Gå til innhold

Er dere sjalu eller missunelig på venninne som er penere/tynnere osv enn dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en god del venninner alle fantastiske damer og ville ikke hvert de foruten, men det er en som er ekstremt forfengelig og selvopptatt og henne liker jeg dessverre minst og dessverre vurdert vennskapet med henne pga verdier og holdninger. 

Hun er egentlig pen og slank og kunne godt tenkt meg å sett sånn ut. Selv lubben osv. Ingen jeg føler meg så uvel med på byn osv. 

Er dette noe med meg eller er det henne? 

Har aldri følt meg sånn med andre og er ikke den sjalue typen. 

Anonymkode: ce586...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må vurdere hva som veier tyngst, om det er det at dere har ulike verdier og holdninger til ting, eller om det er det at hun ser så bra ut at du ser ned på deg selv.

Om det er utseende hennes som plager deg mest så må du jobbe med deg selv, hun kan ikke stå til ansvar for hvordan du føler deg i nærheten av henne.

Anonymkode: 47c45...3dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du må vurdere hva som veier tyngst, om det er det at dere har ulike verdier og holdninger til ting, eller om det er det at hun ser så bra ut at du ser ned på deg selv.

Om det er utseende hennes som plager deg mest så må du jobbe med deg selv, hun kan ikke stå til ansvar for hvordan du føler deg i nærheten av henne.

Anonymkode: 47c45...3dc

Nettopp.

til ts, er du sikker på at hun er selvopptatt? For for meg virker det som du synes hun er mer selvopptatt fordi du føler hun er så mye penere enn deg. Dette har jeg vært vitne til gjennom hele ungdomstiden og til tidlig voksen alder. En standard dame kan gjøre mer ut av seg uten at det plager noen. Er man pen så får man fort kvinnelige fiender, og de verste tror du prøver deg på alles menn. 

Anonymkode: 042cf...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er meg eller henne, men ikke følt meg som jeg føler meg med henne ute. 

I et tilfelle hadde jeg rotet med en mann. Hun møtte han igjen en annen gang og han spurte henne om hun ville være med han hjem. Dette fortalt hun ikke til meg? Hvorfor ikke? Ville visst det? Er ikke det venninne? 

Anonymkode: ce586...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er meg eller henne, men ikke følt meg som jeg føler meg med henne ute. 

I et tilfelle hadde jeg rotet med en mann. Hun møtte han igjen en annen gang og han spurte henne om hun ville være med han hjem. Dette fortalt hun ikke til meg? Hvorfor ikke? Ville visst det? Er ikke det venninne? 

Anonymkode: ce586...530

Og ellers at det meste handler om henne og sitt. 

Anonymkode: ce586...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og ellers at det meste handler om henne og sitt. 

Anonymkode: ce586...530

Vet at det ikke hjelper på at jeg er missfornøyd med eget utseende da. 

Anonymkode: ce586...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av mine nermeste venner har sånn super kropp, slank, godt trent og silikon pupper da... ikke kjempe store. Er også veldig pen i ansiktet og forfengelig og stor sprett rumpe. Jeg er ikke sjalu i det heletatt, jeg ser vel heller på henne som et "forbilde" eller et "goal" og det å være på byen med henne er bare gøy, selvom jeg kanskje ikke ser like bra ut. Det driter jeg i. Er vel heller mer sånn: "se!, jeg har en skikkelig pen venninne!!" Jeg hadde følt meg værre av å gå ut på byen med en på 200 kilo... hun venninnen min hanker ihvertfall inn gutter til oss 😂 og hun er i et etablert forhold, så da ender det med at de hun har "hanket" inn vender seg til meg istede 😂

Anonymkode: b49fc...16a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er meg eller henne, men ikke følt meg som jeg føler meg med henne ute. 

I et tilfelle hadde jeg rotet med en mann. Hun møtte han igjen en annen gang og han spurte henne om hun ville være med han hjem. Dette fortalt hun ikke til meg? Hvorfor ikke? Ville visst det? Er ikke det venninne? 

