Baretenker Skrevet 21. mars 2019 #1 Del Skrevet 21. mars 2019 Det har blitt en trend blandt norske podcaster å si at de «snakker i monitor». Hver gang det sies krymper jeg meg. Det er så utrolig irriterende! Flere podcastlyttere der ute som ikke liker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 21. mars 2019 #2 Del Skrevet 21. mars 2019 Ikke hørt faktisk. Hva betyr det å snakke i monitor? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baretenker Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 21. mars 2019 4 timer siden, parmanoia skrev: Ikke hørt faktisk. Hva betyr det å snakke i monitor? En monitor er en skjerm (bilde, programmering, overvåking osv.), men kan også være en scenehøytaler. Denne høyttaleren står mot artisten slik at han/hun hører sin egen stemme uten å overdøves av de andre instrumentene. Å snakke i monitor gjør man uansett ikke. Man snakker inn i mikrofonen... Ikke vet jeg om alle podcastene som sier det faktisk har en monitor eller ikke.. tror mange av dem har misforstått og tror monitoren er mikrofonen. Det høres slik ut med tanke på hvordan de sier det og i hvilken sammenheng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baretenker Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Eksempler på store podkaster som hyppig sier dette er; Harm og Hegseth og tusvik & tønne. Har også lagt merke til at flere mindre podcaster har tatt etter dem og enten har sagt det en gang eller bruker det hyppig. (Institusjonen, kvinneguidens venner++) Endret 21. mars 2019 av Baretenker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 21. mars 2019 #5 Del Skrevet 21. mars 2019 Syns det er morsomt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 21. mars 2019 #6 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Feil bruk av ord fordi man ikke forstår ordet, er ganske vanlig etter hvert. Kanskje «folk flest» har blitt dummere? https://www.dagsavisen.no/vi-blir-dummere-1.1076641 Endret 21. mars 2019 av Pust 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 21. mars 2019 #7 Del Skrevet 21. mars 2019 Slutt å si at podcsdter kan snakke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 21. mars 2019 #8 Del Skrevet 21. mars 2019 Uttrykket er fra Tusvik & Tønne. Podcaster kan ikke snakke, og ord og uttrykk er smittsomt. Synes uttrykket er morsomt 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baretenker Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 22. mars 2019 22 timer siden, EllaSays skrev: Uttrykket er fra Tusvik & Tønne. Podcaster kan ikke snakke, og ord og uttrykk er smittsomt. Synes uttrykket er morsomt 😄 Syntes det var morsomt i starten selv, men nå har det blitt sagt så mye at det for min del kun er ekstremt irriterende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg