Gå til innhold

Hvor er logikken i at biler skal være skinnende blanke, slik at viss en sten kommer borti lakken blir den stygg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For min del er bil transport og ikke pynt. Setter pris på stilige biler, men mest formen på bilen kanskje, aka biler fra 50 tallet.

 

Men jeg skjønner ikke logikken, i at akkurat her med bil, der skal vi være veldig nøye på hvor blanke de er og at det ikke skal være skrammer. Det er jo noe som gjerne får skrammer og riper pluss moms. Glad vi ikke lakker huset altså, at det var der vi satt inn det støtet. Hadde det ikke vært for at det hadde blitt så anderledes at folk hadde glodd, hadde jeg lakkert bilen min med samme lakk de bruker på stridsvogner.

Anonymkode: 73316...522

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bryr du deg om at folk glor?

Anonymkode: 09a83...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ikke ha blank bil er det bare å foliere med matt folie ;)

Liker man blank bil men den har blitt ripete (og kanskje er i en kjedelig farge) er det bare å foliere med blank folie.

Med andre ord; folie er topp :) (og så beskytter det lakken under)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskeheten har klart å sende sonder ut av solsystemet, men ikke klart å finne opp en lakk som tåler steinsprut.

Anonymkode: ce846...c2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask, polering og voksing av bil er forebyggende vedlikehold med en positiv bieffekt i form av at bilen blir penere å se på og lettere å vaske året igjennom 

Anonymkode: fd0b2...e0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker bilen kun for å forsinke forvitringen. Spesielt under. Steinsprut er det jo lite av, men det er greit å tectylere bilen, f.eks., for å slippe slitasjen fra is og grus som bare skaper grobunn for rust.

Anonymkode: 4163e...f2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest bare jåleri, nesten bare i Norge man er så hysterisk for litt bulker og riper i bilen.

Anonymkode: 94b2c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 9.20, AnonymBruker skrev:

For min del er bil transport og ikke pynt. Setter pris på stilige biler, men mest formen på bilen kanskje, aka biler fra 50 tallet.

 

Men jeg skjønner ikke logikken, i at akkurat her med bil, der skal vi være veldig nøye på hvor blanke de er og at det ikke skal være skrammer. Det er jo noe som gjerne får skrammer og riper pluss moms. Glad vi ikke lakker huset altså, at det var der vi satt inn det støtet. Hadde det ikke vært for at det hadde blitt så anderledes at folk hadde glodd, hadde jeg lakkert bilen min med samme lakk de bruker på stridsvogner.

Anonymkode: 73316...522

Hvem vil ha stygg lakk på bilen? Vedlikehold er viktig og ikke minst miljøvennlig, det er jo jævla viktig nå om dagen... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Jeg vil ikke ha bulker og riper i noen av tingene jeg er glad i, om det er telefon, sko, bil eller sykkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget TS. Du ønsker deg sikkert et plastkarosseri slik elbilen Think hadde. Jeg liker å holde bilen min blank og pen, men jeg har ikke noe problem med å forstå at noen ønsker seg en slik bil og et enklere vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trabant, Th!nk, Citroën C4 Cactus er vel blant de meste egna valg her.

Anonymkode: 4163e...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.3.2019 den 7.39, AnonymBruker skrev:

Trabant, Th!nk, Citroën C4 Cactus er vel blant de meste egna valg her.

Anonymkode: 4163e...f2f

Fordi den har filtknotter på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva du snakker om, alle mine biler er foliert med matt gullfarget velour. 

Litt stress å vaske dem da, må bruke Biotex isteden for avfetting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slike kjøretøy fungerer vel også som penis-forlenger eller vagina-forlenger? Da er det selvfølgelig ekstremt viktig med FLOTTE biler. 

:hoho:          

Anonymkode: 897c4...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 16.3.2019 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Det er mest bare jåleri, nesten bare i Norge man er så hysterisk for litt bulker og riper i bilen.

Anonymkode: 94b2c...b1e

Det får karosseriet til å ruste, det er verken bra hvis man kolliderer eller pent å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...