Gå til innhold

Tror jeg kan ha betalt for mye for min nye e-Golf...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får den til sommeren, inneholder mye av ekstrautsyr og kom på 355 000. Men når jeg ser på finn.no ligger tilsvarende bilder på 20-30 000 kr billigere.. Det meste er likt, men forskjellen er at jeg får min bil i juli, mens bilene på finn står oppført under "bruktbil" selv om de har kun 10 km på kilometerstanden. Hva bør jeg gjøre? Har ikke betalt noe ennå...

Anonymkode: 59793...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du skrevet under på noen kontrakt da? Det er jo det som avgjør hva du bør/kan gjøre nå. Har du bundet deg i kontrakten og det ikke finnes noen smutthull, så må du jo bare betale det den bilen koster.

Les kontrakten din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

De fleste som ligger på finn til 330000kr er importbiler da.

Leveres uten vinterhjul, dårligere garanti (100000km istedetfor 150000km). Skulle det oppstå feil som dekkes av garanti har du plutselig ikke krav på leiebil etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på "flunkende ny" og "nesten flunkende ny" er gjerne uforholdsmessig stor, i tillegg til det Audiot nevner.

Anonymkode: f81eb...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Hvilken bil har du kjøpt da? Jeg tror tiden for svindlere hos bilforhandleren er forbi. Var dette merkeforhandler? De har jo sitt rykte  passe på også, og må sees på som seriøse. Du har nok fått fin pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elseby13 skrev:

Hvilken bil har du kjøpt da? Jeg tror tiden for svindlere hos bilforhandleren er forbi. Var dette merkeforhandler? De har jo sitt rykte  passe på også, og må sees på som seriøse. Du har nok fått fin pris :)

Oops beklager. Det er helt ny e-Golf, med det meste av ekstrautstyr (ryggekamera, keyless, skinnseter, selvparkering, sikkerhetspakke, vinterhjul m.m.) Den kom på 355 000. Er det innafor?

Anonymkode: 59793...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bil er dyrt og ikke logisk priset i det hele tatt. Snakket med en dame forleden som var fortvilet at bilen hennes kun er verdt 65000 etter sju år, når hun kjøpte den for 225000kr. Det er en del feil  og vedlikeholdsetterslep på den og hun trodde hun skulle få 110000kr! Helt utrolig. Hun mente andre biler ligger på FINN til rundt 100000, men hun var ikke klar over at ingen selges til slike tall.

Men til tema, det norske utstyrsnivået er ganske godt og forklarer alene forskjellen til prisen på nybilimport. Sjekk om du finner en bil med samme utstyrsnivå. Og om du har kjøpt hos Møller så er de generelt vanvittig griske. De liker ikke å gå ned i pris i det hele tatt - noe som er litt forståelig hva angår populære elbiler - men de kan slenge på ekstrautstyr uten ekstrakostnad. Det kan være noe så enkelt som et komplett sett gummimatter, eller takstativ eller alufelger av en spesiell type. Undersøk gjerne dét om du ikke har signert kontrakt.

Har du signert kontrakt, er toget gått. Lykke til!

Anonymkode: da493...4fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2019 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Jeg får den til sommeren, inneholder mye av ekstrautsyr og kom på 355 000. Men når jeg ser på finn.no ligger tilsvarende bilder på 20-30 000 kr billigere.. Det meste er likt, men forskjellen er at jeg får min bil i juli, mens bilene på finn står oppført under "bruktbil" selv om de har kun 10 km på kilometerstanden. Hva bør jeg gjøre? Har ikke betalt noe ennå...

Anonymkode: 59793...d81

Hvis du betaler 1 kr for elbil så har du betalt overpris, så ja, du kommer til å betale mye mer om du kjøper til den prisen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil har aldri vært billigere. Golf er blitt en relativt stor bil og 355K inkl masse utstyr er ikke dyrt. Det lønner seg å ha bilen i mange år. På den måten blir kostnadene mindre. Det er dyrt å bytte bil. Gled deg over bilen din. Husk også at du ikke har betalt en krone i avgifter eller moms. Du bør ikke klage over noe. Billig i drift er den også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem nå ei at man kunne få en Volvo V70 DRIVe med en liten diesel til 330000kr for noen år tilbake. Det var da diesel var det foretrukne drivstoffet blant blåøyde politikere. Og jeg tør påstå at en V70 er både mer bil og bedre bil enn en ussel Golf.

Anonymkode: da493...4fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid flere elbiler, inkl. egolf. Liker du bilen du har kjøpt for over 350k så er det bra. Men, jeg ville nok ikke kjøpt akkurat denne modellen i 2019. Et knøttebatteri på 31,5 kWh netto holder knapt til 100 km en skikkelig vinterdag i 110 sonen.

Dette er så langt bak markedslederne (de med over 60 kWh netto) at jeg tror den dagen du skal selge bilen kan risikere å gå på tidene smell økonomisk.

Anonymkode: 615fc...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige el-biler er jo selvfølgelig grovt over-priset.                                                

De som hovedsaklig bestiller slike biler, er jo folk med temmelig god råd og / eller en del av den politiske fiffen / eliten som liker å vise seg mest mulig frem, og skryte av hvor "vanvittig flinke" de liksom er, som er med og "slår ett slag for miljøet" ifølge dem selv... 

Anonymkode: 67ade...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Samtlige el-biler er jo selvfølgelig grovt over-priset.                                                

De som hovedsaklig bestiller slike biler, er jo folk med temmelig god råd og / eller en del av den politiske fiffen / eliten som liker å vise seg mest mulig frem, og skryte av hvor "vanvittig flinke" de liksom er, som er med og "slår ett slag for miljøet" ifølge dem selv... 

Anonymkode: 67ade...0cd

Det kunne ikke vært mer feil.

Virker som du ikke er klar over at det eksisterer andre elbiler enn Tesla sine?

Anonymkode: c71a2...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...