Gå til innhold

Konfirmant - kjole...trenger litt linker etc.


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Daisy

Hei

1 år til så har vi ny konfirmant i hus. Denne snuppa ønsker ikke bunad, men heller kjole. Så trenger jeg litt hjelp da - noen linker til butikker med fine kjoler? Føler jeg har googla meg ihjel snart og gått meg litt blind. Så alle tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må det være så avansert? Finn en fin, ikke-vulgær kjole hun liker som hun kan bruke senere. Kanskje en sommerkjole hun får bruk for hele sommeren

Anonymkode: aa1bf...3be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando har jo masse. Det er åpent kjøp, så dere kan bestille-sende tilbake-få tilbake penger om den ikke passer/hun ikke liker den likevel. 
Ellers kan dere jo få sydd en kjole til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje en sommerkjole hun får bruk for hele sommeren

Anonymkode: aa1bf...3be

Eh, akkurat ja.

Du fikk med deg at kjolen er til en konfirmant eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 11.11, Ms. Daisy skrev:

Hei

1 år til så har vi ny konfirmant i hus. Denne snuppa ønsker ikke bunad, men heller kjole. Så trenger jeg litt hjelp da - noen linker til butikker med fine kjoler? Føler jeg har googla meg ihjel snart og gått meg litt blind. Så alle tips mottas med stor takk :)

Åssen kjoler liker hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var konfirmant tidlig på 90-tallet, var det vanlige hvit lang kjole om man ikke hadde bunad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

... og så tenker jeg at å kjøpe kjole til en konfirmant absolutt ikke er noe man trenger å begynne å tenke på et år i forveien. En konfirmasjonskjole er ikke i klasse med en bunad eller en brudekjole. Gå ut og kjøp en fin kjole en måned eller to før selve dagen, så vet dere både at den passer og at den ikke har rukket å bli "håpløst umoderne" i mellomtiden, eller at konfirmanten ikke har skiftet smak radikalt de siste 10 månedene. 

Anonymkode: 0a004...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2019 at 5:44 PM, Antoinette said:

Eh, akkurat ja.

Du fikk med deg at kjolen er til en konfirmant eller?

Ja, er det en lov mot å være pragmatisk om man er konfirmant?

Anonymkode: aa1bf...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke satset på en som er kjøpt fra nettet, med mindre du er innstilt på at dere kanskje må en tur innom sydame etterpå for å legge den opp litt nede på kjolen/rette den andre steder.

Jeg hadde valgt en fysisk butikk som har flotte kjoler. Du skriver ikke hvor dere bor, eller hvordan budsjettet er.

 

Kjole-kjeden Coast selger flotte selskapskjoler. De holder til blant annet i Oslo, sikkert også andre steder i Norge.

Det samme gjelder Oasis, selv om jeg vil si at deres kjoler er noen nivå under Coast sine.

Anonymkode: 0b536...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alle nå subbeside kjoler? Eller er halvlang kjole greit? Tenker det siste er absolutt penest.

Anonymkode: de4e0...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...