Gå til innhold

Har du flere vogner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha baby til høsten og kommer til å kjøpe emmaljunga vogn siden vi bor litt landlig til. 

Vurderer om vi etterhvert også (etter baby er kommet) om vi skal ha en ekstra vogn til å ha i bilen eller lignende. Typ britax smile/ b-motion

har dere flere vogner?

Anonymkode: 1c83e...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser på det som helt unødvendig med to vogner..

Da må du ha to vognposer og to saueskinn (om du bruker dette), eller så må du sjonglere posen inn og ut av vognene. Dette blir hvertfall en ekstra ting å styre med når du skal ut på biltur med baby + vogn. Og ekstra styrete å bytte posen mellom vognene når du i tillegg skal ha seler på barnet.

Anonymkode: 1b3c4...f53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre sålangt 🙈 emmaljunga hjemme, og kjøpte først city mini gt til å ha i bilen. Mye enklere til å bruke for å klikke på bilstolen osv. Men da vi bytta bilstol savna jeg å ha baby mot meg, så da fant jeg city versa gt brukt. Veldig fornøyd med både emmaljunga og babyjogger, men til hvert sitt bruk 😊 

 

Anonymkode: 6e968...4b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bugaboo bee som ligger i bilen til handling, lege, helsestasjon etc og en emmaljunga til turer og besøk 😊 Fungerer veldig fint, og begge vognene er perfekte til sitt bruk! Det blir fort tungt å dra rundt bilstolen på små ærender, og det er mye bedre for barnet å ikke sitte i den lange strekk av gangen uansett. 

Anonymkode: 054c7...9b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to vogner. En Emmaljunga NXT90F som hovedvogn og en cybex balios som bil/reisevogn. Vi er nå på utkikk etter en brukt Emmaljunga Scooter til bruk i barnehagen. Ønsker ikke sette hovedvogen i barnehagen grunnet slitasje og oppbevaring utendørs. 

Anonymkode: 1ce71...ed5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en emmaljung hjemme og en babyzen yoyo til reise. Hadde vi hatt bil hadde nok yoyoen ligget der fast, men foreløpig bruker vi den kun når vi flyr

Anonymkode: 21568...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre.
En hovedvogn som brukes hjemme, til turer og den slags. 
En mindre vogn som er fin å ta med på reise, når vi må begrense bagasje. Denne ble også brukt til storebror på utflukter over lengre tid med begge barna. (2 års aldersforskjell, så begge sov på dagen en lang periode)
En vogn i barnehagen som barnet sover i. 

Har hatt bruk for alle og det har gjort livet enklere, selv om vi selvsagt kunne klart oss med en. 
Men vi har ikke kjøpt flere vogner før behovet har meldt seg. Frem til eldste begynte i barnehagen så hadde vi bare en vogn. 

Anonymkode: 7147d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke trailz som står hjemme, mini gt som ligger i bilen og brukes på reiser, og en mountain buggy som sovevogn i bhg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en emmaljunga hjemme, og den bruker vi også til større turer der vi skal bruke vogna en del.. Også har vi britax agile, som vi kjøpte fordi jeg syns emmaljunga’n var tung å dra ut og inn av bilen ved småturer.. Jeg har ikke to saueskinn og vognposer, for britax-vogna brukes ikke så mye ute. Mest inne i butikker, ol. Og skal vi være ute, så tar jeg med vognposen uten at det oppleves som stress.. 

Det er ikke nødvendig med to vogner, men jeg syns det er veldig praktisk! (til hvert sitt bruk).

