Gå til innhold

Kan podcaster slutte å si «snakke i monitor»?!


Baretenker

Anbefalte innlegg

Det har blitt en trend blandt norske podcaster å si at de «snakker i monitor». Hver gang det sies krymper jeg meg. Det er så utrolig irriterende!

Flere podcastlyttere der ute som ikke liker dette? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, parmanoia skrev:

Ikke hørt faktisk. Hva betyr det å snakke i monitor?

En monitor er en skjerm (bilde, programmering, overvåking osv.), men kan også være en scenehøytaler. Denne høyttaleren står mot artisten slik at han/hun hører sin egen stemme uten å overdøves av de andre instrumentene. 

Å snakke i monitor gjør man uansett ikke. Man snakker inn i mikrofonen...

Ikke vet jeg om alle podcastene som sier det faktisk har en monitor eller ikke.. tror mange av dem har misforstått og tror monitoren er mikrofonen. Det høres slik ut med tanke på hvordan de sier det og i hvilken sammenheng. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempler på store podkaster som hyppig sier dette er;

Harm og Hegseth og tusvik & tønne. 

Har også lagt merke til at flere mindre podcaster har tatt etter dem og enten har sagt det en gang eller bruker det hyppig. (Institusjonen, kvinneguidens venner++) 

Endret av Baretenker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uttrykket er fra Tusvik & Tønne. Podcaster kan ikke snakke, og ord og uttrykk er smittsomt. Synes uttrykket er morsomt 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, EllaSays skrev:

Uttrykket er fra Tusvik & Tønne. Podcaster kan ikke snakke, og ord og uttrykk er smittsomt. Synes uttrykket er morsomt 😄 

Syntes det var morsomt i starten selv, men nå har det blitt sagt så mye at det for min del kun er ekstremt irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...