AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 Jeg er singel, og det er noen venninner av meg også. Som regel når vi prater om menn og potensielle dater, så er kravene til disse at han skal være kjekk å se på. Jeg derimot, setter større pris på økonomisk trygghet hos en mann fremfor at han skal være en typisk kjekkas. I tillegg til en god personlighet selvsagt. Dette er visst ikke sosialt akseptert å nevne blant venninner, men å rangere dem rent utseendemessig er OK? Mulig jeg setter pris på en mann som kan gi meg økonomisk trygghet, da jeg selv har opplevd både oppturer og nedturer på dette området. Men er det så fryktelig galt å ha det som et krav? Er jeg en gold digger? Anonymkode: 6619e...023 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. mars 2019 #2 Skrevet 15. mars 2019 Nei, det er ikke noe galt i å tenke sånn. Men blir du sammen med en mann kun på grunn av pengene, da er du en gold digger.
Vinterugla Skrevet 15. mars 2019 #3 Skrevet 15. mars 2019 Hva legger du i økonomisk trygghet da? Det er jo forskjell på en oljesjeik og inkassoslave liksom... 5
SM30 Skrevet 15. mars 2019 #4 Skrevet 15. mars 2019 Jeg syns det er et helt fair ønske. Jeg tror også at veldig mange andre ønsker det samme og at det ikke kommer frem nettopp fordi det ikke er, som du sier, sosialt akseptert. Jeg vet, av empiri, at mange damer setter stor pris på det - til den grad det blir viktig å skille de med et sunt forhold til penger og de som tror penger og kjøpekraft bringer lykke... 2
Loff77 Skrevet 15. mars 2019 #5 Skrevet 15. mars 2019 Økonomisk trygghet bør man vel stå for selv? Ordnet økonomi er en ting men hvorfor skal du ikke klare deg selv? Vil du være avhengig av en annen økonomisk? 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #6 Skrevet 15. mars 2019 Tenker det avhenger av hva du mener med «økonomisk trygghet». Er det viktig å være rik, eller er det viktig å ha en stabil, gjennomsnittelig inntekt og grei økonomistyring? Det siste var viktig for meg - en mann som kan bidra inn med «halvparten» av alt. En som har råd til å bli med på ferie hvert år og ikke måtte snu på krona for hvert minste lille innkjøp. Jeg tenker det er noe helt annet enn å ønske en mann en rik mann som skal finansiere ditt liv. Så spørsmålet blir da - har du et krav om en mann som skal bidra med MER inn i husholdningen enn du gjør? Skal han finansiere deg? I så fall er du en golddigger! Anonymkode: 6619b...229 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #7 Skrevet 15. mars 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er singel, og det er noen venninner av meg også. Som regel når vi prater om menn og potensielle dater, så er kravene til disse at han skal være kjekk å se på. Jeg derimot, setter større pris på økonomisk trygghet hos en mann fremfor at han skal være en typisk kjekkas. I tillegg til en god personlighet selvsagt. Dette er visst ikke sosialt akseptert å nevne blant venninner, men å rangere dem rent utseendemessig er OK? Mulig jeg setter pris på en mann som kan gi meg økonomisk trygghet, da jeg selv har opplevd både oppturer og nedturer på dette området. Men er det så fryktelig galt å ha det som et krav? Er jeg en gold digger? Anonymkode: 6619e...023 De fleste kvinner søker jo en som kan gi de økonomisk trygghet. Naturlig i kvinnens natur det, se tilbake i tid. Mannen jobbet mens kvinnen var hjemme med barna. Er jo slik det egentlig skal være. Men så kom galskapen med likestillingen. Anonymkode: 51423...b09 1
Mann1979 Skrevet 15. mars 2019 #8 Skrevet 15. mars 2019 47 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er singel, og det er noen venninner av meg også. Som regel når vi prater om menn og potensielle dater, så er kravene til disse at han skal være kjekk å se på. Jeg derimot, setter større pris på økonomisk trygghet hos en mann fremfor at han skal være en typisk kjekkas. I tillegg til en god personlighet selvsagt. Dette er visst ikke sosialt akseptert å nevne blant venninner, men å rangere dem rent utseendemessig er OK? Mulig jeg setter pris på en mann som kan gi meg økonomisk trygghet, da jeg selv har opplevd både oppturer og nedturer på dette området. Men er det så fryktelig galt å ha det som et krav? Er jeg en gold digger? Anonymkode: 6619e...023 Jeg synes dette veldig fornuftig ut. Du skal selvsagt ikke finne din partner fysisk frastøtende, men jeg vil si det er et større problem at altfor mange velger partner utfra at den utkårede får det til å krible mellom beina i løpet av de første to minuttene man prater sammen. Og før dere sier det: Dette gjelder både kvinner og menn. 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. mars 2019 #9 Skrevet 15. mars 2019 Det er jo ikke så rart at du ønsker en som har økonomisk trygghet. Selvsagt må du skape det selv også. Men om dere skal etablere dere sammen, få barn kanskje, så er dette viktig. Jeg forutsetter at du ikke ser etter en mann som skal forsørge deg, men som bidrar med 'sin del' til felleskapet. Det kan fort bli mye trøbbel med en som er økonomisk uansvarlig. Uansvarlig på det området kan også tyde på at han er uansvarlig på andre områder. Jeg synes det er bedre å fokusere på dette (blant andre ting) enn kun etter hvem som er kjekkest. Jeg bryr meg ikke om hvor mye penger en mann har på kontoen eller hvor mye han tjener, men at han er ansvarlig og utnytter potensialet sitt og er fornuftig, det er viktig for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #10 Skrevet 15. mars 2019 Gjør jo ingenting det. Mange menn som prøver å tjene mye penger utelukkende fordi de ser det som noe som gir dem mer kapital på partnermarkedet. Personlig skjønner jeg ikke at du tørr tenke sånn, da det det kan sette deg i situasjoner der du er bundet til noen du ikke er glad i og ikke kommer deg like lett vekk, som om du er uavhengig. Jeg er fattig. Klart: en mann som har penger vil kunne tilby meg et mer behagelig liv om han betaler for meg. Men bare tanken gir meg ubehag. Det ville føles som prostitusjon for meg og om jeg nå faktisk var glad i han: hadde jeg synes det var fryktlig ubehagelig. Jeg er altfor stolt til å ta i mot almisser. For meg kjennes det ut som stå i gjeld, samme om folk forventer noe tilbake eller ikke. Men om du er komfortabel med at mann betaler for deg, og han vil det: hvorfor ikke? Hver sin lyst. Anonymkode: 2cd07...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #11 Skrevet 15. mars 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det avhenger av hva du mener med «økonomisk trygghet». Er det viktig å være rik, eller er det viktig å ha en stabil, gjennomsnittelig inntekt og grei økonomistyring? Det siste var viktig for meg - en mann som kan bidra inn med «halvparten» av alt. En som har råd til å bli med på ferie hvert år og ikke måtte snu på krona for hvert minste lille innkjøp. Jeg tenker det er noe helt annet enn å ønske en mann en rik mann som skal finansiere ditt liv. Så spørsmålet blir da - har du et krav om en mann som skal bidra med MER inn i husholdningen enn du gjør? Skal han finansiere deg? I så fall er du en golddigger! Anonymkode: 6619b...229 Når jeg skriver at jeg setter god økonomi høyere enn «10/10» utseende på mannen (det må jo selvsagt være kjemi i tillegg da), så snakker jeg ikke om helt gjennomsnittlig økonomi. Da ville jeg ikke ordlagt meg på den måten. Man må ikke være mangemillionær på noen måte, men over gjennomsnittet. Anonymkode: 6619e...023 1
Roci Skrevet 15. mars 2019 #12 Skrevet 15. mars 2019 39 minutter siden, Loff77 skrev: Økonomisk trygghet bør man vel stå for selv? Ordnet økonomi er en ting men hvorfor skal du ikke klare deg selv? Vil du være avhengig av en annen økonomisk? Det handler vel mer om at dersom man blir sammen med/flytter sammen med en person som IKKE har ordnet økonomi, så kan det potensielt bli den andre personen som blir økonomisk avhengig av deg. Og det vil man heller ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #13 Skrevet 15. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg skriver at jeg setter god økonomi høyere enn «10/10» utseende på mannen (det må jo selvsagt være kjemi i tillegg da), så snakker jeg ikke om helt gjennomsnittlig økonomi. Da ville jeg ikke ordlagt meg på den måten. Man må ikke være mangemillionær på noen måte, men over gjennomsnittet. Anonymkode: 6619e...023 Men betyr det at du forventer at en mann skal bidra mer inn i husholdningen enn du selv gjør? Skal han finansiere din livsstil? For ja, da mener jeg at du kan kalles en golddigger. Hvor ligger du selv når det kommer til inntekt TS? Anonymkode: 6619b...229 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #14 Skrevet 15. mars 2019 Poenget mitt med dette er: hvorfor er det mer sosialt akseptert at jeg finner meg en «kjekkas» fremfor en med god økonomi? Hvorfor er dette mindre greit å lete etter? Når du spør etter min inntekt, mener du da at jeg skal sikte meg inn på noen som tjener det samme som meg? Forventer ikke at noen skal finansiere meg:) Anonymkode: 6619e...023
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #15 Skrevet 15. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men betyr det at du forventer at en mann skal bidra mer inn i husholdningen enn du selv gjør? Skal han finansiere din livsstil? For ja, da mener jeg at du kan kalles en golddigger. Hvor ligger du selv når det kommer til inntekt TS? Anonymkode: 6619b...229 Misset visst å sitere deg:) Anonymkode: 6619e...023
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #16 Skrevet 15. mars 2019 Jeg som mann mener ikke at du nødvendigvis er en golddigger... At en kvinne søker økonomisk trygghet er jo bare naturlig. det gjør jo menn også. Jeg som mann har selvsagt funnet meg en kvinne som er økonomisk ansvarlig. Hun er veldig vakker, vi er gift, men om hun hadde en rotete økonomi, var uansvarlig, eller hadde høy forbrukslån, så hadde jeg trekt meg tilbake.... Trur du er mer ute etter "økonomisk ansvarlig" enn "økonomisk trygghet", da sistnevnte kan misstolkes. Om du mener at økonomisk trygghet er en mann med så god økonomi at han kan forsørge deg og familien uten at du løfter en finger, ja da er du en golddigger... Men jeg tolker ikke deg slik. Man kan si hva man vil, men skal vi være realistiske, så er økonomi viktig! Anonymkode: 4c46a...374 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #17 Skrevet 15. mars 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt med dette er: hvorfor er det mer sosialt akseptert at jeg finner meg en «kjekkas» fremfor en med god økonomi? Hvorfor er dette mindre greit å lete etter? Når du spør etter min inntekt, mener du da at jeg skal sikte meg inn på noen som tjener det samme som meg? Forventer ikke at noen skal finansiere meg:) Anonymkode: 6619e...023 Nei, jeg mener ikke at du skal eller må finne noen som tjener det samme. Jeg prøver å svare på om du er en «golddigger» eller ikke, siden det er det du spør om. Hvis du leter etter noen som skal finansiere deg og ditt liv, og bidra med mer cash inn i «familien AS» enn du selv gjør, ja da er du per definisjon en golddigger - tenker jeg. Er det eventuelt et problem? Neh, ikke for min del i hvertfall. Hvis spørsmålet ditt EGENTLIG er hvorfor det er mer akseptert å måle etter utseende enn økonomi, så har jeg ikke noe godt svar på det. Opplever ikke selv at min omgangskrets sorterer på hverken det ene eller det andre - de fleste er mest opptatt av at vedkommende er hyggelig, har normal orden på livet sitt og at man har god kjemi. Personlig synes jeg det er veldig tullete å være så opptatt av utseende - også synes jeg det også er ganske tullete å være så opptatt av å få seg en rik mann. Ingen av delene var viktig for meg når jeg valgte. Det eneste som var viktig var å finne min sjelevenn - du vet, han som jeg klaffet 100 prosent med. Det tok sin tid å finne ham, så jeg er glad jeg ikke hadde superstrikte krav til inntekt eller utseende i tillegg. Han scorer forresten ganske gjennomsnittlig på begge deler - men er en fantastisk fyr på så mange andre (og for min del viktigere) måter. Anonymkode: 6619b...229
SM30 Skrevet 15. mars 2019 #18 Skrevet 15. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg som mann mener ikke at du nødvendigvis er en golddigger... At en kvinne søker økonomisk trygghet er jo bare naturlig. det gjør jo menn også. Jeg som mann har selvsagt funnet meg en kvinne som er økonomisk ansvarlig. Hun er veldig vakker, vi er gift, men om hun hadde en rotete økonomi, var uansvarlig, eller hadde høy forbrukslån, så hadde jeg trekt meg tilbake.... Trur du er mer ute etter "økonomisk ansvarlig" enn "økonomisk trygghet", da sistnevnte kan misstolkes. Om du mener at økonomisk trygghet er en mann med så god økonomi at han kan forsørge deg og familien uten at du løfter en finger, ja da er du en golddigger... Men jeg tolker ikke deg slik. Man kan si hva man vil, men skal vi være realistiske, så er økonomi viktig! Anonymkode: 4c46a...374 Jeg tolker hun ikke dithen... Altså at hun ikke er på jakt etter økonomisk trygghet som i "2 personer med orden i sysakene og 500k inn i året hver" men heller at hun ønsker noe ekstra, som i en mann med 2 mill for eksempel... Det fører jo til mer til hus/bil/ferie og alle aktiviteter etc kids måtte bedrive uten å tenke på hva ting koster. Mistolker jeg da, TS?
Stonegiant Skrevet 15. mars 2019 #19 Skrevet 15. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Når jeg skriver at jeg setter god økonomi høyere enn «10/10» utseende på mannen (det må jo selvsagt være kjemi i tillegg da), så snakker jeg ikke om helt gjennomsnittlig økonomi. Da ville jeg ikke ordlagt meg på den måten. Man må ikke være mangemillionær på noen måte, men over gjennomsnittet. Anonymkode: 6619e...023 Ja, du er en Gold Digger. Uten tvil. Men jeg ser ikke automatisk på det som noe negativt.
isw Skrevet 15. mars 2019 #20 Skrevet 15. mars 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er singel, og det er noen venninner av meg også. Som regel når vi prater om menn og potensielle dater, så er kravene til disse at han skal være kjekk å se på. Jeg derimot, setter større pris på økonomisk trygghet hos en mann fremfor at han skal være en typisk kjekkas. I tillegg til en god personlighet selvsagt. Dette er visst ikke sosialt akseptert å nevne blant venninner, men å rangere dem rent utseendemessig er OK? Mulig jeg setter pris på en mann som kan gi meg økonomisk trygghet, da jeg selv har opplevd både oppturer og nedturer på dette området. Men er det så fryktelig galt å ha det som et krav? Er jeg en gold digger? Anonymkode: 6619e...023 At du setter pris på økonomisk trygghet synes jeg er klokt, og burde vært en selvfølge for flere jenter. En mann som ikke jobber (fordi han ikke ønsker), ikke har giddet å studere, eller demonstrerer økonomisk ufornuft gjennom å sette seg i høy forbruksgjeld som sløses eller festes bort, burde forbli singel. Da demonstrerer man inkompetanse i å ivareta familien sin. Du er ikke en golddigger selv om du ønsker at mannen er økonomisk etablert og kan gi deg en trygghet. Om du derimot stiller som et krav at mannen skal bruke penger over fornuft og evne på deg, evt bytter tjenester mot økonomisk vinning, er du en golddigger. Endret 15. mars 2019 av isw
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå