Lillemor1982 Skrevet 4. juli 2022 #13241 Skrevet 4. juli 2022 irevin skrev (1 time siden): Tiden hennes strakk jo ikke til FØR hun fikk barn heller. Må jo bli det komplette kaos for henne når barnet skal på skole med lekser, og fritidsaktiviteter. Er noen år med barn som virkelig er hektiske og da tror jeg man kommer langt med rutiner og planlegging for nettopp å få tiden til ihvertfall FØLES strekke mere til. De bor i liten leilighet med sikkert minimal med hage osv., så at tiden ikke strekker til for henne kan jeg nesten ikke skjønne…Men, jakten på perfekte kjoler tar tid og bruke av SoMe. Tar meg i det selv, men Vipps så er liksom snittet mitt på over fire timer (!!!) pr dag på tlf. Og jeg er ikke influenser. Men, en bruker tid på å sjekke «SoMe», og jeg prøver avvende meg med tlf i så stor grad. I uansett; jeg har stort hus, i full jobb, diger hage og to barn på 10 og 12 år, men har likevel tid til å følge opp både med hus, matlaging og trening…Alt går med rett prioritering. Men, hun framstår jo ikke akkurat som et «rivjern», så ett godt råd til henne er rutiner, rutiner og rutiner. Synes hun virker steike lat jeg, for det første. Og for det andre ekstremt selvsentrert 🤦♀️ Hvis man er strukturert og prioriterer riktig så får man fint tid til alt du nevner i innlegget ditt 😊 Jeg har også barn på alder med dine og det går helt fint👍 14 3
Hvasierdu Skrevet 4. juli 2022 #13242 Skrevet 4. juli 2022 Hva er det hun vil og hva er det hun ikke har tid til??? Bor på 60 kvm. Far er hjemme. Ikke trener/ gjør andre fritidsaktiviteter. Ikke pusser de opp Ikke drar de på ferie Ikke rydder hun. Ikke lager hun mat. Hva er greia???????????? Ja hun er lat og stakkarslig 28 6
Gjest Kattedama Skrevet 4. juli 2022 #13243 Skrevet 4. juli 2022 Finlay skrev (2 timer siden): Merkelig reel den siste der…hun virker jo nærmest stolt, og ikke minst - overlykkelig - over at hun ikke har behov for mer tid med barnet, at hun ikke kunne tenkt seg å ha lengre mammaperm, selv om hun får VELDIG mye kritikk for dette. Og nå altså skal på jobbreise en uke. For det skal hun vel? Lenge siden hun har sett SÅ glad ut😂 Dama er full av BS. Hvem har Shamet henne for alt dette hun påstår? Åpenbart ikke sunt å være voksen å være på tik tok.
Beatbox Skrevet 4. juli 2022 #13244 Skrevet 4. juli 2022 Lill skrev (16 minutter siden): Dama er full av BS. Hvem har Shamet henne for alt dette hun påstår? Åpenbart ikke sunt å være voksen å være på tik tok. Synd hun drar shamekortet for å få sympati og likes.... 7
Lileep Skrevet 4. juli 2022 #13245 Skrevet 4. juli 2022 Klager på at døgnet ikke har nok timer, samtidig skriver hun dette. Igjen lurer jeg på hva er det som fyller opp dagen hennes såpass, at hun ikke rekker noen ting? For i følge henne selv så gjør jo mannen mesteparten av jobben i heimen.. 15
Beatbox Skrevet 4. juli 2022 #13246 Skrevet 4. juli 2022 Lileep skrev (1 minutt siden): Klager på at døgnet ikke har nok timer, samtidig skriver hun dette. Igjen lurer jeg på hva er det som fyller opp dagen hennes såpass, at hun ikke rekker noen ting? For i følge henne selv så gjør jo mannen mesteparten av jobben i heimen.. Tar tid å shoppe kjoler og scrolle rundt vettu🙄 7
cerruti Skrevet 4. juli 2022 #13247 Skrevet 4. juli 2022 Det virker som en desperat «turn»for å ha noe å komme med. Det er bare det at det er gårsdagens nyheter og et laaaangt gjesp og ikke troverdig i det hele tatt. 5 1
Beatbox Skrevet 4. juli 2022 #13248 Skrevet 4. juli 2022 cerruti skrev (3 minutter siden): Det virker som en desperat «turn»for å ha noe å komme med. Det er bare det at det er gårsdagens nyheter og et laaaangt gjesp og ikke troverdig i det hele tatt. Hun har jo egt ingenting å by på....nå er det kun intetsigende reels og kjoleshopping...ja og sutring over såkalt manglende egentid...Mannen gjør det meste, hva gjør hun egentlig som bidrar til denne mangelen på egentid🙄 9
