Gå til innhold

Tror gravide kvinner de er bedre enn barnløse kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med alle de kvinnene som hverken er gravide eller barnløse?

Anonymkode: 70b85...d6f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg absolutt ikke. 

Anonymkode: 97445...cad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke-gravide at de er bedre enn gravide kvinner?

Anonymkode: 515b1...367

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med alle de kvinnene som hverken er gravide eller barnløse?

Anonymkode: 70b85...d6f

De tror sikkert at de er bedre enn noen de også 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tror sikkert mye rart, alle innenfor en gruppe tror neppe helt det samme.

Anonymkode: c06bf...3f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier gjerne at det ikke finnes dumme spørsmål, men dette er et unntak 😂🙈

Anonymkode: 38e81...7b1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer hvordan livet deres er i virkeligheten, at du kan sitte og tenke på sanne ting.  Når jeg ble gravid  tenkte jeg ikke over annet enn meg selv og familien min.  Betyr ikke at jeg gikk rundt med prinsesse krav, men min graviditet har absolutt NULL med andre ukjente å gjøre.  Ikke rart verden har blitt til den det er når folk kan ikke bare passe på seg selv.  

Anonymkode: f0d9e...ad1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de det?

Anonymkode: 59c2b...d85

Når kvinner er gravide, lever de i sin egen "hormonboble". De er ikke bedre, bare annerledes enn ikke gravide kvinner. 

Anonymkode: d06ee...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Jeg er gravid for 5 gang. Føler meg absolutt ikke bedre enn ikke-gravide kvinner. Ei heller viktigere enn andre kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et rart spørsmål, hva får deg til å stille det ts? 

Jeg kan ihvertfall svare for meg selv og si at jeg tenker ikke noe særlig på at jeg er noe bedre eller værre enn andre ellers og ihvertfall ikke når jeg er gravid. Da har jeg nok å styre med mitt. 

Noen kan ikke få barn og det er veldig trist, andre igjen ønsker ikke barn eller så vil de bare vente og det er vel greit for dem så hvorfor skulle det plage meg da?  

I det eneste tilfelle jeg kan komme på hvor jeg tenker at jeg er bedre enn andre kvinner er vel hvis noen prøver seg på mannen så lenge han er i et forhold med meg. Jeg har født hans barn og jeg har tatt vare på vår familie. Dermed har den andre kvinnen fint lite å komme med, for hun er da i mine øyne mindre verdt i livet vårt.

Anonymkode: dd7f9...d4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre vet jeg ikke, men mange som tror de er viktigere enn andre, i alle fall.

Anonymkode: f2770...bb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritt
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de det?

Anonymkode: 59c2b...d85

Tror du gravide er en ensartet gruppe med samme meninger?

 

Spørsmålet sier vel bare noe om den som stiller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg tror det er noe enkelte barnløse kvinner selv føler på og projiserer over på de gravide. Gravide er ofte tilfredse og lykkelige, og mennesker som er der har ikke behov for å rakke ned på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er heller litt misunnelig på dem til tider. 

Anonymkode: 76c76...898

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror at noen førstegangsgravide tror det. De jeg sikter til oppfører seg litt som det har gjort en kjempe-prestasjon ingen kvinner har gjort før dem. Klapper seg selvtilfreds på magen HELE tiden og kunne i det hele tatt ikke vært mer oppmerksomhetssyke. "SE PÅ MEG! JEG ER GRAVID!!! JEG ER EN KVINNE SOM VAR VERDT Å BEFRUKTE!!" Håper seriøst det skyldes hormoner for den typen er SLITSOM.

Anonymkode: 082e6...9f0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi er en stygg ting, jeg kan ikke komme på noe annet enn at det må være sjalusi som førte til dette spørsmålet?

Å være gravid er ikke alltid en dans på roser.

Og å bli gravid uten å miste kan ta årevis (uten at man babler ut om dette til alle).

Å stryke på magen handler om å kommunisere med barnet og er et bånd som knyttes mellom den vordende moren og hennes ufødte barn! :hjerter_rundt:

Anonymkode: 29b13...34d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener gravide er like bra (eller mindre bra) som ikke-gravide. Det er andre ting som er avgjørende enn at man har et foster i magen.

Jeg tenker også at en gravid kvinne må få være tilfreds og stryke seg på magen hele tiden uten å bli beskyldt for å se ned på ikke-gravide.

Noen er oppmerksomhetssyke og ser ned på andre uavhengig av om de er gravide eller ikke, og jeg vil tro at oppmerksomhetstrangen også er der når de er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...