Gå til innhold

Terrorangrepet i New Zealand


Lothlorien-

Anbefalte innlegg

De fleste har vel hørt om terrorangrepet mot en moske i New Zealand. Gjerningspersonene har blitt arrestert.

Når det har vært terrorangrep rettet mot vestlige mål med muslimske gjerningsmenn, er alltid mantraet først og fremst at dette ikke må føre til mer hat og fordommer mot muslimer generelt, at muslimer er "redde" for hevnangrep, til tross for at det så og si aldri har skjedd. Ofrene blir nærmest glemt, og at terrorangrepene var rasistisk motivert (hvite, vestlige mennesker har vært målene), blir ikke nevnt.

Nå, når situasjonen er omvendt, forventer jeg at media og politikere gjentar som et mantra at det viktigste nå er at hvite mennesker ikke skal bil utsatt for mer hat og fordommer fra muslimer....Og at de gjentar budskapet om at svært få høyreekstreme er voldelige, og at det er rasistisk å hevde at alle høyreekstreme er voldelige.

Men, tviler. Når det gjelder akkurat dette terrorangrepet, får nok ofrene fullt fokus - men når hvite, vestlige er ofrene er det gjerningsmennenes trosfeller som får oppmerksomhet og omsorg.

Rasismen og hykleriet er påfallende....

Endret av Lothlorien-
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Elseby13 skrev:

Utrolig trist å høre om angrepet i New Zealand.

Ja, alle terrorangrep er triste å høre om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hele angrepet filmet, og videoen sirkulerer på nett... Tragisk.

For øvrig skal det visstnok å ha sått skrevet "Ebba Åkerlund" på geværet til skytteren. Det må tolkes som en hevn mot angrepet i Stockholm der 11 år gamle Åkerlund mistet livet i terroangrepet der.

Spent på hvordan media vinkler dette.

Endret av Opie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Opie skrev:

Og hele angrepet filmet, og videoen sirkulerer på nett... Tragisk.

For øvrig skal det visstnok å ha sått skrevet "Ebba Åkerlund" på geværet til skytteren. Det må tolkes som en hevn mot angrepet i Stockholm der 11 år gamle Åkerlund mistet livet i terroangrepet der.

Spent på hvordan media vinkler dette.

Det vinkles nok som at hvite folk er rasistiske, vi må gå oss selv bla bla bla. Det samme sies ALDRI om muslimer etter de mange terrorangrep muslimer har stått bak.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis muslimer hadde stått bak dette angrepet hadde folk hylt og ropt overalt. Nå er det jo helt tyst. Samme med Wara-saken. Da man trodde det var brune mennesker  = berikelsen står bak og det er angrep på demokratiet. Nå = personlig tragedie. 

Og si at ofrene ikke får fokus er jo helt på styr. Hva mener du med at gjerningsmennene for omsorg? Begrunn.

Endret av kjøttkaker
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Hvis muslimer hadde stått bak dette angrepet hadde folk hylt og ropt overalt. Nå er det jo helt tyst. Samme med Wara-saken. Da man trodde det var brune mennesker  = berikelsen står bak og det er angrep på demokratiet. Nå = personlig tragedie. 

Og si at ofrene ikke får fokus er jo helt på styr. Hva mener du med at gjerningsmennene for omsorg? Begrunn.

Dette angrepet får ikke oppmerksomhet? Du følger ikke med.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine
1 minutt siden, kjøttkaker skrev:

Hvis muslimer hadde stått bak dette angrepet hadde folk hylt og ropt overalt. Nå er det jo helt tyst. Samme med Wara-saken. Da man trodde det var brune mennesker  = berikelsen står bak og det er angrep på demokratiet. Nå = personlig tragedie. 

Og si at ofrene ikke får fokus er jo helt på styr. Hva mener du med at gjerningsmennene for omsorg? Begrunn.

Det er da ikke helt tyst? Saken har vært over alle medier siden det skjedde, og NZ sin statsminister kaller det et terrorangrep og «en av de mørkeste dagene i landets historie». Har hittil bare hørt det omtalt som et høyreekstremistisk angrep. Har ikke sett noen kalle det «personlig tragedie» i hvertfall. 

Ellers er det bare merkelig å sammenlikne dette forferdelige angrepet med Wara-saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Dette angrepet får ikke oppmerksomhet? Du følger ikke med.

 

Tyst fra KG og mannen i gata;)

Endret av kjøttkaker
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine
1 minutt siden, kjøttkaker skrev:

Tyst fra KG og mannen i gata;)

Denne tråden er vel et eksempel på at det ikke er tyst her heller? På min arbeidsplass er saken hvertfall et tema, men jeg har ikke vært så mye «ute på gata» ennå i dag, så det kan jeg ikke snakke for. 

Men klokka er bare halv ti på formiddagen og dette skjedde i natt - på den andre siden av jordkloden. Du synes kanskje ikke at det er litt vel tidlig å slå fast at «ingen bryr seg»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Tyst fra KG og mannen i gata;)

Feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lothlorien- said:

De fleste har vel hørt om terrorangrepet mot en moske i New Zealand. Gjerningspersonene har blitt arrestert.

Når det har vært terrorangrep rettet mot vestlige mål med muslimske gjerningsmenn, er alltid mantraet først og fremst at dette ikke må føre til mer hat og fordommer mot muslimer generelt, at muslimer er "redde" for hevnangrep, til tross for at det så og si aldri har skjedd. Ofrene blir nærmest glemt, og at terrorangrepene var rasistisk motivert (hvite, vestlige mennesker har vært målene), blir ikke nevnt.

Nå, når situasjonen er omvendt, forventer jeg at media og politikere gjentar som et mantra at det viktigste nå er at hvite mennesker ikke skal bil utsatt for mer hat og fordommer fra muslimer....Og at de gjentar budskapet om at svært få høyreekstreme er voldelige, og at det er rasistisk å hevde at alle høyreekstreme er voldelige.

Men, tviler. Når det gjelder akkurat dette terrorangrepet, får nok ofrene fullt fokus - men når hvite, vestlige er ofrene er det gjerningsmennenes trosfeller som får oppmerksomhet og omsorg.

Rasismen og hykleriet er påfallende....

Ikke et eneste ord eller setning som på noen måte uttrykker medfølelse med ofrene eller deres pårørende. Istedet er det altså "de hvite" som er ofrene i denne saken...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, The Zapper skrev:

Ikke et eneste ord eller setning som på noen måte uttrykker medfølelse med ofrene eller deres pårørende. Istedet er det altså "de hvite" som er ofrene i denne saken...

Du leser kreativt altså. 

Men, hvorfor syter du ikke over mangelen på medfølelse med ofrene alle de gangene det har vært islamsk terror mot vestlige? Da får vi jo høre hvor grusomt redde muslimer er for at vi slemme, vestlige skal gi dem stygge blikk på t-banen etc, at de egentlige ofrene er muslimer som er redd for "rasisme". Hvor er dine klager over dette?

Endret av Lothlorien-
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud! Minst 49 MENNESKER er drept. Og så velger du å vinkle det som du gjør. Helt utrolig. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Du leser kreativt altså. 

Men, hvorfor syter du ikke over mangelen på medfølelse med ofrene alle de gangene det har vært islamsk terror mot vestlige? Da får vi jo høre hvor grusomt redde muslimer er for at vi slemme, vestlige skal gi dem stygge blikk på t-banen etc, at de egentlige ofrene er muslimer som er redd for "rasisme". Hvor er dine klager over dette?

Hvilke forskrudd verden lever du i..? Råder deg til å kjøpe lesebriller neste gang verden rammes av islamsk terror - for jo, ofrene får vitterlig medfølelse, og terroristene fordømmelse. Men, så er heldigvis den gjengse verdensborger ikke interessert i oppvikleri, slik som du forsøker her. 

Forskrudde mennesker lener seg på ekstremisme - altså mennesker som i utgangspunktet er sårbare overfor påvirkning, spesielt ekstremisme. Mennesker som mangler fotfeste og tilhørighet i samfunnet. De blir frelst av ekstremisme, enten det er muslimsk ekstremisme, nazistisk ekstremisme, osv osv. 

Det som er komisk for den som står på utsiden av all den ekstremismen som foregår, det er å se hvor like de er, alle ekstremistene som kjemper så iherdig mot hverandre. 

For meg betyr det ingenting om de roper Allah eller Jesus når terroren utføres, for meg er de samfunnets avskum enten de er brune eller hvite, gule eller svarte. For meg er det handlingene deres som fordømmes, og tankesettet de har - som setter seg selv over andre mennesker, og bruker hudfarge og religion som skjold. Avskum rett og slett.  

Hadde det vært opp til meg, ville all verdens religioner bli forbudt ved lov. Og lovbrudd som blir skjult under dekket «kultur» straffet hardt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på, er hva som liksom skal være hensikten med denne typen handlinger, sett fra gjerningsmennenes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Du leser kreativt altså. 

Men, hvorfor syter du ikke over mangelen på medfølelse med ofrene alle de gangene det har vært islamsk terror mot vestlige? Da får vi jo høre hvor grusomt redde muslimer er for at vi slemme, vestlige skal gi dem stygge blikk på t-banen etc, at de egentlige ofrene er muslimer som er redd for "rasisme". Hvor er dine klager over dette?

Fordi da finnes det ingen mangel på medfølelse med ofrene. Det gjør det tydeligvis her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Men, hvorfor syter du ikke over mangelen på medfølelse med ofrene alle de gangene det har vært islamsk terror mot vestlige? Da får vi jo høre hvor grusomt redde muslimer er for at vi slemme, vestlige skal gi dem stygge blikk på t-banen etc, at de egentlige ofrene er muslimer som er redd for "rasisme". Hvor er dine klager over dette?

Forsøkte du nå å gjøre det til en konkurranse om hvem vi skal ha mest medfølelse for når et individ blir utsatt for terror?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Vera skrev:

Hvilke forskrudd verden lever du i..? Råder deg til å kjøpe lesebriller neste gang verden rammes av islamsk terror - for jo, ofrene får vitterlig medfølelse, og terroristene fordømmelse. Men, så er heldigvis den gjengse verdensborger ikke interessert i oppvikleri, slik som du forsøker her. 

Forskrudde mennesker lener seg på ekstremisme - altså mennesker som i utgangspunktet er sårbare overfor påvirkning, spesielt ekstremisme. Mennesker som mangler fotfeste og tilhørighet i samfunnet. De blir frelst av ekstremisme, enten det er muslimsk ekstremisme, nazistisk ekstremisme, osv osv. 

Det som er komisk for den som står på utsiden av all den ekstremismen som foregår, det er å se hvor like de er, alle ekstremistene som kjemper så iherdig mot hverandre. 

For meg betyr det ingenting om de roper Allah eller Jesus når terroren utføres, for meg er de samfunnets avskum enten de er brune eller hvite, gule eller svarte. For meg er det handlingene deres som fordømmes, og tankesettet de har - som setter seg selv over andre mennesker, og bruker hudfarge og religion som skjold. Avskum rett og slett.  

Hadde det vært opp til meg, ville all verdens religioner bli forbudt ved lov. Og lovbrudd som blir skjult under dekket «kultur» straffet hardt. 

Nei, jeg lever i en verden hvor logikk og fakta er viktigere enn følelser -men du er tydeligvis på en annen planet.

Anklager du politisk korrekte og muslimer for "oppvikleri"(oppvigleri) når de syter om redsel for "rasisme" mot muslimer, hver jævla gang vestlige blir drept i islamske terrorangrep? Hvor er medfølelsen for ofrene da?

Vi kan være enige om at all form for terror skal fordømmes,men jeg påpeker at reaksjonen på terroren er ulik alt ettersom hvem som utfører den. Det burde ikke være slik. Det er gjerningsmennene som skal fordømmes, og ofrene få medfølelse -men da må det være slik også når ofrene er vestlige og gjerningsmennene muslimske terrorister.

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...