Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Eurovision Song Contest 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk har ulike meninger, så det å diskutere hvem man synes fortjente å vinne har egentlig lite for seg (men hver sin lyst, sa kjerringa). Synes jurystemmene har for mye makt, spesielt når vi år etter år hører om juryer som blir diska. Il Volo som representerte Italia i 2015 fikk flest publikumstemmer og tapte, nå skjedde det med Norge. Ettersom jurystemmene var så totalt annerledes enn publikumstemmene sier det seg selv at de ikke er representative for Europa - ergo burde de fjernes eller få mindre makt. Il Volo fortjente å vinne i 2015 og Keiino i år.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg synes hun holder seg godt, ser ut som hun er i slutten av tretti årene, det synes jeg er imponerende.

Nå synes jeg du er rimelig hard mot damer i slutten av 30-årene. Jeg har passert 40 med god margin og har fått rynker her og der, men ser ikke sånn her ut... Madonna har forøvrig både div greier sprøytet inn i ansiktet og masse sminke.
Jeg tviler på at hun hadde sett like "ung" ut uten alle innsprøytningene. Så nei, ikke spesielt imponerende.

FILE-Madonna-Reportedly-Adopts-Twin-Girl

Anonymkode: 5c57f...e22

• Liker 9
Gjest Arwen Undómiel
Skrevet (endret)

Var ikke meningen å være hard mot damer i 30 årene, de ser sikkert ut som om de er 18. Enig at jeg synes alle insprøtningene er dumt, tror ikke det er nødvendig :) Men Jeg synes værtfall at hun ser vakker ut, kan ikke tro at hun er 60, alle kan være uheldig med ett bilde.

Endret av Arwen Undómiel
Skrevet

Wow, EBU, for en gjeng med idioter 😩

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

IKKE ok. Ikke i det hele tatt. EBU kan brenne 🔥 Svenskene ble altså så butthurte av at de kom bak oss, at de nå har bestukket EDU for å få de til å endre på resultatet 5(!!) dager etter finalen.

Neida. Joda.

Anonymkode: 42293...559

• Liker 9
Skrevet

Uff, dette var en strek i regningen 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Har Norge fremdeles flest folkestemmer, etter korrigeringen? Eller var det noen endringer der?

Anonymkode: 76e5f...cbe

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IKKE ok. Ikke i det hele tatt. EBU kan brenne 🔥 Svenskene ble altså så butthurte av at de kom bak oss, at de nå har bestukket EDU for å få de til å endre på resultatet 5(!!) dager etter finalen.

Neida. Joda.

Anonymkode: 42293...559

Svenskene gav Norge 12 poeng. Har de trukket tilbake denne 12eren, mon tro?  :fnise:

Fra spøk til alvor, hva har egentlig skjedd? Kan det være stemmegivningen fra Hviterussland som skapte problemer? De ble egentlig disket, og skulle derfor ikke få gi poeng verken fra jury eller folket. Men allikevel fikk de gi jurypoeng, der Norge fikk 7 poeng. Sverige fikk 0. Dersom det er her feilen ligger, så trekkes disse 7 poengene fra Norge. Dermed havner vi bak Sverige. Vi får se hva som skjer og hva EBU sier.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Norge er så dårlige tapere :laugh:

Anonymkode: 3df85...114

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting. Jeg stemte 4 ganger på et land, og fikk 2 meldinger tilbake om «takk for din stemme». Har det da bare blitt registrert 2 stemmer fra meg? 

Anonymkode: 1d9ee...f51

Skrevet

Siste fra EBU: Norge mister 7 poeng fra juryen i Hviterussland, og havner dermed bak Sverige.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble egentlig den hviterusiske juryen disket?

Anonymkode: 983dd...44a

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble egentlig den hviterusiske juryen disket?

Står på nrk.no

Anonymkode: 3df85...114

Skrevet

Jeg synest rett og slett de kan holde seg for god til å gjøre korrigering i ettertid. Dette blir bare for dumt, snakk om å strø salt i såret, for dette skaper bare vonde følelser for de fleste parter. Jeg las også at det egentlig var Nord Makedonia som vant jurystemmene nå og ikke svenskene. De har klatret opp til 7,plass. De ble fratatt gleden av å være vinnere, og det hjelper ikke å korrigere i ettertid! Hva skal de liksom hjelpe det? Så ja, svenskene ble urettmessig kåret som juryvinnere, og hopper likevel forbi Norge.

Norge fikk til sammen bare 40 jurystemmer, så avstanden mellom jurystemmer og telefonstemmer er enda større. Wow, bare wow!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvem faen bryr seg om Norge ble nummer 5 eller 6? Er kun 1 plassen som betyr noe...

Anonymkode: 38cd3...e3c

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rystet... Håper at alt dette her gjør at jurystemmene blir enten totalt avskaffet fra neste år, eller endret drastisk. Dette er en skam.

Anonymkode: d0a9d...bb6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Madonna Eurovision 2019 Autotune VS Reality

Madonna la ut en korrigert verson på sin YouTube kanal.

Anonymkode: c4c3d...7fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hør på videoen over, hvordan hun har korrigert sin egen stemme som sang falskt/surt.

Anonymkode: c4c3d...7fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, NordicViking skrev:

Siste fra EBU: Norge mister 7 poeng fra juryen i Hviterussland, og havner dermed bak Sverige.

At vi mistet poeng er en ting. Men hvor kom de ekstra poengene Sverige plutselig fikk fra? Jeg greier ikke å finne noen forklaring på dem? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne bloggen forklarer - har også sitater fra EBU-uttalelsen, og den nye vinnerlisten:

https://wiwibloggs.com/2019/05/22/eurovision-2019-grand-final-results-amended-following-human-error-over-belarus-aggregated-jury-score/239394/

Det har vært snakk om det de siste dagene, i mer hardcore eurovision-fansider. Pga EBU-reglene, så skulle poengsummene fra den juryen som ble disket erstattes med beregnede poeng etter en viss formel, basert på land som tradisjonelt stemmer liknende som dem.

Det ble raskt mistanke om at den som hadde beregna poeng (etter en formel) for å erstatte den juryen som ble diska - hadde gjort motsatt/feil. 

Dette påvirker kun jurystemmene - så Norge har fremdeles flest publikumstemmer. 

Plaster på såret - svenskene fikk ikke flest jurystemmer ;)

“The Belarusian jury was dismissed following the reveal of their votes from the first Semi-Final which is contrary to the rules of the Eurovision Song Contest. In order to comply with the Contest’s voting regulations, the EBU worked with its voting partner digame to create a substitute aggregated result (calculated based on the results of other countries with similar voting records), which was approved by voting monitor Ernst & Young, to determine the Belarusian jury votes for the Grand Final.”

Anonymkode: 899d9...235

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...