Gå til innhold

Hvordan klarer folk å rote slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å rote er da kjempelett. Å rydde derimot kan være mye vanskeligere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heller ikke lett å få hjelp, få hjemmehjelp og lignende til de som er syke. Jeg var i en bilulykke, måtte gjennom 2 operasjoner, og var temmelig hjelpetrengende. Hadde 2 små barn jeg skulle ta meg av og. Hjelp fra kommunen nei det fikk jeg ikke. Leger, sosionom osv på sykehuset var i sjokk, over at jeg ikke fikk hjelp i min kommune. Men takket være venner og familie så gikk det bra. Ulykken skjedde i slutten av juni og, så far hadde de ekstra den sommeren. Men hva med de som ikke har noen som kan hjelpe seg. Hører jo hele tiden om de som trenger hjelp, men får ikke. 

Anonymkode: cd2ce...730

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"skulle mistet retten til å bo"? Hva søren er det å si? Skulle mistet retten til tastatur, du. 

Anonymkode: 999ce...f58

Så jeg burde miste retten til et tastatur, fordi jeg mener at vi bør stille krav til folk som ikke er alvorlig syke? For det er ikke alltid tilfellet hos de som bor i en søppelhaug. Vi bør sågar stille krav til alvorlig syke også, men på en tilpasset måte.

Anonymkode: 3b8f6...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
4 hours ago, AnonymBruker said:

Skal man ikke kunne fordømme svinestier og brannfeller?? Får da være måte på misforstått empati og høflighet. Ville du hatt det slik i naboleiligheten din? Ville du at barnet ditt skulle møtt et slikt sykdomsutsatt barn i barnehagen (stakkars omsorgsviktede barn!)? 

Anonymkode: 8850f...79d

Du kaller folk som tydeligvis sliter, dumme og blinde. Altså??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også at noen av disse tilfellene dreier seg om mennesker som er alvorlig psykisk syke. Disse tilfellene skulle så avgjort hatt mer oppfølging og hjelp. Men dette gjelder så langt fra alle! I mange av tilfellene, kanskje i de fleste, dreier det seg om folk med lettere psykiske lidelser, eller rett og slett personer som ikke vet hva ansvarsfølelse er. Det må en bare erkjenne. Jeg vil påstå at de alvorlig psykisk syke er i mindretall her.

Anonymkode: 3b8f6...263

Om du tenker på tilfeller som det som er vist på bildet er majoriteten psykisk syke. Jeg lurer på hvor du drar konklusjonene dine fra når du sier at alvorlig psykisk syke er i mindretall. Jeg har jobbet med div grupper i mange år, og gjennomgående har personer med veldig mye rot, skrot, skitt rundt seg psykiske lidelser. 

Om du kun mener et hjem der det er mye rot er det ofte mer latskap. Men jeg trodde du snakket om leiligheter som er så ille som du henviste til i HI? Tror du folk med lettere psykiske lidelser samler på tomme pizzaesker, har leiligheten så full av rot at det ikke går an å gå på gulvet, og stabler med møkkete oppvask på gulvet? 

Anonymkode: 2a8b4...a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det heller ikke lett å få hjelp, få hjemmehjelp og lignende til de som er syke. Jeg var i en bilulykke, måtte gjennom 2 operasjoner, og var temmelig hjelpetrengende. Hadde 2 små barn jeg skulle ta meg av og. Hjelp fra kommunen nei det fikk jeg ikke. Leger, sosionom osv på sykehuset var i sjokk, over at jeg ikke fikk hjelp i min kommune. Men takket være venner og familie så gikk det bra. Ulykken skjedde i slutten av juni og, så far hadde de ekstra den sommeren. Men hva med de som ikke har noen som kan hjelpe seg. Hører jo hele tiden om de som trenger hjelp, men får ikke. 

Anonymkode: cd2ce...730

Nettopp! Det er en kamp gjennom ei papirmølle uten like for å få den hjelpa en trenger. Og de som er sjuke kan fort gi opp, for det kan ta år. Så de som ikke har pårørende som kan ta den kampen for å få hjelp, kan fort ende med å ikke komme av flekken dessverre. En skal være sterk for å orke. 

Anonymkode: dfb51...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MizBiz
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også at noen av disse tilfellene dreier seg om mennesker som er alvorlig psykisk syke. Disse tilfellene skulle så avgjort hatt mer oppfølging og hjelp. Men dette gjelder så langt fra alle! I mange av tilfellene, kanskje i de fleste, dreier det seg om folk med lettere psykiske lidelser, eller rett og slett personer som ikke vet hva ansvarsfølelse er. Det må en bare erkjenne. Jeg vil påstå at de alvorlig psykisk syke er i mindretall her.

Anonymkode: 3b8f6...263

Å bo sånn her er et sykdomstegn i seg selv. Det er ingen friske normalt fungerende mennesker som hadde orka det. Det er altfor enkelt og kunnskapsløst å skylde på latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det kan du spørre om... Personlig får jeg litt grøssninger av å se laken/tepper/dynetrekk brukt som gardiner, eller helt tette persienner (gjerne litt på skeiven) som alltid er trukket for. Det gir en liten indikasjon på hvordan det ser ut innenfor husets fire vegger. Det tristeste er når det bor barn der. 

Anonymkode: 8850f...79d

Jeg synes det er mer merkelig at dere norske like at alle ser inne i huset deres 24/7 med store vinduer uten persienner/gardiner.  Huset mitt er HELT strøkent, men persienner er ned med engang det begynner å bli litt mørk utpå kvelden - normalt for oss folk som vil helst ha litt privatliv. 

Anonymkode: 1b94b...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du spørre om... Personlig får jeg litt grøssninger av å se laken/tepper/dynetrekk brukt som gardiner, eller helt tette persienner (gjerne litt på skeiven) som alltid er trukket for. Det gir en liten indikasjon på hvordan det ser ut innenfor husets fire vegger. Det tristeste er når det bor barn der. 

Anonymkode: 8850f...79d

Jeg er ekstremt lyssky, og har derfor gardiner/persienner for hele tiden, har også rullegardiner for ekstra beskyttelse mot sol/dagslys, for at jeg skal slippe å måtte gå med solbriller inne i mitt eget hjem. Men ser ikke noe verre inne ut her enn hos andre, helt vanlig hverdagsrot, ikke noe verre enn andre steder. Skal ikke påberope meg at det alltid er strøkent, for det er det ikke, men er langtifra møkkete og fælt. 

Anonymkode: 1a0a8...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mer merkelig at dere norske like at alle ser inne i huset deres 24/7 med store vinduer uten persienner/gardiner.  Huset mitt er HELT strøkent, men persienner er ned med engang det begynner å bli litt mørk utpå kvelden - normalt for oss folk som vil helst ha litt privatliv. 

Anonymkode: 1b94b...a20

Jeg er halvt norsk og halvt meksikansk og jeg gjør det samme ;) Ikke så gira på at randoms skal kikke inn. 

Anonymkode: 6ad1f...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...