Gå til innhold

Stammer vi mennesker fra apene eller ikke? Kom med deres argumenter både fra og imot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Leifr skrev:

Flisespikkeri: Det er korrekt at vi ikke stammer fra noen nålevende apeart, men vår siste felles stamfar ville ha vært klassifisert som en apeart, den er bare ikke blant oss lenger.

Vi selv er også en apeart. Går rett og slett ikke å lage en kladistisk gruppe som inneholder orangutanger, gorillaer, sjimpanser og bonoboer men ikke mennesker.

 

Hadde du lest alt jeg skrev og ikke gjort det dum med vilje, så ville du ha forstått at det var det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror vi stammer fra en art romvesener som kom til jorden for flere millioner år siden. Disse romvesener, tror jeg klonet og genmanipulerte seg selv, forså å skape arten mennesket. Mennesket ble laget som en gjenspeiling eller "in the image of" den arten romvesener som kom til jorden.

Mens mennesket ble genmanipulert, så ble det fjernet "abilities" som disse avanserte romvesenene hadde. Disse "abilities" kan være slikt som tankelesning, levitation, se energier og andre dimensjoner, og å kontrollere alt med hjernen som telekinesis. Det er derfor det til tider finnes mennesker med overmenneskelige og paranormale krefter, som synskhet og kunne snakke med døde. At mennesker er synsk f.eks. er et glipp i genkodingen, hvor "abilities" som ble fjernet eller blokkert av romvesener, kommer til overflaten ved en feil.

De ufo'ene vi ser på jorden, tilhører disse romvesnene som vi stammer fra og som genmanipulerte oss. Disse ufo'ene flyr over hele solsystemet vårt, og disse romvesene vi stammer fra, bygde også pyramidene i Egypt og andre steder. Annunaki og sumerians, tror jeg også var disse romvesene og dem er de samme som vi ble klonet fra.

Atlantis og slike mytiske steder, tilhørte sikkert også disse romvesene vi stammer fra. Grunnen til at gamle kulturer visste om solsystemet, var fordi disse romvesene som klonet oss fra dem, hadde romskip\ufo'er og fortalte oss alt om solsystemet og lærte oss dette.

Jeg tror ikke mennesker stammer fra aper, men som sagt fra romvesener. Disse romvesnene ser akkurat ut som oss, og dem tror jeg går blant oss den dag i dag. Vi kan ikke se stor forskjell fra oss og dem, siden vi er genmanipulert og stammer fra dem. Vi mennesker er på jorden, for å nærmest drive jorden og holde den i gang vede å jobbe, stå i butikk osv. De romvesener vi stammer fra, vil også ha noe andre gener enn oss resten, og dem vil skille seg ut fra vår dna.

Den smarteste såkalte rasen av mennesket, tror jeg kan være dem vi stammer fra. Både mennesket og de romvesnene vi stammer fra, er av samme art, bare at vi andre er litt forskjellig fra dems dna.

Jeg tror også at disse romvenene kan være dem som egentlig styrer verden og politikken i bakgrunnen, og at det er dem som bestemmer hvordan verden skal bli i fremtiden. Mainstream politikerne er bare for syns skyld. At verden blir globalisert tror jeg kan være bestemt av disse romvesnene.

Detter er en av mine teorier rundt dette, og bare en teori, og ikke nødvendigvis sant.

Endret av TrekStar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TrekStar skrev:

Detter er en av mine teorier rundt dette, og bare en teori, og ikke nødvendigvis sant.

Dette er ikke en teori, dette er feildosering.

Endret av Midgard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om den hører til her, men poster den her da det har litt med tro å gjøre.

Stammer vi fra apene eller er vi skapt som egen sort, altså mennesket fra en Gud eller blitt skapt på en eller annen annen måte? 

Hva tror du, og hva er din argumentasjon på nettopp det du mener?

Anonymkode: 3f550...ec4

Vi stammer ikke fra apene, vi er aper.

Menneske er en art med tobeinte primater i familien av store aper og tilhører menneskeslekten

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2019 at 6:17 PM, Midgard said:

Dette er ikke en teori, dette er feildosering.

Morsom du. Jeg er ikke gal. Det har jeg faktisk papirer på. Jeg har Asperger. Aspergere tør å tenke annerledes og ut av boksen.

Ved å tenke nytt, så kan vi skape noe nytt som ikke har vært tenkt på før, eller åpne veien for en annen vei å se ting på og finne nye muligheter til å løse problemer.

Det er viktig å forstå hva ordet teori betyr. Å ha en teori er ikke slik at en sier at det er slik, men at det er EN mulighet, av mange andre muligheter. Vitenskapen gjør akkurat det samme, og kommer med teorier om alt mulig.

Mange av vitenskapens teorier er feil, og selveste Albert Einstein hadde mange teorier som han trodde på, men som han senere gikk bort i fra, fordi teoriene ikke holdt lenger. Stephen Hawking var akkurat samme, det samme med alle andre vitenskapsmenn.

Skal en stemple alle som har teorier som vitenskapen ikke har bevist enda, som gal, da er det jaggumeg mange gale vitenskapsmenn i denne verden, da alle har sine teorier om ditt og datt.

Å prøve å stemple andre som har sine egne teorier, som gal, da har en et dårlig argument i den retning. Det har heller ingenting å si, om en har vitenskapsutdanning eller ikke. Teorier er det samme uansett hvem som tenker dem ut. Å være nysgjerrig, tenke selv og gå sine egne veier, mener jeg er sunt for både en selv og for ny tenkning innen vitenskapen.

Hadde mennesket ikke vært nysgjerrig, og ikke hatt et ønske om å finne ut hvordan ting fungerer, da hadde vi fortsatt bodd i huler idag. Teorier vi har hatt om alt mulig, har fått oss ut av huleboerstadiet, og gitt oss dagens teknologi, og et bedre liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, TrekStar skrev:

Morsom du. Jeg er ikke gal. Det har jeg faktisk papirer på. Jeg har Asperger. Aspergere tør å tenke annerledes og ut av boksen.

 Ved å tenke nytt, så kan vi skape noe nytt som ikke har vært tenkt på før, eller åpne veien for en annen vei å se ting på og finne nye muligheter til å løse problemer.

Det er viktig å forstå hva ordet teori betyr. Å ha en teori er ikke slik at en sier at det er slik, men at det er EN mulighet, av mange andre muligheter. Vitenskapen gjør akkurat det samme, og kommer med teorier om alt mulig.

 Mange av vitenskapens teorier er feil, og selveste Albert Einstein hadde mange teorier som han trodde på, men som han senere gikk bort i fra, fordi teoriene ikke holdt lenger. Stephen Hawking var akkurat samme, det samme med alle andre vitenskapsmenn.

Skal en stemple alle som har teorier som vitenskapen ikke har bevist enda, som gal, da er det jaggumeg mange gale vitenskapsmenn i denne verden, da alle har sine teorier om ditt og datt.

 Å prøve å stemple andre som har sine egne teorier, som gal, da har en et dårlig argument i den retning. Det har heller ingenting å si, om en har vitenskapsutdanning eller ikke. Teorier er det samme uansett hvem som tenker dem ut. Å være nysgjerrig, tenke selv og gå sine egne veier, mener jeg er sunt for både en selv og for ny tenkning innen vitenskapen.

Hadde mennesket ikke vært nysgjerrig, og ikke hatt et ønske om å finne ut hvordan ting fungerer, da hadde vi fortsatt bodd i huler idag. Teorier vi har hatt om alt mulig, har fått oss ut av huleboerstadiet, og gitt oss dagens teknologi, og et bedre liv.

Du har INGEN forståelse for hva en vitenskapelig teori er.
Du forstår heller ikke hvor sentrale og godt begrunnende en vitenskapelig teori er.

At DU har en teori betyr på ingen måte at den er vitenskapelig selv om den handler om vitenskap.
Det du har er en ide, ikke teori. Når din ide går på tvers av alle kjent vitenskap bør du være skeptisk, ikke klappe deg på skulderen å si du at tenker utenfor boksen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror heller at det er apene som stammer fra oss. At noen har satt merkelige unger ut i skogen så har de utviklet seg derfra.

Anonymkode: cbfa7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Midgard said:

Du har INGEN forståelse for hva en vitenskapelig teori er.
Du forstår heller ikke hvor sentrale og godt begrunnende en vitenskapelig teori er.

At DU har en teori betyr på ingen måte at den er vitenskapelig selv om den handler om vitenskap.
Det du har er en ide, ikke teori. Når din ide går på tvers av alle kjent vitenskap bør du være skeptisk, ikke klappe deg på skulderen å si du at tenker utenfor boksen.

Haha...hvor i f*** kom du fra. Du har tatt deg nær, ved at jeg bruker ordet teori stedet for å bruke ordet ide?!

Hvem bryr seg vel med hvilke ord jeg bruker...Er det rart det blir konflikter. Skal alt detaljstyres nå eller, og du føler for å fortelle meg hvor skapet mitt skal stå?! Følte du deg bedre ved å *hoste* opp det gulpet?!

Jeg vet godt hvor omfattende en vitenskapelig teori er. At jeg kaller min ide for en teori, har ingenting å si. Det er det ordet jeg har valgt å bruke. Teorier trenger bare bevises eller motbevises, ved å komme med en konklusjon basert på observasjon, sannsynligheter og sammenhneger mellom forskjellige andre teorier og evt. naturlover. Noen teorier kan bli bevist, og videreføre vitenskapen ved å underbygge andre teorier, og også til å skape nye teorier.

Før en teori er blitt bevist, eller motvbevist, så er den bare en teori. En kan kverulere om dette i lang tid, men i bunn og grunn, så tror jeg ingen bryr seg. Vel, nesten ingen.

Ordet teori, blir brukt i mange sammenhenger, også uten bevis for de påstander og tro, som blir brukt. Ordet teori er ikke bare forbeholdt og brukt i vitenskap.

Om du vil kalle det en ide, så kall det gjerne det. Men jeg kaller det allikevell en teori. Du vet heller ikke hvilke analyser og informasjon jeg bruker for å komme med de konkluderinger som jeg har gjort.

Evolusjonsteorien er heller ikke bevist, det er bare en teori, en ide som ikke kan bevises. Dem som tror dem stammer fra aper, kan gjerne tro det. Jeg tror ikke vi stammer fra aper, da jeg ikke tror det er så enkelt. Arter kan ligne, men dem trenger ikke stamme fra hverandre. Dette er også en teori, eller ide, eller hva du vil kalle det.

Du har sikkert noe du vil ha sagt om dette innlegget også?! Finner du noe galt her?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet fortsatt ikke hva en teori er.. 

Bruk mindre tid på surking og mer tid på gyldigheten for påstandene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske mange som ikke vet forskjellen på vanlig teori og vitenskapelig teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt rykninger når jeg leser "bare en teori".

Anonymkode: 9cf17...435

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om den hører til her, men poster den her da det har litt med tro å gjøre.

Stammer vi fra apene eller er vi skapt som egen sort, altså mennesket fra en Gud eller blitt skapt på en eller annen annen måte? 

Hva tror du, og hva er din argumentasjon på nettopp det du mener?

Anonymkode: 3f550...ec4

Hva er en "sort"? Er en hund og en ulv samme "sort"?

Vi og dagens aper har felles stamforeldre. Dette er et faktum. Ikke noe å diskutere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2019 at 3:29 PM, TrekStar said:

Jeg tror vi stammer fra en art romvesener som kom til jorden for flere millioner år siden. Disse romvesener, tror jeg klonet og genmanipulerte seg selv, forså å skape arten mennesket. Mennesket ble laget som en gjenspeiling eller "in the image of" den arten romvesener som kom til jorden.

Mens mennesket ble genmanipulert, så ble det fjernet "abilities" som disse avanserte romvesenene hadde. Disse "abilities" kan være slikt som tankelesning, levitation, se energier og andre dimensjoner, og å kontrollere alt med hjernen som telekinesis. Det er derfor det til tider finnes mennesker med overmenneskelige og paranormale krefter, som synskhet og kunne snakke med døde. At mennesker er synsk f.eks. er et glipp i genkodingen, hvor "abilities" som ble fjernet eller blokkert av romvesener, kommer til overflaten ved en feil.

De ufo'ene vi ser på jorden, tilhører disse romvesnene som vi stammer fra og som genmanipulerte oss. Disse ufo'ene flyr over hele solsystemet vårt, og disse romvesene vi stammer fra, bygde også pyramidene i Egypt og andre steder. Annunaki og sumerians, tror jeg også var disse romvesene og dem er de samme som vi ble klonet fra.

