Gå til innhold

Menn i 40-årene ønsker de dameri 30-årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dame her i 40-årene. Hadde håpt å finne en mann i 40-årene, men er de ofte ute etter damer i 30-årene? Hva er deres erfaring der? 

Anonymkode: e11e7...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dame i 40-åra. Sammen med en jevnaldrende mann.

Anonymkode: f59cd...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut på Sukker som om de søker etter det, ja. Menn søker jo generelt etter damer som er yngre enn seg selv. Ingen har liksom noe i mot en yngre dame.

En mannlig kamerat av meg fyller 50 i år. Men han legger optimistisk ut på Sukker at han ønsker damer ned til 35....

 

Anonymkode: e6bb0...5a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et ektepar som er 36 og snart 50 år gamle.

Anonymkode: dd1ac...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på om de er barnløse, og ønsker seg barn. Da er jo damer i 40-årene ikke mye å satse på.

Anonymkode: c8276...777

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer for en venn av meg som nylig fylte 39 år. Han vil ha egne barn og er derfor på leting etter ei som kan få det. At hun har et barn fra før gjør ikke noe, men hun må ville og kunne få flere barn. 

Anonymkode: cbf75...9ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ser ut på Sukker som om de søker etter det, ja. Menn søker jo generelt etter damer som er yngre enn seg selv. Ingen har liksom noe i mot en yngre dame.

En mannlig kamerat av meg fyller 50 i år. Men han legger optimistisk ut på Sukker at han ønsker damer ned til 35....

 

Anonymkode: e6bb0...5a9

Det er jo en ikke helt uvanlig aldersforskjell. 50 og 35 år gamle mener jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at mange 40-åringer liker jenter i beg av 30-årene. Selv er jeg 30 og sammen med en på 45:) 

Anonymkode: ff8b8...072

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mann1979 skrev:

Det er jo en ikke helt uvanlig aldersforskjell. 50 og 35 år gamle mener jeg. 

Ville du blitt sammen med en 50 år gammel dame? Ellers syns du de er litt gammel og ekkel? Tror du virkelig kvinner tenker anderledes om 10+ år eldre menn?

Anonymkode: 39a19...c90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ville du blitt sammen med en 50 år gammel dame? Ellers syns du de er litt gammel og ekkel? Tror du virkelig kvinner tenker anderledes om 10+ år eldre menn?

Anonymkode: 39a19...c90

Mye tyder på det. Der jeg jobber er det mange menn i slutten av 40-årene som har funnet seg en kvinne i midten av 30-årene. Mitt inntrykk er at det er ganske vanlig, spesielt for menn som har opplevd en viss suksess i livet.

Jeg har sett langt mer ekstreme eksempler enn det også. Faren til en kompis fant seg ei dame på 26 da han selv var 58. De har tre barn i dag. En kollega av en venn var 52 da han ble sammen med ei på 24. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg da som er 40 er interssant for en på 50-60? 

Er vel variasjon, men ønsket +- 5 år selv da. 

Anonymkode: e11e7...9d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mann1979 skrev:

Mye tyder på det. Der jeg jobber er det mange menn i slutten av 40-årene som har funnet seg en kvinne i midten av 30-årene. Mitt inntrykk er at det er ganske vanlig, spesielt for menn som har opplevd en viss suksess i livet.

Jeg har sett langt mer ekstreme eksempler enn det også. Faren til en kompis fant seg ei dame på 26 da han selv var 58. De har tre barn i dag. En kollega av en venn var 52 da han ble sammen med ei på 24. 

For et steinalder-syn du har. Kvinner er da ikke laget av noe annet enn menn og er selvsagt  ikke bedre skikket en dere til å drive med veldedighets-kjærlighet. Hvis jeg kunne velge mellom en 50-åring med penger, og en 40-åring uten en krone som jeg likte: hadde jeg tatt 40 åringen eller vært ALENE om 40-åringen ikke ville ha meg. 50-åringen med penger ville ikke blitt vurdert engang. De kan være med 50 år gamle damer eller finne seg noen som trenger penger. 

Mvh kvinne født i samme år som deg. 

Anonymkode: 39a19...c90

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mann1979 skrev:

Det er jo en ikke helt uvanlig aldersforskjell. 50 og 35 år gamle mener jeg. 

Det er 15 år.... det er faktisk ganske mye. Når mannen er 70, er kvinnen bare 55. En kvinne i femtiårene har fremdeles mange år igjen i arbeidslivet og sannsynligvis bedre helse enn en 70åring.

Svigerfar var 16 år eldre enn sin kone, og han døde da han var i åttiårene, mens hun fremdeles var i sekstiårene. Det blir mange år alene pga aldersforskjellen.

Det beste er vel å være omtrent jevngamle, +- 5 år kanskje, så er man på nogelunde samme plass her i livet når man er sammen.

Anonymkode: e6bb0...5a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

For et steinalder-syn du har. Kvinner er da ikke laget av noe annet enn menn og er selvsagt  ikke bedre skikket en dere til å drive med veldedighets-kjærlighet. Hvis jeg kunne velge mellom en 50-åring med penger, og en 40-åring uten en krone som jeg likte: hadde jeg tatt 40 åringen eller vært ALENE om 40-åringen ikke ville ha meg. 50-åringen med penger ville ikke blitt vurdert engang. De kan være med 50 år gamle damer eller finne seg noen som trenger penger. 

Mvh kvinne født i samme år som deg. 

Anonymkode: 39a19...c90

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du skjeller ut meg. Jeg beskriver bare det jeg ser rundt meg. At du har andre preferanser er selvsagt din sak, men jeg synes du drar det svært langt når du projiserer dine egne preferanser på 50% av befolkningen.

For min del har jeg en kone som er ett år eldre enn meg og trives veldig, veldig godt med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er 15 år.... det er faktisk ganske mye. Når mannen er 70, er kvinnen bare 55. En kvinne i femtiårene har fremdeles mange år igjen i arbeidslivet og sannsynligvis bedre helse enn en 70åring.

Svigerfar var 16 år eldre enn sin kone, og han døde da han var i åttiårene, mens hun fremdeles var i sekstiårene. Det blir mange år alene pga aldersforskjellen.

 Det beste er vel å være omtrent jevngamle, +- 5 år kanskje, så er man på nogelunde samme plass her i livet når man er sammen.

Anonymkode: e6bb0...5a9

Det er din mening, jeg beskriver bare det jeg ser. Og erfaringsmessig er det ikke spesielt uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et steinalder-syn du har. Kvinner er da ikke laget av noe annet enn menn og er selvsagt  ikke bedre skikket en dere til å drive med veldedighets-kjærlighet. Hvis jeg kunne velge mellom en 50-åring med penger, og en 40-åring uten en krone som jeg likte: hadde jeg tatt 40 åringen eller vært ALENE om 40-åringen ikke ville ha meg. 50-åringen med penger ville ikke blitt vurdert engang. De kan være med 50 år gamle damer eller finne seg noen som trenger penger. 

Mvh kvinne født i samme år som deg. 

Anonymkode: 39a19...c90

Hva er steinaldersynet her? At h*n indirekte får fram det vi alle vet - at penger og status er noe som mange kvinner finner tiltrekkende? Det vil åpenbart ikke være avgjørende for alle, men det er jo en grunn til at man gjerne ser eldre rikinger med 20-åringer i armkroken..

Celina middelfart synes jo Røkke var toppen av kransekaken selv om hun både har penger og.. eh.. utseende med seg.

Det er faktisk like innlysende for de fleste av oss som at mange menn foretrekker yngre damer framfor eldre årganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mann1979 skrev:

Det er din mening, jeg beskriver bare det jeg ser. Og erfaringsmessig er det ikke spesielt uvanlig.

Nei, det er ikke bare min mening. Det er det jeg ser rundt meg blant folk. Synes egentlig det er mer "normal" aldersforskjell i de fleste vanlige par. Noen få år forskjell eller jevngamle er vanligst. 3 år her, 2 år der. Kanskje noen med 5 års forskjell. Men 15? Nei, det forekommer ikke så ofte blant vanlige folk.

Men! Jeg synes dette med aldersforskjell øker jo rikere og mer kjent mannen er. En rik (og evt kjent) mann har svært ofte yngre koner og damer. Se på Mel Gibson for eksempel... Han er 63 og har en kjæreste på 28.... Det hjelper å være rik og/eller kjendis!

Anonymkode: e6bb0...5a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke bare min mening. Det er det jeg ser rundt meg blant folk. Synes egentlig det er mer "normal" aldersforskjell i de fleste vanlige par. Noen få år forskjell eller jevngamle er vanligst. 3 år her, 2 år der. Kanskje noen med 5 års forskjell. Men 15? Nei, det forekommer ikke så ofte blant vanlige folk.

Men! Jeg synes dette med aldersforskjell øker jo rikere og mer kjent mannen er. En rik (og evt kjent) mann har svært ofte yngre koner og damer. Se på Mel Gibson for eksempel... Han er 63 og har en kjæreste på 28.... Det hjelper å være rik og/eller kjendis!

Anonymkode: e6bb0...5a9

Det har du nok helt rett i og mine erfaringer er nok preget av at jeg i det store og hele omgås ressurssterke folk.

For min del ønsker jeg ikke å fordømme folk som finner kjærligheten selv om de har andre preferanser enn meg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være heldig, men du bør utvide horisonten til å gjelde menn opp til 70 hvis det er en fast partner du er ute etter.

Anonymkode: 2e336...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M42 her - både damer i 30-åra og jamnaldrande er aktuelle for meg. Det viktigaste for min del er at dama er aktiv og delar mitt syn på livet og det finn eg i begge gruppene (i varierande grad).

Anonymkode: 4fa8e...128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...