Gå til innhold

Barnehagen glemte barnet mitt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, barnet mitt ble glemt i en annen del av barnehagen (skilt med høyt gjerde, trær og et hus).

Da jeg kom kjørende så var barn og voksne i lek på fremsiden. Når jeg kommer inn i barnehagen så kommer den ene voksne med barnet mitt på armen. Barnet hylgråter, men det er ikke helt uvanlig, så reagerer ikke veldig på det annet enn at jeg tar det og trøster. Når vi er alene i garderoben forteller barnet hva som har skjedd, mens det hikster og nekter å slippe meg. Da jeg spurte fikk jeg til svar at det kun var "noen minutter". 

Jeg vet ikke hvor lenge det har vært alene, men det tok lang tid før barnet mitt roet seg hjemme. Det var så ille at jeg valgte å ringe pappaen hjem fra jobben selv om han egentlig skulle jobbe lenge i dag. Det gjorde jeg fordi jeg har et spedbarn og et barn til i barnehagealder og ikle klarte å trygge barnet samtidig som jeg ivaretok de andre barnas behov. 

Synes dette var fryktelig ubehagelig! Forslag til hva jeg skal si når jeg snakker med bhg om dette? 

Anonymkode: 89fd4...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lag noen stor diskusjon. Men vær tydelig og klar på at dette ikke er greit, det er helt uakseptabelt. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det var ubehagelig. Imorgen når du leverer kan du spørre rett ut hva som skjedde før du hentet barnet og fortelle hva barnet fortalte :) 

Anonymkode: b9607...493

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Sånt kan skje, ikke noe å lage en diskusjon om.

Anonymkode: bbff8...78e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå i angrepsmodus. Spør dem hva slags rutiner de har for å sørge for at de har kontroll på alle barna og hva slags tiltak de har gjort for at dette ikke skal skje igjen. 

Anonymkode: 8da3b...ad5

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

"xx fortalte at .... og var ganske opprørt igår da vi kom hjem. Da jeg kom til bhg så  *skjedde dette*.... Jeg lurer veldig på hva som egentlig skjedde? Hvor lenge var hn hn der, og var hn helt alene? Hvordan ble det til at hn befant seg der uten personal tilstede? Var det noen av personalet som visste at hn var der? "... 

Dette ville jeg lurt på. Uten å kjenne barnehagen, alder på barnet og om dette er et kjent område for barnet. 

Jobber selv i barnehage, og tenker at du bør stille de spørsmål du trenger, men også gi rom for svar. Men vær ærlig og si ordentlig ifra om dette var ubehagelig og lite tillitvekkende. 

Anonymkode: 99b34...c76

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånt kan skje, ikke noe å lage en diskusjon om.

Anonymkode: bbff8...78e

Sånt skal IKKE skje. Barnehager skal ha rutine på å telle alle barna hvert 15. Minutt og det er gjerne en som har telleansvar. Jeg hadde tatt dette opp med styrer. Dette er ikke greit. 

De 'glemte' bare barnet ditt innenfor ett trygt område, men synes det er alarmerende med de slappe rutinene som blir vist. 

- pedagogisk leder 

Anonymkode: 33dc7...aa4

• Liker 16
Skrevet

Jeg spurte en voksen som kom inn i garderoben, og fikk til svar at det "var bare noen minutter". Jeg ble så sint at jeg svarte bare at "noen minutter kunne være fryktelig lang tid for et lite barn" og så pakket jeg sakene våre og gikk. Uttrykket "jeg skalv  av sinne" har aldri gitt mening før, men sånn var det i dag. Var så fortvilet.. 

Glad jeg ikke sa noe mer, og tenker at jeg også skjønner at ting kan skje. Akkurat der og da og etterpå (når jeg skrev dette innlegget) var jeg både opprørt og lei meg på barnet mitt sine vegne. Nå er jeg roligere. Vil be dem gå gjennom rutinene sine da..

• Liker 8
Skrevet (endret)

Feil

Endret av Blueblizz
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Blueblizz skrev:

Jeg spurte en voksen som kom inn i garderoben, og fikk til svar at det "var bare noen minutter". Jeg ble så sint at jeg svarte bare at "noen minutter kunne være fryktelig lang tid for et lite barn" og så pakket jeg sakene våre og gikk. Uttrykket "jeg skalv  av sinne" har aldri gitt mening før, men sånn var det i dag. Var så fortvilet.. 

Glad jeg ikke sa noe mer, og tenker at jeg også skjønner at ting kan skje. Akkurat der og da og etterpå (når jeg skrev dette innlegget) var jeg både opprørt og lei meg på barnet mitt sine vegne. Nå er jeg roligere. Vil be dem gå gjennom rutinene sine da..

