Gå til innhold

Hva er det morsomste språket dere har hørt?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Mine favoritter er nederlandsk og Grønlandsk. Nederlandsk får meg til å smile, grønlandsk høres ut som et fantasispråk  eller tullespråk i mine ører.

har dere noen favoritter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nederlansk her også.

Jeg er fra Haugesund, og det har hendt et par ganger at nederlendere har tittet på meg og søsteren min når vi har pratet sammen når vi har vært i Nederland. Ved et par anledninger har noen faktisk kommet bort og spurt oss hvilken nederlandsk dialekt vi snakker. 😂

Anonymkode: eb44c...a72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hørt det på TV, men det afrikanske språket hvor de lager klikkelyder. Vet ikke hva det heter.

Anonymkode: 435a7...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved et par anledninger har noen faktisk kommet bort og spurt oss hvilken nederlandsk dialekt vi snakker. 

Anonymkode: eb44c...a72

Du kjenner ikke til linken mellom Nederland og Rogaland/Agderfylkene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare hørt det på TV, men det afrikanske språket hvor de lager klikkelyder. Vet ikke hva det heter.

Anonymkode: 435a7...d68

Det er Kohisan-språkene, det er flere av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare hørt det på TV, men det afrikanske språket hvor de lager klikkelyder. Vet ikke hva det heter.

Anonymkode: 435a7...d68

Det er flere, men xhosa som er et av de vanligste språkene i Sør-Afrika har tre forskjellige klikk-varianter som er utrolig fascinerende! Se for eksempel her 

 

Det er definitivt et artig språk! Og så slenger jeg meg på nederlandsk, siden jeg alltid må vri ørene noen ekstra ganger for å skjønne hvilket språk det er. Samme går for koreansk, førsteinntrykket er at de snakker japansk, men etter noen sekunder skjønner du at det egentlig er noe helt annet.

En engelsk venn av meg mener norsk er ustyrtelig morsomt, fordi toneleiet ofte går opp på slutten av hver setning. Han ser for seg at noen klyper personen som snakker i rumpa :ler::klo: 

Anonymkode: a123c...dc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Antoinette skrev:

Du kjenner ikke til linken mellom Nederland og Rogaland/Agderfylkene?

Hvilken link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far jobbet i Ghana før jeg ble født og lærte meg at 

"kra,kra" betyr kom her og "haba haba" betyr skynd deg

 

Dessverre husker han ikke nøyaktig av hvilket at språkene som snakkes i dette landet det var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...