Gå til innhold

Hva heter 2019 babyene du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er spennende å diskutere navn. Ikke ute etter å kritisere deg eller noe. Synes ikke du det er interessant å vite hvor mange som heter det samme som barnet ditt (eller deg selv for den saks skyld)?

Anonymkode: fd6f9...b2f

Joda og jeg vet antallet både hvor mangen som har samme navn som meg og barna mine. Jeg bare reagerte på hvor bastant du var ang dette navnet og at det var så fryktelig stygt☺️

Anonymkode: f7828...bd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Guttebabyer: Filip, Oliver, Henrik (alle guttenavnene på topp 10. Lykke til med å hete det samme som 3 andre i klassen..) Jentebabyer: Alma og Karen.

Anonymkode: 53310...fc6

Du vet det er såpass få på topp 10 at det i snitt er  1 per kommune?

Anonymkode: 73484...1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda og jeg vet antallet både hvor mangen som har samme navn som meg og barna mine. Jeg bare reagerte på hvor bastant du var ang dette navnet og at det var så fryktelig stygt☺️

Anonymkode: f7828...bd9

Jeg stusset veldig på at du mener det er så sjeldent.

Anonymkode: 73484...1e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stusset veldig på at du mener det er så sjeldent.

Anonymkode: 73484...1e3

Her hos oss er det et sjeldent navn og ingen vi kjenner vet om noen andre med det navnet, så for oss er det jo det!

Anonymkode: f7828...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda og jeg vet antallet både hvor mangen som har samme navn som meg og barna mine. Jeg bare reagerte på hvor bastant du var ang dette navnet og at det var så fryktelig stygt☺️

Anonymkode: f7828...bd9

Jeg har ikke skrevet at det er stygt. Nå forveksler du meg med en annen AB. Sjekk anonymkoden nederst i innleggene.

Anonymkode: fd6f9...b2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet at det er stygt. Nå forveksler du meg med en annen AB. Sjekk anonymkoden nederst i innleggene.

Anonymkode: fd6f9...b2f

Beklager det☺️

Anonymkode: f7828...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager det☺️

Anonymkode: f7828...bd9

Alt i orden!

Anonymkode: fd6f9...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du sjekker ssb.no/navn (tabell 😎 vil du se at navnet har følgende antall fødte fra 2009 til 2018 (tallene før 2018 først, deretter synkende): MILIAN    40    50    51    63    48    39    49    51    20    21

Så kan du se at det i 2017 var flere (50) som fikk navnet enn i 2018 (40). Hele 63 fikk navnet i 2015. 

Lurt å sjekke fakta før man uttaler seg :) 

For all del, ikke supermange som heter det, men det er jo i samme "stil" som veldig mange guttenavn som er populære nå for tiden, -ian-ending er veldig vanlig (Emilian, Maximilian, Adrian, Sebastian, Kristian). Det er også et veldig nytt navn i Norge (det samme med Emilian), og slike navn blir ofte raskt "poppis" for så å bli veldig upopulære når folk er "lei". Litt som med navn som Ronny og Raymond, som heller ikke har tradisjon i Norge, men som ble superpopulære på 1970-tallet og nå er veldig "ute".

Anonymkode: fd6f9...b2f

Moren til Milian i denne tråden skriver at hun er fornøyd med at det er få kjente som har navnet. Så hva er poenget ditt med denne infoen? Lurt å lese hva som skrives før du skal motargumentere.

Virker som du virkelig ønsker å bevise at hun har valgt et dårlig navn. At du gidder.

Anonymkode: d1dc0...0bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrethe, Ingrid, Caspian, David og Benjamin 

Anonymkode: f2045...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet det er såpass få på topp 10 at det i snitt er  1 per kommune?

Anonymkode: 73484...1e3

Jada. Og jeg syns det er fine navn. Vi er alle påvirket av trender, uansett hvor unike vi tror vi er når det kommer til navn. Kan ikke se ned på alle familiene på 60- og 70 tallet som synes Tommy, Jonny, Kim og Linda og Laila var toppen. Selv om jeg aldri har møtt noen under 20 med disse navnene. 

Anonymkode: 53310...fc6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh jo enkelte gjør det. Spes min bestemor😅 uansett for oss er det viktigst at VI liker navnet og takk å lov for at vi har ulik smak!

Anonymkode: f7828...bd9

Synes det er veldig fint og kjenner ingen som heter det.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mikkel, Johannes, Bjarne, Vetle og Tiril så langt. 

Anonymkode: bffce...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf. Syns det er bra besteforeldre generasjonen får et innhopp igjen. Men folk skal ha for kreativitet 👌🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Moren til Milian i denne tråden skriver at hun er fornøyd med at det er få kjente som har navnet. Så hva er poenget ditt med denne infoen? Lurt å lese hva som skrives før du skal motargumentere.

Virker som du virkelig ønsker å bevise at hun har valgt et dårlig navn. At du gidder.

Anonymkode: d1dc0...0bf

Prøver ikke det nei, da tror jeg du forveksler meg med den (eller de?) andre AB som startet diskusjonen om dette navnet. Synes ingen navn er "dårlige", diskusjonen handlet om hvorvidt det var et sjeldent navn eller ikke (dersom du leser hva som er skrevet). Det er spennende å diskutere navn, ikke verre enn det. 

Anonymkode: fd6f9...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...