Jeg synes du overreagerer en del. Barnet var jo i barnehagen? 

Anonymkode: 3df8f...14b

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du overreagerer en del. Barnet var jo i barnehagen? 

Ja det er sant. Barnet var i barnehagen. Helt uten tilsyn. De visste ikke hvor det  var før de så jeg kom kjørende. Det var alene uten sjans til å komme til de andre. Og det var fryktelig redd når alle andre var forsvunnet. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke? Var barnet ute og lekte, eller ble barnet glemt igjen inne? Om barnet var ute, kan det jo være at barnet bare var alene litt, og slett ikke glemt? Eller er det de ansatte som fortalte at de hadde glemt igjen barnet ditt en plass? 

Anonymkode: dd6ce...52c

• Liker 2
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Vet dere hva? Det er ikke så lenge ett 1 år gammelt bad døde på tragisk vis i barnehagen - mangel på oppsyn. Selvom barnet sov skal man (derfor, ALLTID) sjekke til barna regelmessig. Skjønner godt at du ble sinna hvertfall. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, BlondeVikingRage skrev:

Vet dere hva? Det er ikke så lenge ett 1 år gammelt bad døde på tragisk vis i barnehagen - mangel på oppsyn. Selvom barnet sov skal man (derfor, ALLTID) sjekke til barna regelmessig. Skjønner godt at du ble sinna hvertfall. 

Ja, regelmessig, men ikke ethvert minutt. Nå vet jeg ikke hvor gammel dette barnet er, men det er jo klart at om barnet er 1-2 år må det følges mer med enn om barnet er 5-6 år. 

• Liker 8
Gjest Mocchhaa
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, regelmessig, men ikke ethvert minutt. Nå vet jeg ikke hvor gammel dette barnet er, men det er jo klart at om barnet er 1-2 år må det følges mer med enn om barnet er 5-6 år. 

Ja, mener også regelmessig. Man kan ikke være overalt til enhver tid, spesielt ikke i en barnehage. Nå er det slik at feil kan skje, selv den beste, og det må man bare tolerere. På generelt grunnalg så hadde jeg hvertfall forventet at de sjekket, REGELMESSIG. Ikke hvert minutt, såklart. Det kan ikke foreldrene engang, og visse ting må barna lære, på den harde måten, i dette tilfellet. 

Men jeg skjønner at TS ble sint. Såklart. Men må også velge å stole på BH. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Blueblizz skrev:

Ja det er sant. Barnet var i barnehagen. Helt uten tilsyn. De visste ikke hvor det  var før de så jeg kom kjørende. Det var alene uten sjans til å komme til de andre. Og det var fryktelig redd når alle andre var forsvunnet. 

Barnet ditt har ikke konstant tilsyn i barnehagen uansett. Det er umulig hvis ikke det er 1 ansatt per 1 barn? Og barnet ditt kan jo umulig ha vært så lenge alene siden de andre fortsatt var ute? Skjønner at barnet ditt ble redd, men det hjalp sikkert ikke med måten du reagerte på heller. 

• Liker 18
Gjest Nina1975
Skrevet

Barnet er blitt kraftig skremt og veldig redd, da har hen vært for lenge alene. Uansett om det «bare» er noen minutter. 

Tror nok det har vært lengre enn bare noen minutter.

AnonymBruker
Skrevet

Slik skal ikke skje! Håper du tar det opp med leder og ber dem skjerpe rutinene sine. 

Anonymkode: 10fb5...90b

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Blueblizz skrev:

Jeg forstår at du reagerer. Da jeg gikk i første klasse, var jeg litt sen ut av en time en gang. Jeg var sist og måtte bøye meg ned for å knytte skoene. Læreren har tydeligvis ikke sett meg, tenkt at rommet var tomt, og gikk . Låste døren på vei ut. Så var jeg låst inne, helt alene. Var 7 år da. Jeg var nok et litt nervøst barn fra før av, men fy søren som jeg fikk panikk! Banket på vinduene og døren, ingen var der. Når neste time begynte skjønte de tydeligvis at jeg var borte. Og fant meg. Vi hadde vært på musikkrommet, og tydeligvis var det ikke noen som skulle bruke det den neste timen. Jeg var nok ikke der mer enn 15 minutter ( men var jo eldre enn ditt barn). Dette var noe som satt i meg i lang tid, var livredd for at det skulle skje igjen. Og jeg husker følelsene mine som om det var i går, selv om det er 30 år siden. Lite sannsynlig at jeg hadde klart å skade meg fysisk, men det kunne jo skjedd. Jeg tenker faktisk mer på panikken jeg opplevde. Sier ikke at det trenger å henge lenge i hos ditt barn, men det er jo viktig at barna føler seg trygge i barnehagen/skolen! 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange naive foreldre😳

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...