Gå til innhold

Blikkontakt med ukjent mann på toget. 8t etterpå besøkte han meg på linkedin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Opplevde noe litt artig i dag, som jeg ikke vet hvordan jeg skal tolke. Kanskje noen her inne kan komme med sine tanker?

På vei til jobb i dag tidlig fikk jeg blikkontakt med en ukjent mann. Det skjedde flere ganger at vi møtte blikk, men han så helt skremt ut så jeg tenkte ikke noe mer over det (han var en kjekk mann, men han så bare redd ut av en grunn. haha).

 

Så. 8t etterpå får jeg varsel på linkedIn om at noen har besøkt profilen min. Det er han fra toget (!).

Vi er ikke forbindelser, og jeg aner ikke hvordan han har funnet meg der (for så vidt jeg skjønner så kan man ikke finne folk i nærheten, men kun området, som feks by).

Altså, hva betyr dette? 

 

Ps: jeg besøkte profilen hans i gjengjeld (for å "poke tilbake"). 

 

Burde jeg si noe? Eller skal jeg bare vente og se?

 

Spenning i hverdagen er en sjelden vare :P 

Anonymkode: 79821...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stalker? Hadde syntes det var creepy mer enn en mulighet for date😅

Anonymkode: b80d1...fe7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Stalker? Hadde syntes det var creepy mer enn en mulighet for date😅

Anonymkode: b80d1...fe7

haha, njaaa. Jeg syns ikke det. For en stalker ville ha gjort det mer skjult tenker jeg. Det er jo veldig åpenbart at han har spora meg opp aktivt og så vise det ved å besøke meg. Vi har også ganske lik utdanning+ stilling så jeg kan skjønne tanken bak det. Men jeg er enig at det kan fremstå spesielt, men siden han var kjekk så er det ok (haha. om det gir mening.. Hadde syns det var creepy om det var en veldig gammal mann feks).

Anonymkode: 79821...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du har møtt ham et sted, og han husker deg, men du har glemt ham. 

Anonymkode: f3540...4a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tipper du har møtt ham et sted, og han husker deg, men du har glemt ham. 

Anonymkode: f3540...4a9

Hmm, jeg tror vi kan ha snakka på tinder for MANGE år siden, men jeg vet ikke. Bildet på linkedin så hvertfall veldig kjent ut, men jeg aner ikke 😕

Anonymkode: 79821...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic; Hvordan kan du se dette? Kan man se om de som ikke har profil har besøkt siden også?🤪

Anonymkode: 8a02a...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende! Men kan dere ha møttes i jobb- eller kurssammenheng, så han hadde et keaf eller at dere jobber i samme bygg IG han sjekket arbeidsgivere? 

Anonymkode: ca9fa...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, jeg tror vi kan ha snakka på tinder for MANGE år siden, men jeg vet ikke. Bildet på linkedin så hvertfall veldig kjent ut, men jeg aner ikke 😕

Anonymkode: 79821...cb2

Kan det ikke være under utdanning eller kurs du har vært på da, f eks, siden dere er like i utdanning / alder. 😊 

Anonymkode: f3540...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant han deg på LinkedIn om dere er helt ukjente? 

Anonymkode: 57fa2...66b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Litt off topic; Hvordan kan du se dette? Kan man se om de som ikke har profil har besøkt siden også?🤪

Anonymkode: 8a02a...13f

Man får opp varsel på at X har beskøkt (har du linkedin Gold så kan du se alle som besøker deg, men gratisversjonen så får du bare se et utvalg, og ofte får du beskjed at noen med rekrutteringsbakgrunn har besøkt deg feks). 

Nei, men de uten profil får ikke besøkt profiler. Man må ha egen for å se full versjon. 

Anonymkode: 79821...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvordan fant han deg på LinkedIn om dere er helt ukjente? 

Anonymkode: 57fa2...66b

Det er det jeg lurer på også. Enten har han søkt via forbindelser eller så finnes det funksjoner på linkedin som jeg ikke vet om. 

 

Anonymkode: 79821...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan det ikke være under utdanning eller kurs du har vært på da, f eks, siden dere er like i utdanning / alder. 😊 

Anonymkode: f3540...4a9

Det kan jo hende, men samtidig er jeg ganske sikker på at vi ikke har gått på noe kurs sammen eller lignende. Det eneste kan være tinder, men det er jo i såfall mange år siden og jeg har aldri delt min fulle navn + jeg har ikke tinder lenger. 

Anonymkode: 79821...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Spennende! Men kan dere ha møttes i jobb- eller kurssammenheng, så han hadde et keaf eller at dere jobber i samme bygg IG han sjekket arbeidsgivere? 

Anonymkode: ca9fa...1ae

Nei han jobber ikke i samme bygg. Og vi har heller ikke hatt noe samarbeid

Anonymkode: 79821...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende, men samtidig er jeg ganske sikker på at vi ikke har gått på noe kurs sammen eller lignende. Det eneste kan være tinder, men det er jo i såfall mange år siden og jeg har aldri delt min fulle navn + jeg har ikke tinder lenger. 

Anonymkode: 79821...cb2

Det er spennende da, i alle fall 😁 og litt mystisk . Han måtte ha brukt mye tid på å finne deg der. 

Anonymkode: f3540...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet jo hvem du er, siden han fant deg. 

Anonymkode: 3043b...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er spennende da, i alle fall 😁 og litt mystisk . Han måtte ha brukt mye tid på å finne deg der. 

Anonymkode: f3540...4a9

Ja veldig! gøy med litt krydder på en grå vinterdag, men det er også litt frustrerende å ikke helt skjønne greia

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Han vet jo hvem du er, siden han fant deg. 

Anonymkode: 3043b...b8f

Det er det som er rart (jeg husker ansikter veldig godt, spesielt de jeg har jobba med eller samarbeidet med av ulike slag..). Det er jo fortsatt spørsmålet: hvorfor har han besøkt meg på linkedin? Ut av det blå etter å ha sett meg på toget, og uten at han har fått mitt fulle navn fra meg (vi hadde kun en felles forbindelse på linkedin, og han jobber ikke i samme område eller noe)

Anonymkode: 79821...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde blitt pissredd. Og spurt hvordan han fant meg.

Anonymkode: f4088...333

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende, men samtidig er jeg ganske sikker på at vi ikke har gått på noe kurs sammen eller lignende. Det eneste kan være tinder, men det er jo i såfall mange år siden og jeg har aldri delt min fulle navn + jeg har ikke tinder lenger. 

Anonymkode: 79821...cb2

Nå vet jeg ikke hvordan det er i ditt yrke, men i mitt kan et kurs/seminar være alt fra 20-300 deltakere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...