Gå til innhold

Drikke proteinshake kl 00 om natta, sunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men legit spørsmål.

Hvor farlig er Whey? Er det NOE forslningsrapporter som sier det IKKE er farlig?

Anonymkode: 0677d...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe som backer det up? 

For ifølge det studiet jeg delte ovenfor så er det like farlig for friske som normale.

Anonymkode: 0677d...2bd

Det lille sitatet ditt sier det gjelder de med hjerteproblemer. 

De blander ikke myse med annet enn ting vi ellers får i oss i store mender, som aroma og søtning.

Og hvis du ønsker at vi skal lese studiEN du siterer, hvis det i det hele tatt er en studie, så må du nesten legge ved lenke. 

Endret av Purt Gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan finne kilder på at for mye vann gir deg kreft.

Anonymkode: 817bd...6cb

Den kilden vil jeg gjerne se.

Anonymkode: 4be18...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kilden vil jeg gjerne se.

Anonymkode: 4be18...32d

For mye vann er dødelig i hvertfall.

Anonymkode: 3b38c...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For mye vann er dødelig i hvertfall.

Anonymkode: 3b38c...a50

Jeg vet at man kan dø (ved at hjernen svulmer opp eller noe sånt) hvis man drikker altfor mye vann på en gang, eller over veldig kort tid.  Men at for mye vann kan føre til kreft vil jeg gjerne ha kilder på.

Anonymkode: 4be18...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et merkelig spørsmål . Hele konteksten lyser av at sunnhet ikke er det som er viktigst for deg... A) hvorfor Shake i det hele tatt? B) og hvorfor så fiksert på protein? C) hvofor legge seg langt på natt? PS kreftstudier sier at proteinrik mat er pro-kref-mat. Fokuser litt mer på grønnsaker du, og få en sunnere døgnrytme

Anonymkode: f590a...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 22.41, AnonymBruker skrev:

For et merkelig spørsmål . Hele konteksten lyser av at sunnhet ikke er det som er viktigst for deg... A) hvorfor Shake i det hele tatt? B) og hvorfor så fiksert på protein? C) hvofor legge seg langt på natt? PS kreftstudier sier at proteinrik mat er pro-kref-mat. Fokuser litt mer på grønnsaker du, og få en sunnere døgnrytme

Anonymkode: f590a...719

Proteinrik MAT.

Whey er jo ikke MAT.

Ting dem tilsetter før dem selges. Hvorfor tror du det er ASPARTAM i Whey?

Anonymkode: 0677d...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sier den forskningsrapporten der noe om helseskadelige effekter?

Anonymkode: 0677d...2bd

Ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Den kilden vil jeg gjerne se.

Anonymkode: 4be18...32d

Poenget er at på Internett er alt farlig! Du dør av poteter og du får kreft i hjernen av lyset fra telefonen. Man finner det man vil finne, så om man tror at proteinpulver er skummelt så vil man finne «forskning» på det og ignorere at det ikke akkurat ser seriøst ut 

Anonymkode: 817bd...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Purt Gull skrev:

Ingen steder.

Nettopp. Så jeg lurer fremdeles på en rapport som sier noe om at Whey IKKE har negative helseffekter.

Anonymkode: 0677d...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Så jeg lurer fremdeles på en rapport som sier noe om at Whey IKKE har negative helseffekter.

Anonymkode: 0677d...2bd

Du spurte om forskningsartikkelen sa noe om helseskadelige effekter, og jeg sa at studien jeg henviste til, ikke nevnte dette. Den slår derimot sammen resultatet av flere studier, som sier at myse har tydelig effekt på muskelvekst og at det er et velgegna kosttilskudd til det formålet. Og hvis du ikke forstår at det betyr at det er trygt, så kan jeg ikke si mer for å overbevise deg. Du finner sikkert ikke en studie som ene og alene sier at agurk er ufarlig heller, uten at det betyr noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...