? Du sutrer over en gave. Tydelig at det er noe underliggende.. Anonymkode: f4f54...53e Åja, for det er enten eller? Enten er jeg skuffet over at jeg ikke fikk noen gave ELLER så bruker jeg energien min på babyen min? Ts Anonymkode: 84bb1...bc4 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #171 Skrevet 22. mars 2019 8 minutter siden, ThotSlayer skrev: Hvorfor vil du ha en gave for noe milliarder av kvinner har gjort før deg? Det er da ingen stor bragd å føde i 2019 Edit: bevis på at kvinner ikke trenger menn, sånn rent bortsett fra når de trenger dem "Nå i ettertid kjenner jeg at jeg er ganske skuffet over han. Jeg hadde trengt at han skulle støtte meg, løfte meg opp, anerkjenne innsatsen min. Når jeg endte opp med verdens kjipeste jordmor, så hadde jeg virkelig trengt han. " Oppmerksomhet, oppmerksomhet, ego og støtte. LOL Hehe, du måtte komme hit å? All unnsldning for å snakke ned kvinner er en god unnskyldning, er det ikke? Joda, milliarder av kvinner har født. Men TS har altså kun.født en gang og det spiller dermed ingen rolle for hennes opplevelse av hennes fødsel, hvordan andres fødsel forløper. Anonymkode: 262f9...d2e 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #172 Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, Rosa Sitron skrev: Men får hjelper jo ikke, han gjør jo bare jobben sin? Nåja. Velvilje og takknemlighet går begge veier. Jeg gjør også bare jobben min når jeg hjelper min mann osv, men jeg sker fortsatt at jeg hjelper han.. Anonymkode: 262f9...d2e
Rosa Sitron Skrevet 22. mars 2019 #173 Skrevet 22. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Nåja. Velvilje og takknemlighet går begge veier. Jeg gjør også bare jobben min når jeg hjelper min mann osv, men jeg sker fortsatt at jeg hjelper han.. Anonymkode: 262f9...d2e Jeg ville ikke kalle det hjelp. Jeg ville kalle det at han stiller opp. For meg blir det utvanning av utrykket når man bruker det om fars innsats. og ville heller ikke forstått at det omhandlet far om noen hadde brukt det 2
Gjest Kritt Skrevet 22. mars 2019 #174 Skrevet 22. mars 2019 Har aldri hørt om push present, og hverken forventet eller fikk gave fra min mann etter å ha født. Jeg tenkte jo også det var noe vi gjorde sammen, selv om det var jeg som hadde smertene. Men en viss anerkjennelse følte jeg at jeg fikk, da
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #175 Skrevet 22. mars 2019 Til og med jeg som bor på landet har hørt om push present. Synes det er en koselig ting å gi en liten gave etter fødsel. Fikk selv en fin ring av mannen min. Men, jeg tror man må gi uttrykke for at man faktisk ønsker seg noe også. Jeg måtte fortelle han på forhånd at jeg hadde hørt om denne tradisjonen og syntes det hadde vært koselig dersom han ville det. Menn leser ikke tankene våre og selv om det er naturlig for deg å gi noe til han tenkte han sikkert ikke over det. Så akkurat det med uteblitt gave er ikke problemet her. Det som er ille er at han sier du er dårlig til å føde og ikke anerkjenner innsatsen din, det synes jeg er skikkelig dårlig gjort. Rett og slett tullete oppførsel. Men, prøv bare å tenk på at han er mann, han har ikke peiling på hva du egentlig har gått gjennom og vil aldri helt forstå. Sånn er det bare rett og slett. Legg dette bak deg så fort du klarer og fokuser på den beste gaven av alt, babyen din! Du har gjort en kjempeinnsats og kan hvertfall gi deg selv en stor klapp på skulderen mener nå jeg. Skjønner likevel veldig godt skuffelsen din altså, men nå er det på tide å gå videre. Og det klarer du, akkurat som du klarte å føde (for det klarte du jo!). Anonymkode: 19924...c59 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #176 Skrevet 22. mars 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man blir bedt om å bære frem.et barn, så blir man bedt om å ofre en god del. Man gjør det jo med glede, men takknemlighet for at man gir kroppen sim til låns, er nok godt å få. Uansett om det er som å gå på do å drite. Anonymkode: 262f9...d2e Blir bedt om å bære frem ett barn? Hun har nå ønsket dette barnet selv, det er ikke slik at han har bestilt et barn fra henne🙄 Anonymkode: 59a6c...9cb 1
Gjest nicecar Skrevet 22. mars 2019 #177 Skrevet 22. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Push present, noe de som kan pushe får. Du klarte ikke å pushe, null push present til deg. Anonymkode: 3dc7b...585
solmåneogstjerner Skrevet 22. mars 2019 #178 Skrevet 22. mars 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er noe annet en å gå på do, det er jeg helt klar over. Her er det snakk om å få anerkjennelse, for å ha gjort noe alle kvinner gjør, en eller annen gang i livet. Det ER helt naturlig. Dette har vi morsdagen for. Morsomt at du bare antyder at jeg er mann. Anonymkode: e2aa7...683 Så du forventer ikke anerkjennelse for noe av det du gjør i ditt liv? For andre har garantert gjort det før 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #179 Skrevet 22. mars 2019 31 minutter siden, Rosa Sitron skrev: Barselgrøt er at andre hjelper de nybakte foreldrene. At familie eller naboer kommer med mat eller lignende. Det er noe man gjør i Afrika det, her i Norge er alle travelt opptatt med sine egne liv. Anonymkode: 59a6c...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #180 Skrevet 22. mars 2019 4 minutter siden, solmåneogstjerner said: Så du forventer ikke anerkjennelse for noe av det du gjør i ditt liv? For andre har garantert gjort det før Ikke av noe som ligger i meg naturlig, nei. Å føde kommer du deg som oftest igjennom helt fint, du er lagd for det, kvinne. Skjerp deg. Anonymkode: e2aa7...683 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå