Gå til innhold

Barnehagen glemte barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må le litt av velutdannende deg her det står at barnet var noen minutter alene og du sier rutinen er hvert 15 minutt det er mange noen minutter det. Hysteriske foreldre har du da også sikkert sett mange av og her har du en til. Ikke bra for barn og vokse opp og bli redd og engstelig heller fordi mor går av skaftet. Syns du burde revurdere litt med tanken på kompetansen og erfaringen du tydlig innehar kanske oppdatere deg litt?

Burde ikke du som barnehage ansatt passe noen barn nå i stedet for å sitte her? Meeen du har vel ptid og det er superviktig at du forlater avdelingen sånn at det bare er 2 assistenter som passer alle barna mens du sitter her??

 

Å ja jeg har barn opptil flere og skal ikke si alt er perfekt alltid men alle blir sett og tatt vare på ut fra sine egne behov og det virker faktisk som de er blitt noen ansvarsbeviste reflekterte unge voksne de største så noe må jeg ha gjort rett :)

Hjelper ikke være pedagog om man ikke kan blande litt sunn fornuft inn i hverdagen også.

 

 

Anonymkode: 79efc...8aa

Jeg spør igjen, har du jobbet i en barnehage og vet du hva slags rutiner som ligger til grunn for å kunne sørge for en sikker barnehagehverdag for andre sine barn?
Ut i fra barnets gråt, er det ikke rart mor reagerer. Jeg bryr meg fint lite om barnet var alene, om andre slo det eller om det erfarte at det ble mobbet. Reaksjonen og persepsjonen til barnet i denne situasjonen forandrer ikke hva det gjorde med det, at det kjente på en reel frykt og faktisk var alene på et lukket område. Det hadde ingen anledning til å komme seg til andre barn eller andre voksne. Ja, kanskje jeg må oppdatere meg litt, ikke i forhold til min kunnskap om barns emosjonelle utvikling, ikke på barns kognitive utvikling eller sosiale, men hvordan jeg skal imøtekomme slike som deg? Jeg vil i hver jobbrelatert situasjon tenke på barnets beste, på utallige studier om barns traumatiske opplevelser og trygg tilknytning og faglitteratur som fremmer emosjonell utvikling;  ikke på en irrasjonell, utdatert, ufaglært og ignorant holdning. :)

Anonymkode: 33dc7...aa4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissPierce skrev:

Hadde ped.leder gått for dagen? 

Hva har DET med saken å gjøre??

Anonymkode: e4de6...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvfølgelig noe som ikke bør skje i barnehagen, og TS bør ta det opp med ped.leder på en saklig og rolig måte. 

Jeg vil allikevel vinkle dette litt annerledes. Til alle dere foreldre som opplever uønskede situasjoner i barnehagen, og til alle dere som gruer dere til barnehagestart for 1-åringene deres. Engasjer dere i barnehageopprøret! https://barnehageoppror.com/om-barnehageoppror-2018/

Hvis vi som jobber i barnehage skal ha noen som helst mulighet til å ha kontroll, oversikt og etterleve alt som står i rammeplan for barnehager, MÅ det bli bedre bemanning i alle barnehager gjennom hele åpningstiden. Jeg skulle ønske at foreldre i hele landet brukte stemmen sin og sto på barrikadene for ungene sine. I stedet for å klage på barnehagen - hvor de aller, aller fleste ansatte gjør så godt de kan - påvirk heller politikerne til å innse viktigheten av tettere bemanning. Det er helt avgjørende for barns trygghet, omsorg og trivsel.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Dette er selvfølgelig noe som ikke bør skje i barnehagen, og TS bør ta det opp med ped.leder på en saklig og rolig måte. 

Jeg vil allikevel vinkle dette litt annerledes. Til alle dere foreldre som opplever uønskede situasjoner i barnehagen, og til alle dere som gruer dere til barnehagestart for 1-åringene deres. Engasjer dere i barnehageopprøret! https://barnehageoppror.com/om-barnehageoppror-2018/

Hvis vi som jobber i barnehage skal ha noen som helst mulighet til å ha kontroll, oversikt og etterleve alt som står i rammeplan for barnehager, MÅ det bli bedre bemanning i alle barnehager gjennom hele åpningstiden. Jeg skulle ønske at foreldre i hele landet brukte stemmen sin og sto på barrikadene for ungene sine. I stedet for å klage på barnehagen - hvor de aller, aller fleste ansatte gjør så godt de kan - påvirk heller politikerne til å innse viktigheten av tettere bemanning. Det er helt avgjørende for barns trygghet, omsorg og trivsel.

Skulle ønske jeg kunne plusse innlegget ditt 100 ganger!!!

👏👏👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Semydfe skrev:

Skulle ønske jeg kunne plusse innlegget ditt 100 ganger!!!

👏👏👏

:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Dette er selvfølgelig noe som ikke bør skje i barnehagen, og TS bør ta det opp med ped.leder på en saklig og rolig måte. 

Jeg vil allikevel vinkle dette litt annerledes. Til alle dere foreldre som opplever uønskede situasjoner i barnehagen, og til alle dere som gruer dere til barnehagestart for 1-åringene deres. Engasjer dere i barnehageopprøret! https://barnehageoppror.com/om-barnehageoppror-2018/

Hvis vi som jobber i barnehage skal ha noen som helst mulighet til å ha kontroll, oversikt og etterleve alt som står i rammeplan for barnehager, MÅ det bli bedre bemanning i alle barnehager gjennom hele åpningstiden. Jeg skulle ønske at foreldre i hele landet brukte stemmen sin og sto på barrikadene for ungene sine. I stedet for å klage på barnehagen - hvor de aller, aller fleste ansatte gjør så godt de kan - påvirk heller politikerne til å innse viktigheten av tettere bemanning. Det er helt avgjørende for barns trygghet, omsorg og trivsel.

DETTE! Så lenge bemanningen er som den er i dag så vil slike ting med jevne mellomrom skje! Dessverre! Hvem klarer vel å følge med på en million smårollinger som løper i alle retninger til enhver tid? Det gjør INGEN! Bedre bemanning vil sørge for større trygghet for barna ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var veldig uheldig at barnehagen ikke selv fortalte hva som hadde skjedd. Når barnet selv forteller det og er så ute av seg, gir det jo ikke akkurat tillit. Ellers så burde jo ikke dette skjedd, men forstår også at sånne ting kan skje. Viktig at de forhåpentligvis oppdaget det raskt. Håper bhg tar det seriøst og jobber for at sånt ikke skjer igjen. 

Jeg opplevde for øvrig at et av barna mine ble glemt ute en gang, riktignok på samme sted som en annen avdeling. Da jeg gikk inn for å hente tingene hans så jeg at alle de andre var inne og tydeligvis hadde vært det i en time, og de ansatte ante ikke at mitt barn var ute. Og de ansatte på den andre avdelingen hadde heller ikke tenkt over at han var på feil sted. Han ble ikke redd eller noe, men dette var i en periode hvor han mistrives i bhg og det var mye nye ansatte osv, så jeg følte jo veldig at det forsterket en følelse av at mitt barn ble "glemt" fordi han var så rolig og krevde lite. Men jeg opplevde faktisk dette som et vendepunkt for de ansattes forhold til barnet mitt, da det tydeligvis ga dem veldig dårlig samvittighet at de ikke hadde merket at han ikke var der. Er i ettertid glad jeg ikke tok den strenge tonen, selv om det jo var grunn til å bli veldig oppgitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Dette er selvfølgelig noe som ikke bør skje i barnehagen, og TS bør ta det opp med ped.leder på en saklig og rolig måte. 

Jeg vil allikevel vinkle dette litt annerledes. Til alle dere foreldre som opplever uønskede situasjoner i barnehagen, og til alle dere som gruer dere til barnehagestart for 1-åringene deres. Engasjer dere i barnehageopprøret! https://barnehageoppror.com/om-barnehageoppror-2018/

Hvis vi som jobber i barnehage skal ha noen som helst mulighet til å ha kontroll, oversikt og etterleve alt som står i rammeplan for barnehager, MÅ det bli bedre bemanning i alle barnehager gjennom hele åpningstiden. Jeg skulle ønske at foreldre i hele landet brukte stemmen sin og sto på barrikadene for ungene sine. I stedet for å klage på barnehagen - hvor de aller, aller fleste ansatte gjør så godt de kan - påvirk heller politikerne til å innse viktigheten av tettere bemanning. Det er helt avgjørende for barns trygghet, omsorg og trivsel.

Deler denne en gang til. For det er så viktig det hun skriver her!

Til Ts. Så bra du tok ditt barn på alvor. For det var nettopp det du gjorde. Gjenglemt 1,5,7,10,20min, det har ingenting å si. Det er barnets reaksjon som er avgjørende. Og barnet var livredd. H*n har garantert ikke tatt skade av at du speilet reakssjonen litt mer enn du «burde». Vi er mennesker vi foreldre, glade i og bekymret for barna våre. Og det vil gjenspeile seg i våre reaksjoner også. Så min mening er at du bare er en god mor. Og det er en glipp av barnehagen. Som kunne fått store konsekvenser og skulle vært unngått. Det er ikke hysteri i det hele tatt, det er viktig at bhg blir oppmerksom på det og skjerper rutinene bedre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2019 at 5:04 PM, AnonymBruker said:

Okei, barnet mitt ble glemt i en annen del av barnehagen (skilt med høyt gjerde, trær og et hus).

Da jeg kom kjørende så var barn og voksne i lek på fremsiden. Når jeg kommer inn i barnehagen så kommer den ene voksne med barnet mitt på armen. Barnet hylgråter, men det er ikke helt uvanlig, så reagerer ikke veldig på det annet enn at jeg tar det og trøster. Når vi er alene i garderoben forteller barnet hva som har skjedd, mens det hikster og nekter å slippe meg. Da jeg spurte fikk jeg til svar at det kun var "noen minutter". 

Jeg vet ikke hvor lenge det har vært alene, men det tok lang tid før barnet mitt roet seg hjemme. Det var så ille at jeg valgte å ringe pappaen hjem fra jobben selv om han egentlig skulle jobbe lenge i dag. Det gjorde jeg fordi jeg har et spedbarn og et barn til i barnehagealder og ikle klarte å trygge barnet samtidig som jeg ivaretok de andre barnas behov. 

Synes dette var fryktelig ubehagelig! Forslag til hva jeg skal si når jeg snakker med bhg om dette? 

 

Anonymkode: 89fd4...71c

Å glemme et barn i en annen del av barnehagen er noe helt annet enn å glemme et barn når barnehagen er på tur et sted. Nå har ikke jeg lest hele tråden så jeg vet ikke hva som er svart tidligere. Var barnet helt alene? Uansett rart at ingen reagerte. Og ja, - jeg vet om tilfeller hvor barn har blitt gjenglemt andre steder enn i barnehagen - der barnehagen har vært på tur

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke jobbet i barnehage, men hatt 1.klasse på skolen flere år. Og jeg skal love deg at det telles og telles når vi er på tur f.eks. Og vi går aldri fra et sted til et annet uten at barna er stillt opp og vi har kontroll på antallet! En voksen går alltid bak! 

Ja, uhell kan skje, men å "glemme" et lite barn ved forflytning til et annet område er rutinesvikt og skal  ikke forekomme!! Det bør reageres slik som ts har gjort nå. 

Anonymkode: 8c145...3ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyfaen det er mange BRØDHODER i denne tråden her!! «Vups, en unge ble glemt av i et avlukket område, viktig å ikke overreagere altså, he-he».. ER det rart unger skader seg alvorlig hvert år med så HJERNEDØDE foreldre rundt seg?? Alle som jobber i BHG vet at det skal være rutiner for slike ting. Tragisk at foreldre ikke skjønner eller forventer såpass! 

Begynner å tenke på «Home alone», det må være mødrene til barn som Kevin som svarer i denne tråden..

🙄

Anonymkode: ce0d1...8fa

Ta deg sammen , makan til brødhue

Det vr snakk om noen få minutt 

Anonymkode: c47fa...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen , makan til brødhue

Det vr snakk om noen få minutt 

Anonymkode: c47fa...62f

Basert på TS og andre i tråden skulle man tro det var snakk om timesvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Dette er IKKE uhell. Arbeidet i barnehage? Det er KLARE retningslinjer for hvordan personalet skal forholde seg til barn. Barn skal ikke ferdes eller være alene. Skjer dette, er det hull i rutiner, kommunikasjon og det er en svikt. I barnehagen er personalet ENE og ALENE om ansvaret - skjer det noe galt, er feilen hos personalet.

Anonymkode: 33dc7...aa4

I en barnehagehverdag er det maks 4 ansatte på 22 barn . Det er vel og bra...men...de er 4 stk kun mellom kl 9.00 og 12.00. Og mellom kl. 13.00 og kl 15.00.I utetida avvikles pausene, og da er det kun to voksne tilstede for å passe 22 barn ute i en hel time. Om ett barn må følges på f.eks do eller noe annet  er en voksen alene med 21 barn i 5 til 15 min. Ofte må flere barn på do samtidig, de slår seg, de krangler, gråter, gjemmer seg , lurer seg inn osv. Og hvordan kan de voksne da ha overoppsyn på alle barn samtidig? Det dere foteldre bør gjøre, om dete ikke syns at barna deres får nok oppfølging er rett og slett å forlange at barnegruppene blir mindre  og at personaltettheten økes. Men dette koster penger, for da må lønnskostnadene økes, hvem vil betale for det?  Det at barnehagene presser inn maks antall barn, og at det er så og så mange ansatte, handler ene og alene om økonomi, ikke om hva som er forsvarlig. Desverre. 

Anonymkode: 9c123...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en barnehagehverdag er det maks 4 ansatte på 22 barn . Det er vel og bra...men...de er 4 stk kun mellom kl 9.00 og 12.00. Og mellom kl. 13.00 og kl 15.00.I utetida avvikles pausene, og da er det kun to voksne tilstede for å passe 22 barn ute i en hel time. Om ett barn må følges på f.eks do eller noe annet  er en voksen alene med 21 barn i 5 til 15 min. Ofte må flere barn på do samtidig, de slår seg, de krangler, gråter, gjemmer seg , lurer seg inn osv. Og hvordan kan de voksne da ha overoppsyn på alle barn samtidig? Det dere foteldre bør gjøre, om dete ikke syns at barna deres får nok oppfølging er rett og slett å forlange at barnegruppene blir mindre  og at personaltettheten økes. Men dette koster penger, for da må lønnskostnadene økes, hvem vil betale for det?  Det at barnehagene presser inn maks antall barn, og at det er så og så mange ansatte, handler ene og alene om økonomi, ikke om hva som er forsvarlig. Desverre. 

Anonymkode: 9c123...c45

Like fullt så bør de evne å telle over at alle ungene er med, før de stenger av et område. 

Anonymkode: fa747...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...