refill Skrevet 4. oktober #1021 Del Skrevet 4. oktober Lill3My skrev (På 2.10.2024 den 16.51): Synes heller ikke det er for mye mat i fokus. På ferie, særlig når en er i en så annerledes kultur enn den danner vandt til, er mat en stor del av opplevelsen og mange timer brukes jo på restaurant i løpet av feriedagene. Enig. Jeg hadde nok kjøpt mat og snacks i hytt og pine - før jeg innså etterhvert at jeg ikke likte halvparten en gang fordi jeg er rigid (av andre årsaker enn sf) 😅 Japan er litt equal matcontent liksom. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 4. oktober #1022 Del Skrevet 4. oktober Syns ikke Japanturen hennes var særlig interessant da jeg kjenner tokyo godt og syns hun velger rare ting, litt fordi hun har SF. Robotrestaurant, masse sånne tulleting som ikke har noe med genuine matopplevelser å gjøre. Jeg syns det brusopphenget hennes og sånt ødelegger mye for min del, fordi det oppleves så innmari SF for meg. Hun er rigid og har helt sjuke vaner og behov for en 30-år gammel dame. Jeg syns ikke det er morsomt. MEn det er meg, andre syns annet! For meg er det bare så mye nevrotisk og spiseforstyrra med henne at det at hun kler det inn i en "kul" setting ikke hjelper særlig mye. Kjernen er den samme. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 5. oktober #1023 Del Skrevet 5. oktober hvalstad45 skrev (23 timer siden): Syns ikke Japanturen hennes var særlig interessant da jeg kjenner tokyo godt og syns hun velger rare ting, litt fordi hun har SF. Robotrestaurant, masse sånne tulleting som ikke har noe med genuine matopplevelser å gjøre. Jeg syns det brusopphenget hennes og sånt ødelegger mye for min del, fordi det oppleves så innmari SF for meg. Hun er rigid og har helt sjuke vaner og behov for en 30-år gammel dame. Jeg syns ikke det er morsomt. MEn det er meg, andre syns annet! For meg er det bare så mye nevrotisk og spiseforstyrra med henne at det at hun kler det inn i en "kul" setting ikke hjelper særlig mye. Kjernen er den samme. Spiseforstyrrelsen er vel den aksepterte forklaringen på hennes handlinger og væremåte. Rigiditeten, tvangene, nedstemphet eller manglende empati og flat mimikk er vel noe annet - som bidrar til symptombildet "spiseforstyrret". 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 6. oktober #1024 Del Skrevet 6. oktober Lill3My skrev (På 2.10.2024 den 16.51): Jeg syntes egentlig det motsatte jeg, at hun virker til å være bevisst på å smake på og prøve nye ting, synes hun maler et troverdig bilde av en som ikke er heeelt 100% fri fra en SF, men som virkelig gjør det hun kan for å leve med det uten at det får ødelegge. Jeg hadde reagert mye mer om maten hun levde på var agurk og epler ...! Her viser hun flere lokale og rare ting hun spiser, velger fra menyen som den er, og ja, noen ganger går det ikke 100% bra - kanskje faller ikke maten i smak eller noe annet - men da er det jo bare positivt at en faktisk tar ansvar og skaffer seg alternativ mat heller enn å gå sulten. Og - at Emil spiser mer og oftere er kanskje ikke så rart? Jeg opplever ofte det selv, at min samboer kan spise dobbel mengde kjøtt som det jeg gjør, eller at han vil ha en iskrem til mens jeg er fornøyd, det trenger ikke alltids kobles til en SF. Edit:: tilføyelse. Synes heller ikke det er for mye mat i fokus. På ferie, særlig når en er i en så annerledes kultur enn den danner vandt til, er mat en stor del av opplevelsen og mange timer brukes jo på restaurant i løpet av feriedagene. Det er mer enn bare spising, det er opplevelser og sosialt, og tid for å snakke om det en har sett og opplevd osv. Synes hun viser en ganske normal mengde mat-innhold. Personlig vil jeg heller se bilde av tre ulike matretter enn ørten bilder av en bro eller museum . Synes reiseblogg en viser mye variert, kultur, sosialt, natur, sightseeing Helt enig. Jeg er ikke SF og ser ikke tegnene men jeg har aldri noensinne tenkt over at hun sliter med mat ut i fra innholdet hennes. Hun er gøy! 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 6. oktober #1025 Del Skrevet 6. oktober AntiBullshit skrev (På 2.10.2024 den 10.06): Enig, og veldig mye fokus på ting som ikke blir spist eller som hun ikke «tør» spise. Feks de gangene de har bestilt mat på restaurant som linnea ikke likte, eneste vi ser at hun «erstatter» det med er småting fra 7/11 som på ingen måte kompenserer for et helt måltid, mye fokus på at hun har gått med samme pose potetgull i veska i en uke, proteinbarer, «dette spiste Emil» etc. Grunnen til at jeg stusser er at det virker veldig rigid og jeg kan ikke skjønne at hun tror det er interessant for folk flest - hun som er så streng på andre ting ref kommentarene hennes om at «skravla går» osv Som Linnea skrev selv i ett av innleggene på reisebloggen; det man ser er kun et lite glimt av 24 timer. Man ser ikke absolutt alle måltidene eller hele bildet. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 6. oktober #1026 Del Skrevet 6. oktober Salmonella skrev (1 time siden): Som Linnea skrev selv i ett av innleggene på reisebloggen; det man ser er kun et lite glimt av 24 timer. Man ser ikke absolutt alle måltidene eller hele bildet. Det gjør jo ikke saken hennes noe bedre. Når 70% av det hun har lagt ut fra turen har omhandlet brus, mat, tanker om mat og mosjonering - ja da tør jeg ikke forestille meg hvor mye av ferien hennes som har vært sentrert rundt hva hun skal og ikke skal spise hvis det «ikke er alt» engang. Hvis hun virkelig har spist normalt, hvorfor har hun da flere ganger lagd et narrativ av at hun bare har gledet seg over brød og smør mens Emil blir fotografert med normale måltid? Det er jo litt merkelig at hun som spiseforstyrret velger å ha så mye fokus på mat i sine kanaler, og det sier jeg helt uavhengig av mengden og typen mat hun velger å vise frem. Jeg bare tenker at som spiseforstyrret in recovery så pleier man ha som mål å finne andre ting og fokusere på og glede seg over, nettopp fordi forholdet til mat er så fucked og lett blir usunt uten at man selv merker det med en gang. Hun har et ansvar for hva hun legger ut i sine kanaler, da er det begrenset hvor mye hun i ettertid kan unnskylde seg med at følgerne ikke må tro på narrativet hun har skapt før det oppleves som ren ansvarsfraskrivelse 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 6. oktober #1027 Del Skrevet 6. oktober Det kan vel hende hun (og Emil) setter stor pris på mat og da. At det er en høydare ila dagen å sette seg ned med et godt måltid. Synes ikke det virker sykelig eller «too much» i det hele tatt. Ser ut som de har kost seg! Gøy å følge reisebloggen😄 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 6. oktober #1028 Del Skrevet 6. oktober Jeg tror mange «leter etter» spiseforstyrret atferd, muligen helt ubevisst, fordi Linneas utfordringer er så godt kjent. Hadde en sett innholdet hennes delt av en annen, ikke-kjent person, tror jeg ikke en ville tenkt at det var så mye sykt å finne. Brød og smør,er jo bare en greie hun liker, litt på samme måte som at jeg alltid blir glad når en restaurant har en spesifikk type oliven jeg liker (kalamata-oliven), små gleder, små særheter og,preferanser. Det har vi alle, noen av oss i større grad enn andre. Det kan være så enkelt, det må kkke alltid ligge psykdom bak. Syntes heller ikke trening/aktiviteten var ekstrem på noe måte. Sju langsomme kilometere jogging, det er ingenting for et noen lunne sprekt menneske, det er ikke en gang 10000 skritt. Det hadde vært noe helt annet om de skulle brukt timevis på treningsstudio eller løpt flere mil mens de var på ferie. Synes virkelig det er mange stormer i dette ene Japan-glasset 18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 6. oktober #1029 Del Skrevet 6. oktober AntiBullshit skrev (11 timer siden): Det gjør jo ikke saken hennes noe bedre. Når 70% av det hun har lagt ut fra turen har omhandlet brus, mat, tanker om mat og mosjonering - ja da tør jeg ikke forestille meg hvor mye av ferien hennes som har vært sentrert rundt hva hun skal og ikke skal spise hvis det «ikke er alt» engang. Hvis hun virkelig har spist normalt, hvorfor har hun da flere ganger lagd et narrativ av at hun bare har gledet seg over brød og smør mens Emil blir fotografert med normale måltid? Det er jo litt merkelig at hun som spiseforstyrret velger å ha så mye fokus på mat i sine kanaler, og det sier jeg helt uavhengig av mengden og typen mat hun velger å vise frem. Jeg bare tenker at som spiseforstyrret in recovery så pleier man ha som mål å finne andre ting og fokusere på og glede seg over, nettopp fordi forholdet til mat er så fucked og lett blir usunt uten at man selv merker det med en gang. Hun har et ansvar for hva hun legger ut i sine kanaler, da er det begrenset hvor mye hun i ettertid kan unnskylde seg med at følgerne ikke må tro på narrativet hun har skapt før det oppleves som ren ansvarsfraskrivelse Tanker om mat? Her må du utdype... Forøvrig, siden jeg ikke har noe liv så gjorde jeg en kjapp telling. 492 bilder fra japanturen. 102 av dem inneholdt mat/brus. Det utgjør rundt 20% så de 70% som du påstår er ganske så sterkt overdrevet. 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. oktober #1030 Del Skrevet 6. oktober Salmonella skrev (27 minutter siden): Tanker om mat? Her må du utdype... Forøvrig, siden jeg ikke har noe liv så gjorde jeg en kjapp telling. 492 bilder fra japanturen. 102 av dem inneholdt mat/brus. Det utgjør rundt 20% så de 70% som du påstår er ganske så sterkt overdrevet. Det trenger ikke være mest bilder av mat for å påvirke på en negativ måte. Sett storyen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 7. oktober #1031 Del Skrevet 7. oktober (endret) Klink skrev (7 timer siden): Det trenger ikke være mest bilder av mat for å påvirke på en negativ måte. Sett storyen? Ja. Er der jeg har hentet tallene ifra. Og så er det jo fryktelig vanskelig å vite hvor grensen går da. Er sikkert noen her som blir støtt av at hun legger ut bilde av ett spisested med en litt morsom tekst til også. Eller at hun kommenterer roboten på robotcafeen. Fatter ikke at jeg faktisk telte men det irriterer meg når folk her kommer med tall tatt ut ifra løse luften nærmest. Endret 7. oktober av Salmonella 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 7. oktober #1032 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (9 timer siden): Det trenger ikke være mest bilder av mat for å påvirke på en negativ måte. Sett storyen? Folk kan bli negativt påvirket av alt, skal en tenke slik kan en ikke dele noe. En treningsnarkoman som ser andre trene mer enn det h*n har samme dag, en alkoholiker som ser bilde av et glass vin, jeg med regn utenfor som ser bilde av solskinn og sommer, … vi blir påvirket av ting absolutt tiden, i større og mindre grad, på et tidspunkt må en selv ta ansvar for hvordan en reagerer på innhold. En ting er å dele «pro-ana» og ting som ganske udiskuterbart kan være triggende, noe annet er å dele bilder fra en ferie, by på seg selv og humor, og faktisk lage en underholdende reiseblogg. har selv hatt sf, trigges ikke egentlig av noe annet enn mitt eget hode, men skjønner jo hva som evt kan være triggende. Da jeg var yngre ble jeg lettere trigga, og i sine syke dager var LM, dessverre, blant dem som påvirket meg negativt, men jeg har vokst opp. Og jeg har gått fra ikke å like henne, til faktisk å bli ganske så fan. Synes hun er flink til å være bevisst samtidig som hun ikke dekker over at livet ikke er en dans. Skal en snakke om negativ påvirkning, tenker jeg det er enirmt mange som bør få sine pass påskrevet før LM 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1033 Del Skrevet 7. oktober Lill3My skrev (2 minutter siden): Folk kan bli negativt påvirket av alt, skal en tenke slik kan en ikke dele noe. En treningsnarkoman som ser andre trene mer enn det h*n har samme dag, en alkoholiker som ser bilde av et glass vin, jeg med regn utenfor som ser bilde av solskinn og sommer, … vi blir påvirket av ting absolutt tiden, i større og mindre grad, på et tidspunkt må en selv ta ansvar for hvordan en reagerer på innhold. En ting er å dele «pro-ana» og ting som ganske udiskuterbart kan være triggende, noe annet er å dele bilder fra en ferie, by på seg selv og humor, og faktisk lage en underholdende reiseblogg. har selv hatt sf, trigges ikke egentlig av noe annet enn mitt eget hode, men skjønner jo hva som evt kan være triggende. Da jeg var yngre ble jeg lettere trigga, og i sine syke dager var LM, dessverre, blant dem som påvirket meg negativt, men jeg har vokst opp. Og jeg har gått fra ikke å like henne, til faktisk å bli ganske så fan. Synes hun er flink til å være bevisst samtidig som hun ikke dekker over at livet ikke er en dans. Skal en snakke om negativ påvirkning, tenker jeg det er enirmt mange som bør få sine pass påskrevet før LM Jeg er også enig i at noen vil alltid bli trigget av noe. Noen med SF vil uansett bli trigget av noe/noen foreksempel. Argumentene om at da kan en ikke dele noe, er jeg enig i og bruker selv i andre tråder om andre influensere hvor eksponering og sf lignende atferd er tydeligere enn her. Jeg mener også at en selv må ta ansvar uansett hvilken influenser det er. Blir du trigget så må du skru av. På en annen side syns jeg LM er lite kritisert hun har jo en del ting som virkelig er forstyrret og det burde mer fram i lyset det også. Hun har med seg en hel haug med cola i tilfelle det ikke finnes der hun er, drikker minst en monster om dagen, brød og smør til middag ( en ser ikke alt hun spiser, men det er dette hun velger å dele) Jeg reagerte litt på denne turen. Akkurat som tidligere har hun «hang ups.» Før var det lomper, så var det brødskive med leverpostei og rødbeter (kan dette stemme?) og så var det proteinbarer. Og dette er på ingen måte sunt eller sunn påvirkning. Jeg har likt LM fra hun hadde sinnabloggen sin om lomper og digger henne fremdeles. Jeg har bare blitt bevisst på hvor mye hun driver med som faktisk også er forstyrret atferd. Og jo mer skjult det er jo mer bevisst må man jo være? Og hvorfor skal det være sånn at LM ikke skal få kritikk fordi en annen ikke har fått det? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 7. oktober #1034 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (41 minutter siden): Hun har med seg en hel haug med cola i tilfelle det ikke finnes der hun er Hun hadde med seg cola uten koffein fordi hun ikke visste om det fantes der de skulle,altså brus uten koffein av noe slag,fordi hun sliter med søvn. Greit å ta med konteksten.. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1035 Del Skrevet 7. oktober (endret) J.. skrev (4 minutter siden): Hun hadde med seg cola uten koffein fordi hun ikke visste om det fantes der de skulle,altså brus uten koffein av noe slag,fordi hun sliter med søvn. Greit å ta med konteksten.. Fordi hun MÅ ha cola? Og sist reise var det noe om monster! Hun hadde med seg i tilfelle de ikke hadde eller det var i alle fall noe fokus på det og kjøleskap på hotellet. Endret 7. oktober av Klink 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 7. oktober #1036 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (11 minutter siden): Fordi hun MÅ ha cola? Og sist reise var det noe om monster! Hun hadde med seg i tilfelle de ikke hadde eller det var i alle fall noe fokus på det og kjøleskap på hotellet. Her letes det virkelig etter negative vinklinger for å støtte opp om eget narrativ. Vet du, jeg blir også glad når det er kjøleskap på hotellrommet. Det fordi jeg setter pris på kaldt vann med kullsyre. Særlig om jeg er i varmere strøk. Lurer på hvilken diagnose jeg har som drikker kaldt vann med kullsyre hver dag. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 7. oktober #1037 Del Skrevet 7. oktober Klink skrev (17 minutter siden): Fordi hun MÅ ha cola? Og sist reise var det noe om monster! Hun hadde med seg i tilfelle de ikke hadde eller det var i alle fall noe fokus på det og kjøleskap på hotellet. Ja? Hun MÅ ha cola uten koffein. Ingen som har sagt at hun er fritatt for kritikk. Men noe av kritikken virker å være basert på fordommer. Hun må jo få lov å poste bilder av mat, være "avhengig" av diverse bruser, brød og smør uten å bli beskyldt for å trigge de med sf. Herlighet, hadde hun ikke nevnt mat eller drikke i det hele tatt hadde det også vært galt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1038 Del Skrevet 7. oktober Salmonella skrev (Akkurat nå): Ja? Hun MÅ ha cola uten koffein. Ingen som har sagt at hun er fritatt for kritikk. Men noe av kritikken virker å være basert på fordommer. Hun må jo få lov å poste bilder av mat, være "avhengig" av diverse bruser, brød og smør uten å bli beskyldt for å trigge de med sf. Herlighet, hadde hun ikke nevnt mat eller drikke i det hele tatt hadde det også vært galt. Nei hvorfor skulle det vært galt? Hun har lov til å poste bilder av mat, og bilder fra restauranten med fancy mat feks er jo kjempe fint. Og jo det med sukkerfri brus foreksempel kan være like triggende som cbe som vrir og vender på seg og bilder for å se tynnest mulig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. oktober #1039 Del Skrevet 7. oktober Miomino skrev (4 minutter siden): Her letes det virkelig etter negative vinklinger for å støtte opp om eget narrativ. Vet du, jeg blir også glad når det er kjøleskap på hotellrommet. Det fordi jeg setter pris på kaldt vann med kullsyre. Særlig om jeg er i varmere strøk. Lurer på hvilken diagnose jeg har som drikker kaldt vann med kullsyre hver dag. Det var ikke kjøleskapet som var problemet da, men les hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 7. oktober #1040 Del Skrevet 7. oktober Salmonella skrev (35 minutter siden): Ja? Hun MÅ ha cola uten koffein. Ingen som har sagt at hun er fritatt for kritikk. Men noe av kritikken virker å være basert på fordommer. Hun må jo få lov å poste bilder av mat, være "avhengig" av diverse bruser, brød og smør uten å bli beskyldt for å trigge de med sf. Herlighet, hadde hun ikke nevnt mat eller drikke i det hele tatt hadde det også vært galt. Hun har bare et ekstremt oppheng i sukkerfri brus og det er tydelig et nevrotisk trekk Det trigger ikke meg, men det er lett å se at det er et trekk hos en recovering SF-person. Derav, jeg syns ikke det er noe kult eller humor i det, bare litt forstyrrende. Det er en del sånne ting hos Linnea, som gjør at jeg syns hun virker high maintenance og ikke så kul som hun ofte gir inntrykk av. Men det er bra at hun har kommet over det verste og at det nå tross alt kun er slike trekk som henger igjen etter alvorlig SF. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå