Gå til innhold

Finnes det noen uskrevne regler for dating?


Elán

Anbefalte innlegg

Skal på min aller første date snart og lurer i den forbindelse på om det finnes noen uskrevne regler for hva man prater om/ikke prater on? Tar gjerne i mot alt av tips for første date :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke snakk om ekser. Det er drepen for en date. Eller sex, det er kleint og viser hva daten egentlig er ute etter. 

Ellers vær deg selv, alt kan snakkes om. Ofte går det hele av seg selv, man finner tonen og samtalen går flytende. 

Men utdannelse, jobb, interesser, familie, dyr og reiser er jo trygt. 

Og... Husk å la daten komme til orde, og ikke avbryt 😄

Anonymkode: b2124...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik:

Det finnes regler for dating, men ingen av de er skrevne. Hold deg til lette tema, og styr unna kjedelige ting. Arbeid, utdanning, OK, men velg helst noe annet.

Hvis du må kjempe for å holde samtalen i gang, så er det kanskje ikke verd å holde på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå i den fella der du prater bare om deg selv. Vis interesse og nysgjerrighet for den personen du er der sammen med. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, draug 75 skrev:

For å si det slik:

Det finnes regler for dating, men ingen av de er skrevne. Hold deg til lette tema, og styr unna kjedelige ting. Arbeid, utdanning, OK, men velg helst noe annet.

Hvis du må kjempe for å holde samtalen i gang, så er det kanskje ikke verd å holde på.

Enig. Må man dra ordene ut av den andre så er det neppe liv laga. Greit at man kan være nervøs, men etter min erfaring, og den er stooooor... Det forbedrer seg sjeldent på date to og tre... Eller hvis den andre snakker non stop.... Det endrer seg sjeldent også. 

Datet en som måtte drikke seg til mot på hver date, og han snakket såvidt da også. Var enig med meg i alt 😴

Anonymkode: b2124...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør hva han tjener, og ikke fortell hva du tjener, selv om du er stolt av det hvis det er mye.

Skryt er no-no. For eksempel: "Jeg skal ikke si noen tall altså, men jeg tjener godt over gjennomsnittet, hehe" eller "Ikke for å skryte altså, men jeg er over gjennomsnittet god på å lage mat altså!"

Ikke prat om sex eller hvordan du (eller noen du kjenner) er i senga. Det er også no-no. Kloke ord fra en som har levd noen år (meg); ALLE menn som skryter over pikken sin og hvor gode de er i senga, viser seg å være DÅRLIGE i senga. 

Anonymkode: 1415f...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...