Fizzypo Skrevet 4. juli 2022 #13249 Skrevet 4. juli 2022 Det er fullt mulig å oppleve dagene som såpass hektiske at man ikke har tid til å få ting utført uten at det skyldes latskap. Det kommer helt an på hva man har på tapeten til enhver tid og det er faktisk ikke alt som er verdt å dele på SoMe. Bare det å gå rundt og kverne på ørten avtaler man skulle ha satt opp, men ikke vet når, er for mange en stressfaktor i seg selv - særlig når man er i jobb og har en arbeidstid som ikke alltid klaffer med åpningstidene til stedene man skulle vært innom. Det kan være alt fra banken, meglerkontor, bilforhandler osv. Når man i tillegg har barn og et familieliv man naturlig nok ønsker å være delaktig i blir plutselig døgnet for kort. Man kan argumentere med at HD ikke virker strukturert, men lat blir for enkelt. 9
Gjest Finlay Skrevet 4. juli 2022 #13250 Skrevet 4. juli 2022 Det er ikke momshaming eller kritikk å bli spurt om man ikke synes det blir tungt å sende ungen i barnehagen. Selv om pappaen kanskje ikke får det spørsmålet i like stor grad. De fleste foreldre synes det er hardt i starten, og det er et helt vanlig spørsmål å få/stille. Tror heller ikke det er så vanlig å spørre kvinner hvorfor de ikke blir hjemme lenger, uten lønn😅 De færreste er i en situasjon som tillater det. HD har vel også vært åpen om trang økonomi, så at noen skulle foreslå det for henne virker ganske pussig.
Sally-Go-Round Skrevet 4. juli 2022 #13251 Skrevet 4. juli 2022 Fizzypo skrev (4 minutter siden): Det er fullt mulig å oppleve dagene som såpass hektiske at man ikke har tid til å få ting utført uten at det skyldes latskap. Det kommer helt an på hva man har på tapeten til enhver tid og det er faktisk ikke alt som er verdt å dele på SoMe. Bare det å gå rundt og kverne på ørten avtaler man skulle ha satt opp, men ikke vet når, er for mange en stressfaktor i seg selv - særlig når man er i jobb og har en arbeidstid som ikke alltid klaffer med åpningstidene til stedene man skulle vært innom. Det kan være alt fra banken, meglerkontor, bilforhandler osv. Når man i tillegg har barn og et familieliv man naturlig nok ønsker å være delaktig i blir plutselig døgnet for kort. Man kan argumentere med at HD ikke virker strukturert, men lat blir for enkelt. Legg til spiseforstyrrelse som sikkert bidrar til tankekjør og mangelfullt initiativ. Det er derfor det er så synd at HD ikke tar skikkelig tak og tar seg tiden til behandling. 6
Fizzypo Skrevet 4. juli 2022 #13252 Skrevet 4. juli 2022 Sally-Go-Round skrev (56 minutter siden): Legg til spiseforstyrrelse som sikkert bidrar til tankekjør og mangelfullt initiativ. Det er derfor det er så synd at HD ikke tar skikkelig tak og tar seg tiden til behandling. Ja, ikke minst. En mental lidelse kan ofte føre til manglende motivasjon som gjør at selv den minste ting føles uoverkommelig. Det er svært uheldig at kampen mot en spiseforstyrrelse deles side om side med reklame og anstrengte motivasjonsvideoer som for meg fremstår som et desperat forsøk på å hjelpe seg selv mer enn andre. Trist å se. 5 4
Gjest Kattedama Skrevet 4. juli 2022 #13253 Skrevet 4. juli 2022 Lileep skrev (1 time siden): Klager på at døgnet ikke har nok timer, samtidig skriver hun dette. Igjen lurer jeg på hva er det som fyller opp dagen hennes såpass, at hun ikke rekker noen ting? For i følge henne selv så gjør jo mannen mesteparten av jobben i heimen.. Hvis hun har 3 jobber så er jo det rimelig slitsomt 🤷🏼♀️
irevin Skrevet 4. juli 2022 #13254 Skrevet 4. juli 2022 Fizzypo skrev (1 time siden): Det er fullt mulig å oppleve dagene som såpass hektiske at man ikke har tid til å få ting utført uten at det skyldes latskap. Det kommer helt an på hva man har på tapeten til enhver tid og det er faktisk ikke alt som er verdt å dele på SoMe. Bare det å gå rundt og kverne på ørten avtaler man skulle ha satt opp, men ikke vet når, er for mange en stressfaktor i seg selv - særlig når man er i jobb og har en arbeidstid som ikke alltid klaffer med åpningstidene til stedene man skulle vært innom. Det kan være alt fra banken, meglerkontor, bilforhandler osv. Når man i tillegg har barn og et familieliv man naturlig nok ønsker å være delaktig i blir plutselig døgnet for kort. Man kan argumentere med at HD ikke virker strukturert, men lat blir for enkelt. Lat er et ord tenker jeg for manglende motivasjon. HD har ingen motivasjon for ganske mye. 2 3
