Gå til innhold

Er jeg virkelig en dramaqeen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker umiddelbart at det går an å se det fra hans perspektiv på følgende måte: er det trygt å være ærlig med deg om hvorvidt han har snakket med henne eller ikke? Det kan være helt uskyldig kontakt, at de har et behov for å beholde kontakt, uten at det er noe mer. Jo mer du viser at du blir såret, gråter, mister tillit, jo vanskeligere er det for han å være åpen og ærlig.

Jeg kan sammenlikne det med et vennskap jeg har til mine ekser, spesielt en er veldig god venn av meg. Vi var sammen i 10 år før jeg traff mannen min som jeg har vært gift med i over 15 år. Helt fra starten av fikk mannen min vite om eks og vennskapet vårt. Han reagerte med åpenhet og toleranse og selvtillit. Han følte seg ikke truet at vennskapet til eks. Det gjorde meg trygg. Jeg kunne til og med dele ting vi hadde snakket om og oppdatere mannen min på livet til eks. Jeg kunne invitere eks på middag til oss sammen med andre venner. Han var til og med i bryllupet vårt.

Min mann kunne fint ha reagert annerledes, slik du gjør. Jeg ville forstått det, men det ville satt meg i en svært vanskelig situasjon der jeg hadde måttet gi avkall på et vennskap. Jeg hadde måttet skjule at jeg ringte og ønsket god jul, spurte hvordan det gikk osv. Det hadde vært veldig vondt og selvom kontakten mellom meg og eks er helt uskyldig, ville jeg følt mer skyld.

Vær raus, da blir det ikke noe hemmelighetskremmeri. Han har valgt deg. Ikke denne andre. Jo mer du anerkjenner og er raus, jo tryggere blir han. Og da har du ingenting å frykte. Jeg liker den gamle klisjeen om at "elsker du noen så slipp dem fri. Kommer de tilbake, såer han din og vil alltid være det. Flyr han ut og ikke kommer tilbake, så har han aldri vært din og kommer heller aldri til å bli din."

Jeg får en følelse av at du ikke har noe å frykte. Folk kan være glad i flere, uten at det truer parforholdet. Det handler om hvordan du tar det - ikke om hva han føler.

 

Anonymkode: c63bb...8db

Jeg vil gå så langt å si at det er du som har gjort din mann trygg, nettopp ved å være åpen. I mitt tilfelle har jeg ingen problemer med samboers ekskone og mor til hans barn. Går i familieselskaper osv prater med henne ol. Det er hemmelighetskremmeriet til eks dama som gjør meg utrygg og ulykkelig . Ts . 

Anonymkode: ca111...53a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har du. Du synes at telefonsamtalene er unødvendige og vil ha kontroll over når det skjer og hva som snakkes om.. Du er blitt et politi i forholdet, du har gitt deg selv retten til å bestemme hva som er nødvendig eller ikke for den andre parten. Du sier selv du ikke mistenker utroskap, så hvorfor lager du så mye drama da?

Anonymkode: c2a62...024

Blir helt svett...utroskap-ikke utroskap. Svart-hvitt. Tror du virkelig det er sånn ett forhold funker? TS har hatt en dårlig følelse angående dette lenge. Han har vist tegn på å være veldig begeistret for henne, og snakket mye om henne til den nye partneren. Selvfølgelig føles dette ubehagelig? Det er ikke slik at de har barn sammen eller har bodd sammen, så det skal være unødvendig å dra henne inn i så mange samtaler. Det virker som han fortsatt egentlig vil ha Xn tilbake...selvfølgelig er det denne følelsen TS sitter med. At han da skjuler tlf samtaler med xn, og det e 2 år etter det ble slutt, er ikke greit!

Anonymkode: 8d706...ecc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gå så langt å si at det er du som har gjort din mann trygg, nettopp ved å være åpen. I mitt tilfelle har jeg ingen problemer med samboers ekskone og mor til hans barn. Går i familieselskaper osv prater med henne ol. Det er hemmelighetskremmeriet til eks dama som gjør meg utrygg og ulykkelig . Ts . 

Anonymkode: ca111...53a

Kanskje er det slik at han har lært gjennom erfaringer i livet at det ikke er mulig å være glad i flere, at han derfor holder på med hemmelighetskremmerier. Tror du kan bidra til mer trygghet og toleranse ved å snakke om det uten å fordømme. Ta det opp med han, at du blir usikker og lei deg når han går bak ryggen din. At det ikke handler om at du setter opp forbud, men at du vil involveres. Dersom han fortsatt er glad i henne, så vil det gå mye fortere over hvis du viser romslighet. Da får han kjenne på at han velger deg, hver dag. Og da vil du i mye større grad føle deg trygg og på første plass. Dere deler ikke barn, han kan gå. Det kan du også. Dere velger hverandre fordi dere vil, ikke fordi dere må. Fokuser på det. Han vil ha deg, du er førsteplassen så klart!

Anonymkode: c63bb...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump driten og finn en som er deg verdig, som ikke har behov for å ha kontakt med exer, og som får deg til å føle deg trygg og elsket, som faktisk er til å stole på.  Du er ikke dramaqueen! Kjenn din verdi og sett krav til hvordan andre får behandle deg. 

Anonymkode: b0331...04d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut og vekk, han har henne på si. Selv om de ikke er fysiske så er det bare spørsmål om tid. Merket han selv at han sa feil navn? Hun er viktig for ham, ellers hadde han selvsagt droppet henne. 

Min eks var slik. Magefølelsen sa at noe var galt, men han mente jeg var paranoid. Viste seg at eksdama for noen år tilbake hadde tatt kontakt med ham, og de hadde ringt og chattet i flere måneder. Gamle følelser våknet opp. Så han slo opp med meg pga mitt mas og min paranoia, for han hadde ikke andre på gang. Han sa opp leiligheten kort tid etter og flyttet hjem til eksdama... Han innrømmet det etterpå, hun var drømmedama som han angret på at han ga slipp på den gangen. Følg magefølelsen din, og selvrespekten. En mann som juger sånn...bare spørsmål om tid dessverre... 

Anonymkode: 4a18f...403

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med sambo i går kveld. Han sa med en gang at han bevisst hadde løyet for å unngå drama. Han har ikke et eneste eksempel på at jeg har laget drama når han har vært åpen

 Han hadde videre sagt til ex i telefonen at de ikke kunne ringes fordi det ble et helvete hjemme og at jeg var så sjalu. 

Han sier han følte forpliktelse å si til henne hvorfor de ikke kunne snakke sammen. Han nevnte i krangelen i julen at han ville si dette til henne og jeg ba han uttrykkelig å ikke si noe om meg til henne😭

Anonymkode: ca111...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med menn og deres ekser? Flere tråder her hvor hun kommer før den kjæresten han nå har. 

Hvis hun er så viktig for ham så hadde jeg sagt at han fikk beholde henne, så fikk du heller finne deg en fyr som var deg verdig, en som var ferdig med tidligere forhold og som ikke jugde for deg. 

Han her er ikke noe å spare på dessverre. 

Anonymkode: 4a18f...403

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med sambo i går kveld. Han sa med en gang at han bevisst hadde løyet for å unngå drama. Han har ikke et eneste eksempel på at jeg har laget drama når han har vært åpen

 Han hadde videre sagt til ex i telefonen at de ikke kunne ringes fordi det ble et helvete hjemme og at jeg var så sjalu. 

Han sier han følte forpliktelse å si til henne hvorfor de ikke kunne snakke sammen. Han nevnte i krangelen i julen at han ville si dette til henne og jeg ba han uttrykkelig å ikke si noe om meg til henne😭

Anonymkode: ca111...53a

Han er rasshøl og skylder på deg og i tillegg henger deg ut for exen.  Kvitt deg med drittsekken IDAG! 

Anonymkode: b0331...04d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med sambo i går kveld. Han sa med en gang at han bevisst hadde løyet for å unngå drama. Han har ikke et eneste eksempel på at jeg har laget drama når han har vært åpen

 Han hadde videre sagt til ex i telefonen at de ikke kunne ringes fordi det ble et helvete hjemme og at jeg var så sjalu. 

Han sier han følte forpliktelse å si til henne hvorfor de ikke kunne snakke sammen. Han nevnte i krangelen i julen at han ville si dette til henne og jeg ba han uttrykkelig å ikke si noe om meg til henne😭

Anonymkode: ca111...53a

Men i alle dager hva er problemet til denna mannen?? Vil du seriøst bli behandlet på denne måten? Han baksnakker deg til eksen!

Anonymkode: 3d8d0...fc3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i noe lignende. Har kjæreste på 3 året  Han fortalte tidlig om en eks han kun var med en kort tid og denne eksen var utro mot han. Han sa de hadde ingen kontakt og ikke sett henne på flere år. Så helt tilfeldig finner jeg ut at de vanket på samme sted. Tar det opp med han da jeg fant dette rart. Eneste svaret jeg fikk " tror du jeg prater med henne?'" 

Jeg lot det ligge helt til en natt han var hos henne . Trodde aldri den mannen skulle være utro. Ikke ordene du ville høre, men...

 

Anonymkode: eb2a0...6ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2019 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Kanskje er det slik at han har lært gjennom erfaringer i livet at det ikke er mulig å være glad i flere, at han derfor holder på med hemmelighetskremmerier. Tror du kan bidra til mer trygghet og toleranse ved å snakke om det uten å fordømme. Ta det opp med han, at du blir usikker og lei deg når han går bak ryggen din. At det ikke handler om at du setter opp forbud, men at du vil involveres. Dersom han fortsatt er glad i henne, så vil det gå mye fortere over hvis du viser romslighet. Da får han kjenne på at han velger deg, hver dag. Og da vil du i mye større grad føle deg trygg og på første plass. Dere deler ikke barn, han kan gå. Det kan du også. Dere velger hverandre fordi dere vil, ikke fordi dere må. Fokuser på det. Han vil ha deg, du er førsteplassen så klart!

Anonymkode: c63bb...8db

Du virker litt naiv. 

Anonymkode: bab29...d90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med sambo i går kveld. Han sa med en gang at han bevisst hadde løyet for å unngå drama. Han har ikke et eneste eksempel på at jeg har laget drama når han har vært åpen

 Han hadde videre sagt til ex i telefonen at de ikke kunne ringes fordi det ble et helvete hjemme og at jeg var så sjalu. 

Han sier han følte forpliktelse å si til henne hvorfor de ikke kunne snakke sammen. Han nevnte i krangelen i julen at han ville si dette til henne og jeg ba han uttrykkelig å ikke si noe om meg til henne😭

Anonymkode: ca111...53a

Jeg hadde gjort det slutt med denne mannen.  Tydeligvis er kontakten med henne viktigere enn dine følelser. 

Føler virkelig med deg. Blir kvalm av sånne menn som han. 

 

Anonymkode: bab29...d90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med sambo i går kveld. Han sa med en gang at han bevisst hadde løyet for å unngå drama. Han har ikke et eneste eksempel på at jeg har laget drama når han har vært åpen

 Han hadde videre sagt til ex i telefonen at de ikke kunne ringes fordi det ble et helvete hjemme og at jeg var så sjalu

Han sier han følte forpliktelse å si til henne hvorfor de ikke kunne snakke sammen. Han nevnte i krangelen i julen at han ville si dette til henne og jeg ba han uttrykkelig å ikke si noe om meg til henne😭

Anonymkode: ca111...53a

Han skjonner tydeligvis ikke dette med forhold. Legger indirekte skylden paa deg. Jeg har vaert der, de var bare venner sa han (sorry amerikansk tastatur) og saa ble det oftere og oftere. Jeg var naiv og sa ingenting men hadde en daarlig magefolelse. Han gikk tilbake til henne kort tid etter. Exer er exer i mine oyne, de er fortid. Han har ingen respekt for dere to, han har henne i tankene, jeg hadde gaatt. Og jeg er ingen sjalu dramaqueen, men her har jeg lagt listen etter det som skjedde med eksen. 

Anonymkode: 98853...d6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2019 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Du er ikke en dramaqueen! Problemet med samboeren din er jo at han på ingen måte respekterer ditt ønske om at de ikke skulle ha kontakt, bryr seg ikke om løftet sitt og rett og slett lyver om at de har snakket. Kontakten med denne dama kommer høyere opp på lista enn respekten for forholdet ditt og hans. Folk kan jo forandre seg, men min erfaring er at når man finner ut at typen lyver om noe har han en grunnleggende respektløshet for forholdet. 

Anonymkode: 8d706...ecc

Men ts har da ingen rett til å diktere hvem han skal ha kontakt med! Det er jo derfor han lyver, fordi han vet det blir baluba om hun finner ut at de har snakket sammen. Ts skriver jo også at hun ikke har mistenke om utroskap. Altså har han ikke gjort noe galt, bortsett fra å lyve for husfredens skyld. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skjonner tydeligvis ikke dette med forhold. Legger indirekte skylden paa deg. Jeg har vaert der, de var bare venner sa han (sorry amerikansk tastatur) og saa ble det oftere og oftere. Jeg var naiv og sa ingenting men hadde en daarlig magefolelse. Han gikk tilbake til henne kort tid etter. Exer er exer i mine oyne, de er fortid. Han har ingen respekt for dere to, han har henne i tankene, jeg hadde gaatt. Og jeg er ingen sjalu dramaqueen, men her har jeg lagt listen etter det som skjedde med eksen. 

Anonymkode: 98853...d6e

Ekser er ekser. Men når man har tilbrakt så mye tid med en person, kan det være vanskelig å kutte vedkommende helt ut av livet. Selv om de ikke fungerte som par, kan de beholde vennskapet. Ser ikke noe galt i det så lenge man vet hvor grensen går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Thyra skrev:

Ekser er ekser. Men når man har tilbrakt så mye tid med en person, kan det være vanskelig å kutte vedkommende helt ut av livet. Selv om de ikke fungerte som par, kan de beholde vennskapet. Ser ikke noe galt i det så lenge man vet hvor grensen går. 

Det er galt så fort det må lyves om. Hvorfor kan han ikke respektere kjæresten sin?

Anonymkode: eb2a0...6ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er galt så fort det må lyves om. Hvorfor kan han ikke respektere kjæresten sin?

Anonymkode: eb2a0...6ac

Noen ganger lyver folk om ting fordi de har gjort noe galt. Andre ganger lyver folk til partner fordi de vet hen vil reagere irrasjonelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Nei, her er det bare å komme seg vekk. Du er nummer to, og du kommer ikke til å bli nummer en ved å vente og håpe.

Ikke at jeg mener det er noe å håpe på heller. Han fyren mangler grunnleggende kunnskaper om hva det er å være kjæreste. 

Synes ikke du kan konkludere med at ts er nr to selv om typen har litt kontakt med eksen. Ts hadde jo ikke engang mistanke om utroskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...