Gå til innhold

Er jeg en gold digger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Økononusk trygghet handler ikke bare om hvor mye han tjener. Det handler minst like mye om hvordan man dispinerer pengene. Det hjelper lite å ha høy inntekt om han bruker mer enn han tjener, lar regninger gå til inkasso, og låner penger av venner og familie som han ikke betaler tilbake. Det er nok av dem som kommer i økonomisk uføre til tross for høy inntekt. 

Jeg bryr meg ikke så mye om hvor mye en mann tjener, så lenge han vet å tilpasse forbruket etter inntekten. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er singel, og det er noen venninner av meg også. Som regel når vi prater om menn og potensielle dater, så er kravene til disse at han skal være kjekk å se på. Jeg derimot, setter større pris på økonomisk trygghet hos en mann fremfor at han skal være en typisk kjekkas. I tillegg til en god personlighet selvsagt. Dette er visst ikke sosialt akseptert å nevne blant venninner, men å rangere dem rent utseendemessig er OK? 

Mulig jeg setter pris på en mann som kan gi meg økonomisk trygghet, da jeg selv har opplevd både oppturer og nedturer på dette området. Men er det så fryktelig galt å ha det som et krav? Er jeg en gold digger? 

Anonymkode: 6619e...023

Nei, du er ikke en golddigger. Virker ikke slik sånn som du skriver det. Du er garantert den mest voksene av dere. I dag så er status fin kropp og at han skal se sånn og sånn ut, veldig barnslig og teit. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør jo ingenting det. Mange menn som prøver å tjene mye penger utelukkende fordi de ser det som noe som gir dem mer kapital på partnermarkedet.

Personlig skjønner jeg ikke at du tørr tenke sånn, da det det kan sette deg i situasjoner der du er bundet til noen du ikke er glad i og ikke kommer deg like lett vekk, som om du er uavhengig. Jeg er fattig. Klart: en mann som har penger vil kunne tilby meg et mer behagelig liv om han betaler for meg. Men bare tanken gir meg ubehag. Det ville føles som prostitusjon for meg og om jeg nå faktisk var glad i han: hadde jeg synes det var fryktlig ubehagelig. Jeg er altfor stolt til å ta i mot almisser. For meg kjennes det ut som  stå i gjeld, samme om folk forventer noe tilbake eller ikke. Men om du er komfortabel med at mann betaler for deg, og han vil det: hvorfor ikke? Hver sin lyst. 

Anonymkode: 2cd07...fa1

Dersom noen trives sammen, synes jeg ikke det gjør noe om den ene tjener mer og betaler mer. I et forhold bør man yte etter evne og motta etter behov. Det gjelder ikke bare på det økonomiske området, men generelt. Uavhengig av kjønn. Så lenge du ikke har valgt vedkommende fordi hen har mye penger. I et langt samliv er det jo også mye som kan forandre seg. Om det er den ene parten som bidrar mest økonomisk i dag, kan det være annerledes om ti år. 

Men enig i at det ikke er noen god situasjon å være økonomisk avhengig av noen. 

• Liker 1
Skrevet

Men uansett, jeg synes ikke det er verre å velge partner etter lommeboka enn å velge partner ut i fra utseende. Begge deler er overfladiske verdier. Man må selvsagt velge noen man finner tiltrekkende, men det går an å være tiltrekkende uten å være modellpen. Det viktigste er å trives i hverandres selskap, og å være enig om de viktigste tingene. 

• Liker 1
Gjest ThotSlayer
Skrevet

Altså det er jo ikke noe galt i å foretrekke en mann som har økonomien på stell. Det gir jo trygghet om man skal stifte familie og få barn, man kan leve et bedre liv sammen.

Når det er sagt så regner jeg også med at det er greit at han har preferanser når det kommer til utseende og sex? At han kan sette sine krav?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Altså det er jo ikke noe galt i å foretrekke en mann som har økonomien på stell. Det gir jo trygghet om man skal stifte familie og få barn, man kan leve et bedre liv sammen.

Når det er sagt så regner jeg også med at det er greit at han har preferanser når det kommer til utseende og sex? At han kan sette sine krav?

Selvfølgelig, det er vel naturlig at man har krav til en eventuell partner? Ts

• Liker 1
Gjest ThotSlayer
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig, det er vel naturlig at man har krav til en eventuell partner? Ts

Ja, bra du sier dette for det er mange kvinner der ute som ikke skjønner sånt.

Det går begge veier. En mann med penger og som har ting på stell kan også kreve mer av sin partner, enn menn som er fattige og ikke har så mye å slå i bordet med.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Det går begge veier. En mann med penger og som har ting på stell kan også kreve mer av sin partner, enn menn som er fattige og ikke har så mye å slå i bordet med.

Alle kan jo kreve akkurat hva de vil, urealistisk eller ikke. Får man ikke napp med kravene sine, så får man enten leve videre som singel eller senke kravene. Det gjelder begge kjønn. 

Anonymkode: 6619b...229

• Liker 4
Gjest ThotSlayer
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Alle kan jo kreve akkurat hva de vil, urealistisk eller ikke. Får man ikke napp med kravene sine, så får man enten leve videre som singel eller senke kravene. Det gjelder begge kjønn. 

Enig. Men som du sier så er det kanskje en fordel å ha realistiske krav.

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjent at kvinner blir våte i musa av menn med mye penger.

Anonymkode: 36427...94f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her😊 Siden det var litt uklarheter rundt hva jeg mener, skal jeg forsøke å være så tydelig som mulig! 

Jeg er en attraktiv kvinne, midt i tyveårene. Har null problem med å lande en såkalt «kjekkas». Men det er ikke noe jeg synes er viktig eller setter høyt hos en partner.

Eks. Dersom jeg treffer to menn, begge er like snille og gode. 

A) Kjekkas, inntekt på 350-400k.

B) Normalt utseende, inntekt 800k. 

Da går jeg for alternativ B. Da jeg setter en komfortabel økonomi høyere enn utseende. Dette betyr ikke at jeg ønsker å bli forsørget, jeg jobber selv. Men at jeg setter pris på en romsligere økonomi dersom vi skal bo sammen og få barn😊 

Er dette ille?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror dette er en misforståelse. Ressurssterke menn er ofte interessante menn i kraft av andre egenskaper enn lommeboken.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg setter pris på en mann som kan gi meg økonomisk trygghet

Du vil ha en mann som forsørger deg? I så fall er du en gold digger.

Om du egentlig mener en med ordnet og god økonomi, er du ikke det. Tar det for gitt at du også har det meste på stell når det kommer til økonomi. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Enig. Men som du sier så er det kanskje en fordel å ha realistiske krav.

Det kommer vel an på hva som er viktigst da. Hva man ønsker. 

Om man ønsker en partner for en hver pris eller er lykkelig som singel. Jeg hadde selv skyhøye krav (til kjemi!) og var villig til å vente på den rette. Jeg hadde det supert alene, og måtte finne noen som gjorde livskvaliteten min enda bedre, ellers hadde det ikke vært verd det. 

Jeg ville heller være singel enn å gå for en som ikke fylte kravene mine. Noen mente sikkert at mine krav var urealistiske, men jeg fant ham - selv om det tok litt lenger tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Du vil ha en mann som forsørger deg? I så fall er du en gold digger.

Om du egentlig mener en med ordnet og god økonomi, er du ikke det. Tar det for gitt at du også har det meste på stell når det kommer til økonomi. 

Hvis du leser det siste jeg skrev, så ser du at jeg ikke søker forsørger. Til info eier jeg egen bolig, og over halvparten av verdien på den er i egenkapital😊 Sånn til info. Og nei, bor ikke på landet eller noe sånt. Så ja, har det på stell kan man si. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her😊 Siden det var litt uklarheter rundt hva jeg mener, skal jeg forsøke å være så tydelig som mulig! 

Jeg er en attraktiv kvinne, midt i tyveårene. Har null problem med å lande en såkalt «kjekkas». Men det er ikke noe jeg synes er viktig eller setter høyt hos en partner.

Eks. Dersom jeg treffer to menn, begge er like snille og gode. 

A) Kjekkas, inntekt på 350-400k.

B) Normalt utseende, inntekt 800k. 

Da går jeg for alternativ B. Da jeg setter en komfortabel økonomi høyere enn utseende. Dette betyr ikke at jeg ønsker å bli forsørget, jeg jobber selv. Men at jeg setter pris på en romsligere økonomi dersom vi skal bo sammen og få barn😊 

Er dette ille?

Jeg synes ikke det er ille.

Men jeg hadde valgt den av de to som jeg hadde best kjemi med. «Snill og god» er ikke nok for et forhold, mener jeg. Men hvis man hypotetisk kan se for seg to ellers helt identiske menn, «kjekkas med middelmådig inntekt» og «middelmådig utseende og høy inntekt» så hadde nok jeg også valgt han siste. 

Begge deler er overfladiske ting å velge etter, og da blir det jo en personlig preferanse hva man synes er viktigst. Jeg er ikke så opptatt av utseende, men det er klart det hadde vært flott med enda større frihet økonomisk enn vi har i dag (to inntekter på gjennomsnittet). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Absolutt😊 Og jeg hadde ikke hatt krav til en partner, dersom jeg ikke hadde noe å komme med selv. Har både utseende, personlighet og økonomi over snittet selv. Aldri hatt problemer med dating eller å kapre en mann. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er singel, og det er noen venninner av meg også. Som regel når vi prater om menn og potensielle dater, så er kravene til disse at han skal være kjekk å se på. Jeg derimot, setter større pris på økonomisk trygghet hos en mann fremfor at han skal være en typisk kjekkas. I tillegg til en god personlighet selvsagt. Dette er visst ikke sosialt akseptert å nevne blant venninner, men å rangere dem rent utseendemessig er OK? 

Mulig jeg setter pris på en mann som kan gi meg økonomisk trygghet, da jeg selv har opplevd både oppturer og nedturer på dette området. Men er det så fryktelig galt å ha det som et krav? Er jeg en gold digger? 

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er ille.

Men jeg hadde valgt den av de to som jeg hadde best kjemi med. «Snill og god» er ikke nok for et forhold, mener jeg. Men hvis man hypotetisk kan se for seg to ellers helt identiske menn, «kjekkas med middelmådig inntekt» og «middelmådig utseende og høy inntekt» så hadde nok jeg også valgt han siste. 

Begge deler er overfladiske ting å velge etter, og da blir det jo en personlig preferanse hva man synes er viktigst. Jeg er ikke så opptatt av utseende, men det er klart det hadde vært flott med enda større frihet økonomisk enn vi har i dag (to inntekter på gjennomsnittet). 

Så godt å høre at du ikke synes dette var så «håpløst» som mine venninner! Haha. Selvfølgelig trenger man kjemi😊 Hadde jeg tatt første og beste kun basert på inntekt, hadde jeg ikke vært singel nå. TS

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste kvinner søker jo en som kan gi de økonomisk trygghet. Naturlig i kvinnens natur det, se tilbake i tid. Mannen jobbet mens kvinnen var hjemme med barna.

Er jo slik det egentlig skal være. Men så kom galskapen med likestillingen.

Anonymkode: 51423...b09

Du liker ikke at de fleste kvinner i dag klarer seg selv og er uavhengig av en manns inntekt?

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde vært fint å slippe disse flåsete påstandene i mange tråder.

Anonymkode: 98a7b...7e4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...