Gå til innhold

Hva skal jeg ha på meg på første date? Oslo sentrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 19 år og kommer fra en liten plass. Jeg skal møte en fyr i Oslo denne helgen, vi skal spise ute og sikkert gå på et utested. Her jeg bor er det ikke særlig stivt pyntet bekledning på den lokale puben (har bare vært et par ganger der, går sjeldent ut)

Hva skal jeg ha på meg? Aner ikke hva som er normalt egentlig, antar at de fleste er mye finere kledd i større byer? Litt enkel kjole eller skjørt, eller bukse?

Anonymkode: efebe...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hvor dere skal da? :) Forskjell på hvordan man kler seg på "brune puber" og fancy utesteder i Oslo også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo til en viss grad an på hvor dere skal, men generelt holder det å være normalt pent kledd. 

Anonymkode: e69c0...7a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tror litt finere utested, han jeg skal møte er glad i vin så vi skulle ta et glass av det en plass i sentrum... Men jeg er ikke kjent i Oslo, så han skulle finne sted😜

Anonymkode: efebe...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en svart bukse, en fin topp  og høye hæler hvis du føler deg komfortabel i det. Ikke gjør formye utav  det

Anonymkode: 4ae7b...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kledd meg litt feminint med skjørt til litt over kneet og sort tett strømpebukse og en enkel bluse til. Og så ville jeg ha gode skoletter så det er mulig og rusle litt etterpå. 

Anonymkode: 23e03...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kledd meg i et skjørt( knelengde) og en fin topp eller skjorte/bluse til. Behagelige sko som passer til antrekket. Et smykke til og armbånd er jo fint også til. :) 

Anonymkode: 1f3d7...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er på "datingmarkedet", hvor mye har antrekket på motparten å si for interessen deres til å møte vedkommende igjen? Selv er jeg ikke på "markedet", men tror det skulle veldig mye til for at jeg mistet interessen pga "feil" antrekk... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som mann så vil jeg heller avstå fra en pyntedukke full av botox, fillere og totalt nedsminket. Om hun i tillegg bærer på en designveske så er det helt kjørt.

Takke seg til noen som kler seg vanlig, hverdagslig. Som viser at de ikke lagde noe greie av hva man hadde på seg.

Anonymkode: 2ee94...320

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk værmeldingen. Hvis det er snø og is i gatene som det har vært en periode nå bør du unngå hæler. Jeg hadde kanskje kledd meg i bukse og en fin genser/bluse med en kåpe til. Så kan du heller pynte det opp med tilbehør som øreringer, smykker, veske og hårfrisyre? 

 

Dette er en annen setting, men jeg er jente 21 og har erfaring med at de gangene jeg drar ut og har kledd meg litt mindre fint er de gangene guttene approacher meg mest. En gang gikk jeg i joggebukse (riktig nok fitting og flatterende) men stylet antrekket ganske tøft videre. Har aldri hatt så mange menn kommende bort til meg før. (Ikke at det er et mål for meg, jeg er aldri ute etter gutter på byen)

Anonymkode: 1a4e5...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Thyra skrev:

Til dere som er på "datingmarkedet", hvor mye har antrekket på motparten å si for interessen deres til å møte vedkommende igjen? Selv er jeg ikke på "markedet", men tror det skulle veldig mye til for at jeg mistet interessen pga "feil" antrekk... 

Har litt å si. Drar man på date i joggebukse og rynkete t-skjorte så forteller det meg at jeg ikke var verdt å dra på seg noe bedre for. 

Anonymkode: be6de...963

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har litt å si. Drar man på date i joggebukse og rynkete t-skjorte så forteller det meg at jeg ikke var verdt å dra på seg noe bedre for. 

Anonymkode: be6de...963

Kanskje det er det beste vedkommende har å kle på seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk værmeldingen. Hvis det er snø og is i gatene som det har vært en periode nå bør du unngå hæler. Jeg hadde kanskje kledd meg i bukse og en fin genser/bluse med en kåpe til. Så kan du heller pynte det opp med tilbehør som øreringer, smykker, veske og hårfrisyre? 

 

Dette er en annen setting, men jeg er jente 21 og har erfaring med at de gangene jeg drar ut og har kledd meg litt mindre fint er de gangene guttene approacher meg mest. En gang gikk jeg i joggebukse (riktig nok fitting og flatterende) men stylet antrekket ganske tøft videre. Har aldri hatt så mange menn kommende bort til meg før. (Ikke at det er et mål for meg, jeg er aldri ute etter gutter på byen)

Anonymkode: 1a4e5...fa5

Ja, menn pleier å legge merke til fine vesker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Thyra skrev:

Kanskje det er det beste vedkommende har å kle på seg? 

Da passer vi ikke sammen. De har olabukser til 20kr på gjenbruk og eier du ikke en genser i Norge hvor det blir 40 minusgrader, så er du ikke voksen nok til å ta vare på deg selv. Jeg dater ikke barn. 

Anonymkode: be6de...963

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da passer vi ikke sammen. De har olabukser til 20kr på gjenbruk og eier du ikke en genser i Norge hvor det blir 40 minusgrader, så er du ikke voksen nok til å ta vare på deg selv. Jeg dater ikke barn. 

Anonymkode: be6de...963

Alle eier vel en genser. Om noen kommer på date i t-skjorte, regner jeg med det er fordi det er temperatur til det. Er genser nødvendigvis mer velkledd enn t-skjorte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Thyra skrev:

Ja, menn pleier å legge merke til fine vesker... 

Kler du deg for menn er du idiot. Mannskap kle seg for å føle seg fin selv

Anonymkode: 1a4e5...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kler du deg for menn er du idiot. Mannskap kle seg for å føle seg fin selv

Anonymkode: 1a4e5...fa5

Selvsagt. Men siden ts spurte om råd til hvordan kle seg på første date, regner jeg med hun var litt opptatt av hva han synes også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har litt å si. Drar man på date i joggebukse og rynkete t-skjorte så forteller det meg at jeg ikke var verdt å dra på seg noe bedre for. 

Anonymkode: be6de...963

Vel forskjellfra en svart bukse og ei skjorte til joggebokse. Synes du tar det litt langt nå

Anonymkode: 4ae7b...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...