Gå til innhold

Barnehagen glemte barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ungen ble i alle fall ikke glemt igjen på bussen da.

https://www.nrk.no/ostfold/barnehage-glemte-3-aring-pa-bussen-1.13032538

Kan være at ungen har gjemt seg. Ikke alltid lett å holde styr på så mange unger som løper rundt og leker. Du overdriver. Kunne vært verre.

 

Anonymkode: 3f88e...258

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er ett godt eksempel på hvorfor barnløse ikke burde kommentere her inne. Har du ikke unger, så klarer du ikke å relatere. Så enkelt er det faktisk.

Forøvrig hadde jeg blitt rasende om det var barnet mitt det gjaldt. Sånn skal ikke skje.

Anonymkode: c1bc8...e72

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er ett godt eksempel på hvorfor barnløse ikke burde kommentere her inne. Har du ikke unger, så klarer du ikke å relatere. Så enkelt er det faktisk.

Forøvrig hadde jeg blitt rasende om det var barnet mitt det gjaldt. Sånn skal ikke skje.

Anonymkode: c1bc8...e72

Jeg har selv barn men syns mor overreagerer kraftig her! 

Anonymkode: e4de6...bcf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde 2 ganger at barnet mitt var alene ute og lekte uten jakke eller sko da jeg kom for å hente. Første gangen kom det raskt en voksen og sa ungen nettopp hadde stukket ut, men da jeg opplevde det igjen stilte jeg noen spm ved barnehagens rutine for å følge med på barna for å si det sånn. De har tatt det til seg. 

Anonymkode: b9b20...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muligheten for at barnet gjemte seg når resten av gruppa forlot området, er jo tilstede. Panikken oppstår jo når han/hun/den oppdager at "shit, de bare gikk fra meg!"

Treåringer elsker å gjemme seg!

Anonymkode: aac1e...5d3

Og derfor burde rutinen være å telle ungene på vei over fra ett område til det andre. Slik at man allerede før porten lukkes, er klar over at en har gjemt seg. 

Anonymkode: fa747...929

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen av dere som faktisk har arbeidet i barnehage? Som vet hvordan rutinene faktisk er og hvordan personalet skal forholde seg til disse?
Til dere som sier at mor overdramatiserer - dere burde faenmed skamme dere. Dette er er reel situasjon, som overhode ikke skulle forekommet eller skjedd, og hvor var personalet? Hadde det hendt barnet hennes noe, er det ingen av dere som hadde skrevet et kløyva ord, annet enn å skylde på dårlige rutiner og uengasjerte voksne.

Ta dere en jævla bolle og få hodet ut av ræva deres.

Til mor;
Du har all rett til å reagere. Hvert 15 minutt skal ditt barn telles. Jeg forstår du reagerer, og forstår godt redselen til barnet ditt. Personalet gjorde ikke jobben sin, og dette er en sak jeg hadde tatt opp med ledelsen. Det skjedde ikke noe - men det Kunne ha skjedd.

Anonymkode: 33dc7...aa4

Ta deg en jævla bolle selv du

ærlig talt

Anonymkode: c47fa...62f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bhg jeg jobber i så har vi alltid telling med porten før vi går forbi den,da finner vi fort ut om ett barn mangler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns du overreagerer noe voldsomt her. Jeg har 3 barn selv og alle har vært/ er i barnehagen, og det er helt vanlig at barna er for seg selv noen minutter. Klarer ikke barnet ditt å gå? Hvor gammelt er barnet? Hvis hen klarer å gå så skjønner jeg ikke hvorfor hen ikke gikk til de andre barna. 

Anonymkode: a5b00...c05

Barnet ble FORLATT i et LUKKET området! Hva faen er det dere ikke forstår ?? Såklart man skal reagere

på det!! 

Anonymkode: ce0d1...8fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen det er mange BRØDHODER i denne tråden her!! «Vups, en unge ble glemt av i et avlukket område, viktig å ikke overreagere altså, he-he».. ER det rart unger skader seg alvorlig hvert år med så HJERNEDØDE foreldre rundt seg?? Alle som jobber i BHG vet at det skal være rutiner for slike ting. Tragisk at foreldre ikke skjønner eller forventer såpass! 

Begynner å tenke på «Home alone», det må være mødrene til barn som Kevin som svarer i denne tråden..

🙄

Anonymkode: ce0d1...8fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen snakket med mannen min i dag. De hadde gått fra barnet mitt som hadde trukket inn i lekebua fordi det var lei seg.

En menneskelig glipp, men det var nok gått mer enn noen få minutter, som @Nina1975 påpekte. De skulle gå gjennom rutiner på ny med alle ansatte. Tipset dem også om å informere foreldre om hendelser før barnet fikk gjort det selv. 

Til dere som mener at min reaksjon var med på å forsterke reaksjonen til barnet mitt: Kanskje dere har rett. Som nevnt tidligere i tråden så forsøkte jeg både å roe ned, trygge og avlede barnet mitt. Kan hende jeg ikke klarte det siden jeg tydelig var utenfor toleransevinduet mitt, men jeg forsøkte ihvertfall, og barnet roet seg heldigvis til slutt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Okei, barnet mitt ble glemt i en annen del av barnehagen (skilt med høyt gjerde, trær og et hus).

Da jeg kom kjørende så var barn og voksne i lek på fremsiden. Når jeg kommer inn i barnehagen så kommer den ene voksne med barnet mitt på armen. Barnet hylgråter, men det er ikke helt uvanlig, så reagerer ikke veldig på det annet enn at jeg tar det og trøster. Når vi er alene i garderoben forteller barnet hva som har skjedd, mens det hikster og nekter å slippe meg. Da jeg spurte fikk jeg til svar at det kun var "noen minutter". 

Jeg vet ikke hvor lenge det har vært alene, men det tok lang tid før barnet mitt roet seg hjemme. Det var så ille at jeg valgte å ringe pappaen hjem fra jobben selv om han egentlig skulle jobbe lenge i dag. Det gjorde jeg fordi jeg har et spedbarn og et barn til i barnehagealder og ikle klarte å trygge barnet samtidig som jeg ivaretok de andre barnas behov. 

Synes dette var fryktelig ubehagelig! Forslag til hva jeg skal si når jeg snakker med bhg om dette? 

 

Anonymkode: 89fd4...71c

Det skjedde da ene barnet mitt var 2,5 år. De glemte ham i en skog (inngjerda, men likevel) et stykke fra bhg i 45 minutter!! Ingen av de ansatte visste hvor han var og påsto han var hentet. Vi gikk ute og lette og hørte hysterisk gråting og gikk etter lyden og der sto han helt i fra seg. Glemmer det aldri. Tror pedleieren ga assistente skikkelig inn, to av de sluttet.. hun var ikke der selv, men på et møte. Hun la seg langflat og sa at slikt skulle ikke skje!

Jobber i barnehage selv og vi har rutiner på å telle barna. ALLTID når vi kommer inn, går fra et sted på tur og mange flere ganger i løpet av en dag. Klarer ikke å skjønne at det går an å glemme igjen et barn!! Uansett hvor travelt det er er sikkerheten til barna førsteprioritet.

Uff.. mange ropetegn, blir sint når jeg tenker på det.. 

Vi var nok ikke så greie å ha med å gjøre den dagen. Far skjelte ut de ansatte som sto og holdt på sitt om at han var nok hentet, og mange andre unnskyldninger (vi hadde ingen andre på hente-lista) og jeg gråt og lette etter han. Det var grusomt:( 

Videre kan du be om å få snakke med styrer og pedleder, kreve gjennomgang av rutinene, og si at det har ødelagt tilliten din til barnehagen. Si at du vil se hva de har kommet frem til etter gjennomgangen. Og så må du bare vurdere om du klarer å fortsette å sende han dit eller om du kan bytte bhg. 

Anonymkode: 63c37...f4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som trekker på skuldrene av hendelsen er dere barnehageansatte? Sånne som står med kaffekoppen i hånda og gir blaffen i ungene?

Ikke greit, TS. Ta det opp med pedagogisk leder på avdelingen i morgen. Vedkommende kommer nok til å være veldig ydmyk på det her.. At det går an. 

Anonymkode: 2b07e...f3d

Tror det heller er omvendt. Håper jeg!!

Jeg er barnehageansatt, og dette skal IKKE skje. 

Står aldri med kaffekoppen i hånda og gir blaffen i ungene. Finnes det?? Burde ikke jobbet i bhg. 

Anonymkode: 63c37...f4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Blueblizz skrev:

Barnehagen snakket med mannen min i dag. De hadde gått fra barnet mitt som hadde trukket inn i lekebua fordi det var lei seg.

En menneskelig glipp, men det var nok gått mer enn noen få minutter, som @Nina1975 påpekte. De skulle gå gjennom rutiner på ny med alle ansatte. Tipset dem også om å informere foreldre om hendelser før barnet fikk gjort det selv. 

Til dere som mener at min reaksjon var med på å forsterke reaksjonen til barnet mitt: Kanskje dere har rett. Som nevnt tidligere i tråden så forsøkte jeg både å roe ned, trygge og avlede barnet mitt. Kan hende jeg ikke klarte det siden jeg tydelig var utenfor toleransevinduet mitt, men jeg forsøkte ihvertfall, og barnet roet seg heldigvis til slutt. 

De som har gitt deg kjipe kommentarer i denne tråden skal du  ikke bry deg om...

du har handler helt rett! Du høres ut som en god mor TS. 

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde da ene barnet mitt var 2,5 år. De glemte ham i en skog (inngjerda, men likevel) et stykke fra bhg i 45 minutter!! Ingen av de ansatte visste hvor han var og påsto han var hentet. Vi gikk ute og lette og hørte hysterisk gråting og gikk etter lyden og der sto han helt i fra seg. Glemmer det aldri. Tror pedleieren ga assistente skikkelig inn, to av de sluttet.. hun var ikke der selv, men på et møte. Hun la seg langflat og sa at slikt skulle ikke skje!

Jobber i barnehage selv og vi har rutiner på å telle barna. ALLTID når vi kommer inn, går fra et sted på tur og mange flere ganger i løpet av en dag. Klarer ikke å skjønne at det går an å glemme igjen et barn!! Uansett hvor travelt det er er sikkerheten til barna førsteprioritet.

Uff.. mange ropetegn, blir sint når jeg tenker på det.. 

Vi var nok ikke så greie å ha med å gjøre den dagen. Far skjelte ut de ansatte som sto og holdt på sitt om at han var nok hentet, og mange andre unnskyldninger (vi hadde ingen andre på hente-lista) og jeg gråt og lette etter han. Det var grusomt:( 

Videre kan du be om å få snakke med styrer og pedleder, kreve gjennomgang av rutinene, og si at det har ødelagt tilliten din til barnehagen. Si at du vil se hva de har kommet frem til etter gjennomgangen. Og så må du bare vurdere om du klarer å fortsette å sende han dit eller om du kan bytte bhg. 

Anonymkode: 63c37...f4a

😱😨

huff!! Vet ikke hvordan jeg hadde taklet dette! 

 

Anonymkode: ce0d1...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som har gitt deg kjipe kommentarer i denne tråden skal du  ikke bry deg om...

du har handler helt rett! Du høres ut som en god mor TS. 

Anonymkode: ce0d1...8fa

Takk til deg, og alle dere andre som gav gode råd og gode ord ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars barnehageansatte blant dagens foreldregenerasjon. De som jobber i barnehage fortjener medalje!  

Anonymkode: 3df8f...14b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars, stakkars barnehageansatte blant dagens foreldregenerasjon. De som jobber i barnehage fortjener medalje!  

Anonymkode: 3df8f...14b

Ja fordi det er jo åpenlyst helt unødvendige å klage på at en treåring blir gjenglemt i et avstengt lukket område, eller alene i en skog for den del.. 🙄

Anonymkode: ce0d1...8fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja fordi det er jo åpenlyst helt unødvendige å klage på at en treåring blir gjenglemt i et avstengt lukket område, eller alene i en skog for den del.. 🙄

Anonymkode: ce0d1...8fa

I skogen hadde jeg fullstendig forestått reaksjonen! Men ikke på et annet uteområde MENS de andre fortsatt var ute

Anonymkode: 3df8f...14b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om denne moren talket sine egne 3 barn, eller ikke, er av ingen interesse.
Som utdannet innenfor yrke, som praktiserende innenfor yrke, som en aktiv ansvarsperson for andre sine barn, tror jeg ikke du helt forstår reaksjonen som ligger i det. Jeg som barnehagepersonal, barnehageansatt og pedagogisk leder, er nødt til å sikre gode rutiner for teller og alltid sørge for at disse er optimale. Hvis ikke er det rutiner som må bearbeides, drøftes og gjennomføres annerledes.

Igjen, tanken er ikke hva som skjer hjemme. Der er det helt andre spilleregler. I barnehagene skal ikke barn ferdes alene. Punktum. Selv om forholdene er 1 voksen per 6 barn, skal alle barn være under oppsyn "kontinuerlig", og rutinene skal også dekke dette slik at barn ikke blir gjenglemt, sett hvert 15. minutt og sett og møtt i løpet av dagen.

Og du,
Har du barn selv?

Stå i en situasjon der ett barn er ute av seg, og to andre barn trenger å dekke sine egne behov. TS gjorde rett i denne situasjonen. Et traumatisert barn har sterkt behov for trøst og for å kunne etablere en trygg base igjen, og å gjøre dette alene i en situasjon fylt av andre barn og hverdagssituasjoner..? Synes du burde skjerpe holdningen din. Her er det snakk om hva som var barnets beste. Synes det er helt fantastisk at mor gjorde slik hun gjorde i situasjonen.

Fra hva det angår, får dine barn skrike, traumatiseres og vokse opp til å ikke stole på andre mennesker på grunn av uengasjerte og manglende voksenkontakt. :)
Lykke til!

Anonymkode: 33dc7...aa4

👏🏻👏🏻👏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...