Gå til innhold

Hvordan kan folk forvente at man skal komme i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke forventet at noen som helst kom i bryllupet. Hadde bare invitert de jeg ønsket skulle komme, og tatt det deretter. Det er jo ikke et KRAV å delta i bryllup da, det er jo et tilbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hvem som hadde giftet seg i utlandet så måtte jeg og mannen ha takket nei uansett, da det er en kostnad vi ikke har råd til. Vi har deltatt i noen bryllup på den andre kanten av landet, og det koster oss gjerne enn 4000 til 5000 minst. Det er gjerne fly reise tur retur, hotell opphold to netter, buss eller taxi fra flyplass til hotell, og noe mat. Så kommer gave til brudeparet i tillegg og evt antrekk på forhånd. 

Som brudepar kan enn ikke forvente at de fleste har råd til å komme om enn legger bryllupet til utlandet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 12.07, Mollie skrev:

Det er altfor sent å invitere folk i bryllup i utlandet i fellesferien 3 måneder før! Det forstår vel de aller, aller fleste. 

Å forvente at dere skal avbestille ferien deres og bruke 40-50 tusen på bryllupet deres er helt sinnsykt. Eier de ikke skam? 

Nei, dere gjør overhodet ikke noe galt ved å takke nei. Det er fullt forståelig, og du skal ikke ha dårlig samvittighet. 

Det er altfor sent å invitere folk til bryllup 3 måneder før, punktum. Og at brudeparet da blir sure for at folk ikke avlyser allerede lagte planer, er virkelig frekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. mars 2019 den 11.49, Gagaen skrev:

Her er det to dilemma ; at folk velger i fellesferien syns eg er greit , for da har folk fri og dei slepp og ta seg ekstra ferie. Så da lurer eg litt på til TS ; ville du tatt deg fri og reist om det var ei anna tid på året? 

Andre dilemma er at det er langt vekk, den parten skjønar eg betre. DA bør ein vite at ikkje alle har råd og anledning. 

Hvem er det som har fri uansett i fellesferien, annet enn lærere? Alle andre må jo ta av feriedagene sine, enten det er januar eller juli. Det er jo et poeng som noen trekker frem, at prisene er mye høyere i fellesferien

Anonymkode: 6eca1...b49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...