Anonymkode: ce586...530

Hvorfor måtte hun fortalt dette til deg? Man er ikke forpliktet til å fortelle om alle man roter med, og det høres ikke ut som det var en mann du datet og/eller hadde følelser for? Har ikke tall på hvor mange menn både jeg og mine venninner har rotet med, ingenting bryr meg mindre.

Høres for meg ut som at problemet ligger hos deg selv, ts. Man kan ikke lage regler for hva det er å være venninne, for så å ta dem på det når de ikke følger dem. Verden kan ikke tilpasse seg hver enkelt, hver enkelt må tilpasse seg verden. Mao, din venninne er sånn hun er, og det må hun få lov til, og så er det opp til deg hvordan du forholder deg til henne. 

Anonymkode: 47c45...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor måtte hun fortalt dette til deg? Man er ikke forpliktet til å fortelle om alle man roter med, og det høres ikke ut som det var en mann du datet og/eller hadde følelser for? Har ikke tall på hvor mange menn både jeg og mine venninner har rotet med, ingenting bryr meg mindre.

Høres for meg ut som at problemet ligger hos deg selv, ts. Man kan ikke lage regler for hva det er å være venninne, for så å ta dem på det når de ikke følger dem. Verden kan ikke tilpasse seg hver enkelt, hver enkelt må tilpasse seg verden. Mao, din venninne er sånn hun er, og det må hun få lov til, og så er det opp til deg hvordan du forholder deg til henne. 

Anonymkode: 47c45...3dc

Dette var en jeg likte og hadde vært på date med. Hadde hun sagt dette hadde jeg ikke handlet som heg gjorde. Skuffet over at det ikke ble sagt. 

Jeg får bare se fremover hvordan jeg skal forholde meg til dette/henne. 

Anonymkode: ce586...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misliker jo henne fordi hun er selvopptatt og forfengelig, ikke fordi hun er penere og tynnere enn deg?

Jeg har en venninne jeg ofte er sjalu på og generelt misunnelig på, fordi hun har et utseende, en kropp og en utstråling som er som en magnet på menn. Hele pakka. Det gjør at hun har hatt mange opplevelser jeg misunner henne, at hun har fått noen konkrete menn som gjorde at jeg ble sjalu, samt at jeg flere ganger har blitt sjalu når hun har møtt mine kjærester.

MEN jeg er veldig veldig glad i henne og vet at sjalusien og misunnelsen er mitt problem, for hun kan ikke noe for det og har absolutt aldri gjort noe som helst galt overfor meg. Samtidig er sjalusien og misunnelsen også et uttrykk for at jeg beundrer henne veldig, så det er positive følelser involvert i det også.

Anonymkode: 17129...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg kjenner ingen som jeg misunner utseendet på noen måter. 

Det er et par stykker jeg beundrer utseendet på, omtrent som jeg beundrer en vakkert landskap eller vakker kunst.

Men jeg kjenner noen jeg misunner væremåten på.

Anonymkode: 01370...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du misliker jo henne fordi hun er selvopptatt og forfengelig, ikke fordi hun er penere og tynnere enn deg?

Jeg har en venninne jeg ofte er sjalu på og generelt misunnelig på, fordi hun har et utseende, en kropp og en utstråling som er som en magnet på menn. Hele pakka. Det gjør at hun har hatt mange opplevelser jeg misunner henne, at hun har fått noen konkrete menn som gjorde at jeg ble sjalu, samt at jeg flere ganger har blitt sjalu når hun har møtt mine kjærester.

MEN jeg er veldig veldig glad i henne og vet at sjalusien og misunnelsen er mitt problem, for hun kan ikke noe for det og har absolutt aldri gjort noe som helst galt overfor meg. Samtidig er sjalusien og misunnelsen også et uttrykk for at jeg beundrer henne veldig, så det er positive følelser involvert i det også.

Anonymkode: 17129...cdc

Ja, du har rett. Det er ikke pga utseende hennes. Det er væremåte, personlighet og at det skal dreie seg mye om henne. 

Anonymkode: ce586...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun lot være å fortelle deg om han fyren du hadde datet fordi hun visste du ville bli såret? Kanskje hun har lagt merke til usikkerheten din ift henne? 

Anonymkode: 87729...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...