Gå til innhold

Noen som har blitt kvitt "skinny fat" aka magefett og oppblåsthet med kun trening og kosthold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tynn og lang, men sliter med både oppblåsthet og litt magefett.

Har noen egen erfaring med å klare å redusere dette uten å redusere kroppsvekt ellers? 

Grunnen til at jeg ønsker det bort er pga jeg synes det er finere med litt flatere mage i feks high waisted skjørt og jeans. 

Anonymkode: 9784f...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trente nesten kun styrke 3-4x uken på treningssenter med tunge vekter, spiste moderat med god og næringsrik mat - og gikk opp et par kilo på noen år. Fikk mye finere proporsjoner

Anonymkode: 9f461...29a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig nå, fordi det er faktisk kun et bedre kosthold og trening som vil hjelpe. Om du ikke har kunnskap vil jeg anbefale deg en time med en personlig trener for å få en fot i døren slik at du har større sannsynlighet til å gjennomføre tiltakene som er nødvendige

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med styrketrening og et proteinrikt kosthold vil du komme langt :) 

Hilsen PT

Anonymkode: b3da9...f8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar. 

Da får jeg bare kjøre på og forsøke å få inn bedre rutiner på både kostholdet og treningen. 👍

Anonymkode: 9784f...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser nok i forhold til trening vil du gå opp i vekt, ikke ned, av å få mer muskler. Fysisk aktivietet regulerer og gjør fordøyelsen mer effektiv, så du vil nok kjenne deg mindre oppblåst ganske umiddelbart. Bare pass på at du ikke kaster innpå med store mengder frukt og grønnsaker. Da blir du raskt enda mer oppblåst enn før: spesielt av mye frukt. 

Anonymkode: 89f36...3f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er noen som har blitt kvitt det med bare kosthold og trening? Hva annet mener du man skulle gjort? 🙄

Anonymkode: 2cd5e...6b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er noen som har blitt kvitt det med bare kosthold og trening? Hva annet mener du man skulle gjort? 🙄

Anonymkode: 2cd5e...6b8

Det kan jo også være å unngå spesielle typer mat... jeg blir veldig oppblåst av løk, kål o.l

Anonymkode: b0279...217

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fungerer for meg i hvertfall: Sit-ups og bort med alt av matvarer jeg reagerer på, da det ble konstatert IBS. Sukker spesielt.

Anonymkode: fd845...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det er noen som har blitt kvitt det med bare kosthold og trening? Hva annet mener du man skulle gjort? 🙄

Anonymkode: 2cd5e...6b8

Noen dropper det og opererer seg tynne i stedet. Gamlemåten er bedre.

Anonymkode: fd845...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Begynte å løpe og spiste bra mat og fikk helt flat mage. Lavere fettprosent, mer muskelmasse og mindre oppblåst da løping er veldig bra for fordøyelse og tarmene.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - start å trene og spis sunt og innenfor ditt kaloribehov. Hvis du fremdeles føler deg oppblåst så reagerer du mest sannsynlig på noen matvarer (gluten/laktose etc). Prøv derfor å kutte ut matvarer innenfor disse kategoriene for å sjekke hva du reagerer på. Feks først gluten. Om det ikke skjer noe da, så starter du å spise gluten igjen, og prøver å kutte ut laktose osv. Veldig mange reagerer på en eller fler av disse tingene, meg selv inkludert. Lykke til! 🙂 

Anonymkode: 3941e...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren tung styrke, og spis næringsrik og god mat (da spesielt få i deg 1 - 1,5 g protein per kilo kroppsfett). Jeg har hørt at periodisk faste har gitt folk flatere mage, men det er nok på grunn av tidsrommet man ikke spiser mat (du kan f.eks velge en enkel periodisk faste på 12:12, altså at du spiser mat på et tidsrom på 12 timer, og faster i 12 timer. Eks spiser frokost kl 08 og siste måltid kl 20 :) Dette kan du regulere selv. Jeg spiser stort sett aldri etter kl 19 i hverdager hvor jeg legger meg kl 22 - 23, og spiser frokost mellom 07 og 08 :) 

Anonymkode: db230...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er mye oppblåst er det høy sannsynlighet for at du jevnlig spiser noe du ikke tåler. F.eks melk eller glutenprodukter. Det er faktisk mye vanligere enn mange tror. I Norge er 1 av 100 registrert med cøliaki og forskerne regner med at det er rundt 8 personer per person med cøliaki som går udiagnosert… altså regner man nå med at litt under 10% av alle i Norge har cøliaki. som gjør deg slapp, oppblåst osv. 

I tillegg er det veldig mange som faktisk ikke tåler ren melk. Det er jo store variasjoner, kanskje du tåler ost (som har lite laktose) men ikke melk og fløte. 

Det er også nå mange gode alternativer dersom du ikke tåler gluten eller laktose, så du går ikke glipp av noe. :)

Det er verdt å sjekke ut hvert fall dersom det er noe som plager deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker og brød gjør meg oppblåst.  Prøver å holde meg unna men det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her. Takk for tips igjen. 

Jeg har hatt mistanke om ibs da både mor, søster og bror har div problemer med fordøyelse.

Jeg blåser definitivt opp av junk food med mye hvete, så jeg bør bli flinkere til å holde meg unna det. 

Nå har jeg vært syk litt, men starter opp igjen med trening og matplan så fort jeg er i form. 

Anonymkode: 9784f...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...