Gå til innhold

Er det nyforelskelsen som er over uten at han er klar over det selv?


Margarethw

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 20 år som flyttet inn med kjæresten min for en mnd siden. Har kjent han og vært med han nesten hver dag siden vi ble kjent. Vi har d veldig fint sammen og det er han enig og han sier han er veldig glad i med og ikke vil miste meg men han sier at han ikke har like mye følelser som i starten og jeg er redd for at det går gal vei. Hvordan kan jeg forholde meg til dette i mellomtiden uten å ødelegge noe før han finner ut av hva han virkelig vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mange menn lider av akkurat det der, at forelskelsen er en rus, og at de søker det på nytt hele tiden, hadde en eks som var sånn, var utro mange ganger(unnskyld, men forteller bare min historie)

Anonymkode: aa5c4...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen interesser hver for dere? Tilbringer dere tid fra hverandre hvor dere har fokus på egne hobbier eller venner? Jeg selv har vanskelig for å opprettholde romantiske følelser for noen når jeg er med dem hele tiden/hver dag. Å kunne få savne noen innimellom skaper en helt ny dybde på kjærligheten. 

 

Anonymkode: 63cee...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi har vel vært veldig med hverandre hver dag og d er d som er problemet tror jeg. Han får ikke nok alenetid.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen interesser hver for dere? Tilbringer dere tid fra hverandre hvor dere har fokus på egne hobbier eller venner? Jeg selv har vanskelig for å opprettholde romantiske følelser for noen når jeg er med dem hele tiden/hver dag. Å kunne få savne noen innimellom skaper en helt ny dybde på kjærligheten. 

 

Anonymkode: 63cee...208

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Margarethw skrev:

Nei vi har vel vært veldig med hverandre hver dag og d er d som er problemet tror jeg. Han får ikke nok alenetid.

 

Det er noe du bør jobbe med (snakker av erfaring, for her gikk det skeis for meg).. 

Vil forøvrig si meg enig med personen over her, at det virker som at mange gutter/menn tror at forelskelsen er noe som skal vare for evig. Gjør den ikke det tror de at de ikke har nok følelser lenger og går videre på neste person som kan få de til å føle den samme "rusen" igjen. Det synes jeg er veldig trist, for det var en viktig grunn til at forholdet med drømmemannen min gikk i vasken. Jeg håper at han skal angre til slutt, men tviler på at jeg har så "flaks"

Anonymkode: 47e19...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke alle forhold som overlever etter at den første forelskelses-rusen gir seg. Ikke alle forhold går over i ekte kjærlighet på det tidspunktet. Noen følelser dør ut. Og da går forholdet også dukken.

Problemet i dag er at folk flytter sammen omtrent så fort de treffer hverandre. Mange har bare kjent hverandre i noen få måneder, før de plutselig er "soulmates forever" og er blitt samboere. Det vil i mange tilfeller ryke. Det går for fort, og man tror naivt at alle forhold er "den rette". Det er det jo ikke, selv om det føles litt sånn når man er nyforelsket.

Folk i dag har samboer etter samboer opp gjennom årene. 

Du bør egentlig begynne og se deg om etter et eget sted å bo, hvis du har råd til det, eller evt flytte hjem til mor og far igjen. Å bo med en som sier at "ikke har like mye følelser som i starten", er etter min mening under din verdighet. Det hadde jeg droppa å finne meg i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil forøvrig si meg enig med personen over her, at det virker som at mange gutter/menn tror at forelskelsen er noe som skal vare for evig. Gjør den ikke det tror de at de ikke har nok følelser lenger og går videre på neste person som kan få de til å føle den samme "rusen" igjen. Det synes jeg er veldig trist, for det var en viktig grunn til at forholdet med drømmemannen min gikk i vasken. Jeg håper at han skal angre, men sånn flaks har ikke jeg

Anonymkode: 47e19...bb7

Glemte å si at vi var sammen iover 3 år, og bodde sammen i 2 da.. så blir litt annerledes for oss enn for dere

Anonymkode: 47e19...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med han og d han sier er at han er redd for å få sterke følelser for meg fordi han har hele livet planlagt å reise og kanskje bo i utlandet et parr år. E sa at e sikkert kunne gå med på noen måneder men at hvis han velder å reise for å bo der noen år så valgte han bort meg og sånn var d bare. Vi begge begynte å gråte så at han har lite følelser for meg tviler jeg på. Så vi ble enig om å finne en løsning sammen. Jeg tror det kommer til å ødelegge forholdet litt om jeg flytter hjem nå eller finner et nytt sted.

16 timer siden, Million skrev:

Det er dessverre ikke alle forhold som overlever etter at den første forelskelses-rusen gir seg. Ikke alle forhold går over i ekte kjærlighet på det tidspunktet. Noen følelser dør ut. Og da går forholdet også dukken.

Problemet i dag er at folk flytter sammen omtrent så fort de treffer hverandre. Mange har bare kjent hverandre i noen få måneder, før de plutselig er "soulmates forever" og er blitt samboere. Det vil i mange tilfeller ryke. Det går for fort, og man tror naivt at alle forhold er "den rette". Det er det jo ikke, selv om det føles litt sånn når man er nyforelsket.

Folk i dag har samboer etter samboer opp gjennom årene. 

Du bør egentlig begynne og se deg om etter et eget sted å bo, hvis du har råd til det, eller evt flytte hjem til mor og far igjen. Å bo med en som sier at "ikke har like mye følelser som i starten", er etter min mening under din verdighet. Det hadde jeg droppa å finne meg i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Margarethw skrev:

Har snakket med han og d han sier er at han er redd for å få sterke følelser for meg fordi han har hele livet planlagt å reise og kanskje bo i utlandet et parr år. E sa at e sikkert kunne gå med på noen måneder men at hvis han velder å reise for å bo der noen år så valgte han bort meg og sånn var d bare. Vi begge begynte å gråte så at han har lite følelser for meg tviler jeg på. Så vi ble enig om å finne en løsning sammen. Jeg tror det kommer til å ødelegge forholdet litt om jeg flytter hjem nå eller finner et nytt sted.

At han gråter betyr ikke i seg selv at han har sterke følelser for deg, det kan like gjerne bety at han har dårlig samvittighet. 

Det er de som bor noen år i utlandet i forbindelse med utdanning etc. og kommer hjem for å stifte familie etc. Men de har som regel en konkret plan. Ikke bare "jeg har planlagt å bo i utlandet noen år". 

Anonymkode: 58968...885

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han gråter betyr ikke i seg selv at han har sterke følelser for deg, det kan like gjerne bety at han har dårlig samvittighet. 

Det er de som bor noen år i utlandet i forbindelse med utdanning etc. og kommer hjem for å stifte familie etc. Men de har som regel en konkret plan. Ikke bare "jeg har planlagt å bo i utlandet noen år". 

Anonymkode: 58968...885

Ja da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg bare flytte ut igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Margarethw skrev:

Ja da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg bare flytte ut igjen da?

Er det ikke plass til deg i disse "bo i utlandet"-planene hans da? Noe dere kunne gjort sammen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke men tenker at han kanskje ikke er verdt det hvis ikke.

28 minutter siden, Million skrev:

Er det ikke plass til deg i disse "bo i utlandet"-planene hans da? Noe dere kunne gjort sammen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Million skrev:

Det er dessverre ikke alle forhold som overlever etter at den første forelskelses-rusen gir seg. Ikke alle forhold går over i ekte kjærlighet på det tidspunktet. Noen følelser dør ut. Og da går forholdet også dukken.

Problemet i dag er at folk flytter sammen omtrent så fort de treffer hverandre. Mange har bare kjent hverandre i noen få måneder, før de plutselig er "soulmates forever" og er blitt samboere. Det vil i mange tilfeller ryke. Det går for fort, og man tror naivt at alle forhold er "den rette". Det er det jo ikke, selv om det føles litt sånn når man er nyforelsket.

Folk i dag har samboer etter samboer opp gjennom årene. 

Du bør egentlig begynne og se deg om etter et eget sted å bo, hvis du har råd til det, eller evt flytte hjem til mor og far igjen. Å bo med en som sier at "ikke har like mye følelser som i starten", er etter min mening under din verdighet. Det hadde jeg droppa å finne meg i.

Helt enig i dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Margarethw skrev:

Ja da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg bare flytte ut igjen da?

Spørre ham om han har seriøse planer med deg. Han har kanskje planer for jobb eller utdanning? Da bør han ha det for deg også. 

Anonymkode: 58968...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde visst ikke det. Nå er vi ikke sammen lenger og han kommer mest sannsynlig til å reise til utlandet til neste år og jeg er ikke invitert med fordi han vil planlegge livet alene og d har han tenkt på hele livet har han sagt... føler meg skikkelig lurt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Margarethw skrev:

Han hadde visst ikke det. Nå er vi ikke sammen lenger og han kommer mest sannsynlig til å reise til utlandet til neste år og jeg er ikke invitert med fordi han vil planlegge livet alene og d har han tenkt på hele livet har han sagt... føler meg skikkelig lurt nå.

Han var nok ikke forelska nok i deg. Vær glad han var ærlig, i det minste. Nå er du fri fra en det aldri var framtid med. 

Anonymkode: 58968...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ordnet opp og prøvde å få tenkte å prøve å reise sammen men han hadde ikke nok følelser til å være sammen. Lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er 20 år og veldig unge. Hvis du "nekter" (dvs gjør så han velger vekk) drømmen om å reise ut noen år, så er sjangsen stor for at det vil bite dere i baken om noen år. Jeg synes han er fornuftig hvis han velger deg bort sånn sett, det er faktisk ganske realistisk. Men han burde jo ha snakket om dette før dere flyttet sammen. Greit å vite hvor man står, liksom.

Anonymkode: 4f8f6...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...