Atlantis og slike mytiske steder, tilhørte sikkert også disse romvesene vi stammer fra. Grunnen til at gamle kulturer visste om solsystemet, var fordi disse romvesene som klonet oss fra dem, hadde romskip\ufo'er og fortalte oss alt om solsystemet og lærte oss dette.

Jeg tror ikke mennesker stammer fra aper, men som sagt fra romvesener. Disse romvesnene ser akkurat ut som oss, og dem tror jeg går blant oss den dag i dag. Vi kan ikke se stor forskjell fra oss og dem, siden vi er genmanipulert og stammer fra dem. Vi mennesker er på jorden, for å nærmest drive jorden og holde den i gang vede å jobbe, stå i butikk osv. De romvesener vi stammer fra, vil også ha noe andre gener enn oss resten, og dem vil skille seg ut fra vår dna.

Den smarteste såkalte rasen av mennesket, tror jeg kan være dem vi stammer fra. Både mennesket og de romvesnene vi stammer fra, er av samme art, bare at vi andre er litt forskjellig fra dems dna.

Jeg tror også at disse romvenene kan være dem som egentlig styrer verden og politikken i bakgrunnen, og at det er dem som bestemmer hvordan verden skal bli i fremtiden. Mainstream politikerne er bare for syns skyld. At verden blir globalisert tror jeg kan være bestemt av disse romvesnene.

Detter er en av mine teorier rundt dette, og bare en teori, og ikke nødvendigvis sant.

Kan for ordens skyld si at jeg kaller dette en teori, noe jeg har gjort fra start, og ikke en vitenskapelig teori. Det jeg skrev ovenfor var ikke begrunnet utifra vitenskap, men noe JEG ser på som en mulighet. Det er en tolkning utifra religiøse skrifter og eldre historie.

At noen ikke tror på romvesener eller spøkelser, betyr ikke at dette ikke finnes. Jeg kan ha de tankene jeg vil ha, uansett om ikke alle liker budskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/29/2019 at 7:19 PM, AnonymBruker said:

Jeg får litt rykninger når jeg leser "bare en teori".

Anonymkode: 9cf17...435

Disse rykningene dine tror jeg kalles Tics. Personer med Tourettes syndrom er veldig plaget med dette. Det finnes behandling for det, som kan gjøre livet ditt lettere i hverdagen, ved å minske forekomsten av dette. Kanskje best at du holder deg unna sosiale medier til symptomene går bort, eller ta en tur til enten legen, eller spesialist ved DPS.

God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midgard

Jeg har en niese på 10 år, som nylig også fikk en aspergers diagnose. Hun har en herlig og livlig fantasi. Måten du skriver til enkelte brukere her i denne tråden, gir meg inntrykk av deg som en bølle. Noen av dine kommentarer ser jeg på som direkte brukerangrep, hvor du kommer med frekke hentydninger til ens mentale tilstand. Det syns jeg du kunne holdt deg god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SpartaCruz skrev:

Jeg har en niese på 10 år, som nylig også fikk en aspergers diagnose. Hun har en herlig og livlig fantasi. Måten du skriver til enkelte brukere her i denne tråden, gir meg inntrykk av deg som en bølle.

Det jeg skriver er helt uavhengig av en diagnose. Du må gjerne fortelle meg hva jeg har sagt er galt og hvorfor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Leifr skrev (På 18.3.2019 den 14.04):

Tidenes mest idiotiske "argument".

Hvis jeg er nedstammet fra besteforeldrene mine, hvorfor har jeg søskenbarn?

 

Hyggelig og nyttig svar... Hva med å heller forklare hvorfor og hvordan evolusjon kan føre til at arter deler seg, og hvorfor noen arter er mer like stamfaren (selv om de også har endret seg, så er en ape fra millioner av år siden fortsatt mulig å gjenkjenne som en ape)?

Aragorn ll Elessar skrev (På 18.3.2019 den 14.45):

Nei vi stammer ikke fra aper, vi har en felles stamfar.

Aragorn ll Elessar skrev (På 20.3.2019 den 11.49):

Hadde du lest alt jeg skrev og ikke gjort det dum med vilje, så ville du ha forstått at det var det jeg skrev.

Det du skrev var misvisende og direkte feil. Den felles stamfaren var en ape, altså stammer vi fra apene. 

Anonymkode: 968ad...7a3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...