Orly Skrevet 4. juli 2022 #13255 Skrevet 4. juli 2022 Fizzypo skrev (2 timer siden): Det er fullt mulig å oppleve dagene som såpass hektiske at man ikke har tid til å få ting utført uten at det skyldes latskap. Det kommer helt an på hva man har på tapeten til enhver tid og det er faktisk ikke alt som er verdt å dele på SoMe. Bare det å gå rundt og kverne på ørten avtaler man skulle ha satt opp, men ikke vet når, er for mange en stressfaktor i seg selv - særlig når man er i jobb og har en arbeidstid som ikke alltid klaffer med åpningstidene til stedene man skulle vært innom. Det kan være alt fra banken, meglerkontor, bilforhandler osv. Når man i tillegg har barn og et familieliv man naturlig nok ønsker å være delaktig i blir plutselig døgnet for kort. Man kan argumentere med at HD ikke virker strukturert, men lat blir for enkelt. Så bra skrevet 1
Fizzypo Skrevet 4. juli 2022 #13256 Skrevet 4. juli 2022 irevin skrev (1 time siden): Lat er et ord tenker jeg for manglende motivasjon. HD har ingen motivasjon for ganske mye. Latskap og manglede motivasjon er ikke det samme. Det er stor forskjell å si til noen «du er umotivert» og «du er lat». Latskap er en negativt ladd egenskap fordi den indikerer initiativløshet og giddesløsthet uten at noe ligger bak. Selv om HD utleverer seg i SoMe kjenner ingen av oss til alt som måtte skjule seg bak hennes manglende gjennomføringsevne rundt samtlige ting. Det vi vet er at hun har en psykisk lidelse som svært ofte fører til nedstemthet og dermed også dalende motivasjon. 3
Gjest Kattedama Skrevet 4. juli 2022 #13257 Skrevet 4. juli 2022 Fizzypo skrev (8 minutter siden): Latskap og manglede motivasjon er ikke det samme. Det er stor forskjell å si til noen «du er umotivert» og «du er lat». Latskap er en negativt ladd egenskap fordi den indikerer initiativløshet og giddesløsthet uten at noe ligger bak. Selv om HD utleverer seg i SoMe kjenner ingen av oss til alt som måtte skjule seg bak hennes manglende gjennomføringsevne rundt samtlige ting. Det vi vet er at hun har en psykisk lidelse som svært ofte fører til nedstemthet og dermed også dalende motivasjon. Hun sier jo selv at hun stiller for å høye krav til seg selv, uten at dette er noe som gjenspeiler seg på kanalene hennes. Med forbehold så vet jeg ikke om dette kan gjelde den ordinære jobben hennes og at det kan stemme overens med hva man føler der. Jeg må jo også poengtere at HD ser ut til å fungere bra i jobben sin og at det står det respekt av.
Fredrikstad71mod Skrevet 4. juli 2022 #13258 Skrevet 4. juli 2022 Lurer på hvor lenge denne kommentaren får stå i HD siste insta post 😂🙈 Konge kommentar satt rett på spissen … kan virke litt frekk men for meg så ville den vært en «oppgitt» kommentar 🙏🏼 7
cerruti Skrevet 4. juli 2022 #13259 Skrevet 4. juli 2022 Fredrikstad71mod skrev (48 minutter siden): Lurer på hvor lenge denne kommentaren får stå i HD siste insta post 😂🙈 Konge kommentar satt rett på spissen … kan virke litt frekk men for meg så ville den vært en «oppgitt» kommentar 🙏🏼 Utrolig unødvendig ordbruk der. Mister mye troverdighet ved å bruke et sånt nedsettende ord. 17 1
AnnePåLande Skrevet 4. juli 2022 #13260 Skrevet 4. juli 2022 Fredrikstad71mod skrev (1 time siden): Lurer på hvor lenge denne kommentaren får stå i HD siste insta post 😂🙈 Konge kommentar satt rett på spissen … kan virke litt frekk men for meg så ville den vært en «oppgitt» kommentar 🙏🏼 Synes kommentaren var ufin. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå