Gå til innhold

Menn i 40-årene ønsker de dameri 30-årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame i 40-åra. Sammen med en jevnaldrende mann.

Anonymkode: f59cd...d68

Har du vært sammen med han lenge? 

Anonymkode: e11e7...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan være heldig, men du bør utvide horisonten til å gjelde menn opp til 70 hvis det er en fast partner du er ute etter.

Anonymkode: 2e336...4c1

Altså nesten 30 år eldre enn henne? Seriøst?

Anonymkode: 73433...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke bare min mening. Det er det jeg ser rundt meg blant folk. Synes egentlig det er mer "normal" aldersforskjell i de fleste vanlige par. Noen få år forskjell eller jevngamle er vanligst. 3 år her, 2 år der. Kanskje noen med 5 års forskjell. Men 15? Nei, det forekommer ikke så ofte blant vanlige folk.

Men! Jeg synes dette med aldersforskjell øker jo rikere og mer kjent mannen er. En rik (og evt kjent) mann har svært ofte yngre koner og damer. Se på Mel Gibson for eksempel... Han er 63 og har en kjæreste på 28.... Det hjelper å være rik og/eller kjendis!

Anonymkode: e6bb0...5a9

Her må jeg innvende altså. Jeg og min samboer har 15 års aldersforskjell mellom oss, og vi er helt "vanlige folk". Vi ble rett og slett bare forelsket og har det godt sammen. Nå venter vi første barn sammen, jeg er 29 og han er 44. 

Kjenner ingen andre med nøyaktig så stor aldersforskjell, men har f eks en jevngammel venninne med 11 år eldre kjæreste, og min far og stemor har 7 års aldersforskjell. Det trenger overhodet ikke å ha med penger og/eller status å gjøre, men det kan såklart ha det. Men du bør være klar over at det at du ikke ser det blant dine bekjente ikke betyr at det ikke forekommer blant vanlige folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mann1979 skrev:

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du skjeller ut meg. Jeg beskriver bare det jeg ser rundt meg. At du har andre preferanser er selvsagt din sak, men jeg synes du drar det svært langt når du projiserer dine egne preferanser på 50% av befolkningen.

For min del har jeg en kone som er ett år eldre enn meg og trives veldig, veldig godt med det.

Fordi det er forbannet irriterende å høre sånne ting omigjen og omigjen fra menn hele livet? DET ER EN MYTE SKAPT AV MENN. 

Jeg det også best med folk som er like gammel som meg. Akkurat som deg: selv om jeg er kvinne. De er de folka jeg har masse referanser, humor og minner til felles med. Enten det nå er vennskap, eller kjæreste jeg ser etter i folk. Jeg forstår ikke hvorfor menn ikke kan ta det til seg og bare SLUTTE å legge seg etter damer som er mye yngre. Det faen meg noe av det mest plagsomme med å være kvinne.

Anonymkode: 39a19...c90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mangolassie skrev:

Her må jeg innvende altså. Jeg og min samboer har 15 års aldersforskjell mellom oss, og vi er helt "vanlige folk". Vi ble rett og slett bare forelsket og har det godt sammen. Nå venter vi første barn sammen, jeg er 29 og han er 44. 

Kjenner ingen andre med nøyaktig så stor aldersforskjell, men har f eks en jevngammel venninne med 11 år eldre kjæreste, og min far og stemor har 7 års aldersforskjell. Det trenger overhodet ikke å ha med penger og/eller status å gjøre, men det kan såklart ha det. Men du bør være klar over at det at du ikke ser det blant dine bekjente ikke betyr at det ikke forekommer blant vanlige folk.

Jeg har jo ikke sagt at det ikke forekommer ;) Jeg sier at "Nei, det forekommer ikke så ofte blant vanlige folk." Med trykk på "så".

En dame jeg kjenner, er i 40 årene selv, men er samboer med en mann som er 22 år eldre enn henne. De har vært sammen i en del år nå, og ser ut til å stortrives. Så jeg sier ikke at ikke det forekommer blant "vanlige folk", men jeg sier at det ikke er "det vanligste" med så stor aldersforskjell.

Kjenner forøvrig også et par der kona er 12 år eldre enn mannen sin! 🙂

Anonymkode: e6bb0...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan være heldig, men du bør utvide horisonten til å gjelde menn opp til 70 hvis det er en fast partner du er ute etter.

Anonymkode: 2e336...4c1

Er ute etter fast partner, men skulle jeg sett etter menn opp i 70 årene er jeg heller alene. +-5 år er innafor synes jeg. 

Anonymkode: e11e7...9d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi det er forbannet irriterende å høre sånne ting omigjen og omigjen fra menn hele livet? DET ER EN MYTE SKAPT AV MENN. 

Jeg det også best med folk som er like gammel som meg. Akkurat som deg: selv om jeg er kvinne. De er de folka jeg har masse referanser, humor og minner til felles med. Enten det nå er vennskap, eller kjæreste jeg ser etter i folk. Jeg forstår ikke hvorfor menn ikke kan ta det til seg og bare SLUTTE å legge seg etter damer som er mye yngre. Det faen meg noe av det mest plagsomme med å være kvinne.

Anonymkode: 39a19...c90

Du beskriver igjen dine egne preferanser og er sur fordi at hele verden ikke deler dem. Jeg ser ikke helt problemet med at menn går for partnerne de ønsker, spesielt ikke når det fungerer. Det er ikke "en myte skapt av menn", det er nå engang sånn at enkelte kvinner åpenbart ønsker en eldre partner. Og jeg ser absolutt ingen grunn til å fordømme folk som finner kjærligheten og trives i hverandres selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo ikke sagt at det ikke forekommer ;) Jeg sier at "Nei, det forekommer ikke så ofte blant vanlige folk." Med trykk på "så".

En dame jeg kjenner, er i 40 årene selv, men er samboer med en mann som er 22 år eldre enn henne. De har vært sammen i en del år nå, og ser ut til å stortrives. Så jeg sier ikke at ikke det forekommer blant "vanlige folk", men jeg sier at det ikke er "det vanligste" med så stor aldersforskjell.

Kjenner forøvrig også et par der kona er 12 år eldre enn mannen sin! 🙂

Anonymkode: e6bb0...5a9

Ser du skriver i et annet innlegg at du trives best med jevngamle, det har du jo all rett til, selv syns jeg det er utrolig begrensende. Ikke enig i menn som "legger seg etter" yngre damer er det mest irriterende med å være kvinne.

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er forbannet irriterende å høre sånne ting omigjen og omigjen fra menn hele livet? DET ER EN MYTE SKAPT AV MENN. 

Jeg det også best med folk som er like gammel som meg. Akkurat som deg: selv om jeg er kvinne. De er de folka jeg har masse referanser, humor og minner til felles med. Enten det nå er vennskap, eller kjæreste jeg ser etter i folk. Jeg forstår ikke hvorfor menn ikke kan ta det til seg og bare SLUTTE å legge seg etter damer som er mye yngre. Det faen meg noe av det mest plagsomme med å være kvinne.

Anonymkode: 39a19...c90

Selv syns jeg det er fantastisk å ha folk i livet mitt som er i alle aldere. Har venner og venninner mellom 19 og 75 og syns det er herlig å få masse ulik input fra mennesker. Så kjedelig det må være å bare omgås folk på sin egen alder!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mangolassie skrev:

Her må jeg innvende altså. Jeg og min samboer har 15 års aldersforskjell mellom oss, og vi er helt "vanlige folk". Vi ble rett og slett bare forelsket og har det godt sammen. Nå venter vi første barn sammen, jeg er 29 og han er 44. 

Kjenner ingen andre med nøyaktig så stor aldersforskjell, men har f eks en jevngammel venninne med 11 år eldre kjæreste, og min far og stemor har 7 års aldersforskjell. Det trenger overhodet ikke å ha med penger og/eller status å gjøre, men det kan såklart ha det. Men du bør være klar over at det at du ikke ser det blant dine bekjente ikke betyr at det ikke forekommer blant vanlige folk.

Jeg har også 15år mellom meg og min kjæreste. Er 31 selv og han er 46. Ingen problem:)

Anonymkode: ff8b8...072

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

M42 her - både damer i 30-åra og jamnaldrande er aktuelle for meg. Det viktigaste for min del er at dama er aktiv og delar mitt syn på livet og det finn eg i begge gruppene (i varierande grad).

Anonymkode: 4fa8e...128

Er ei dame i alder 30-35 mest fristende? Eller 40-45? 

Anonymkode: ff8b8...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38-39, og har datet menn alt mellom 35-45, uten at noen av de syntes jeg har vært for gammel. Faktisk opplevd at menn på 43-45 har behandlet meg litt som en ungpike, hvilket er rart- da jeg er langt fra det.

Anonymkode: de5ce...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mann1979 skrev:

Du beskriver igjen dine egne preferanser og er sur fordi at hele verden ikke deler dem. Jeg ser ikke helt problemet med at menn går for partnerne de ønsker, spesielt ikke når det fungerer. Det er ikke "en myte skapt av menn", det er nå engang sånn at enkelte kvinner åpenbart ønsker en eldre partner. Og jeg ser absolutt ingen grunn til å fordømme folk som finner kjærligheten og trives i hverandres selskap.

Det vil alltid være enkelte unntak. Der er selvsagt noen unntak blant kvinner som fortrekker en eldre eller en yngre partner for den del: siden ingen regel uten unntak. Men de aller fleste kvinner tenker som meg. Å ønske en jevnaldrende partner er overhodet en spesiell referanse akkurat JEG sitter på. Det er en referanse som DE ALLER FLESTE KVINNER HAR. Det er egentlig ikke noe som er verdt en diskusjon en gang: fordi det er en ren selvfølgelighet, for kvinner, i det minste. Jeg har ca akkurat 1 venninne som foretrekker eldre menn av alle venninner jeg har hatt gjennom 39 år. Alle de andre foretrekker menn på samme alder. 

Anonymkode: 39a19...c90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det vil alltid være enkelte unntak. Der er selvsagt noen unntak blant kvinner som fortrekker en eldre eller en yngre partner for den del: siden ingen regel uten unntak. Men de aller fleste kvinner tenker som meg. Å ønske en jevnaldrende partner er overhodet en spesiell referanse akkurat JEG sitter på. Det er en referanse som DE ALLER FLESTE KVINNER HAR. Det er egentlig ikke noe som er verdt en diskusjon en gang: fordi det er en ren selvfølgelighet, for kvinner, i det minste. Jeg har ca akkurat 1 venninne som foretrekker eldre menn av alle venninner jeg har hatt gjennom 39 år. Alle de andre foretrekker menn på samme alder. 

Anonymkode: 39a19...c90

Men hva er problemet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså nesten 30 år eldre enn henne? Seriøst?

Anonymkode: 73433...07c

Jeg har et vennepar med 30 års aldersforskjell. De har en datter på 20 år. Min onkels kone er 28 år yngre. Så ja slike par finnes !

Anonymkode: 93b1d...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ei dame i alder 30-35 mest fristende? Eller 40-45? 

Anonymkode: ff8b8...072

De fleste menn ønsker seg litt yngre damer og de fleste kvinner ønsker seg litt eldre menn. Kanskje det skyldes det biologi, at menn modnes senere enn kvinner og da funker det best for begge at mannen er eldst. Dessuten så ønsker de fleste menn kvinner i fruktbar alder fordi det er mulig å få etterkommere. I 40 årene er mange kvinner blitt ufruktbare. Selv om det finnes unntak som kan få barn på naturlig måte, uten eggdonasjon.

Anonymkode: 93b1d...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har et vennepar med 30 års aldersforskjell. De har en datter på 20 år. Min onkels kone er 28 år yngre. Så ja slike par finnes !

Anonymkode: 93b1d...db2

Selvfølgelig finnes de. Men begge var vel adskillig yngre da de ble sammen.

Å foreslå at en kvinne i 40-årene skal prøve å finne seg en mann i 70-årene er bare merkelig.

Anonymkode: 73433...07c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde 30-50 som mitt søkefelt på tinder. Matchet med både 30 og 50 åringer. Nå er jeg sammen med en kjekk mann med statusyrke (om det betyr noe) på min egen alder 40. 

Anonymkode: 12d01...8ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dame her i 40-årene. Hadde håpt å finne en mann i 40-årene, men er de ofte ute etter damer i 30-årene?

Bare de som ikke har sjangs på damer i 20-årene... 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør. Mann 39

Anonymkode: 6c60e...536

Ønsker damer i 30-årene du mente? 

Anonymkode: e11e7...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...