Gå til innhold

Skuffet over å ikke få en push present eller noen anerkjennelse for fødselen :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gave for å føde????😂 som voksen mann fikk jeg meg en latter!

Synes det er ok å forvente at mannen stiller på fødestua. Men gave..... grøss for noen damer det er det ute!

Anonymkode: f4f54...53e

Ja, uff! Tenk å kunne kjøpt, om enn så kun en kanelbolle, til hu som har gått svanger for å gi deg barn. :)

Anonymkode: 262f9...d2e

• Liker 5
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
27 minutter siden, KatyP skrev:

Hva med å snakke sammen om hvordan dere begge opplevde fødselen? For selv om det er kvinnen som føder, som har smertene og gjør jobben er det like fantastisk/skummelt/traumatisk putt inn det som passer, for far. For han er med, han ser den han elsker ha det vondt og har store begrensninger på hva han kan gjøre. Det er også hans barn som skal fødes. Som skal komme helskinnet gjennom en enorm påkjenning. Vil det da ikke være bedre å snakke sammen om opplevelsen fremfor å konkurrere om hvem som fortjener mest sympati? Ja, det var en ordentlig unødvendig kommentar, og han burde trekke den tilbake. En fødsel er ingen test i flinkhet, herreminhatt! Men kanskje han også var redd, full av adrenalin, sliten, stressa, glad osv. Jeg mistet plutselig mye blod rett etter fødsel, og ting ble veldig alvorlig veldig raskt. Det skremte meg, men det skremte da like mye mannen min som satt med vår nyfødte datter og en stund trodde han kom til å bli enkemann. Dette pratet vi om sammen, og skal igjen på samtale med jordmor nå som jeg er gravid igjen. Det å prate, og respektere hverandres roller og følelser etter en traumatisk fødsel er så utrolig viktig. 

Sånn ift gave forstår jeg at du er skuffet Ts. Særlig om det er normen blant deres venner. Jeg vet det ikke er et nytt amerikansk fenomen, dog har jeg aldri hørt uttrykket push-present. Men unormalt er det ikke. Jeg ville nok likevel latt det gå og heller fokusert på dere tre som nå er en liten familie.

Enig 

Forstår godt at fødselen var tung og at det var kjipt å ikke bli møtt med forståelse og anerkjennelse for det.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Har ikke hørt begrepet push present. Men jeg skjønner hva du mener. Mannen min oppførte seg slik under fødslene: sov, trykket på telefonen, gikk ut for å hente en hamburger som han slafset på rett ved siden av meg, til og med uten at han spurte om jeg ville ha. Kom innimellom med en klem eller noen gode ord. Med de to første så stresset han meg opp med panisk oppførsel under utdrivningsfasen, med siste var han umulig å vekke, så han gikk glipp av alt bortsett fra det siste minuttet. Etterpå var han så utslitt at han måtte hjem og sove, så han kom ikke på besøk før det var gått et døgn (alle gangene). Jeg hadde forventet en blomsterbukett eller en liten gave, men nei. Den siste gangen kom han kjempeglad og fortalte meg at han hadde kjøpt noe til meg (fordi jeg hadde sagt tydelig ifra om at jeg forventet noe). Joho, det var en ny TV! Jeg ser omtrent ikke på TV, det er det han som står for. Det er slutt mellom oss nå.      

Og han der valgte du å få tre barn med?

Anonymkode: a4197...338

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og han der valgte du å få tre barn med?

Anonymkode: a4197...338

Jeg vet. Hadde vel et håp om endring da. Desperat etter å få ting til å fungere. Skjønte ikke hvordan det egentlig skulle være. Ikke bare meg som har gjort feil i livet. 

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert teit og det er litt sånn at det toppet seg litt, men jeg må si jeg er litt skuffet over å ikke få noen push present eller noen annen anerkjennelse for fødselen av mannen min.

fødselen var uendelig lang og jeg hadde vonde rier i 3 døgn. Hadde en grusom jordmor på slutten som kjeftet på meg og fikk meg til å føles som verdens minste og dårligste menneske. Hun kjeftet blant annet fordi jeg ikke greide å stå i prekestol eller sitte på ball. Jeg var for utslitt. Det endte med klipping tang og jordmor som hang på magen min. Jeg fikk ikke til å presse, skjønte aldri hvordan man gjorde det, jordmor kjeftet og smelte, jeg bare gråt. Var så uendelig sliten! 

Jeg hadde pakket med en fin liten personlig gave til samboeren min som jeg skulle gi han på fødestuen, eller barsel. Han hadde ikke tenkt på noe til meg. Alle venninnene mine har fått en push present, så han vet at det er en greie. Jeg sa til han at jeg følte meg skikkelig dårlig og mislykket som ikke greide å føde. Han sa seg enig i at det var jeg ikke noe god på, og at det var tøft for han også å være våken i 3 døgn. 

Nå i ettertid kjenner jeg at jeg er ganske skuffet over han. Jeg hadde trengt at han skulle støtte meg, løfte meg opp, anerkjenne innsatsen min. Når jeg endte opp med verdens kjipeste jordmor, så hadde jeg virkelig trengt han. 

Anonymkode: 84bb1...bc4

Kanskje du skal revurdere dette forholdet siden det ikke er noe empati for deg her?

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Skjønner godt at du er lei deg etter å ha hatt en dårlig fødselsopplevelse og fordi du opplevde mannen din som lite støttende. Akkurat det med gave skjønner jeg ikke greia med, men er sånt viktig for deg, må du kommunisere det i forkant. Snakk sammen om opplevelsen, fortell ham hva du føler? Du bør også klage til sykehuset på jordmoren.

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Er det enten eller? Enten så får man en gave ig anerkjennelse for vel gjennomført jobb ELLER så får man en mann som stiller opp i barnas liv? Er det virkelig fir mye å forvente en liten anerkjennelse? 

Ts

Hvorfor skal man på død å liv motta medalje for å ha fødet? Altså, kvinner er ment til å føde. Du har jo alt du kunne ønske deg nå, hvorfor skal du absolutt ha anerkjennelse for å ha gjort noe 10120012012 kvinner har gjort før deg? 

Anonymkode: e2aa7...683

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Kontormus skrev:

Push present, eller barselgave til mor fra far, har eksistert, og har vært vanlig så lenge jeg kan huske.

En fin gest, men det er tydeligvis ikke alle menn som har fått med seg det

Han har fått det med seg. Det er en greie i vår omgangskrets. Jeg har snakket om det før, den og den har fått det og det i pushpresent.

Det gjør det bare enda mer sårende, om han ikke visste hva det var  hadde det vært bedre.

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Skjønner godt at du er lei deg etter å ha hatt en dårlig fødselsopplevelse og fordi du opplevde mannen din som lite støttende. Akkurat det med gave skjønner jeg ikke greia med, men er sånt viktig for deg, må du kommunisere det i forkant. Snakk sammen om opplevelsen, fortell ham hva du føler? Du bør også klage til sykehuset på jordmoren.

Jeg gjorde jo det. Snakket mye om hva den og den hadde fått og hva jeg hadde likt å få. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har fått det med seg. Det er en greie i vår omgangskrets. Jeg har snakket om det før, den og den har fått det og det i pushpresent.

Det gjør det bare enda mer sårende, om han ikke visste hva det var  hadde det vært bedre.

ts

Jeg forventet ikke så voldsomt mye: en blomsterbukett kanskje. Og jeg hadde blitt veldig glad for en ring hvor man kan legge inn en ny diamant for hvert barn. Om det så var en pakke med såpe og krem, jeg hadde blitt kjempeglad.  Når han vet om at det er vanlig, så skjønner jeg ikke at han ikke kunne ordnet et eller annet . I mitt tilfelle så skjønte han til slutt at han måtte gjøre noe, da kjøpte han en gave til seg selv. Som vi egentlig ikke hadde råd til engang. Da er det ikke en gave. Jeg forstår deg godt. Dette har lite med penger å gjøre, ikke sant?    

