Gå til innhold

Vil jeg noen gang kunne få ta videre utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele livet var lagt opp: skole - jobb - hus/ektefelle - barn++

Under utdanningen ble jeg syk og fikk ikke fullføre. Hadde kjæreste og bolig, men drømmen om utdannelse og karriere lot vente på seg. Jeg ble derfor rådet av leger om å rokkere om på planene og gå for barn. Jeg gjorde det og i tiden det pågikk ble helsen bedre (rangerer den som dårlig, bedre, bra). Jeg fikk barn og fortsatte utdannelsen. Lykken ble stor når utdannelse og jobb gikk i boks.

Helsen er likevel ikke på topp. Det vil den aldri bli. Dvs jeg kan ikke jobbe 100%, jobber derfor 80% i dag. Men jeg har ett inderlig ønske om videreutdanning og mulighet til å jobbe med andre temaer innenfor samme fagfelt jeg er inne i. Dette for å jobbe med noe jeg tror jeg vil ha større interesse for, og dermed tro jeg kan gjøre større innsats fordi jeg brenner for faget, om jeg kan gjøre dette. Og det vil styrke muligheter for «å ha flere ben å stå på» senere i livet. 

Men når jeg såvidt klarer å få kabalen til å gå opp med jobb, barn, hus og hjem og ikke minst økonomi nå, hvordan skulle jeg ha klart å gå på med en tre års master på deltid? 

Er det realistisk? Hvordan i såfall skal jeg kunne gjøre det? Er det for optimistisk/ambisiøs tanke, eller rett og slett for egoistisk? Hvem må lide om jeg gjør dette (meg selv/helsa, økonomi, barn og ektefelle, osv)?

Ønsker veldig seriøse innspill fra noen med erfaring, men hører på dere alle!! 

Anonymkode: 03855...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor står ektefellen din i dette? Kan han/hun ta større del av lasset hjemme og økonomisk? Må du ta master? Kan du ta kurs istedet?

Det viktigste er helsa di. Uten den begrenses resten.

Anonymkode: ab218...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master er krevende. Jeg jobbet 80% ved siden av master på fulltid, da. Men masteroppgaven er altoppslukende, uansett. I tillegg har jeg familie. De siste månedene gikk jeg ned til å jobbe 55%, så om du tar master bør du spare opp en buffer så du kan jobbe redusert noen måneder. Du skriver ikke noe om hvordan helsen din er dårlig, hvis du tåler å sitte 10-14 timer foran pcen for dagen, så bør det jo gå. 

Anonymkode: 2fa0e...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan jobbe 100% pga helsa, hvordan i all verden skal du klare å ta en master? Da er du ikke mye syk.....

Master er enormt krevende, er som en 300% stilling

Anonymkode: 1b848...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...