Anonymkode: a6b18...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to, hadde på et tidspunkt tre.. Men mest fordi hovedvogna (city cross) var stor og tung, så vi kjøpte ei vogn som skulle være lette å ha i bil osv. Men hadde vi bare kjøpt denne vogna i utgangspunket (city mini GT), med bagdel til da, så hadde vi nok klart oss med bare denne :) kjempeenkel å ha med seg, kjempegod å trille, tar lite plass, enkel å legge sammen. Ingenting negativt å si om den. Også billig i forhold til andre barnevogner. Nå brukes den andre som sovevogn i bhg :) 

Anonymkode: a5f99...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Vi har en paraplytrille i tillegg, fordi det var greit å ha liggende i bilen (bilen er parkert et godt stykke unna huset). Fikk ikke bruk for det før han var ett år. Har også brukt den når vi har vært på reise, greit med en vogn man ikke er så redd for. 

Ville ikke kjøpt før behovet faktisk oppstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to. Én hovedvogn og en mindre og lettere som tar lite plass i bilen, ettersom vår andre bil har veldig lite bagasjerom. Bruker den også på kjøpesenter og ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har...6 vogner.

En hovedvogn som vi kjøpte nytt, en innevogn som vi kjøpte brukt. En reisevogn kjøpt brukt. En periode hadde vi også sovevogn i bhg som vi fikk fra naboen 

Også er det arvede vogner hos begge besteforeldre og en på hytta.

Vi hadde selvsagt klart oss helt fint med færre, men det har vært praktisk. 

 

Anonymkode: 5f588...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens!

vi kommer til å vente å se om det blir behov, men jeg ser for meg at emmljungaen blir tung å ha ut og inn av bilen for hver gang vi skal noe.. vi har også hund så innimellom vil vi være avhengig av den ekstra plassen i bilen. 

Kommer evt til å prøve å finne en brukt.. 

hvis dere har noen dere anbefaler (også til baby) så nevn gjerne hvordan vogn dere har😊 (ser noen har gjort det👍🏻

Anonymkode: 1c83e...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 vogner! 😁 Startet med én, men fikk behov for flere etterhvert. 

Babyjogger City Elite - Trehjulsvogn til hverdags- og helgebruk. Ble mest brukt i permisjonstiden og når barnet var baby. Men nå er den klar til lillesøster som snart kommer. Fornøyd med denne, og store gode hjul.

Babyzen Yoyo - Reisetrillevogn som kan slås sammen slik at den for det meste er godkjent som håndbagasje på fly. Utrolig lett å frakte med seg rundt på reiser. Anbefales 👍🏼

Phil og Teds 4-hjuls sportsvogn - En rimeligere vogn som vi har stående i barnehagen som sovevogn. Kjører alltid fram/tilbake og de fleste på avd. har egen vogn stående i bhg. Kjekk og rimelig 😊

Anonymkode: cc125...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har fire, kun to av de står hjemme. Har Cybex Priam som hovedvogn og Bugaboo Runner ble kjøpt til løping, men er brukt mest som vintervogn (kommer fram overalt!). Hadde Fox vært lansert til da vi fikk barn hadde jeg nok kjøpt den, en sittedel mindre å oppbevare. 

I tillegg har vi en gammel barnehagevogn og en eldre Cameleon stående hos besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to. Stokke trailz som hovedvogn frem til ett år, og nå mest på lange trilleturer pga god demping, ellers står den i bod. Babyjogger City mini GT som vogn på reise, sovevogn hjemme på dagtid, og til å trille til og fra bhg de få hundre m det er. Hn blir to til våren. Hver til sitt bruk, vi er veldig fornøyde med begge. 

Venter nr 2 og skal ha en søskenvogn i tillegg. Trenger den mest til bag-perioden, så helst vil jeg ha emmaljunga double viking 735. Usikker på vektgrense på eldste da. Alternativt eller i tillegg skal vi nok ha babyjogger City mini GT double fra neste vår/sommer. Går an å kjøpe bag til den så mulig det blir løsningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Babyjogger City Premier i bilen og Elite ellers. Veldig praktisk! Har også en Emmaljunga til barnehagen. 

Anonymkode: 50d53...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har britax smile som hovedvogn, og en emmaljunga som står permanent på baksiden av huset for dagsoving. Denne blir nok etter hvert barnehagevogn

Anonymkode: 1a36a...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...