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Han mener kanskje det ikke er en nødvendig prioritering da? Vær nå heller glad og lykkelig for en suksessful fødsel. En gave har ikke en drit og si, og en fødsel er tunge greier, men ikke noe nytt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Jeg forventet ikke så voldsomt mye: en blomsterbukett kanskje. Og jeg hadde blitt veldig glad for en ring hvor man kan legge inn en ny diamant for hvert barn. Om det så var en pakke med såpe og krem, jeg hadde blitt kjempeglad.  Når han vet om at det er vanlig, så skjønner jeg ikke at han ikke kunne ordnet et eller annet . I mitt tilfelle så skjønte han til slutt at han måtte gjøre noe, da kjøpte han en gave til seg selv. Som vi egentlig ikke hadde råd til engang. Da er det ikke en gave. Jeg forstår deg godt. Dette har lite med penger å gjøre, ikke sant?    

Jeg hadde ønsket en gave med omtanke. Jeg har virkelig lagt masse tid penger og energi inn i hans gave. Jeg ønsket at han skulle ha et fint og personlig minne fra vår førstefødte kom til verden.

Så for meg at han skulle bli overrasket over å få noe, siden det var jeg som hadde vært gravid og født. At han liksom skulle si, «men kjære deg, det er jo du som skal få gave!» i steden får jeg ingenting, og beskjed om at jeg var dårlig til å føde. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Han mener kanskje det ikke er en nødvendig prioritering da? Vær nå heller glad og lykkelig for en suksessful fødsel. En gave har ikke en drit og si, og en fødsel er tunge greier, men ikke noe nytt. 

Det ER NOE NYTT for den enkelte kvinne! De fleste av oss føder kanskje 2-3 ganger i livet. Og det er gjerne det vondeste/risikable  og samtidig det mest fantastiske vi noen gang opplever. Mannen bør absolutt anerkjenne denne prestasjonen!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis, og det må jeg si jeg er dritskuffa for. Jeg hadde prioritert en gave til han, men jeg var tydeligvis ikke på prioriteringslisten hans. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ønsket en gave med omtanke. Jeg har virkelig lagt masse tid penger og energi inn i hans gave. Jeg ønsket at han skulle ha et fint og personlig minne fra vår førstefødte kom til verden.

Så for meg at han skulle bli overrasket over å få noe, siden det var jeg som hadde vært gravid og født. At han liksom skulle si, «men kjære deg, det er jo du som skal få gave!» i steden får jeg ingenting, og beskjed om at jeg var dårlig til å føde. 

Ts

Synes du er litt for kravstor. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Ts

Ååå... Jeg skjønner deg så veldig godt. Helt enig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, solmåneogstjerner said:

Det ER NOE NYTT for den enkelte kvinne! De fleste av oss føder kanskje 2-3 ganger i livet. Og det er gjerne det vondeste/risikable  og samtidig det mest fantastiske vi noen gang opplever. Mannen bør absolutt anerkjenne denne prestasjonen!

Nei, det synes jeg ikke. Misforstå meg rett, gjerne ha med en bukett blomster, ikke vær en drittsekk.

Men kvinner er ment til å føde, det ligger i naturen. Babyen burde jo være gave nok. Anerkjenn babyen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tydeligvis, og det må jeg si jeg er dritskuffa for. Jeg hadde prioritert en gave til han, men jeg var tydeligvis ikke på prioriteringslisten hans. 

Ts

Du overdramatiserer det veldig. Selvom du gjør sånn og sånn, så betyr det ikke at partneren din må gjøre sånn og sånn, vi alle er forskjellige. Du har jo fått barn, hvorfor skal du absolutt ha gave for å ha født? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Misforstå meg rett, gjerne ha med en bukett blomster, ikke vær en drittsekk.

Men kvinner er ment til å føde, det ligger i naturen. Babyen burde jo være gave nok. Anerkjenn babyen.

Den babyen skal jeg love deg får noknannerkjennelse. ALL fokus ( som seg hør og bør) er jo på den. Jeg syntes ikke det er for mye å be om at far kan vise litt takknemmelighet mot damen som har ofret så uendelig mye for barnet hans. 

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du overdramatiserer det veldig. Selvom du gjør sånn og sånn, så betyr det ikke at partneren din må gjøre sånn og sånn, vi alle er forskjellige. Du har jo fått barn, hvorfor skal du absolutt ha gave for å ha født? 

Nei han må ikke, men jeg har lov til å være skuffet. 

Hvorfor skulle man ikke få en gave etter å ha født? Er det noe tidspunkt i livet en dame har fortjent en gave er det vel da. 

Ts

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...