Gå til innhold

Barnehagen glemte barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg synes det er verre å etterlate en treåring alene. Spiller ingen rolle om det var i en barnehage, ungen var alene og ble redd av det. Fullt forståelig, og fullstendig uakseptabelt. 

Anonymkode: d9829...0f8

Har du fasiten på hvordan du mener dette lar seg gjøres??? er mange barn i en barnehage liksom ikke bare din distre som ikke følger med

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Skjør» treåring? Frekk du er! Et barn på 3 år er LITE.

Jeg har opplevd noe av det samme, TS. Mitt datter var 18 mnd og hadde begynt i bhg et par mnd tidligere. En stor basebarnehage. Hun var ekstremt utforskende på den alderen, og løp «overalt». (Og hun gikk ikke, hun LØP) Dette hadde jeg gitt klar beskjed om. Ene dagen jeg skulle hente henne, visste de ikke hvor hun var. Det var en grusom følelse! Etterhvert fant de henne ute, på et område hvor større barn var, og hvor de minste ikke skulle være. Viste seg at en av de eldre guttene på ca 4 år, hadde bitt henne osv. Hun reagerte på dette leeenge etterpå, og ble livredd for bhg, og generelt redd og skeptisk. Var ikke noe gøy å se hvordan hun forandret seg etter dette. Jeg bytta bhg for å si det sånn. 

Anonymkode: c30ea...9de

Barn på tre er ikke et lite barn. De regnes jo som storbarn. 

Og i ditt tilfelle så var jo ikke barnet ditt alene? Like greit dere byttet når konsepter base er vanskelig for deg. Kjedelig at hun ble bitt såklart, men det skjer jo også. 

Anonymkode: 3df8f...14b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den voldsomme reaksjonen din forsterker følelsen til barnet av at dette var veldig fælt.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blueblizz skrev:

Ja, jeg har et spedbarn, og et til barnehagebarn i tillegg til treåringen min. Og nei, jeg klarte ikke å tilfredstille alle 3 behov (amme, trøste,lage middag osv) når 3åringen min var så lei seg. 

Var virkelig middag i tankene dine når kidden var livredd???? Prioriteringer kalles det vel

Anonymkode: 79efc...8aa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sier du måtte ringe hjem far fordi du har en baby i tillegg. Du klarte ikke håndtere 2 egne barn?

Barnehagen kan aldri ha alle barn under oppsyn hvert sekund selv ikke med 1 til 1 bemanning. Rart det skjer ulykker hjemme liksom. 

Anonymkode: 79efc...8aa

Helt enig. Ts er overdramatisk. Hun klarer ikke selv 2 barn hjemme, hvordan tror hun at barnehagen klarer å følge med på alle barn 24/7 når de er langt fra mange nok. Og det er ikke deres feil. Uhell kan og vil skje, det var ikke fare for liv og helse.

Anonymkode: 6bc61...b85

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisemaksimering av mor her. Og dette tenker jeg gjenspeiler seg i den voldsomt lange reaksjonen til barn hvor til og med far må komme hjem... 

Når jeg leste overskriften og gikk inn her, så forventet jeg en historie om et barn som ble glemt igjen i skogen på tur, glemt igjen på bussen eller noe sånt. 

Anonymkode: 3df8f...14b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var virkelig middag i tankene dine når kidden var livredd???? Prioriteringer kalles det vel

Anonymkode: 79efc...8aa

Ja.. Mat til barna var en del av prioriteringene mine. Derfor valgte jeg å få mannen hjem.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blueblizz skrev:

Ja.. Mat til barna var en del av prioriteringene mine. Derfor valgte jeg å få mannen hjem.. 

Kunne du ikke involvert ungen i matlagingen for å få fokuset over på noe annet?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Ts er overdramatisk. Hun klarer ikke selv 2 barn hjemme, hvordan tror hun at barnehagen klarer å følge med på alle barn 24/7 når de er langt fra mange nok. Og det er ikke deres feil. Uhell kan og vil skje, det var ikke fare for liv og helse.

Anonymkode: 6bc61...b85

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krisemaksimering av mor her. Og dette tenker jeg gjenspeiler seg i den voldsomt lange reaksjonen til barn hvor til og med far må komme hjem... 

Når jeg leste overskriften og gikk inn her, så forventet jeg en historie om et barn som ble glemt igjen i skogen på tur, glemt igjen på bussen eller noe sånt. 

Anonymkode: 3df8f...14b

Jada, uhell skjer. Men fare for liv kunne det glatt ha vært, hvis det hadde forsøkt å klatre i trær for eksempel, for å komme seg over gjerdet. Og det er snakk om 2 barn og en baby. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var virkelig middag i tankene dine når kidden var livredd???? Prioriteringer kalles det vel

Anonymkode: 79efc...8aa

Vel, når mam har en annen unge som.er skrubbsulen etter bhg, så må man jo lage noe mat da.. 

Anonymkode: cd088...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Kunne du ikke involvert ungen i matlagingen for å få fokuset over på noe annet?

Ja det kunne jeg sikkert prøvd. Men det gjorde jeg ikke, jeg prøvde andre ting da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blueblizz skrev:

 

Jada, uhell skjer. Men fare for liv kunne det glatt ha vært, hvis det hadde forsøkt å klatre i trær for eksempel, for å komme seg over gjerdet. Og det er snakk om 2 barn og en baby. 

Nå må du gi deg. Foreslår at du tar ungen ut av barnehagen og heller pakker han inn i plast hjemme!

Anonymkode: 3df8f...14b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blueblizz skrev:

 

Jada, uhell skjer. Men fare for liv kunne det glatt ha vært, hvis det hadde forsøkt å klatre i trær for eksempel, for å komme seg over gjerdet. Og det er snakk om 2 barn og en baby. 

Du overdramatiserer jo fortsatt...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, The Kitten skrev:

Du overdramatiserer jo fortsatt...

Ja jeg har skjønt at du mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva enn du gjør så ikke la noen her få deg til å tro at du er noe annet enn en fantastisk mamma!

Anonymkode: 6335f...660

Det vet du ingenting om. For alt vi vet så kan hun være verdens flotteste, verdens begredeligste, eller helt middelmådig. 

Selv tror jeg hun er helt midt på treet. 

Anonymkode: 3af60...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, The Kitten skrev:

Hva sier barnefar da?

Han kom hjem, og var glad for å kunne være til nytte. Når han kom hjem hadde jeg fått roet barnet og vi satt og leste en bok så han så ikke den verste reaksjonen, men stoler på meg når jeg forteller hvordan det var. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva enn du gjør så ikke la noen her få deg til å tro at du er noe annet enn en fantastisk mamma!

Anonymkode: 6335f...660

Takk ❤️ Som en annen i tråden mente var veldig viktig å få frem, så er jeg nok helt gjennomsnittlig, men jeg gjør så godt jeg kan. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, når mam har en annen unge som.er skrubbsulen etter bhg, så må man jo lage noe mat da.. 

Anonymkode: cd088...fb0

Tar vel lengre tid for mannen din å dra hjem fra jobb enn det tar deg å smøre et par skiver...

Anonymkode: 6c2f6...452

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener dette er krisemaksimering fra mors (og andres) side: 

https://www.tv2.no/a/6773887/ (Adrian på 4 år i Ålesund som lekte for seg selv i garderoben og ble hengt i en snor fra en sekk)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wny1j/kvalt-av-sin-egen-sykkelhjelm-ingen-saa-victoria-3-doe (3 år gamle Victoria ble kvelt av en sykkelhjelm da hun lekte alene i barnehagen)

For ikke å glemme 1 - åringen som døde i Bergen nå nylig... 

Dette er grusomme og utrolig vonde eksempler på hva det aller verste scenarioet kan føre til dersom barn er uten tilsyn.Det er snakk om minutter... Man skal ta det utrolig seriøst hvis barn blir "glemt" i barnehagen! Her syns jeg mor har ALL rett til å stille kritiske spørsmål.

Folk må slutte med bagatelliseringen! 

Anonymkode: e353b...2fd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...